Ik wil een KLEINE digi kopen, maar welke?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Ik wil een KLEINE digi kopen, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-03 19:06

Hey Mensen!

Ik wil een kleine digitale camera gaan kopen, zo'n eentje die je in je jaszak kan meenemen en dus ook niet zoveel wegen. Lachen
Op dit moment is de SONY Cybershot DSC-P52 in de aanbieding bij de Makro. Ik vroeg me af of iemand van jullie hem heeft en er tevreden over is.
Er zijn namelijk zoveel digi's, ik word er gek van! Dus mijn vraag: wie heeft er van jullie een kleine digitale camera en zo ja, welke? Lachen


martijn

Berichten: 417
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 19:08

sony p9, maar die zijn nog best prijzig... hij is wel makkelijk mee te nemen...

martijn

Berichten: 417
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 19:11

volgens mij scheelt het niet eens zo veel... maar de sony's zijn wel goed

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-03 19:15

Ja, ik wil bij elkaar niet meer dan 400 euro uitgeven, meer heb ik niet. In die prijs moeten ook een tasje, oplaadbare batterijen enzo zitten.

martijn

Berichten: 417
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 19:26


Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-03 19:29

Dankje Martijn! Ik probeer er al de hele dag achter te komen hoe groot ie is. Ik zal zo ook ff op die site gaan kijken. Waarschijnlijk ga ik em morgen kopen, of er moeten nu nog mensen komen met andere suggesties........

martijn

Berichten: 417
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 19:31

die camera op die link is overigens een totaal andere hoor.....

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-03 19:45

Ja, dat zag ik ja, maar die heeft volgens mij ook geen optische zoom en net als wat jij zei maar 2.0 megapixels.

martijn

Berichten: 417
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 19:47

nee, die kleine is wel fijn voor als je gaat stappen en 1000 keer foto's maakt van alles en nog wat, zonder echt te mikken/zoomen.... ik heb er best leuke foto's mee gemaakt hoor, maar voor iets meer wensen is die totaal niet geschikt...

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-03 19:54

Ja, m'n vader heeft al een digi, maar die mag ik niet alleen meenemen en die is ook te groot. Ik wil er gewoon eentje die ik makkelijk mee kan nemen naar de manege enzo. En die ik morgen waarschijnlijk ga kopen, heeft 3,2 megapixels, 2 keer optische zoom. Is wel goed toch?

Ik geloof dat er verder geen mensen reageren op dit toppic....

martijn

Berichten: 417
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 20:50

hehehe, denk het niet... ja hoor 3.2 megapixel is prima voor leuke foto's, de 3:2 optie die erop zit is overigens wel heel handig, de foto's zijn dan direct klaar in het formaat dat je ze naar de hema kan brengen en kan laten afdrukken... normale camera's maken foto's namelijk in de resoluties van 640x480 of 1024x768, dit zijn beeldschermformaten... namelijk 4:3 formaat, 3:2 formaat is het foto formaat: namelijk 15 bij 10...


Shiloh

Berichten: 19773
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 21:14

Als je echt een kleine wilt die toch een goede kwaliteit heeft, dan worden ze al snel best prijzig.

Die van mij is redelijk groot, maar wel van super kwaliteit, ik heb de hp 735 ... en wil je een beetje mooie foto's hebben om ook nog weer af te drukken, dan is de kwaliteit toch best belangrijk, want de kwaliteit die je op foto uiteindelijk krijgt, is lang niet hetzelfde als wat je op je beeldscherm ziet!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 21:37

Ik heb deze:

[img]http://images.google.com/images?q=tbn:tdsjU8KP_w8C:www.itonline.ch/it-produktgruppe-digitalkameras/details-digitalkameras-minolta/digitalkamera-minolta-dimage-x(kl).jpg[/img]

De Minolta Dimage X.

Klein, dun en licht, je stopt 'm zo in je zak. En de kwaliteit is ook prima.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-03 21:55

Maar Maaike, die zal ook aanzienlijk duurder zijn. en ik hoef geen supermooie foto's. Het gaat mij er gewoon om DAT ik foto's kan maken en dat ik ook meteen kan zien hoe ze zijn geworden enzo. En echt af laten drukken zal bij mij niet zo vaak voorkomen, ik druk ze dan af op fotopapier.

Shiloh

Berichten: 19773
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 06:07

ja maar ook voor simpel foto papier heb je toch best goede kwaliteit nodig. In het begin als je zo'n ding koopt lijkt de slechte kwaliteit best mee te vallen, en dan heb je dat ding en dan heb je super veel spijt dat je die hebt gekocht. Zoals ik al zei, wil je klein, dan word het al heel snel duur. ik zou gewoon goed onderzoek doen, want je hebt snel spijt achteraf!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 07:15

Sjuim, Anoukie en ik hebben allemaal recent Sony gekocht.
Hoef je ook niets voor te installeren.
Je steekt de ucb kabel in PC en klaar is kees.
Als Sjuim haar internet nu ook eens wilde werken konden we wat van haar foto's zien Huilen

Men kan alleen discussiƫren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

martijn

Berichten: 417
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 07:40

Shiloh schreef:
ja maar ook voor simpel foto papier heb je toch best goede kwaliteit nodig. In het begin als je zo'n ding koopt lijkt de slechte kwaliteit best mee te vallen, en dan heb je dat ding en dan heb je super veel spijt dat je die hebt gekocht. Zoals ik al zei, wil je klein, dan word het al heel snel duur. ik zou gewoon goed onderzoek doen, want je hebt snel spijt achteraf!


de p52 heeft prima kwaliteit hoor Knipoog
overigens ben ik altijd voorstander om ze naar de hema te brengen, die drukken het echt heel mooi af...

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 08:00

Ik had je topic nog niet gezien, maargoed ik vraag me af waarom je op zoek bent naar een 'kleine' digitale camera? Zolang je niet voor de digitale spiegelreflex camera's gaat zijn ze allemaal redelijk klein, tenminste als je ze gaat vergelijken met de Sony P-52 want zo klein vind ik die niet, je hebt vele kleinere, zoals bijv de Canon Digital Ixus.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 10:09

Voor mij is de Sony klein genoeg. Tuurlijk, ik weet dat ze er kleiner zijn, maar zoals ik al eerder zei wil ik er niet meer dan 400 euro aan uitgeven.

Shiloh, het lijkt me niet dat de Sony een slechte kwaliteit heeft.

martijn

Berichten: 417
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 15:35

georgette, ik heb eventueel wel foto's voor je die gemaakt zijn met de p9 (bijna zelfde toestel), kan je zien hoe mooi de foto's worden)

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 15:55

Ik heb een digi met 1.2mp en het is perfecte kwaliteit. Ook als ik de foto's afdruk (en dan niet eens op fotopapier) is de kwaliteit heel goed. Dus je moet niet zo letten op de megapixels, is mijn ervaring.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 16:00

Dus die van 2.0 megapixel waarvan een link in het topic staat, is dus ook goed?

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 16:02

Mja, ik zal even een voorbeeld laten zien van een foto die ik dus gemaakt heb met mijn digi:
Afbeelding

Misschien iets onduidelijk door het verkleinen, maar dit is dus 1.2mp...

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 16:02

Want die is kleiner dan de P52..

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 16:06

Tsja, als je dit goede kwaliteit vind moet je hem nemen. Als de rest van de specificaties ook overeenkomen met jouw wensen, natuurlijk. Waarom wil je eigenlijk zo graag een kleine hebben?