Consequent zijn..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Consequent zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-03 00:07

Tja, ik ben zaterdagavond geweest voor het eerst een oefenspring concours bij manege molenkamp.. toen kreeg ik te horen dat ik veeeeels te lief bent voor mijn meisje! Bloos! Gracy was zooo lekker eigenwijs geworden en weigerd mee te werken.. in het begin besloot ze dat ze eigenlijk geen zin in had om te springen
Dit was pas in de losrij bak waar een paar hindernissen waren.
Toen op mijn verzoek stapt de instructrice erop, en ja hoor.. Gracy wilde zelf beslissen of ze wel of niet zou springen, hierop kreeg ze flink op d'r donder door de vrouw ~~}> Daar schrok Gracy van, ze voelde zich echt beledigd Stoom uit je oren en verzette zich tegen de zweep! Daarop kreeg ze weer flink op d'r donder totdat Gracy zich overgeef en ging de vrouw gehoorzame, ze ging ook gelijk springen en het maakte toen niet uit of de hindernis steeds verhoogd werd, Gracy bleef eroverheen gaan.
Daarna stapt ik erop, en Gracy ging nog steeds zonder probleem over de hindernis.

Toen gingen wij pas samen met de instructrice naar het spring parcours..
Eerst even laten kijken en laten aanwennen aan de opzet van de parcour, daarna een hindernis nemen.. tja Gracy wilde gelijk opnieuw zich gaan staken, daarop gaf ik haar een tik ~~}> en toen ging ze meewerken.
Op een gegeven moment konden wij 2 hindernissen achter elkaar springen, en ze weigerd niet meer. Daarop nam wij gelijk de beslissing te stoppen want het was een moment dat ze braaf gehoorzame, en het was belangrijk om goed te eindigen zodat ze alsnog een positief indruk zou krijgen.

Tja, het was natuurlijk ook voor mij leerzaam ik moet meer consequent zijn met de zweep zodat Gracy het goed begrijp wie de baas is..
Maar ik wil ook niet mijn paard steeds over een hindernis slaan, dus het wordt echt aanvoelen van wanneer neemt ze mij in de zeik en wanneer vindt ze een hindernis echt eng! >;)

Vanavond heb ik met Gracy geoefend met springen, Vippie kwam ook helpen, het was aan te merken dat Gracy tot 60 cm wel wil springen, maar.. 70 cm was veeeeels te hoog en dat vondt ze nog te eng.
Dus gewoon rustig door blijven oefenen en de rest komt vanzelf. Dat verzekerd Vippie mij ook, dat Gracy zou op een gegeven moment gaan beseffen dat ze wel hogere kan... Ach gut

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 09:18

Daar is het gelukkig ook een oefenwedstrijd voor geweest, hè? Maar uiteindelijk ging ze er goed over heen. Nu regelmatig oefenen, en dan krijgt Gracy ook vanzelf meer zekerheid.
Heel veel succes!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 09:36

Tis geen kwestie van over de hindernis slaan, maar om voor de hindernis aan te geven dat JIJ bepaald wie er beslist of er gesprongen wordt of niet (niet alleen dmv zweephulp maar ook door zit en drijvende hulpen).
Grace is een hete tante maar ze geeft goed aan of ze het echt eng vindt (wisten jullie dat Gracy western ambities heeft???? Slidings waar een qaurter jaloers op is, hihihi) of dat het puur aansteleritus is. Nu moet jij nog leren aanvoelen welke van de 2 het is. De steil van 70cm vond ze echt eng, maar het kruisje was puur aansteleritus om te kijken hoe ver ze kon gaan.
Probeer ook het dresuurmatige niet te vergeten dus eerst goed loswerken, laag en rond en lekker ontspannen en dan pas gaan springen.
Hoogte is nu nog niet belangrijk, vetrtrouwen daarintegen wel en aanvoelen.
Vandeweek een springlesje plannen?

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-03 13:27

Vippie"]
Tis geen kwestie van over de hindernis slaan, maar om voor de hindernis aan te geven dat JIJ bepaald wie er beslist of er gesprongen wordt of niet (niet alleen dmv zweephulp maar ook door zit en drijvende hulpen).?
[/quote]
Ja, een groene paard met een net zo groene ruiter! Bloos

[quote="Vippie"]
(wisten jullie dat Gracy western ambities heeft???? Slidings waar een qaurter jaloers op is, hihihi) )
[/quote]
*LOL*

[quote="Vippie schreef:
Grace is een hete tante maar ze geeft goed aan of ze het echt eng vindt of dat het puur aansteleritus is. Nu moet jij nog leren aanvoelen welke van de 2 het is. De steil van 70cm vond ze echt eng, maar het kruisje was puur aansteleritus om te kijken hoe ver ze kon gaan.
Probeer ook het dresuurmatige niet te vergeten dus eerst goed loswerken, laag en rond en lekker ontspannen en dan pas gaan springen.
Hoogte is nu nog niet belangrijk, vetrtrouwen daarintegen wel en aanvoelen.
Vandeweek een springlesje plannen?

Ik ga de rest van deze week lekker afwisselen met rijden (dresuurmatig om te oefenen), longeren en lekker buitenritten voor de ontspanning.
Ik denk het beste is om 1 keer per week te gaan springen.
Volgende week maandag ook goed? Dan neem ik de digi cam zodat ik ook daarna van kan leren van mijn fouten Cheese!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 13:38

Maar ook 2 groetjes kunnen van mekaar leren, hihii
Maandag is goed hoor, 1x per week is idd zat......

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 22:50

Fijn dat het zo lekker gaat Monique, en dat jullie weer lekkere hulp hebben.
Gracy is een dame waar je zeer consequent bij moet zijn. Als je haar 1 vinger geeft dan neemt ze je hele hand. Ze weet er goed misbruik van te maken!
Hou je me op de hoogte hoe het gaat?