Diesel TE erg hoefbevangen, gaat niet meer......

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Diesel TE erg hoefbevangen, gaat niet meer......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 09:58

Gisteravond kwam ik terug van mijn 3 weken vakantie, vanochtend meteen de eigenares van mijn lieve verzorgponytje opgebeld.....
Hij is heeeeeeel erg hoefbevangen, hij is het al eens erg geweest, tis weer teruggekomen en het gaat niet meer hij lijd te veel pijn........van de week gaat ie weg Verdrietig Verdrietig
Zometeen ga ik naar hem toe, het zal wel het afscheid worden Verdrietig Verdrietig
Ik was zoooo blij net ik wilde zooo graag naar Diesel, maar nu die klap.....
Hij heeft teveel pijn, ik snap dat het moet, maar.....net in die 3 weken dat ik weg ben geweest.......daarvoor gaf ik hem veel beweging en reed bijna elke dag, hij stond in het weiland, ik was er al zo bang voor..... dus toch.... Huilen

Romeo Lovers


AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 10:02

Wat verschrikkelijk zeg Verdrietig arme Diesel. Het is een schattige pony trouwens... Dat is niet leuk thuiskomen van vakantie Is er echt niets meer aan te doen dan Verward Wij hebben ook een pony op stal die nu hoefbevangen is maar daar gaat het beter mee gelukkig.

Sterkte!

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

zadeltje
Berichten: 16
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 10:08

hoi ik kweet hoe je je voelt ik heb het meegamaakt met hoefkatrol met koentje kuzz saskia en strekte die kan je wle gebruiken

i love a boy !!!!!!!

Caira
Berichten: 26054
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 10:10

Klein vraagje waarom staat een hoefbevangen pony op het weiland?

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 10:15

Hij was hoefbevangen GEWEEST, ging weer heel supergoed, voorzichtig weer weiland in, klein stukje, ging nog steeds goed, ik kwam er elke dag, nadat het een lange tijd goed ging ging ik op vakantie, en toen is het blijkbaar weer misgegaan..........ik ga er zo heen, ben bang voor het afscheid Verdrietig

Romeo Lovers

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 10:18

Heel veel sterkte

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 10:24

Jeetje.. Verdrietig Wil de eigenaar er niks meer aan proberen dan?? De pony van een vriendin van mij was/is ook hoefbevangen, had de ergste vorm, die is meteen naar de kliniek gebracht en heeft veel medicijnen gehad enzo, en die komt er wel weer bovenop, ze mag weer langzaam op gaan bouwen. Vaak is er echt nog wel wat aan te doen hoor!
Maar als ze dat niet doet, dan veel sterkte..

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 10:27

Als er al iets aan te doen is, heeft niet iedereen daar het geld voor (over).
Sterkte met het afscheid...

* To Belg, or not to Belg *

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 10:33

Linda250 schreef:
Als er al iets aan te doen is, heeft niet iedereen daar het geld voor (over).
Sterkte met het afscheid...


Precies, en Diesel is 'maar'een Shetlander, en eentje waar kleine kinderen niet op kunnen rijden (is ie echt te sterk voor)
Ik heb hem iets van 8 maanden verzorgd en bereden, mijn eerste verzorgpony......
Zo'n gave shet is het.....
Maar ik ben eigenlijk de enige die iets met m kan, het dochtertje van de eigenares is 5.........Dus begrijpelijk is het wel.

Romeo Lovers

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 10:54

Wat vreselijk K*T voor je. Dat is idd niet leuk terugkomen van vakantie. Ik vind het knap dat je zo veel begrip voor de eigenaren op kunt brengen
Heel veel sterkte straks, en de komende tijd...

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 10:57

he bah! wat vervelend! veel sterkte met het afscheid!!!

Dag lieve mama...

Escha

Berichten: 18779
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 11:00

Wat verschrikkelijk!heel veel sterkte! Verdrietig

                    You are the only one I love and you got ripped out of my life...

    anne_bento

    Berichten: 7588
    Geregistreerd: 08-06-02

    Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 11:00

    ohh wat vreselijk!! mijn verzorgshet is ook onwijs vaak hoefbevangen, moet er niet aan denken dat het te erg word en ze weggaat.....

    heel veel sterkte!!!


    Marinke

    Berichten: 2584
    Geregistreerd: 15-12-02
    Woonplaats: Eelde

    Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 12:26

    Ben net terug van Diesel, samen met de eigenares heen geweest, die vind het ook verschrikkelijk....
    Er is lang over de beslissing nagedacht, maar hij heeft het nu NOG erger dan eerst, en ALS het al weggaat, zal het weer blijven terugkomen Verdrietig

    Hij was zoooo lief net, zo dapper.....
    Hij strompelde naar ons toe toen hij ons zag, je zag dat hij veel pijn had maar toch bleven die oren naar voren steken, hij bleef maar doorzetten, Maar het was verschrikkelijk om hem zo te zien lijden Verdrietig;(

    Ik zal hem zooooo erg missen Verdrietig mijn eerste verzorgpony, 8 maanden lang ben ik haast elke dag bij hem geweest, heb zoveel moois met hem meegemaakt......van een bokpony die altijd maar chagrijnig was en het verschrikkelijk vond als er iemand op hem reed, is hij een leuke vrolijke pony geworden en beleefde hij er weer plezier aan als ik op hem reed, vooral het bos in vond ie heeerlijk, ben zelfs ergens met 'm het water ingeweest (mocht je eigenlijk niet met ponys komen maar ik en Diesel wilden het zoo graag Knipoog) En hij banjerde zo het water in, hij vond het heerlijk!

    Romeo Lovers

    Jennygirl

    Berichten: 4491
    Geregistreerd: 15-06-03
    Woonplaats: Amsterdam

    Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 12:35

    Hi Marinke,
    4 jaar geleden hebben we dezelfde beslissing moeten nemen toen mijn pony hoefbevangen was. De dierenarts vertelde me dat ALS het al zou genezen, ze nooit meer de oude zou worden.
    Ik weet dus precies hoe jij je voelt.
    Gelukkig heb je veel goede herinneringen aan hem.
    Heel veel sterkte!

    Knuffel
    Jennifer

    We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
    Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
    www.coachworld.nl

    Marinke

    Berichten: 2584
    Geregistreerd: 15-12-02
    Woonplaats: Eelde

    Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 12:37

    Bedankt voor alle lieve reacties Lovers

    Diesel zoals ie was:
    Afbeelding

    Romeo Lovers

    ricoh

    Berichten: 1114
    Geregistreerd: 02-01-02

    Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 12:41

    Vervelend meid... Heel veel sterkte!!

    manzano

    Berichten: 23898
    Geregistreerd: 22-10-01

    Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 13:08

    Echt heel erg zielig. Dies is zo'n superbeestje!!!! Vreselijk dat het niet meer goed komt. Maar ja, ik vind ook dat een shet gewoon lekker op de wei hoort. Dus waarsch. zou het dan elke keer weer terug komen. Maar het is echt heeeel erg Verdrietig

    Nintu

    Berichten: 4304
    Geregistreerd: 16-09-01

    Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 13:23

    He wat ontzettend k*t!!! Verdrietig

    Echt heel zielig, toen ik hem zag was ie zo ontzettend vrolijk, dat je je haast niet kunt voorstellen dat ie er nu zo erg aan toe is!

    Sterkte Meis, en een knuffel voor Diesel Lachen

    Mieke
    Berichten: 6925
    Geregistreerd: 09-02-01
    Woonplaats: NH

    Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 13:27

    Heel veel sterkte. Afschuwelijk om zo'n dier zo te zien lijden, inderdaad heb je dan geen andere keuze....

    lovebonney

    Berichten: 1862
    Geregistreerd: 23-06-03
    Woonplaats: Warmenhuizen

    Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 13:45

    hey wat erg voor je. je hebt inderdaad een moeilijk beslissing genomen!vreselijk als je paardje pijn heeft.dan is het inderdaad m,aar beter als hij uit die pijn verlost wordt!veel sterkte meissie!en een dikke kus van mij aan diesel

    JokeG

    Berichten: 357
    Geregistreerd: 13-05-03
    Woonplaats: Belgie

    Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 14:11

    Wat verschikkelijk! Heel veel sterkte!

    Een paard zonder ruiter is altijd een paard. Een ruiter zonder paard slechts een mens!

    Bojangles

    Berichten: 13704
    Geregistreerd: 23-06-02
    Woonplaats: Drenthe

    Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 14:22

    Heel veel sterkte gewenst.

    Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
    Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

    Kiara

    Berichten: 10899
    Geregistreerd: 10-01-03

    Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 14:24

    Afscheid nemen is zwaar, sterkte hiermee.


    AniekR

    Berichten: 10636
    Geregistreerd: 21-09-02
    Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

    Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 14:43

    Ohw Marinke, dat het net Diesel weer moet gebeuren Huilen Huilen
    Heel veel sterkte en geeft Diesel ook nog een dikke knufel van mij Huilen Huilen

    Campsterhoven's Marlies ster (v. Heitrak's Marvin) - International Champion WPBR 2017
    Starwin's Roos - in de sport - Rooskamps Raisa (2016 v. Nia Domo's Bolero) - Rooskamps Morena *klik* (2018 v. Spoorzicht's Red Flyer)
    Rooskamps Mr. Darcy - International Foal Champion WPBR & Reserve Best Foal in Show - http://www.stalrooskamp.nl/


    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Heide83, Jeska2, Pantykous, tienus63 en 81 bezoekers