Slechte Jury's!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Slechte Jury's!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-03 11:36

Ik moest gisteren schrijven bij een jury, en ik ben van mening dat deze man gewoon niet meer geschikt is om te jureren.
Ik had al mijn eigen boekje meegenomen (ze hadden geen grote coupons) en dat was maar goed ook. Dan was het bijvoorbeeld bij B afwenden en daarna een keertwending, en dan was B afwenden een apart cijfer, maar dat had 'ie niet gezien, en gaf dus voor het afwenden en de keertwending 1 cijfer, dus dan loop je al gelijk achter.
Ik heb het steeds gezegd als er iets fout ging, maar iedere proef maakte hij deze zelfde fout weer! Scheve mond

Ook zag hij bepaalde dingen gewoon niet meer, als een paard omsprong in de contragalop, dan gaf 'ie maarzo een 8! Dus als een paard omsprong, en hij het weer niet door had, dan zei ik het maar, zo van ''ooh, nou is 'ie omgesprongen'. En dan keek de jury ook weer, en dan pas zag hij het! Boos!

Of soms dan gaf hij al cijfers voor dingen die nog komen moesten, dan kwam er bijvoorbeeld een middenstap, en dan zei hij van "Ohja, die is heel mooi, een 8!" dus dan zei ik maar weer zoiets van "sorry, maar de middenstap moet nog komen". En dan de jury weer: "Ja, oohja, eh, geef dan maar een 6". Stoom uit je oren

Voor heel veel dingen gaf hij ook cijfers die echt niet konden, dan gaf hij bijvoorbeeld ergens een 3 voor, en dan had ik niks gezien wat er fout ging, dus dan vroeg ik "Dat heb ik even gemist, wat ging er dan zo fout??" En dan zat ie heel lang te denken, en dan zei 'ie: "eeeh, nou, geef maar een 6, ik weet het ook niet meer."
En soms werd het ook gefilmd, dus daar kan best wel eens gezeur over komen als het echt niet klopt!

Dit kan toch niet?! Ik verwacht van een jury dat die alles goed ziet, en er verstand van heeft, maar dat was hier duidelijk niet het geval!
Wat moet er met deze mensen gebeuren?
Vooral als het (net als hier) wat oudere mensen zijn. Moet er niet een soort van test komen, om het jaar ofzo, om te kijken of deze mensen nog wel voldoende kunnen jureren?
Want dit was echt belachelijk!


Annash
Blogger

Berichten: 26451
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 12:01

tja.. iedereen kan natuurlijk een keer een foutje maken... maareeuuuuh.. dit klinkt wel heeeel extreem.......

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 12:07

Misschien is het geen slechte jury, maar zat ie gewoon op wat anders te letten. En laat dat nou net niet de bedoeling zijn Boos!. Ik kan me wel voorstellen dat je je dood zat te ergeren. Het is ook behoorlijk banketstaaf voor de mensen die moesten rijden, want die zullen nu wel vage punten hebben.

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 12:13

Jaaa erg vervelend!!
Maar weet je waar ik me ook zoo aan iriteer...
Dat jury's helemaal geen punten mee durven te geven
ik bedoel als je een oefening netjes en goed uitvoert dan is het toch een 8 waard en als het minder is een 5!!
Maar ik heb hier de laatste wedstrijden wat gwoon super goed ging..
zoiets als halthouden enzo pcies vierkant en dan krijg je nog een 7 jaahhh Verward hoe willen ze het dan hebben!!
Ik vind dat echt jammer ik kom dan wel aan de 170 pnt. maar met 6en en 7en ik vind dat echt jammer!!!

:+: Trotse eigenaresse van GUCCI BROWN(v. Bordeaux)16-05-2011
[KS-ITP] Droom ik? M'n 1e EIGEN paard: prachtige hengst GUCCI BROWN!
Besselink's Benti M1 + 8 :D, Springen B+ 15 :D [RIJ-ITP] Geweldige fotoshoot van knap paard en geweldige outfit LOOK!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 13:15

ik heb ook al een aantal keren moet schrijven bij een jury maar dit heb ik nog nooit gehad!!!!!

Live,LOve,'ndLaugh

juudje

Berichten: 155
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: best

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 13:32

ik schrijf ook wel eens en dan op het einde als zo;n proef was afgelopen liep ik 4 cijfers achter en dan zegt hij zomaar wat dat kan toch ook niet sommige jury's............

eindelijk een digi, dus binnen kort foto's in mijn profiel Haha!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 13:37

Ik zou als schrijven zijnde deze gang van zaken melden bij de KNHS met vermelding van jurynr, deze mensen horen niet in een juryhokje thuis...

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 13:47

't Zou toch niet dezelfde zijn???? Vast niet, 'die van mij' kwam uit Drenthe:

Ik was vorig jaar schrijven bij een L1 proef. Het jurylid (op het laatste moment opgetrommeld vanwege ziekte) vergat de helft van de tijd te punten en zei dan: 'Geef maar een 6.' Na ongeveer 10 combinaties bleek dat hij een onderdeel steeds te laag had beoordeeld omdat hij dacht dat er een gebroken lijn van 5 meter gereden moest worden, terwijl het een hele (over X) was.
Af en toe kwam er een leuke meid met een leuk paard de ring in en dan zei hij op voorhand: 'Ik denk dat die wel goed kan rijden, wordt vast een winstpunt.' Nou dat werd het dan ook. De paar fjorden en andere wat zwaardere types hadden pech, hij typeerde die op voorhand als 'karrepaard' - hoe netjes er ook werd gereden, een winstpunt zat er voor hun echt niet in!

Het allerergste voor mij was eigenlijk wel dat ie pruimde en dat niet al te netjes deed

juudje

Berichten: 155
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: best

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 18:50

ook lekker banketstaaf!
nee sommige jury's kan ik niet echt uitstaan! laatst had ik er weer zo 1 kwam een meidje de ring in kei mooi ponytje krijgt ze voor verzorging een 6 want die vrouw kon het meisje op de 1 of andere manier niet uitstaan dat slaat toch nergens op!

eindelijk een digi, dus binnen kort foto's in mijn profiel Haha!

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-03 20:24

Hij zat toch echt op te letten, en probeerde het goed, maar hij kon het gewoon niet meer!
Alles ging veel te snel, en hij zei zelf ook al: "Je moet mij af en toe een beetje helpen."
Als je dat toch van jezelf weet, vind ik dat je niet meer moet gaan jureren! Verward

Hij had inderdaad ook wel wat vooroordelen over mensen die hij dan kende, of die bijvoorbeeld met een fries reden.. Als jury hoor je dat niet te doen.

Ik vond het ook stom van de organisatie dat ze hem gevraagd hebben hoor, ze roepen ieder jaar na de wedstrijd weer: 'die man moeten we niet meer vragen!' en ieder jaar zit ie er weer!
Ze hadden mij er al expres al schrijfster neergezet, omdat er een aantal anderen waren die nog niet zo vaak hadden geschreven of totaal geen verstand van dressuur hadden. Ze hadden me ook al instructies gegeven, dat ik hem maar in de gaten moest houden en mee moest kijken met de proef, en hem af en toe corrigeren! sorry, maar dat vind ik ook niet correct van de organisatie (ook al was het door onze eigen vereniging, het blijft belachelijk!), dit moeten ze gewoon niet meer doen!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 22:09

Kendra schreef:
't Zou toch niet dezelfde zijn???? Vast niet, 'die van mij' kwam uit Drenthe:

Ik was vorig jaar schrijven bij een L1 proef. Het jurylid (op het laatste moment opgetrommeld vanwege ziekte) vergat de helft van de tijd te punten en zei dan: 'Geef maar een 6.' Na ongeveer 10 combinaties bleek dat hij een onderdeel steeds te laag had beoordeeld omdat hij dacht dat er een gebroken lijn van 5 meter gereden moest worden, terwijl het een hele (over X) was.
Af en toe kwam er een leuke meid met een leuk paard de ring in en dan zei hij op voorhand: 'Ik denk dat die wel goed kan rijden, wordt vast een winstpunt.' Nou dat werd het dan ook. De paar fjorden en andere wat zwaardere types hadden pech, hij typeerde die op voorhand als 'karrepaard' - hoe netjes er ook werd gereden, een winstpunt zat er voor hun echt niet in




Het allerergste voor mij was eigenlijk wel dat ie pruimde en dat niet al te netjes deed


Dat zou volgens jou beschrijving weleens een van de "na-oorlogse"juryleden zijn waar CJG12 het weleens over heeft Verward

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 22:12

Als ik af en toe zie wat voor een .......... er in de m rondhuppelen dan denk ik jaaaa er zijn wel degelijk jury's met balken in de ogen...

heel gek maar die mensen komen ook nooit uit het M.

Anne_GTI

Berichten: 18197
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 22:13

Tja, zo ken ik er ook een. Ziet al jaren de overkant van de ring niet meer maar vertikt het om er mee te stoppen. Start gewoon niet als hij jureerd. Dan maar startgeld kwijt maar het scheelt een hoop ergernis.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 22:20

Ja vanochtend ook zoiets gehoord van iemand,als er een bepaalde jury zat ,wel betalen maar rechtsomkeert maken in de ring(indoorwedstrijd)

Ik weet niet of ik het zou doen.Alle moeite doen etc.dan maar voor 'jezelf' rijden en kijken of je in de proef nog dingen tegenkomt waar je thuis nog aan kunt werken.De punten dan maar laten voor wat ze zijn.

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 23:42

Gerrie schreef:
Ja vanochtend ook zoiets gehoord van iemand,als er een bepaalde jury zat ,wel betalen maar rechtsomkeert maken in de ring(indoorwedstrijd)

Ik weet niet of ik het zou doen.Alle moeite doen etc.dan maar voor 'jezelf' rijden en kijken of je in de proef nog dingen tegenkomt waar je thuis nog aan kunt werken.De punten dan maar laten voor wat ze zijn.


Echt waar? Als je wel start heb je volgens mij acuut een verliespunt te pakken.

Trowuens, ik denk dat cjg12 prima weet over welk jurylid ik het heb, hij is (pruimend) beroemd in Drenthe Haha! .

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 00:07

Kendra"]
[quote="Gerrie schreef:
Ja vanochtend ook zoiets gehoord van iemand,als er een bepaalde jury zat ,wel betalen maar rechtsomkeert maken in de ring(indoorwedstrijd)

Ik weet niet of ik het zou doen.Alle moeite doen etc.dan maar voor 'jezelf' rijden en kijken of je in de proef nog dingen tegenkomt waar je thuis nog aan kunt werken.De punten dan maar laten voor wat ze zijn.


Echt waar? Als je wel start heb je volgens mij acuut een verliespunt te pakken.

Trowuens, ik denk dat cjg12 prima weet over welk jurylid ik het heb, hij is (pruimend) beroemd in Drenthe Haha! .
[/quote]

Huh?
Een verliespunt zelfs ?
Wat moet je daar dan allemaal voor doen Knipoog
Ben ik toch benieuwd wie dat is.....

Vandaag nog een coulante jury aan het werk gezien bij een stakende vos in de Z1.Hij heeft nog 147pnt gekregen.

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 09:57

Gerrie schreef:
Vandaag nog een coulante jury aan het werk gezien bij een stakende vos in de Z1.Hij heeft nog 147pnt gekregen.


Zo hoort het ook. Die jury rijdt waarschijlnijk zelf nog en weet hoe moeilijk het is. Bij een kampioenschap is die combinatie dan wel de sigaar, maar daar ging het nu niet om.

Ik heb dit weekend trouwens een combinatie in de M2 bezig gezien (als toeschouwer)...... om te huilen. Puur op technische gronden mocht ie van mij onder de 45%.
Beide jury's waren iets coulanter en plaatsten zo tussen de 45 en 50%.
Ik ben geen fervent voorstander van verliespunten, maar dit was HEEEEEEL erg.
Wellicht open ik wel even een nieuw topic over verliespunten.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 09:59

Kendra schreef:

Trowuens, ik denk dat cjg12 prima weet over welk jurylid ik het heb, hij is (pruimend) beroemd in Drenthe Haha! .


Ik heb wel een vermoeden, maar PB me maar even......
Voordat ik de foute voor me heb. Wellicht dat ik in de nabije toekomst de "bezem" nog eens kan hanteren om het bestand op te schonen.

joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 10:29

Lijkt me echt vreselijk om bij zo'n jury te moeten schrijven... Buiten dat het voor een ruiter ook absoluut niet te begrijpen is hoe zo iemand aan die punten komt. Ik vond het al vervelend toen mijn verzorgster een 4 kreeg op de galop met als commentaar verkeerde galop, terwijl hij toch echt in 1 keer goed aansprong en ook niet is omgesprongen. Helaas had ik geen videocamera waarmee het gefilmd ws, anders was ik terug gegaan. Ze viel nu net buiten de prijzen door die 4...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 10:36

Ze moeten hem idd niet meer vragen om te jureren, dit kan echt niet. Hij heeft bij ons ook weleens bij een menwedstrijd geschreven, ik geloof dat ik zo ook maar eens doorgeef dat ze dat hem iig niet meer moeten laten doen.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 19:21

Waar ik een hekel aan heb zijn jury's die niet (meer) rijden. Of alleen wat recreatief rijden en zelden of nooit met echte problemen in aanmerking zijn gekomen. Die geven maar meteen lage punten zonder dat ze weten wat het voor een probleem is waar die ruiter op dat moment tegen aan loopt. Petje af voor jury's die daar wel begrip voor tonen. Zo had ik een keer een probleem in de ring (verzet) toen stond er onderaan op het staatje: "Mooi opgelost! Ga zo door!" Ik had toen welliswaar niet geweldige punten maar ik kreeg iig begrip en dat vind ik op zo'n moment meer waard!

Sting

Berichten: 12855
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 19:29

Wat een vreemde jury, niet normaal meer. Het blijven mensen maar als je jury bent kan je best even opletten~!!!!


Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-03 19:48

Ik vind dat ze om de 2 jaar ofzo een test bij die mensen moeten afnemen.
Voor het jureren, maar ook een ogentest ofzo!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 22:03

CGJ12"]
[quote="Gerrie schreef:
Vandaag nog een coulante jury aan het werk gezien bij een stakende vos in de Z1.Hij heeft nog 147pnt gekregen.


Zo hoort het ook. Die jury rijdt waarschijlnijk zelf nog en weet hoe moeilijk het is. Bij een kampioenschap is die combinatie dan wel de sigaar, maar daar ging het nu niet om.

Ik heb dit weekend trouwens een combinatie in de M2 bezig gezien (als toeschouwer)...... om te huilen. Puur op technische gronden mocht ie van mij onder de 45%.
Beide jury's waren iets coulanter en plaatsten zo tussen de 45 en 50%.
Ik ben geen fervent voorstander van verliespunten, maar dit was HEEEEEEL erg.
Wellicht open ik wel even een nieuw topic over verliespunten.
[/quote]


De jury in kwestie was idd ook ruiter en had goed door dat het een (klein 5jr)draak van een paard was.Hij kwam niet eens aan losrijden toe.
Uiteindelijk gaf ie het in de tweede proef op en kwam ie een beetje toe aan rijden...
Ik mocht zelfs bij de laatste combinatie achterin meekijken.
Ik wilde als ruiter nu eens vanuit de auto zien,viel me niet mee.
De schrijfster mocht heel veel pennen,en het was wederom geen wp waardig.
Over de hele groep Z1 (15) zijn er maar 3 wp verdient...

Hoe zal dat as weekend zij nbij meer dan 40 starts bij de kampioenschappen??

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 23:08

De laatste weken voor de kampioenschappen wordt er volgens mij altijd strenger gejureerd.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GiGi_90 en 52 bezoekers