Met een pony bij de paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-01 20:37

Hallo allemaal,
Ik zou graag jullie mening willen horen over het volgende.
Ik ga nu het laatste officiele jaar in met Iowa bij de pony's. Iowa is een hele grote pony, eigenlijk een klein paardje. Want ze is als paard gefokt,maar gewoon te klein gebleven. Terwijl ze wel hele ruime gangen heeft, eigenlijk paarden gangen.
Nu ben ik erg bezig met mijn toekomst met haar of met een ander paard. Vanwege dat ik nu aan het studeren ben en er serieus over na moet denken. Mijn instructrice zegt dat ik best met haar bij de paarden kan rijden, zolang ik nog geen nieuw paard heb om mee te rijden. Want ik rijd niet zo onwijs veel wedstrijden, vanwege de weinig tijd die ik heb.
En Xantippe, mijn 2 jr, is er nog lang niet geschikt voor.
Als wij netjes rijden en Iowa loopt goed onder me, moet het me lukken om puntjes te rijden en goed te scoren. Zegt zij, en zij heeft er wel verstand van.
Maar hebben jullie ervaring met een pony bij de paarden rijden?
Ik zou graag julllie mening of ervaringen willen horen!
groetjes Linda


Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 20:41

Nou, ik heb geen ervaring om met een pony tussen de paarden te rijden, maar elke keer als ik een wedstrijd had (met een paard toen), reed er ook een E-pony tussen. En die won elke keer *LOL* . Dus het is heel goed te doen hoor.. Knipoog

Galactica Wadim X Gemini

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 21:33

Ik zit in dezelfde situatie als jij (en Lautje gaat btw ook haar pony doorrijden bij de paarden volgend jaar).

Veel mensen zeggen tegen mij 'koop toch een paard, dat gepruts met die pony, da's toch niks".
Maar ik wil mijn schatje helemaal niet wegdoen!
Bovendien loopt ze goed en zit er nog steeds verbetering in, we hebben er allebei plezier in.
Ik heb helemaal geen zin om nu weer opnieuw te beginnen met een ander paard en bovendien m'n eigen te moeten verkopen.

Ik denk dat het er een beetje vanaf hangt in welke klasse je rijdt. Tot en met het M1 lijkt het me geen nadeel, (houd er wel rekening mee dat er strenger gejureerd wordt!)kom je hoger zal je soms toch raar aangekeken worden.
Het gros in mn het Z1 en Z2 zijn toch (vooral) goede KWPN'ers, en daar rijden ook de profs tussen die hun paarden voorbereiden op het groet werk.

Ik ga volgende maand en de rest van dit jaar nog Z1 starten bij de pony's, dan wil ik bij de paarden terug naar het M2.
Dan zal ik niet meer bovenin rijden zoals nu meestal het geval is, daar zal ik aan moeten wennen, maar het is zeker niet onmogelijk.

Hier in de buurt zie je het niet veel trouwens. Ik ben zelf ook benieuwd hoe juryleden en omsatnders en mede-ruiters zullen reageren.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 21:42

Ik heb met een kleine D-pony ook gestart tussen de paarden. En in de L elke wedstrijd bij de 1e 3 gezeten (daarna gestopt wegens ziekte van de pony). Gewoon doen dus. Pas als je echt verder dan de Z wilt gaan wordt het lastig. Tot die tijd val je met en paardachtige E-pony echt niet buiten de boot.

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 22:26

He PinnieLinnie!!

Zoals Rieja al zei, ga ik met Ameretto in januari ook verder bij de paarden.
Ik wil mijn schatje ook nog helemaal niet kwijt, en omdat ik druk ben met mijn studie (nog 2,5 jaar) heb ik ook geen tijd om 'opnieuw' met een paard te beginnen.

Ameretto is 1.56 en we rijden nu M1 in de dressuur en M springen. Ik moet bijna Z springen, maar ik hoop dat ik dit jaar nog M blijf, omdat ik anders M moet starten bij de paarden.

Heb maandag ff met mijn instructrice over gehad wat ik van plan ben en vroeg ff of hij het aankon in een 'paardenparcours'. Ze zei dat het geen probleem moest zijn!!

Dusse, gewoon doorrijden met je ponietje bij de paarden en laat mensen maar kijken als ze dat willen!
Je rijdt voor jezelf en als jij maar lol hebt, dat is het belangrijkste!!!!

Heel veel succes!!!! Party!!

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 22:41

Ik startte ook gewoon met en pony tussen de paarden en dat was heel goed te doen. o.k je krijgt soms opmerkingen maar die negeer je gewoon. Ik kreeg trouwens ook vaak genoeg leuke opmerkingen.

Met barley start ik ook gewoon tussen de paarden hoor. Zij is nu 1.51m. Ik ga er gewoon voor

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 08:00

Je zal de eerste niet zijn die dat doet, en zeker ook niet te laatste. Gewoon rijden tussen de paarden. Er zijn ook mensen die met friezen of zelfs met haflingers starten. En hen lukt het ook om winstpunten te halen.

MvdB_

Berichten: 710
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 14:41

Ik heb ook een pony (1.40) en met hem wil ik ooit ook bij de paarden gaan starten. Als ik het tegen iemand vertel krijg ik (bijna) alleen maar positieve reacties. Ik vind dat je gewoon moet doen wat je zelf wilt en je niets aan moet trekken van de reactie van anderen. Ik ga toch echt mijn pony niet inruilen voor een paard, omdat ik toevallig 18 ben en wil gaan starten.

Sandra_oud
Berichten: 379
Geregistreerd: 05-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 16:30

ik start sinds kort met mijn haflinger tussen de paarden. Iedereen vind het leuk. Ik heb ook al winstpunten gereden en 2 keer al in de prijzen. En heb pas 3 keer gestart

PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-01 17:45

Ik ben echt onwijs blij met al jullie reacties!
Het doet me echt goed om dit te lezen en vooral geeft het me ook weer een beetje 'kracht' om door te gaan en het gewoon te proberen.
Onwijs tof van jullie! Ik ga het gewoon proberen volgend jaar. Party!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook, flossies en 31 bezoekers