asl ik draaf springt die tekens aan help please

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sasjuh
Berichten: 22
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: duiven

asl ik draaf springt die tekens aan help please

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-03 16:44

mijn pony is net ingereden en hijbegint nu uit te proberen telkens opd e linker draf springt die aan in galop et je hem in draf ik geef juist gene benen heb ik hem terug beignt die weer in galop (en hij trekjt nu opok de staart in de kont)



please help me ik kom re niet meer uit

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 16:48

errug iritant, die spelfouten. maargoed: als ie gaat galoperen ga je iets achterover zitten en je maakt je zwaar. als dit niet help, neem je lichte handdruk. als dit niet helpt, ga je over in een zwaardere handdruk. en als dit niet helpt, een kort rukje in de mond ( zachtjes !!!!! ) en als DIT niet helpt, weet ik het niet meer Haha!

succes!

sasjuh
Berichten: 22
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-03 16:50

Natasja91 schreef:
errug iritant, die spelfouten. maargoed: als ie gaat galoperen ga je iets achterover zitten en je maakt je zwaar. als dit niet help, neem je lichte handdruk. als dit niet helpt, ga je over in een zwaardere handdruk. en als dit niet helpt, een kort rukje in de mond ( zachtjes !!!!! ) en als DIT niet helpt, weet ik het niet meer Haha!

succes!


bedankt maar heb ik al gerpobeert

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 16:56

Een lesje misschien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 17:54

Sasjuh, je berichten staan vol met spel- en tikfouten, zou je daar misschien een beetje op kunnen letten? Een net bericht leest makkelijker en dan kan men je toch iets beter helpen.

Wat je probleem betreft zou ik er niet zo mee zitten dat je pony aangaloppeert. Er staat dat hij pas kort onder het zadel is, ik denk dat het met wat geduld beter wordt.

bobby

Berichten: 934
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 19:10

vraag het aan je lesgever

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 22:22

Misschien teveel druk in zijn mond? wil hij de druk ontkomen protesteerd hij, gaat in galop? last van zijn rug teveel werken? kan zoveel oorzaken hebben, weet niet hoevaak je hem rijd, maar lees dat hij nog jong is, dus misschien wat meer afwisseling etc!?

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 00:02

hmm dit probleem heb ik tot voorkort ook gehad, op de volte zetten en voorzichtig terug rijden, heel veel overgangen rijden stap/draf en hem veel bezig houden met wendingen, veel van hand veranderen, pony naar buiten laten kijken als je op linkerhand rijdt, kan ook nog helpen, en dan daarna pas aan de goeie stelling, kan ook werken. de jonge pony van mij had het zo geleerd, hoe het wel moest.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 13:12

Als ik het goed begrijp: je pony springt steeds aan in galop als je draaft zonder dat jij het wil?
En je geeft dan juist geen been zei je?
(dit is wat ik uit je verhaaltje opmaak)

Ik denk dat het probleem juist is dat je geen been geeft. Daardoor wordt het contact met de mond van je pony verstoord. De verbinding is dan weg en dan is het logisch dat een jong paard aangaloppeerd.

Op het moment dat je pony dus wel in galop zit, kan gebeuren Haha! Idd stil zitten en rustig wachten tot hij weer naar draf komt (hele kleine hulpen). Als je pony dan weer in draf is gewoon weer met je been naar je hand toe rijden.

Heb ik het zo een beetje duidelijk uitgelegd? Haha!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 10:54

sasjuh schreef:
en hij trekjt nu opok de staart in de kont

Ik denk dat je paardje bang is. Probeer een stapje terug te doen en je te houden aan ontspannen stappen. Pas daarna ga je weer aandraven en als ze sneller wil voltes draaien. Tot ze daar in ontspant. Wees geduldig en ga niet te snel draven. Ik denk dat je paard niet iets probeert, maar gewoon erg bang is. En wat doen paarden als ze bang zijn? Juist! Vluchten! Diep zitten en dat soort dingen zal dus ook niet werken. Een stapje en proberen om ontspannen te stappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 13:11

Daar dacht ik ook meteen aan rom, toen ik las dat hij zijn staartje in zijn kont trok.

Blijf zelf rustig.
ook als je paard harder gaat dan jij wil, ga niet klemmen met je benen en al helemaal niet trekken met je handen.

En haal aub les, want zo gaat het een keer echt fout.
Jammer van zo'n jong paard.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132040
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 09:43

Idd. les nemen bij een goede instructeur !
Er kunnen zoveel verschillende oorzaken zijn, ik vrees dat je hier zelf niet uitkomt.
Bij een jong paard moet je er ook rekening mee houden dat ze vaak nog niet in balans zijn en daardoor dingen doen die niet gevraagd worden.