halsblessure

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

halsblessure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-03 14:37

Tijdens de Almelose Ruiterdagen heeft mijn paard een halsblessure opgelopen. Ik heb hem daar een week gestald i.v.m. het concours. Er is iemand op de hooizolder gegaan en heeft niet rustig op haar tenen gelopen en heeft ook niet een hooibaal opgetild, nee zij loopt in vol ornaat over de hooizolder en sleept de hooibalen van de ene naar de andere kant. Mijn paard is zo geschrokken dat hij met de atlas tegen het plafond is geknald en heeft zich vervolgens als een gek omgedraaid. Hij kon geen linker lengtebuiging meer aannemen, hij kantelde alleen nog maar met zijn hoofd. De dierenarts is tijdens het concours 3 keer geweest en ik heb foto's laten maken op de kliniek. Op de foto's konden ze niets zien, maar ze durven ook niets uit te sluiten.

Ik ben vervolgens hem gaan longeren, rijden met lange teugel, en nu train ik hem weer een beetje. Ik merk alleen dat hij op de linkerhand nog niet de stelling kan verwerking in de galop, in de draf kan hij dat al veel beter, en hij heeft wat moeite met de oefeningen op de linkerhand. Tot nu toe gaat allen nog vooruit en ik hoop dat dat ook zo door blijft gaan.

Komt iemand dit misschien bekend voor?