Nieuwe Bucas Smartex Rain

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Nieuwe Bucas Smartex Rain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-03 12:31

Omdat m'n vorig jaar gekochte Pagony Light niet helemaal geweldig waterdicht is , ben ik maar weer op zoek naar een ander ongevoerd regenjasje voor Marena dat WEL erg natte dagen aankan.

Ik wil haar zo veel mogelijk in haar blootje laten staan maar verwacht dat er toch wel dagen / weken gaan komen van de winter dat het te gek voor haar wordt dus wil dan iig een regenjasje klaar hebben liggen voor haar Lachen

Nu denk ik er dus over om een Butas Smartex Rain te kopen , en zag dat ze ook nog eens een leuke nieuwe kleur hebben (foto's even van Ebay geplukt) :

[img]http://ebay1.ipixmedia.com/abc/M28/_EBAY_c399586a14085ed8e8f1b9f517d32113/i-1.JPG
[/img]

Ik zit wel te twijfelen tussen de Smartex Rain en de Sun Shower :

Afbeelding

Welke van de 2 zouden jullie kiezen , zit er nu echt verschil in in de praktijk of komt het op hetzelfde neer Verward

Ik neem aan dat die sunshower binnen no-time vies gerold is en z'n werk ook niet meer zo goed doet...?

Het is voor Rena alleen maar op de echt erge dagen , en alleen om haar vacht droog te houden , het moet zo min mogelijk warmte opbouwen Lachen

En dan maar hopen dat 'ie mooi past natuurlijk , ik heb vorig jaar een Rambo geprobeerd maar die zat voor geen meter , Harry's Horse ook niet , alleen de Pagony zat redelijk netjes....

Ervaringen met deze Bucas-dekentjes in vergelijking tot elkaar ? Lachen

lkaw

Berichten: 522
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Jaaa, in het pittoreske Middenmeer...... maar dan 6 km erbuiten....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 10:33

Ik heb voor mijn paard de bucas (ik geloof de smartex rain - in ieder geval niet de sun shower). Het is een dun dekentje voor voorjaar en najaar.
Ligging op paard is super (die van mij rolt eerst voordat ie gaat eten Haha! ). Ik gebruik wel de bilriemen (elastisch en bijgeleverd). Het is een dun dekentje met een lichte fleece-voering. Hij heeft hem alleen in april een paar keer opgehad (daarna werd het weer zo super, toen had ie geen deken meer nodig) maar ik ben er erg tevreden over, en Knick (mijn paard) volgens mij ook.
Hij is zilverkleurig dus wel besmettelijk, maar ja, daarvoor zijn het (weide) paardendekens.... niet om ze mee te showen toch? Knipoog

Succes met je keuze.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 14:04

Ik heb geen ervaring met de Sunshower, maar wel met de Smartex rain. Die heb ik voor mijn pony en ik ben er erg tevreden over. Mijn pony heeft hem in de winter op en staat altijd buiten. En ook al regent het nog zo hard, hij blijft waterdicht. Ook hij is hij erg sterk en scheurbestendig en ligt goed.

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 14:22

Ik ken het merk niet eprsoonlijk (ben een Irish Horsewear fan = Rambo/Rhino), maar deze dekens hebben geen staartflap zo te zien. Ik zou geen regendeken willen zonder staartflap.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 14:28

Staartflap kun je bij Bucas er los bijbestellen en aanzetten voor zover ik weet.
Ik heb zelf de dikke winter deken. Smartex all in one is dat. Al een jaar of 5 en ik ben er eindeloos gelukkig mee, wil nooit meer iets anders dan Bucas... Kan je verder helaas niet helpen, want die ander heb ik niet. Wel een Buzz off deken en die valt wat tegen, maar goed, je kunt niet alles hebben he?

pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-03 14:50

Staartflap is voor mij meer een leuk aardigheidje , geen noodzaak verder.
Rena schijt zo'n ding altijd vreselijk onder ook , dus eigenlijk is het wel een voordeel als die er niet op zit Haha!

Het gaat mij er ook alleen maar om dat haar lijfje droog blijft in die dagenlange plensbuien omdat dat te gek voor haar is.

Maar als die deken er dan op ligt , en het wordt toch onverwachts ineens lekker weer die dag , wil ik ook dat ze er geen last van heeft.
(Ik wil eigenlijk graag gewoon een inloopstal en dat ze het in haar blote billetjes zelf maar uitzoekt dan , maarja...helaas)
Daarom is die reflecterende sun-shower misschien wel wat , maar ik heb er mijn twijfels over of dat niet gewoon een verkoop-praatje is.

Ik weet niet of het echt koeler en luchtiger blijft onder dat dekentje , en al helemaal niet als zo'n paardje hem lekker vies heeft liggen rollen , daar zal het reflecterende-effect niet op vooruit gaan denk ik Haha!

Ben een beetje bang dat het dekentje een slap aftreksel van de Smartex Rain , met een verkoop-praatje blijkt te zijn dus Lachen

Wel handig als je er een flap bij kunt bestellen idd Lau

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 10:35

Even half offtopic vraagje tussendoor:
Weet iemand het verschil tussen de Rhino Turnout en de Rhino WUG Turnout?

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 10:50

Ik heb ook een Smartex Rain aangeschaft toen mijn paardje naar een uitloopstal ging omdat ik er niet echt op zat te wachten om al mijn dekens te vervangen door waterdichte. Deze gooi ik er dus gewoon overheen. De "rain" versie heeft gewoon een fleece binnenkant, en is in principe lekker licht. Hij is inderdaad superwaterdicht... Dit is nu mijn "eerste" dekentje als het weer een beetje kouder wordt. Bij mijn paard schuift hij wat naar achter over de schouders (smal), maar daar groeit hij vast nog wel in. Hij blijft in ieder geval prima liggen...

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 12:25

Ik heb vorig jaar de Sunshower gekocht, omdat mijn paard toen op het land stond in de zomer en het zo vaak regende. Als dan per ongeluk de zon ging schijnen hoopte ik dat ze het niet zo heet zou krijgen omdat hij zonreflecterend is.

Alleen in het najaar was mijn deken al lek...
Ik ben toenb terug gegaan naar de winkel en toen bleek dat ik een oud model had gekregen dat minder sterk was.
Ik mocht mijn deken toen inleveren en heb (na een hele tijd wachten...) een hele nieuwe gekregen!
Deze ligt echter nog ongebruikt in de kast, want het is de hele zomer al stralend weer!! Haha!
Deze is trouwens inderdaad van steviger materiaal, dus ik ga er vanuit dat de kwaliteit is verbeterd!

Ik denk dat het er helemaal aan ligt waar je de deken voor gaat gebruiken. Als je hem in de zomer als het warm is niet gebruikt zou ik niet de Sunshower maar de Smartex kopen, dan heb je tenslotte geen zonwering nodig!
Ik heb een dikke Smartex (winterdeken) en die gaat al 4 jaar mee!

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 12:27

batje schreef:
Even half offtopic vraagje tussendoor:
Weet iemand het verschil tussen de Rhino Turnout en de Rhino WUG Turnout?

WUG is een halve hals, WUG-plus is een hele hals.

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 13:13

Sugarmiss"]
[quote="batje schreef:
Even half offtopic vraagje tussendoor:
Weet iemand het verschil tussen de Rhino Turnout en de Rhino WUG Turnout?

WUG is een halve hals, WUG-plus is een hele hals.
[/quote]

En om de zaak even compleet te maken: de gewone Turnout heeft helemaal geen hals Knipoog Haha!

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 13:29

Nouvel schreef:
En om de zaak even compleet te maken: de gewone Turnout heeft helemaal geen hals Knipoog Haha!

Wat ik erg jammer vind, want nu blijft het paard droog behalve zijn hals Verward en kan dus nog kou vatten.
Ik opteer voor een Rhino Turn-Out light WUG+ Lachen

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 13:33

Heb net op de site de Rambo Turnout Wug Pony gevonden.. WAUW.. die is mooi!! (en in Ierland maar 60pond, zo'n 100Eedit: zelfs nog goedkoper: 60E!)
Afbeelding

(de sluiting doet 't 'm.. mijn pony heeft nml altijd schuurplekken Boos! )
Laatst bijgewerkt door batje op 05-08-03 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 13:40

batje schreef:
Heb net op de site de Rambo Turnout Wug Pony gevonden.. WAUW.. die is mooi!! (en in Ierland maar 60pond, zo'n 100E)
Afbeelding

(de sluiting doet 't 'm.. mijn pony heeft nml altijd schuurplekken Boos! )


Die is gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf!!!
deken, maar pony ook Haha!

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 13:45

Maar hoeveel vulling zit daar in, lijkt me niet alleen een regendeken te zijn.
Overigens mogen de aankoopkosten daar minder zijn, het transport is schrikbarend duur.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 13:51

Sugarmiss schreef:
Maar hoeveel vulling zit daar in, lijkt me niet alleen een regendeken te zijn.
Overigens mogen de aankoopkosten daar minder zijn, het transport is schrikbarend duur.

In 200 en geen vulling leverbaar.

Tja, ik heb nou eenmaal de mazzel iemand te kennen die wel even langs de ruiterzaak in Ierland wil gaan, maar met verzenden erbij wordt het idd wel een erg dure grap.

www.horseware.co.uk heeft trouwens wel alle dekens op een rijtje staan.

pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-03 14:06

WUG is idd een heel mooi dekentje , maar als een paard met de kop aan de grond staat (en dat is vaak Haha!) dan staat dat halsje weer zo in de lucht ....

Wat zouden de verzendkosten dan zo'n beetje bedragen , kan nooit erger zijn dan USA toch Lachen ?

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 14:12

De UK-site doet het even niet, maar de laatste keer dat ik het uitrekende was voor een winterdeken (dus zwaarder) van GB naar NL en dat kostte 20 pond.

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 14:17


pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-03 14:26

Pfoeii , vind je dat niet een beetje TE , met die hele hals eraan Verward

Voor in de wei lijkt het mij niet prettig , dat hele ding om dat nekkie bij het grazen , volgens mij gaat dat echt ergerlijk werken bij een Rena Haha!

Wel een mooi dekentje idd

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 14:42

Ik heb (haast) geen wei Scheve mond en zo'n hele natte hals vind ik maar niks. Bij sommige dekens kun je de hals ook oprollen en vastzetten of eraf halen.
Als ze bij erge regen zonder hals buiten staan dan wordt het rond de schouders/borst toch wel nat omdat het langs de hals naar beneden loopt.

Ik heb voor de winter een paarse wugplus (met hele hals) en die bevalt prima. Mijn heideprinsesje Lachen
Afbeelding

pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-03 14:47

Ah , wat een schatje Lachen

Zo te zien komt jouw dekentje ook vrij ver over de kont heen , hij past wel erg mooi geloof ik he ? Lachen

Als ze toch niet de hele tijd staan te grazen dan is het idd een mooi dekentje om de boel droog te houden , hoeven ze niet tegen de vorm van die hals in te strekken steeds Lachen

Bij Rena gaat van het grazen haar bovenste borstsluiting al kapot , ze zet er dan zo'n kracht op met dat koppie aan de grond dat het steeds verder uitscheurd en op een gegeven moment het haakje ervanaf is.

En paard tevreden natuurlijk , want ''Zo , dat zit niet meer in de weg''
*oortjes naar voren* Haha!

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 15:52

Dit was een Ebay-koopje Lachen. Hij is idd iets te groot, maar ik heb ze graag ruim, dus vandaar dat ik niet zo moeilijk deed over de maat.
Sommige Irish Horsewear dekens hebben die speciale gekruiste sluiting die in een V-vorm sluiten. Hierdoor hebben de paarden altijd meer ruimte om te grazen. Mijn 'oude' Rhino's hebben het nog niet, maar de winterdekens en de vliegendekens wel.

pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-03 15:57

Jammer dat alleen de Rambo's dat hebben , anders had ik er ook zeker voor gegaan die gekruiste borstsluitingen , zou fijn zijn voor Rena

Maarja die Rambo Light die ik vorig jaar probeerde was te erg voor woorden qua pasvorm...hebben ze die Rambo's eigenlijk in een ander model , en dan ''zonder voering'' met dat nieuwe systeem ?

Ach , je deken is wat lang maar dat geeft niet vind ik.
En de rest lijkt hartstikke mooi te zitten , dus ze kan het prima hebben

Hoop dat de Bucas die ik nu dus heb besteld ook zo uitkomt !! Lachen