MSM zalf van de paardendrogist

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

MSM zalf van de paardendrogist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-03 12:54

Wie kent deze zalf? Is het echt zo dat deze zalf de haargroei stimuleerd op kale plekken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 13:36

Yep, zeker weten. En de kans dat er witte haren terugkomen op die plek vermindert ook aanzienlijk.

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-03 13:53

Okee, mijn paard heeft op zijn schoft een kale plek (dekje heeft geschuurd op zijn schoft) Je kijkt op een donkere huid. Ik smeer daar ook MSM zalf op zodat daar hopelijk weer haren op komen. Het enige nadeel is dat de zalf erop blijft liggen. als ik ga rijden moet ik het er steeds vanaf halen omdat het dan misschien weer gaat schuren? Of kan ik de zalf erop laten zitten en hem opzadelen zodat de plek onder het sjabrakje ligt. Wat is wijsheid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 14:54

Na het rijden lekker insmeren, en je shabrak consequent flink in de kamer van je zadel trekken. Als je zadel goed ligt, schuurt je chabrak doorgaans ook niet (mits je 'm dus voldoende in de kamer trekt)

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 14:58

Als je zadel goed past heb je eigenlijk helemaal geen dekje nodig. Het enige nut van een dekje is ervoor te zorgen dat het zweet niet in het zadel komt.
Als je paard dus kale plekken krijgt door het dekje (die meestal niet ruw is) is het dus verstandig om ook je zadel na te leten kijken. Als je zalel nemelijk stabiel ligt kàn het dekje niet schuiven. (dit heb ik ooit ergens gelezen)

On-topic: Je kan ook vaseline op de kale plek smeren. Dit maakt een laagje en houdt het lekker vet.