Van die acties om moe van te worden...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tancreda4

Berichten: 24009
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Van die acties om moe van te worden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-03 21:47

Gen heeft wat acties om moe van te worden...
Mevrouw heeft een aantal domme gewoontes. Binnen op de poetsplaats kan ik vliegenspray zonder problems opspuiten. Ze staat los, en blijft heel netjes staan. Ik hoef haar helemaal niet vast te houden of iets dergelijks, en geen gespring of gedraai. Buiten is dat echter anders, zowel los in de wei als vast op de poetsplaats buiten. Mevrouw schijt dan vreslijk in haar broek, gaat steigeren, en trekt touwen kapot. En binnen is er niets aan het handje. Wat een tut ook af en toe...
Maar daar blijft het niet bij.
Ook ben ik nu al een tijdje bezig met het oefenen met een touw om haar hals. Nu is ze te rijden met enkel een touw om haar hals.
Nu krijg ik mevrouw niet meer van de poetsplaats af zonder dat touw om haar nek. Hackamore in, of halster. Ik kan me echt helemaal gek trekken, lieve woordjes, snoepjes, zelf achter haar kont duwen, mevrouw vertikt het te lopen. Knoop ik echter een touw om haar hals, en trek daar ligt aan loopt ze gelijk achter me aan. Verward
En rozenbottels eet ze niet uit de hand, alleen uit haar bak. Rolleyes

Om zulke acties kan ik oko zooooooo moe worden!!!!!! Wat een tut ook af en toe!
Hebben jullie knollies ook van die acties? Zulke 'tuttige' acties, waar je moe van wordt?


Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 22:18

hahaha nee niet echt! maar, wat betreft dat spuiten, ik weet niet of het noodzakelijk is, maar je moet gewoon doorspuiten, neem haar los in je hand met een halster en halster touw. blijf doorspuiten tenzij het te erg word!!

Tancreda4

Berichten: 24009
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-03 22:45

Dat heb ik al geprobeerd buiten... Maar ze gaat helemaal flippen. Steigeren en heel hard naar achteren rennen. Alles geprobeert, het is gewoon een miep... En lang doorgaan doe ik niet, vanwege haar been.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 00:17

Klinkt bekend
Wist je dat het heel eng is als je hoofd gebrosteld wordt als je vaststaat? Natuurlijk kun je gewoon rustig blijven staan als het halstertouw los is Haha!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 13:16

zo'n flapdrol heb ik ook ja..... ik kan zijn hoofd alleen in zijn stal poetsen. buiten zijn stal kun je het vergeten. dan doet hij zijn hoofd in de lucht en kun je er niet meer bij. begint te rollen met zijn ogen en gaat dan hard achteruit lopen. nu is mijn paard wel mishandeld door zijn vorige eigenaar dus hij heeft wel meer nerveuze tikjes die langzaam weggaan.
zo gaat hij altijd de spuitplaats in (die is overdekt bij ons) maar ja op een dag bleken er toch allerlei spoken te zijn. niet vooruit te branden. snuiven, blazen enz. uiteindelijk iemand er achter en een klap op zijn kont gegeven en toen liep ie sloom en braaf naar binnen en slaakte een diepe zucht.
soms is het zo'n ei. maar wel een lief ei.

DAG LIEVE MAMA. I love you and I miss you
28 mei 1941 - 21 januari 2009


Tancreda4

Berichten: 24009
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-03 13:54

Ben dus niet de enige met zo'n paard met zulke acties Haha!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 14:22

Nee Okkie is zo eigenlijk helemaal niet. (niet aanvallend ofzo) maar heeft het niet iets met consequentie te maken. En misschien af en toe iets harder aanpakken dan snoepjes en lieve woordjes? Knipoog

Tancreda4

Berichten: 24009
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-03 14:58

Daar heeft het denk ik niet zo veel mee te maken. Ik ben namelijk heel consequent. Maar als ze bijvoorbeeld niet wil lopen, kan ik nog zo boos worden, hoog en laag springen. ALs ik d'r aan het halster of hackamore weg wil krijgen verzet ze echt geen stap.

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 17:50

Ik snap wat je bedoelt.
Zilvia is ook een spuitbus-tutje Haha!:D
De ene keer laat ze zich helemaal inspuiten met anti-vliegenspul of equistar in haar manen en staart en de andere keer kan ik niet met een spuitbus bij haar in de buurt komen.

Campsterhoven's Marlies ster (v. Heitrak's Marvin) - International Champion WPBR 2017
Starwin's Roos - in de sport - Rooskamps Raisa (2016 v. Nia Domo's Bolero) - Rooskamps Morena *klik* (2018 v. Spoorzicht's Red Flyer)
Rooskamps Mr. Darcy - International Foal Champion WPBR & Reserve Best Foal in Show - http://www.stalrooskamp.nl/

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30605
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 19:22

Mijn pony raakt wel helemaal in paniek als er wat is en hij vaststaat. Daarom maak ik hem met spuiten, en nu met alle vliegbeesten nooit vast.
Hij doet verder niet echt moeilijk hoor, af en toe vind hij wel een hoop eng, maar dat ligt in zijn karakter.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 22:22

Denk dat het niet (altijd) met consequentie te maken heeft. Voor bijv. het borstelen van zijn hoofd (wat alleen kan als hij los is) is ene logische verklaring te bedenken (denk ik wel nu pas over na moet ik toegeven). Als hij vast staat en hij beweegt z'n hoofd omdat je het borstelt, kan hij niet verder en raakt in paniek. Als hij los is kan hij even z'n hoofd bewegen en geeft zich dan over.
Voor een deel is het ook gewoon geduld en je paard vertrouwen geven, het is echt wel de bedoeling dat hij over een tijdje gewoon vast kan blijven staan.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Tancreda4

Berichten: 24009
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-03 23:22

Ik snap ook wel waar het gedrag van die spuitbus vandaan komt. De angst dan. Want de enige reden waarvoor een spuitbus voorheen voor werd gebruikt was spray voor wondjes, en dat prikt. Dus ze denkt dan: Ah! Help, weer prik!
Maar waarom ze het nou wel accepteerd als ze op de poetsplaats staat en ergens anders niet Verward Ach, er valt mee te leven gelukkig Haha!
Ik doe het liever ook niet in de wei, want dan weet ik dat ze een volgende keer als ik haar eruit wil halen lekekr de andere kant op gaat rennen. Bang dat ze weer gesprayd gaat worden. Wel lastig, steeds heen en weer lopen als ik het op wil doen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Big_Appie, flikkalover, Floemii, fransje23, horzlover, nimbletje, Sandyislief, tienus63 en 136 bezoekers