op verzoek: de bidonconstructie op Retjes zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

op verzoek: de bidonconstructie op Retjes zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-03 21:21

Ik citeer mijzelf even uit [ITP] sfeerplaatjes van endurance Lage Vuursche :

Karin schreef:
Er zitten zeven ringen aan de achterkant van m'n zadel: vier D-vormige en drie rechte 'ringen'. De bidons hebben bovenaan een haakje en onderaan klittenband, daarmee zet ik ze aan die D-vormige ringen vast. Aan elke bidon zit ook nog een lusje, daar haal ik een ijzerdraadje doorheen en daarmee zet ik ze strak vast aan de middelste 'ring'. Klappert niet en ik kan er dan nog steeds gemakkelijk bij!


In datzelfde topic beloofde ik een foto voor de nieuwsgierigen. Bij deze, het zijn er vier geworden:


Van achteren:
Afbeelding

Van bovenaf:
Afbeelding

Vanaf linksboven:
Afbeelding

Vanaf rechtsonder:
Afbeelding


BTW de stukjes ijzerdraad zijn idd ook blauw. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 21:22

Handig, maar wat als je nou niet van die ringetjes hebt?

XANTHA

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 23:05

Duidelijke foto's Karin !!! Bedankt..lijkt me een erg goede oplossing van koel en drinkwater meenemen!

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 07:23

Ja echt jammer dat ik ook geen ringen aan mijn dressuurzadel heb, ik ga er toch over nadenken om een endurancezadel te kopen. Daar zitten neem ik aan genoeg ringen aan.

27-11-2015 Welkom home Cruising
13-05-2011 Rust maar zacht lieve Dynamiek, eindelijk kan je nu gaan genieten van de groene weides.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 09:13

Het grappige is dat dit van oorsprong ook een dressuurzadel is. Haha!

Er zijn alleen wat ringen en kussens aan/op gezet als 'endurance-extraatjes'. Maar handig is het idd wel! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 09:20

Ontzettend bedankt!!
Toevallig, mijn vader vertelde me na afloop van de wedstrijd dat hij jou er altijd zo professioneel uit vond zien, en zo kwamen we op de bidons. Ik zat zelf ook al een tijd te denken, en maandag ben ik dus meteen op zoek gegaan, maar nog nergens goede houders gevonden. Ik duik zo weer de stad in, kijk ik ook bij de Perry Sport, want ik neem aan dat jouwe daar vandaan komen Haha!
Nogmaals bedankt Haha! OK dan!

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 09:44

Als ze zeggen dat ze die noooooooit hebben gehad (overkwam mij bij Perry in Assen en Den Bosch), dan laat je deze foto's maar zien. Er staat knoertgroot 'PERRY SPORT' op die dingen, daar komen ze dus niet onderuit. Haha!

Ik ben wel bij tig Perry's in heel Nederland geweest en uiteindelijk vond ik ze begin dit jaar in Zwolle. Was nog een hele toer om ze niet-klapperend vast te binden, bij mijn vzh-zadel kon ik ze voor de zweetbladen vastmaken aan het sjabraklusje, maar dan kan bij dit zadel niet. Jij hebt ook ringen achterop, toch? Dan wordt het al gemakkelijker.

En professioneel... *bloos* ik heb in de loop van mijn 'endurance-carrière' alles bij elkaar gesprokkeld (meest tweedehands) en pas nu begint het ergens op te lijken. Maar comfort is bij mij het kernwoord: alles moet zo prettig mogelijk zitten voor zowel ruiter als paard!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 10:11

handig zeg!

of je moet zo'n pet opzetten waar langs beide kanten een blikje zit en een strootje Haha! Haha! Haha! dat is hands free Haha!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 14:19

Handig zeg!@
Die bidons zou je wel nodig hebben als je met dit weer gaat hobbelen.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 20:55

Het mindere is dat ik natuurlijk ook niet van die mooie ringen achter het zadel heb, maar daar vindt mijn groom vast wel wat op! Knipoog

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 21:02

echt handig zeg!
Ik heb ook eens zitten klooien met ijzerdraadjes (voor dan) maar dat zat gruwelijk in de weg en bleef niet zitten.
Ik zal eens kijken of ons pap zoiets kan maken Haha!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 21:33

IK HEB ZE Haha! Mijn vader had ze gistermorgen meegenomen- van de Perry Lachen Geen gedoe met onstabieligheidjes, zat perfect. Gewoon aan de achterste ring geklipt, en door de onderste het klittebandje gehaald en flink aangetrokken. Bleef super zitten, ook met volle (Perry Tong uitsteken ) bidons!
Nog een keer bedantkt Lachen

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-03 21:44

Hey, gaaf dat je al zo snel hebt! Ik kon destijds bij de Perry geen passende bidons vinden. Liep een paar weken later toevallig tegen vier flesjes aan die ze los verkochten bij de Hema (kwamen uit zo'n fietssetje) voor een euro per stuk, meteen meegenomen natuurlijk en ze passen perfect.

Hoef jij ze niet nog eens extra strak te trekken aan de bovenkant, met een ijzerdraadje ofzo? Ik moet dat wel, anders gaan ze alsnog klapperen. Waarschijnlijk zitten de ringen op mijn zadel net te dicht op elkaar om de boel echt goed strak te kunnen trekken.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 20 bezoekers