Hebbedingetjes

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Hebbedingetjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-03 12:59

Wat vinden jullie echte hebbedingetjes voor je paard, de sport of op stal?

Ik geef een voorbeeld. Een GSM met navigatiesysteem bijvoorbeeld, voor buitenritten. Of een handig kammetje om in te vlechten, ik noem maar wat. Weten jullie nog leuke hebbedingetjes?

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 13:03

ehmm heb er veels te veel van dat soort dingen :d maar vind ze wel geining.. maar een navigatie systeem voor een buitenrit gaat dan wel weer heel erg ver Knipoog

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 14:36

Een sjabrakje met vakjes, zodat je wat kan meenemen op een buitenrit.
(heb er zelf geen ervaring mee overigens)

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 14:47

Gewoon niet verdwalen heb je ook geen navigatiesysteem nodig Knipoog

Voor op stal zullen er genoeg hebbedingetjes zijn. Een automatische uitmestmachine bijvoorbeeld Knipoog

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 22:37

Op dat uitmesten had ik vroeger altijd een heel idee als ik een hele grote stal zou krijgen. Een openklapbare bodem in de boxen, zodat als je op 1 knopje drukte de mest dan naar beneden viel. Daaronder een lopende band zodat de mest naar een opslagruimte ging Haha! Automatische voerbakken, haha, echte fantasie had ik dus..

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 22:41

in van die duitse catalogussen (www.loesdau.de)(www.kraemer-pferdesport) hebben ze leuke hebbedingetjes die je in nl. niet kunt krijgen.
zoals een petje voor paarden, muismatten met mooie paardenafbeeldingen, plastic dingen die je als een soort cavaletto kunt gebruiken(wel duur!) stickers voor op de auto, etc....

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 22:55

En een navigatie-systeem vind ik eigenlijk helemaal niet zo vreemd, maar dan gaat het mij vooral weer om de snelheid die dat ding kan bepalen Knipoog En dat is erg prettig in de endurance-sport Lachen
(en kan je ook nog kijken of je nog steeds op de route zit Knipoog )

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 23:02

hebbedingetjes zijn voor mij:
dekje met bijpassende peesjes en strijklappen en rijbroek
appelbit met gouden ringen
singel met gouden gespen
enzzzzzzzzzzzzzz

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 23:06

GPS om je gemiddelde snelheid tijdens een buitenrit te meten, en een hartslagmeter. Ja, die staan op mijn lijstje. Zijn wel dure hebbedingetjes!

Iets minder dure: luxe leren halster met bijpassende staplijn, schapenhandschoen om ze mooi te laten glimmen, staatsiedeken voro wedstrijden Haha!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 23:08

Mijn hebbedingetjes zijn mijn speed & distance meter, mijn hartslagmeter, mijn mooie paarse hoofdstel, mijn kontbontje, mijn ultralight beugels, ach en zo kan ik nog wel even door gaan.

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 23:10

Een hondenborsteltje met 2 kanten. 1 zachte kant en 1 kant met een haarborstel. Super handig! Lachen

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 23:23

Barebackpad
Shabrakje met vakjes

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 08:37

Tja zulke hebbedingetjes heb ik ook wel, m'n hele zadelkast puilt al uit Haha!

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 10:02

mijn schuur puilt uit van dat soort dingetjes!
Ik heb een dure hobby: zadels, ik heb nu een stock en een westernzadel, met bijbehorende dekjes. Helaas maar 1 (Engels) hoofdstel, want er past niet op meneer zijn enorme kop....

Overigens een petje voor paarden had ik 10 jaar geleden al, (ligt dus in de schuur) gewoon in Nederland gekocht!

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 12:02

Citaat:
Op dat uitmesten had ik vroeger altijd een heel idee als ik een hele grote stal zou krijgen. Een openklapbare bodem in de boxen, zodat als je op 1 knopje drukte de mest dan naar beneden viel. Daaronder een lopende band zodat de mest naar een opslagruimte ging


Het is niet echt een fantasie dat je hebt hoor Pling
In de stallen van de vorige manege waar ik stond was een rij houten planken in de vloer en als ze gingen uitmesten deden ze die eruit en ze vegen alles in dat gat en al wat er in was geveegd ging met een lopende band naar de mesthoop. *LOL* Erg handig dus Haha!
Dus het is niet altijd een onmogelijke fantasie Knipoog
doei xxx

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 12:25

paardenzwembad? paardenloopfitnessapparaat? paardenborstelmachine?
misschien iets voor de uitvinders onder ons?

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 12:25

zelfreinigende stal en paard was ik nog vergeten.....

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 16:35

paardenzwembad bestaat oook al he Haha!

ik had dat ook van zo op bepaalde uren slaat de voedermachine aan, er zit een meter in de drinkbak die bijvult als het water onder ... komt.

warmtedetector voor de drolletjes op te rapen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 19:37

Hebbedingetjes zijn volgens mij ook vaak dingen die je niet per sé nodig hebt. Voor 1 paard zou 1 hoofdstel wel genoeg moeten zijn, die andere 3 zijn dus hebbedingetjes Lachen. Een halster en een reservehalster is ook zat, die andere zijn natuurlijk prachtig, maar overbodig. Verder alles waar je voor gekozen hebt omdat je het 'nodig' hebt, maar vooral omdat de duurdere versie toch fijner is Lachen.

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 20:00

Ik heb een frontriemen-tik. Dat zijn voor mij wel een soort hebbedingetjes. En ik ben inderdaad ook gek op shabrakken, alleen is een shabrak meestal weer zo`n hele uitgave, dus daarmee weet ik me redelijk in te houden.

Kuikzz

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-01-03
Woonplaats: Tilburg en Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 21:01

voor mij bandages, heb ze absoluut niet nodig en bandageer ook haast nooit, is me ook teveel werk (nee hoor ben niet lui Schijnheilig ) heb van de week tijgetje-bandages gekocht Haha!
een extra hoofstel wat niet gebruikt wordt maar erg leuk is om neusriemen, frontriemen soms zelfs bakstukken te wisselen Knipoog en sjabrakken heb ik ook nogal een verzameling van Bloos likstenen die alleen maar lekker smaken (zelf geprobeerd *LOL* Tong uitsteken)

pffff kan zo niet nog wat bedenken... sja gps zou leuk zijn in dit kleine bosje hier waar je gewoon niet in kan verdwalen Tong uitsteken en zelfreinigende stallen zijn ook wel lekker (moeten de muren ook wel meegenomen worden heh!!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 00:55

Een mooie handgemaakte menzweep van rozenhout staat nog op mijn verlanglijstje Haha!

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 00:59

Ik ga voor de grotere bronzen paardenbeelden...
Nu nog even sparen...Haha!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 13:06

Een opvouwbare hoevenkrabber, erg handig op buitenritten. En een bandage-oproller.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 20:49

voor mij zijn hebbendingetjes:

Hoofdstellen(Terwijl het paard er 2 heeft )
Shabrakken en bandages.
halsters