castreren met 1 maand..???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

castreren met 1 maand..???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-03 14:45

Een vriendin van mij vertelt af en toe wel héle vreemde dingen. Eerst dacht ik, okee het zal wel, maar nu wordt het toch echt te gek.

Ze heeft een appaloosa (zegt ze..... ja, ik weet nou niet meer wat ik wel en niet moet geloven Scheve mond). Toen ze haar kocht (2/3 maanden geleden) was ze drachtig.
Veulen is inmiddels geboren op 1 juli. Het was een merrie. Nou vertelde ze me gister ineens dat het veulen was gecastreerd, het bleek toch een hengst te zijn. Daar was ze vorige week pas achter gekomen (ja, heel vreemd). Dus had ze hem, afgelopen zaterdag, meteen maar laten castreren.
Maar... dat beest is 1 maand oud... dat kan toch helemaal niet..? Of ben ik nou gek.

Ook vertelde ze dat haar paard nu 1.80m is... maar toen ze haar kocht (2/3 maanden geleden) was dat beest 1.60m.
En doodserieus vertelde ze em dat haar paard een groeispurt had gehad. En dat op 5jarige leeftijd. Ik moest mijn best doen om niet in lachen uit te barsten Haha!.

Ohja, en nog iets, haar veulen woog met 3 weken al 500 kilo. Uuhm.. tja, lijkt me sterk.

En zo zijn er nog véel meer van die rare verhalen.

Wat moét ik hier nou mee..??

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 14:48

sorry maar dat kan echt niet, de testikels zijn nog leng niet ingedaald en zo'n groeispurt, hmmz lijkt me sterk...
Wat voor veulen was het dan dat ie nu al zo lekker op gewicht is (uuuhm)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 14:48

Tindra schreef:
Een vriendin van mij ......


Wanneer is iemand voor jou een vriendin?

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 14:50

*LOL* *LOL* *LOL* Hier moet je gewoon niks mee. Onder je bureau gaan van het lachen en verder gewoon laten praten. Sommige mensen hebben een tomeloze fantasie. Zolang ze geen beesten of mensen in gevaar brengt, niks aan de hand, bron van veel humor *LOL* *LOL* *LOL*

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 14:51

Errug grote duim OK dan!

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-03 14:52

Sonja"]
[quote="Tindra schreef:
Een vriendin van mij ......


Wanneer is iemand voor jou een vriendin?
[/quote]

Hmm, misschien moet ik het anders noemen Knipoog.
Ze komt 's ochtends vaak langs als ik aan het werk ben (ik deel de Spits uit op een metrostation).
We kletsen dan altijd wat, en ze helpt een beetje mee met de krantjes.

Maar ze is nog nooit bij mij thuis geweest, ik ook niet bij haar. Daarom kan ze natuurlijk zeggen wat ze wil.... ik kan het toch niet controleren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 14:57

Controleren niet, maar dat lijkt me in dit geval ook niet echt noodzakelijk Tong uitsteken Wie dit gelooft is ehhhhh.... net zo gek als degene die het verzon Haha!

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-03 15:18

Ik heb het net gezegt tegen haar... dat ik haar niet geloof.
Maar ze blijft toch echt beweren dat haar veulen in gecastreerd, en dat haar dierenarts zei dat het goed was.
Rare dierenarts Haha! Knipoog

Kan iemand mij misschien een site geven waar eea staat over castreren..? Dan print ik het voor haar uit Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 15:20

Waarom in hemelsnaam zoveel moeite doen voor iemand die ehhh.... zo'n grote duim heeft Tong uitsteken

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-03 15:24

Sonja schreef:
Waarom in hemelsnaam zoveel moeite doen voor iemand die ehhh.... zo'n grote duim heeft Tong uitsteken


Goeie vraag....

Maar morgen zal ze waarschijnlijk weer langskomen, zoals gewoonlijk.
Dan stop ik haar het liefst een papier in haar handen, met alle feiten op een rijtje Lachen.
Kijken wat ze dan zegt (waarschijnlijk hetzelfde als wat ze nu zegt... "dan kom je toch gewoon kijken?").

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 15:24

whahah je mag wel blijven vertellen wat ze allemaal schrijft, hebben wij ook lol!

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 15:34

sophie_kurk schreef:
whahah je mag wel blijven vertellen wat ze allemaal schrijft, hebben wij ook lol!


Jaahhaaaa, dan hebben wij ook wat te lachen.
Op de manege waar ik vroeger stond was ook een miesje met een gigantische duim OK dan! punt was alleen dat haar verhalen "dicht" waren, ze beweerde niet vandaag iets en morgen iets totaal anders.

juudje

Berichten: 155
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: best

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 15:40

hahahahaha echt grappig heeft die soms meerdere duimen hahaha die is echt goed een veulen van 500kg en een paard dat een 1x een groeispurt krijgt op zijn 5 hahahaha *LOL*

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 15:45

juudje schreef:
hahahahaha echt grappig heeft die soms meerdere duimen hahaha die is echt goed een veulen van 500kg en een paard dat een 1x een groeispurt krijgt op zijn 5 hahahaha *LOL*


Misschien bedoelt ze dat het veulen wat ze heeft, de baby van een nijlpaard is, dan kan het kloppen!!! Haha!

juudje

Berichten: 155
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: best

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 16:12

imker"]
[quote="juudje schreef:
hahahahaha echt grappig heeft die soms meerdere duimen hahaha die is echt goed een veulen van 500kg en een paard dat een 1x een groeispurt krijgt op zijn 5 hahahaha *LOL*


Misschien bedoelt ze dat het veulen wat ze heeft, de baby van een nijlpaard is, dan kan het kloppen!!! Haha!
[/quote]

ja dan misschien zelfs pietje weegt nog lang geen 500 kilo hahaha echt lol sommige mensen.......... Verward

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 17:21

Haha Ruth wat heb jij dan rare voorbijgangers zeg Haha!
Jeetje sommigen verzinnen weleens dat hun verzorgpony zogenaamd van hunzelf is en dat soort dingen, maar dit slaat echt werkelijk alles *LOL*

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 17:25

Er zijn ook genoeg fokkers die een veulen al binnen enkele dagen castreren. Voor zover ik begrepen had is het tot korte tijd na de geboorte nog mogelijk en dan weer even niet ??

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 17:38

Wow wat een fantasie!
Ik denk dat er voor haar een leuke rol is weggelegd bij het maken van kinderprogramma's! Haha!
Over die castratie, tsja, vraag eens bij een DA wanneer dat op z'n vroegst kan?
Duidelijk is wel dat dit verhaal van haar voor geen meter klopt!!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 21:09

Sonja"]
[quote="Tindra schreef:
Een vriendin van mij ......


Wanneer is iemand voor jou een vriendin?
[/quote]

Dat was ook het eerste waar ik aan dacht.
dit noem ik letterlijk en figuurlijk een vage kennis Haha!

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 22:30

Haha dat is wel knap!
Zo vertelde een keer iemand uit m'n klas, dat ze een eigen paard had maar ze ging er alleen in het weekend naar toe omdat dat beest helemaal bij d'r tante stond.
Eerst was het een merrie, en de volgende keer begon ze erover dat haar paard (toen opeens een hengst) was uitgebroken en alle merrie's in de wei had gedekt.
En ohwja haar ouders wisten er niks van dat ze een paard had, daarom stond hij bij haar tante.. Verward

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 23:14

ik hoop maar dat mijn paard niet zo een groeispurt krijgt, dan geraak ik er helemaal niet meer op Haha!
Gewoon negeren, ze heeft blijkbaar heel veel aandacht nodig en weet duidelijk niet wat ze zegt.
Kan je niet eens op 'kraambezoek' gaan Bloos

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 10:38

Lijkt mij iemand met een grote fantasie...

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 13:04

Linda250 schreef:
Lijkt mij iemand met een grote fantasie...


whahahahahahahahahah *LOL* *LOL* *LOL* Haha!

heeeeeeeeeeeeel veel fantasie!!!!
hahaha wat grappig zeg!