Oud paard terugvinden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Oud paard terugvinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 21:12

Ik heb jaren terug mijn eerste paard voor de springsport naar Zweden gekocht. Via via hoorden we in het begin nog een paar hele positieve verhalen maar later uiteindelijk niets meer.

Omdat ik nu zelf zo veel in Zweden ben begon het toch een beetje te kriebelen. Zou hij hier nog ergens rondlopen en wat zou hij dan gepresteerd hebben inmiddels? Hij is nu 10. Ik heb dus vandaag de stoute schoenen aangetrokken en zijn papier gefaxt naar een Zweedse kennis die nu gaat proberen te achterhalen waar hij gebleven is.

Ik ben eigenlijk vooral geinteresseerd in sportieve gegevens, maar stel nou dat hij in de buurt staat? Waarschijnlijk wil ik er dan toch een keer heen als de eigenaar dat kan waarderen. Ik ben alleen een beetje bang dat het tegenvalt. Dat hij intussen dood is of zo. Voorlopig probeer ik er dus maar positief over te denken. Ik ben nu wel heeel nieuwsgierig aan het worden.

Heeft hier wel eens iemand een oud paard teruggevonden? En hoe ging dat?

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 21:24

Mijn zus heeft toen ze 10 jaar was ofzo weleens met haar tweelingzus een pony gehuurd maar die manege stopte ermee toen gingen ze irjden op een andere manege en 2 maanden later kwam die pony daar staan (hij was altijd al een manegepony) en toen heeft ze hem jaren niet meer gezien. nu is ze 20 en nu was ze een keer op een manege met de zus van haar vriend mee en toen zag ze die pony ineens meelopen in de lessen als manegepony! Ze was heel blij die pony weer te zien!

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 21:41

Ik heb mijn oude pony teruggevonden. Die we "tijdelijk geruild" hadden en die mensen hebben tegen afspraak in de pony aan een handelaar verkocht enz enz. er heeft ongeveer 6 jaar tussen gezeten. De nieuwe eigenaren hebbben MIJ uiteindelijk gevonden (ik had het inmiddels opgegeven) en die nieuwe eigenaren zijn inmiddels een van mijn beste vrienden! Momenteel zijn ze op vakantie en staat de pony bij mijn ouders in de wei! zoals elk jaar. Het kan dus heel goed uitpakken!

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 01:00

Vriendin van me was ook haar oude C-pony uit het oog verloren. Vorig jaar viel haar oog op een advertentie in de Paard & Sport van een pony met een bepaalde afstamming. Bleek die pony een dochtertje te zijn van haar oude pony. Die man had ook haar oude pony en na 13 jaar heeft ze haar opgezocht. De huidige eigenaar vond het heel leuk dat ze ook oude foto's had meegenomen etc.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 02:16

2 jaar terug toen ik net reed heb ik een paar maanden Nordan gereden, een mooie arabische ruin, helemaal mijn droompony (toen Knipoog )
Liep M2, Z klaar, zo braaf, als beginner reed ik r vrolijk op rond en zo veel van geleerd. Hij kwam te koop, ik liet weten dat we geïntereseerd waren en moest vrijdags laten weten of het doorging of niet, vrijdags kwam ik op stal en werd me doodleuk gemeld dat hij al verkocht was en de volgende dag zou gaan.
Ik vroeg het adres, maar kreeg dat niet en heb nooit meer kunnen achterhalen waar hij heen is gegaan. Ik geloof niet dat ze een 6 jarige gezonde sportpony naar de slacht hebben gebracht, en zou gewoon dolgraag willen weten waar hij nu is, niet zozeer om op te zoeken, maar meer om te horen dat alles goed met hem is.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 23:19

c
Laatst bijgewerkt door janna op 07-05-22 07:55, in het totaal 1 keer bewerkt

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 10:38

Ik heb mijn oude paard terug gevonden, 3 jaar geleden verkocht aan een vrouw, dat bleek niet goed te klikken en nu (3 jaar later) heb ik hem gevonden via via. Hij stond bij een boer in een stalletje weg te kwijnen. Gelukkig kon ik hem terugkopen.. en nu is hij weer van mij. (*wat een sprookje he, hi hi).

In mijn profiel een uitgebreid verslag

jacje

Berichten: 2557
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 13:00

Ik heb afgelopen donderdag mijn oude verzorgpony teruggevonden.

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 13:29

Zo waren wij op zoek naar Kojack, maar dat gaat gelukkig geweldig.
We waren bang dat ie in manege terecht gekomen was

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 13:29

ik ben nu nog steeeds op zoek naar me oude verzorgpony!nog niks gevonden helaas!dus kunnen jullie misschien een mirage?

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 14:01

Hey,

heb vroeger 3 ponytjes verzorgd (na elkaar). De 1e is verkocht terwijl ik op vakantie was. dat was Sandra, een Welsh (?) schimmeltje C-formaat, jaar of 10 toen (13 jaar geleden). Ze sprong erg goed (had 1.20 gesprongen!). Ze werd verkocht vanuit Roosendaal naar Kruisland... Eigenlijk nooit gezocht, maar zou het best leuk vinden om te weten hoe het nu met haar is... Knipoog

Na Sandra kwam Whitsum, een New-Forest ruin van ruim 20 (toen al he!).... Die is vast al overleden. Heeft een perfect leventje gehad. Lachen

Na Whitsum kwam Robin, die is afgemaakt (op 6-jarige leeftijd) vlak nadat ik verhuisde... Robin was een voskleurig Welshje. Die zoektocht liep dus ook op niets uit Huilen

Geen echt goede ervaringen dus met zoektochten. Maar een goed sportpaard wordt natuurlijk niet zomaar afgemaakt. Dit zijn/ waren gewoon huis-tuin en keukenpony's....

Succes!
Jacqueline

Suus25

Berichten: 411
Geregistreerd: 25-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 15:29

Ik mijn oude pony na 4 jaar zoeken ook weer terug gevonden!! ze is inmiddels alweer verkocht jammer genoeg,want ze had het heel goed bij de vorige eigenaresse. De nieuwe heb ik nog geen contact meegehad, tenminste ik heb haar 2x gemaild en ze reageert nog niet echt jammer genoeg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 18:02

Ik hou mijn (ex) merrie nog steeds in de gaten; dus van terugvinden kan je eigenlijk niet spreken, maar ik vind het wel onwijs leuk dat het zo goed gaat bij haar "nieuwe" eigenaresse.

Succes met je zoektocht!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 18:07

Ik had precies hetzelfde met een oude merrie van ons. Daar had ik nu inmiddels een paar jaar niets meer van gehoord. In het begin kreeg ik nog wel wat telefoontjes maar later niet meer. Ik ging ervanuit dat het paard dood was of doorverkocht. Toevallig hebben we gisteren de eigenaren gesproken en het ging allemaal erg goed. De merrie is nu inmiddels al wat ouder dus hoeft geen echte sportprestaties te leveren. Ben wel blij te horen dat het goed met haar gaat, binnenkort ga ik er kijken ben heel benieuwd of ze me nog herkend.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 19:57

Mijn vorige paard was afgekeurd op alles wat je je maar kon bedenken. Ik heb haar toen voor de slachtprijs verkocht omdat je er volgens de kliniek nog wel mee kon fokken.
Nou paard verkocht aan een handelaar, die heeft haar verkocht als fokmerrie en die handelaar daarna heeft haar weer verkocht als sportpaard. Nou maanden later stond er een man op mijn voicemail om te vragen of dat paard van mij was geweest,de vrouw had een ernstig ongeluk gehad met het paard, dus ik uitgelegd hoe en wat en het afkeurings rapport voor hun opgestuurd omdat ze belazerd waren (hebben het paard GOEDgekeurd gekocht). Ik zou toen gaan kijken maar had besloten dat niet te doen, het was mijn eerste paard en mijn 'alles', als ik haar zou zien zou ik haar weer meenemen.

Ik heb daarna niks meer vernomen.

Zit ik +- 3 weken gelden de IDS te lezen zie ik een paard staan wat me heel bekend voor kwam nou nog eens gekeken en foto's van mijn vorige paard gezocht en vergeleken, ja hoor het was mijn vorige paard.
Ik heb me nog nooit zo banketstaaf gevoeld ! Ze stond in een artikel over sportpaarden. Eigenlijk zou ik de IDS moeten bellen om te vragen of ze het echt is en mischien gaan kijken bij haar.

Maar Zep veel succes met het zoeken.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 20:04

ik zoek nog steeds mijn eerste pony......zou nu in de 30 zijn.............snik wie o wie heeft een new forrest schimmeltje van in de 30!!!!!!!!! Ruin