Stel, er komt een 3e WO

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-01 06:39

Wat gebeurt er met ons en met de paarden?
Wij kunnen ergens onder duiken, toch?
Maar de paarden?
Ik moet er niet aan denken dat Robin op stal moet blijven staan oid onder een oorlog..
*bibber*


Arona
Berichten: 165
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 07:47

die kans zit er best in, amerika kennende vallen ze hard aan op het land dat hen aan heeft gevallen. Ik moet er niet aan denken.
Ergens hoop ik dat ze er niet achter komen wie dit heeft gedaan. Tuurlijk, die hufters die dit georganiseerd hebben verdienen de hoogste straf die er is, maar als er geen vijand is, is er ook geen kans op oorlog. Heel tegenstrijdig. Ik hoop dat het niet zover komt!!! .

Soms moet je springen, om al vallende te leren vliegen!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 07:51

Ik heb er ook wel aan zitten denken, maar laten we nog niet gaan panieken. En stel dat er een WO III komt, dan heb je nog een hele grote kans dat Nederland daar niets mee te maken krijgt.

Ik word er wel bang van dat Bush zei dat hij wraak gaat nemen op de daders (logisch) maar ook op degenen waar zij zitten ondergedoken (dus ook de betreffende landen).

_________________
Now this is nothing less than perfect in a less than a perfect world
*ilse delange*

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jura op 2001-09-12 08:53 ]</font>

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 07:52

ik moet er niet aan denken!

Het stomme is dat ik vanmorgen de paardjes ging voeren en dat hetzelfde door mijn gedachten schoot....

Pleasure

Berichten: 336
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 08:44

Ik heb er ook over gedacht. Maar ik denk dat Bush eerst goed uitzoekt wie het heeft gedaan en niet een WO3 gaat beginnen. Hij is wel slimmer. Ik hoop dat de aanslagen zijn gestopt.

Als Nederland niet veilig is, provbeer ik met mijn paarden naar Polen uit te wijken als het daar veilig is.Dan ga ik naar vrienden daar.

IK VINDT DE DIT ECHT NIET MEER NORMAAL.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 08:49

Ik dacht hetzelfde toen ik vanmorgen wakker werd. En ik heb hetzelfde rare gespannen gevoel als 10 jaar geleden met de Golfoorlog. Het mag zich fysiek dan wel ver weg afspelen, maar de hele wereld merkt er op de een of andere manier de gevolgen van.

Ik zie een WO III nog niet zo snel gebeuren. Maar dat Europa en ook Nederland hier op de een of andere manier mee te maken krijgen is volgens mij onvermijdelijk. Laat Bush alsjeblieft verstandig zijn en niet geweld met geweld bestrijden...

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 09:41

Jeee..

We hebben het hier over wat aanslagen van een groepering die puur gericht zijn op de USA.. Als het nou een complete natie was die er achter zat dan werd het een iets ander verhaal, maar het lijkt er nu sterk op dat het 'maar' een groepje terroristen is..

Het is echt niet zo dat we dadelijk een moderne versie van de 2e wereldoorlog krijgen inclusief hongerwinter en noem maar op.

We hebben in de westerse wereld zoveel materieel staan dat ze het echt niet voor elkaar krijgen een stad te bombarderen.

Enige dat ze kunnen doen zijn terroristische aanslagen zoals ze gisteren in de US hebben gedaan en daar doe je gewoon heel weinig tegen. banketstaaf maar waar..

Verder is het ook zo dat je als we hier WO3 zouden krijgen echt niet ergens onder kan duiken.. Denk je echt dat er hier schuilkelders zijn voor een paar miljoen mensen? Als je gaat dan ga je met je paard *LOL*

Lighten up people.. De wereld vergaat echt niet.

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 09:44

Nou,
wij hebben wel een giga kelder onder ons nieuwe huis waar makkelijk 5 paarden inpassen, via de oprit kunnen ze er zo inlopen...

Zou die kelder afdoende veilig zijn? Schijnheilig

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 09:49

Haha, denk je echt dat ze dat gat daar gaan bombarderen? }>

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 09:56

nouh in soest zit vlakbij t paleis soestdijk.
maar wees nou eerlijk.
waarom zouden ze nederland bombarderen. laat ze lekker bommetjes heen en weer gooien is al erg genoeg. hou ons er gewoon buiten. (maarja nederland heeft natuurlijk wle grote neus die ze overal insteken)

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 09:57

Yep,
en in paleis Soestdijk zit Bernhard!
En daar moet je mee oppassen! Sigaar

*LOL*

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 09:59

Bart, ik vind dat je er wel een beetje lacherig over doet. Dit soort organisaties infiltreren in de samenleving, ook de Nederlandse. Het uiteindelijke doel is wereldmacht, dus onderschat ze niet. Die lui zijn levensgevaarlijk en groter en georganiseerder dan je maar kunt of wilt denken

Voorzitster AFM

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 10:18

ergens vraag ik me ook af of dit wel opgeeist wordt, en niet een actie is om een bepaalde groep zwart te maken. diegene die hier de schuld van krijgt al of niet terecht is voor de rest van zn leven op de vlucht, voor zover ze ondertussen geen zelfmoord/opoffering plegen uit naam van.. Verward
ik Twijfel of er een 3e wo komt, maar ben er wel bang voor, zou eigenlijk wensen dat we zo'n 200 jaar terug leven, dan weten we a niet wat zich in amerika afspeelt, niet direkt in ieder geval, en b zijn dit soort rampen dan helemaal niet mogelijk.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 10:21

Bush bedenkt zich eerst wel een paar keer hoor voor hij echt de oorlog verklaard.
Ik vind het ook gerust eng allemaal wat daar gebeurd maar ze zullen echt niet zomaar de hele wereld gaan bombarderen.
Het is allemaal heel vers, iedereen is kwaad, wet niet waar ie het zoekn moet en wil wraak.
Bush zal heel secuur te werk moeten gaan om de juiste mensen uit te schakelen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 10:23

Puck; tja, ik kan ook wel gaan panieken en mijn hamster voor de zekerheid maar in de kelder gaan zetten maar ik heb zo'n idee dat ik daar niet veel mee opschiet..

En het doel van die organisaties is echt geen wereldmacht maar over het algemeen aandacht voor hun problemen (iets dat niet echt het sterke punt van onze grote vriend Bush is)..

je kan wel gaan panieken en gaan doemdenken over aanslagen in NL en de 3e wereldoorlog maar dat lijkt mij nogal overtrokken. Maar ja, zo zit ik dan in elkaar Knipoog Bart de nuchtere hollander Knipoog Nou ja, brabander *LOL*

Tuurlijk is het erg wat er in de US is gebeurd maar moet ik me hier dan heel de dag druk lopen maken over wanneer mijn tijd komt? Wanneer er een vliegtuig op ons huis neerstort of men een autobom in een auto plant? Lijkt me niet..

Dit soort aanslagen zijn er al jaaaaaaaaren, alleen niets dat zo lomp is als dit.. Irritante is dat je er ook irritant weinig tegen kan doen (iedere gek kan met een stanleymes op een vliegtuig komen en als je dat met een paar mensen doet dan kaap je zo'n ding echt wel) en iedere gek maakt thuis zo een zooi TNT met wat spul van de doehetzelf zaak en de apotheek.. Dan kan je wel gaan panieken en bang gaan zijn maar dat lijkt mij niet echt nuttig.

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 10:27

Panieken is het andere uiterste, je moet wel reeel blijven. Hamsteren is overdreven, maar doe niet net alsof het iets is tussen alleen amerika en de verantwoordelijke groepering, want dat is
bulls h i t !!!

Voorzitster AFM

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 11:02

Citaat:
Op 2001-09-12 10:41, schreef BartVB:
Jeee..

We hebben het hier over wat aanslagen van een groepering die puur gericht zijn op de USA.. Als het nou een complete natie was die er achter zat dan werd het een iets ander verhaal, maar het lijkt er nu sterk op dat het 'maar' een groepje terroristen is..


Als Bush al zegt dat hij wraak gaat nemen op de daders en OOK op de landen waar ze eventueel zitten, dan raken er dus WEL landen bij betrokken!! Er hoeft dan niet veel te gebeuren of het gaat tussen landen en dan heb je dus wel oorlog.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 11:04

Citaat:
Op 2001-09-12 11:27, schreef PUCK:
Panieken is het andere uiterste, je moet wel reeel blijven. Hamsteren is overdreven, maar doe niet net alsof het iets is tussen alleen amerika en de verantwoordelijke groepering, want dat is
bulls h i t !!!



Helemaal mee eens!! We kunnen wel doen alsof het allemaal niets voorstelt, maar dat is een beetje naief he.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 11:06

Oorlog zal het wel niet worden. Bovendien is het nog maar de vraag n hoeverre dat invloed heeft op ons dagelijkse leven.
Tijdens de golfoorlog leefden we toch ook 'gewoon' door? Uiteindelijk heeft dat niet veel impact gehad op mijn daagjes, behalve dat je toen ook de hele tijd voor CNN zat.

Bush kan nu niet eens een terugaanval doen, want hij weet neit wie het gedaan heeft.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 11:06

Hmm. ben maar blij dat ik Finland woon en niet meer in Noord-Amerika. Finland staat volgens mij nog lager dan Nederland in het rijtje van terrorristendoelen.

Ik denk dat ik dat reisje Californie van over drie weken maar eens af ga zeggen.

Mijn baas was in het vliegtuig op weg naar New York. Bij Ijsland zijn ze maar omgedraaid...

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 11:19

Idd Lov, ik zie het net als jij: tijdens de Golfoorlog ging het leven ook gewoon door. Toen kregen we trouwens in dat gat van ons ook ineens CNN op de kabel, er ging een wereld voor ons open (nee, toen woonde ik nog niet in Utrecht). Maar toch was die spanning ook overal merkbaar. Ik zat toen in 5 VWO en er werd bij ons op schoolk vrij veel over gepraat.

Ik weet nog dat we bij maatschappijleer een documentaire te zien kregen over wat er zou gebeuren als er een atoombom zou vallen op een stad in Engeland, en wat voor impact dat zou hebben op het leven daar. Moet zeggen dat ik op dat moment niet op die beelden zat te wachten, er kwamen ook vrij confronterende dingen in voor, bij mij in de klas zijn mensen half kotsend weggelopen en dat waren niet alleen 'gevoelige meisjes'. Ik heb maar even weggekeken, heb de boel wel uitgezeten.

Maar door dat soort momenten ging je wel nadenken over wat er zou gebeuren als er idd een oorlog uitbreekt. En ik kan je vertellen dat ik daar nu, op dit moment, even liever niet over nadenk. Steek ik nu m'n kop in het zand of ben ik gewoon vrij nuchter? Als er een oorlog komt, dan komt-ie toch wel. Daar doen wij - nietige Nederlandse staatsburgers - niets tegen. Maar ik ga er zelf van uit dat het allemaal wel zal loslopen.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 12:37

Ik zeg ook niet dat het leven niet gewoon doorgaat. Nederland heeft er sowieso al niets mee te maken.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Pleasure

Berichten: 336
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 12:41

Waarom heeft er niemand vertrouwen in Bush? Vergeet niet dat er ook vrienden van hem op de WTC werkten. En hij leeft mee met de mensen en zal er alles aan doen om alleen de moordenaars en de verdedigers van de moordenaars terug tepakken. Hij wil heus geen oorlog uitlokken. Hij is niet ondergedoken. Hij zit op dit moment op het witte huis en probeert alles te doen om mensen te helpen.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 12:42

Jura: In het zeer hypotetische geval dat er een oorlog uitbreekt, dan is Nederland dus wel een deelnemer. Als lid van de NATO zijn we in staat van oorlog als een van de landen aangevallen wordt. Dit was origineel gedaan om Europa te beschermen en dat Amerika geen excuus nodig heeft om ons te helpen. Vreemd genoeg is de situatie nou dus omgekeerd.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 12:49

Nu ja, als her een conflict zou komen met Europa, ben ik wel leuk gevangen...
Brussel, hoofdstad van Europa, Frusty , daar woon ik vlak bij Frusty .
Nu ja, zo ver is het nog niet, maar ik ben zeker dat als Bush weet wie erachter zit, dat die het niet lang zal houden. Het si niet echt een mietje en een rakkettenschild zal er nub zeker komen, vrees ik. Alle Amerikanen willen nu wel wat veiligheid... of eerder veiligheidsgevoel, want terroristen zijn niet zo gemakkelijk uit te schakelen.

Ik vind het wel erg als bevoorbeeld de Palestijnen de schuld krijgen en er wordt wraak genomen, dat er dan zoveel mensen die helemaal niet voor die aanslag waren, zullen slachtoffer worden. Er zijn misschien radicale groepen, maar overal zijn er nog mensen die het goed bedoelen en die tegen geweld zijn.

Zucht... er zijn al wel aanslagen geweest, maar deze is echt wel een uitdaging die niet geduldt wordt...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anouk94, CarpeDiem_, corinec, Dammie, Domiinique, Femke_Tweety, fro, Julimy, Marive, Meliaforever, mirriejj, Muronia, N_B_N, perdjes, Priscilla27, SentiBot, Silenna, TessaxQuincy, topsylover, Unoo en 52 bezoekers