Manege Rozenstein gaat niet meer open

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bolle

Berichten: 722
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Haarlem

Manege Rozenstein gaat niet meer open

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-03 10:00

Afbeelding

SANTPOORT-NOORD - woensdag 16 juli 2003

Het is zeer onwaarschijnlijk dat manege Rozenstein in Santpoort-Noord ooit de deuren nog opent. Dat zei burgemeester Van Dam dinsdag. Er is zo veel mis op het gebied van veiligheid en bouwvergunningen dat aanpassing enorm veel geld zou gaan kosten.

Volgens de burgemeester moeten diverse gebouwen worden afgebroken, waaronder de stallen, als Rozenstein weer open wil. De panden voldoen niet aan de bouwvoorschriften. Van Dam laat een dezer dagen controleren of de manege niet weer in gebruik is. ,,Als er enige activiteit is, laat ik het bedrijf meteen weer sluiten'', aldus Van Dam.

De 70-jarige eigenaar van de manege is weer op vrije voeten nadat hij enige tijd vast zat op verdenking van ontucht. Gisteren eiste officier van justitie Douwes bij de Haarlemse rechtbank drie jaar cel tegen een 57-jarige man uit Velserbroek, de tweede verdachte in de ontuchtzaak. Deze man wordt onder meer verdacht van verkrachting. Vier meisjes in de leeftijd van twaalf tot zeventien jaar deden aangifte tegen hem. Hij kende hen via de manege.
(Zie ook: [ON] Eis drie jaar voor misbruik meisjes manege )

Bij inspecties in april, die de gemeente uitvoerde naar aanleiding van anonieme klachten bij de milieudienst, werden op het complex aan de Rijksweg enorm veel overtredingen aangetroffen. Bij brand was de kans op slachtoffers zeer groot, aldus de gemeente. Toen de gemeente Rozenstein daarop attendeerde, sloot de eigenaar de manege. Van Dam: ,,Gezien alle aanpassingen die nodig zijn wordt het een heel zwaar verhaal om de bedrijfsvoering van de manege ooit weer op te starten.''

Fokke Zaagsma

saskia23

Berichten: 936
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 14:27

En terecht!
Het was 1 grote rotzooi daar. (Dat mensen hun paard daar stallen is mij ook een raadsel)

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 02:12

Ik hoorde het al van een vriendin van mij. Schijnt trouwens dat de paarden voor de slachtprijs worden verkocht. Zitten best leuke diertjes tussen (ook arabiertjes enzo) maar ze zijn ontzettend mager.

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 11:36

tsk, eindelijk!! Ik rij daar al jaren langs, mijn oma heeft vroeger in Haarlem Noord gewoond en ik heb zelf in de Waarderpolder gewerkt en
reed er dan ook wel eens langs. Van de buitenkant ziet het er ook al
uit als een zooitje en het blijkt dus ook echt een zooitje te zijn.

jacje

Berichten: 2557
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 12:09

Hebben ze ook een site?

pollyfunny

Berichten: 627
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 14:50

Wees er nog maar niet helemaal cker van want misschien gaat van de grijn het her opbouwen! IK hoop het niet! Zal effe uitzoeken of ut waar is dan wil k wel effe weten wat ze met die leuke bonte en die arabier gaan doen! Ze hebben best coole paarden staan en pony's natuurlijk als je ze een beetje normaal traint en voert kunnen het nog top beesies worden hoor! Ze zien er nu rampzalig slecht uit maar toch zie je bij sommige nog wat moois! Hoop dat ze leuke baasjes krijgen die ze niet mishadelt en een brandslang midden in hun gezicht volop aan zet!

pollyfunny

Berichten: 627
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 14:50

wilfredlover schreef:
Hebben ze ook een site?


Volgens mij niet! Daar moet je moeite voor doen he! En het kost geld dus het zal wel niet!

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 13:30

Voor zo ver ik weet worden er nog steeds 'lessen' gegeven.
De paarden staan op het land langs het spoor (dat landje hoort bij Rozenstein) en manege klanten die nog een ritje willen maken mogen in een groep naar het bos.
Zo krijgen de paarden hun beweging en zo vangt Linda (dochter van van der Grijn) ook nog een paard centjes.(De Tr*T)
Er staat een emmer met poets spullen op het land en zo kunnen de paarden gepoets worden.
Ik heb ook gehoort dat de paarden NIET voor de slachtprijs verkocht worden.
Er word een hoge prijs gevraagt.
Manege de groene heuvel heeft 2 pony's over genomen.
Alle pension paarden zijn naar omliggende maneges boerderijen gegaan.
Er staan nog 5 manege paarden en pony's op dat landje.

Ongelovelijk dat ze zelfs nu nog door zetten!
Ze moten nu ook eens een keer aan die pony's gaan denken.

Ik heb er een paard bij gereden.
En we moesten echt goed op letten of ze de paarden wel eten gaven!
Op een gegeven moment zijn we Andy (mijn bij rijpaard toen die tijd) zelf maar gaan voeren.
We hadden wel een grote stal maar die moesten we zelf water/wind dicht maken!
De manege pony's stonden in een stal van 1 bij 1 tot 2 bij 2.
En dan moet je niet denken dat het mooi gemetselt was.
Nee het waren houten planken aan elkaar getimmerd met heel wat gaten er in.
De bak was denk ik 15 bij 30 klein, en daar reden ze dan met zo veel mogelijk pony's en paarden in.

Vroeger schijnt de manege erg groot te zijn geweest,maar door een drankt probleem bij de eigenaar is er steeds een stukje manege grond verkocht.

Ik sta er nog steeds van te kijken dat dit zo lang heeft geduurd voor dat er actie werd onder nomen.
En of alles al niet erg genoeg was kon de eigenaar ook niet van de meisjes af blijven.
Gelukkig is dit allemaal na mijn tijd gebeurt.
Lijkt me vreselijk!
En jammer genoeg durft niemand de eigenaar aan te klagen en is hij daarom weer op vrije voeten.

Vreselijk allemaal!

pollyfunny

Berichten: 627
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 14:01

JAh er wordt nog steeds les gegeven terwijl ze een verbod hebben er zijn ook steeds illegale lessen op de openbare longeervolte in het bos. Maar welke paardjes gaan er dan naar Groene heuvel? Zijn ze er al? Ik sta er nml maar het is me niet opgevallen! Ze moetne cker nog komen?

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 14:45

Ik heb zo iets gehoort.
Volgens mij ging het om een shetje en nog een pony.

pollyfunny

Berichten: 627
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 15:49

oh? nou jah het zal wel niet of ze moeten nog komen.

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 09:52

Kyralovertje schreef:
Ik hoorde het al van een vriendin van mij. Schijnt trouwens dat de paarden voor de slachtprijs worden verkocht. Zitten best leuke diertjes tussen (ook arabiertjes enzo) maar ze zijn ontzettend mager.


Ik ben er eergister langs gereden en heb de paardjes kunnen bekijken.
Er liep er 1 bij die wel wat dikker mag worden maar de rest zag er qwa dikte goed uit.
Ze stonden op een weiland die inmiddels zand is geworden maar er lag voldoende hooi bij.

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 10:09

ik ken die manege niet maar zoals ik jullie hoor praten is hetgeen goede manege... de manege waar zazou staat is ook niet 1 van de besten maar de paarden worden best goed verzorgt

pollyfunny

Berichten: 627
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 11:12

Ze gaan niet tegen slachtprijs weg ze vragen er nog best veel voor. Manege de groene heuvek heeft er geen paarden gekocht. Het zijn allemaal weer roddels. Jammer want nu moeten die paardjes nog langer bij die K*Tmanege staan.

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 17:32

Ik hoop wel dat er snel iets op gevonden wordt aangezien het redelijk snel winter wordt.

Er staan trouwens meer dan 5 paarden op het landje zag ik gister.
Verkocht hij ze maar voor weinig dan had ik er 1 gekocht.

pollyfunny

Berichten: 627
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 21:29

Jah er staan meer dan 5 paarden op het land want denken jullie dan al die mange bokkies staan er en een paar eigen paarden. De manege bokkies zijn leuke beesten en verdienen veel beter!

Power
Berichten: 1
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 11:53

RODDELS RODDELS RODDELS, waar meer dan de helft niet waar van is!!!!
Ik kom al bijna mn hele leven op manege rozenstein en van alle maneges waar ik ben geweest is dit toch wel de meest gezelligste!! Hier werd je tenminste niet aangekeken op status en geld!! Hier was iedereen welkom wie je ook was en wat je ook in t dagelijks leven deed en hoeveel geld je ook had!!!
Ok de manege is best aan vervanging toe, maar de paarden werden en worden echt niet slecht verzorgt!!!!
De mensen die zeggen dat er maar 5 paarden lopen en dat die mager zijn moeten toch echt ff een bril gaan kopen!! want van alle paarden die er lopen (en dat zijn er toch echt meer dan 5 als je kan tellen) zijn er maar een paar die wel wat dikker mogen zijn, maar dit komt doordat ze wormen hebben gehad, en nu komen ze ook weer behoorlijk aan, want hooi en biks krijgen ze genoeg!!!!
En over alle beschuldigingen uitgaan naar de baas van de manege, de verhalen worden behoorlijk verdraait en aangedikt!! Jammer dat mensen van buitenaf meteen die verhalen geloven terwijl niet bewezen is dat de manegebaas schuldig is!!!!
En sluiten van de manege zit er echt nog niet in!!!!

pollyfunny

Berichten: 627
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 15:53

Ik weet niet hoor maar ik weet heel goed wat er op die manege gebeurt en de beschuldigingen van de eigenaar kloppen niet nee dat wist ik ook wel want die vent die het wel heb gedaan is de vader van een meisje die ik ken. De paarden zien er echt wel slecht uit in mijn ogen maar jah ik ben paarden gewent die altijd goed verzorgt worden en jullie zijn niet anders gewent. Dat die paarden wormen hadden snap ik niet nooit van een wormen kuur gehoort? Maar jah jullie moeten het zelf weten als jullie vinden dat ze perfect verzorgt worden dan moet je het weten maar ik vin het niet normaal en dan nit meteen naar me mailen of ik een brillie nodig heb enzo want daar zijn we nou toch wel overheen gegroeit dacht ik. Ojah ben jij heel toevallig die joyce die dominiqeu heb gedaan?

paardengek18
Berichten: 1
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 17:28

Ik rij nu zelf 13 jaar op manege rozenstein..en de verhalen die ik hierzo lees raken me omdat het allemaal roddels zijn over dat de paarden niet goed verzorgd worden...die verhalen zijn dus niet waar ze hebben ten alle tijden hooi en krijgen 2x per dag biks gevoerd.
De verhalen die rondgaan over dat manege rozenstein een verbod heeft om lessen te mogen geven en dat er dus illegale lessen worden gegeven op de openbare volte in het bos is niet waar...de manege heeft nog wel het recht om met de klanten buiten te mogen rijden..
Dat de eigenaar niet van meisjes af kon blijven is ook weer zo`n roddel, de verhalen worden erg verdraaid..maar uiteindelijk is er niet bewezen dat hij schuldig is..
Het is jammer dat mensen zo snel oordelen over roddels..en dan nog wel roddels die helemaal niet waar zijn..probeer eerst zelf uittezoeken wat er wel en niet waar van is want zo beschuldig je wel onschuldige mensen..
Dat er sprake is over dat de manege gaat sluiten..dat zit er nog niet in.. ze proberen er van alles aan te doen zodat alles weer goed komt en dat alles weer gewoon open gaat..
Vergeet niet dat er vele kinderen plezier hadden en hebben op manege rozenstein..Ik hoop dus niet dat het zover komt dat het allemaal moet sluiten want dan zullen er vele kinderen niet meer kunnen rijden omdat ouders het dan niet meer kunnen opbrengen..
Laat dit alles weer goed komen!!!

pollyfunny

Berichten: 627
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 18:09

De politie heb ze toch echt een verbod voor lessen enzoopgelegt en dat ze moeten sluiten en dat weet ik heel cker want dat heeft me vader gedaan! Dus dat is WEL WAAR! Dat van de eigenaar heeft die man die het wel heeft gedaan verzonnen zodat hij minder straf zou krijgen. En de paarden worden misschien in jullie ogen goed verzorgt maar ik vindt ze er niet echt goed uit zien sommige dan he! De manege kan in deze staat niet meer open om dat het op instorten staat! Boos!

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 19:46

De verhalen zijn helaas wel waar.
Ik heb er zelf een paard bijgereden en we hebben zeker wel de stal zelf wind dicht moeten maken.
De andere stallen waren met houten schotten inelkaar gezet.
1 rijtje was redelijk netjes en dat was het rijtje stallen tegen over de kantine.
Ik heb er zelf ook 3 jaar gereden en heb genoeg gezien.
Er was niet altijd hooi.
We hebben zelf het voeren maar over genomen omdat er gewoon NIET gevoerd werd!

Over die paarden die nu nog op het land lopen daar heb ik in een later bericht uitleg bij gegeven.
Er stond er 1 bij die van mij wat dikker mocht zijn ,de rest zag er wel goed uit.

Als jij er 13 jaar heb gereden dan ken ik je misschien wel.
Ik ben Diana en heb Andy van Karin Zeegers bijgereden.

Ik heb vorrig jaar nog een paar Fjorden bijgereden die daar ook vandaan kwamen.
Selma ,Lizzy en Tanja ken je dan waarschijnlijk wel Lachen.

Ik ben het met je eens dat de manege betaalbaar was maar dat is ook vrij logisch.
Ze zouden er niet meer voor kunnen vragen aangezien ze geen kwaliteit kunnen bieden.

En de manege gaat niet meer open.
De stallen zijn te klein volgens de wet, het is brand gevaarlijk en de grond is vervuild.
Daar komt nog eens bij dat van der Grein zo ie zo al zijn geld heeft op gezopen.
En er is veel geld voor nodig om de manege zo te verbouwen zodat het weer gebruikt mag worden.

Schrijf het maar op je buik.
Helaas voor de kinderen die er zoveel lol hadden.

Ik vertrouwde die vent van van der Grijn niet.
Marjolien......zijn vriendin van 9 jaar geleden.....die was ook VEEL jonger dan dat hij was.
Enne....zijn laatste vriendinnetje is iets jonger als dat ik ben.
En ik ben 22.

Je verdedigd die manege gigantisch maar ik vindt dat niet eerlijk.
Je zou eens op een echte manege moeten gaan kijken.
De paarden worden in jouw ogen goed verzorgd maar waarschijnlijk weet je niet beter.
Waarschijnlijk snap je niet dat bij het verzorgen van een paard ook een ruime ,tocht vrije stal hoord.

Groetjes Diana

P.s. ik zou wel eens willen weten wie je bent Haha!.

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 20:07

Oh enne....wat betreft die bril.
Zet hem eens op Haha!.

Wolk
Berichten: 2
Geregistreerd: 23-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 22:27

he odje (vetje) ben je niet een beetje te dik voor die fjorden, en wat heb je trouwens te maken met floor zijn relaties, er word toch ook niet over die van jou geluld. En verder in die tijd dat jij weg bent is er heel wat veranderd duzzzz als je ergens niks van weet moet je gewoon je mond houden en anders als je het wel allemaal wilt weten moet je gaan vragen bij de bron en niet domweg roddels gaan uitbreiden

Wolk
Berichten: 2
Geregistreerd: 23-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 22:28

He pollyfunny is die pony niet een beetje te klein voor jou dat is pas zielig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 22:46

Zo is het wel weer genoeg. Bokt.nl is niet bedoeld om manegebedrijven het leven zuur te maken en ook vooral niet om elkaar dan maar af te gaan katten.