Welshkeuring, Heteren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Welshkeuring, Heteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-03 21:37

Vandaag hadden we de 2de welshkeuring! Gister was het niet zeker of ik nou mee moest, maar ik moest dus wel mee van me vader..
Gister vierde ik me verjaardag, dus ik lag half 2 op bed en ik moest er op 6 uur weer uit, dus had ik maar totaal 4,5 uur geslapen.. Gaaaap Slapen

Vanochtend Bleu eye ( 2 jaar) en April (3 jaar) van stal gehaald en ingeladen, helaas ging het al mis, want bleu eye stormde terug onder de stang door.. Scheve mond De tweede keer ging het gelukkig wel goed Dus we konden op weg gaan naar Heteren.

Na een rit van ongeveer 2 uur waren we er eindelijk, even wat gedronken en naar de wc's gegaan..
De keuring was inmiddels al begonnen dus gingen wij maar vast Bleu eye klaar maken.
Alle 2 de pony's eruit gehaald (April kan niet alleen op de trailer blijven want dan breekt ze de boel af en andersom is het hetzelfde, het zijn echt van die plakkers Scheve mond ) Bleu eye helemaal opgetut, bleek dat er nog een aantal grote rubrieken tussen zaten, dus hadden ze maar weer terug op de trailer gezet!
Goed, eindelijk was Bleu eye aan de beurt, het was een grote rubriek Bloos!
Bleu eye deed het super, ze liep onwijs mooi, vond ik dan, maar ik dacht dat haar uiterlijk haar een 2e premie op gingen leveren ( ze is zwaar gebouwd en kort in de rug) maar dat deed het niet Haha! We stonden 4e met een 1b premie, onwijs goed van haar Party!!

Toen gebeurde er nog heel veel, hitte, droge kelen en klevende broeken etc. maar dat bespaar ik jullie en mijn vingers Tong uitsteken

Toen was het de beurt voor April, ik heb het helaas niet goed kunnen zien omdat ik met Bleu Eye langs de kant stond..
April deed het lopen erg netjes, alleen met opstellen stond ze geen 1 seconde stil Er liepen wel een stuk of 15 3 jarige mee in de rubriek, onwijs lang duurde, ik heb 3 kwartier in de brandende zon gestaan, met gevolg dat ik beetje hoofdpijn kreeg Scheve mond
Na het lopen apart stonden we 3de van achteren, en toen moesten we allemaal nog een keer draven en achteraan aansluiten. Oke iedereen was geweest en ze gingen weer met de plaatsen schuffelen, en toen mochten we opeens naar de 5de plek Hyper! Uitslag was tenslotte, 1e premie en door naar Kootwijk (CK)
Nou wij waren dus onwijs blij dat het zo goed was verlopen!

We waren pas een uur of 5 weer thuis, de hele dag gelopen in de zon en een groot slaapgebrek heb ik nu.. Slapen

Ik zal zo bij ITP de foto's van Keuring opzetten!

Groetjes Amanda

rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-03 22:35


xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 22:40

leuk zeg!
gefeliciteerd met de resultaten he
Ik ga meteen even bij de foto's kijken Haha!

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 19:27

Uh... 4e is dus een 1D premie... Haha!

Die eerste premie is gewoon de eerste premie,
die letters staan voor de plaats.
A is 1
B is 2
C is 3 etc... Lachen

Gefeliciteerd hoor!

We zien elkaar dus in Kootwijk!
Hoeveel mochten er naar kootwijk van de 3 jarigen?
En welke pony's waren dat, van de 3 jarigen?

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 12:33

rooslover schreef:
maar ik dacht dat haar uiterlijk haar een 2e premie op gingen leveren ( ze is zwaar gebouwd en kort in de rug)


Hoi rooslover, volgens mij noem je hier de pluspunten van je pony op, niet bepaald de minpunten.... Fouten in de ruglijn kunnen zijn: minder ontwikkelde schoft (vaak door een te steile schouder) en een te korte croupe. Een zgn "gedrongen type" komt vaker door een te korte croupe en een te steile schouder dan door een te korte rug. Ook een te korte hals doet mee aan dat gedrongen type. Lange ruggen zijn eerder een probleem, hoewel de rasomschrijving dit zegt:

Citaat:
Rug en Lendenen:
Gespierd, sterk en goed aaneengesloten.


Daar staat dus niks over lengte in. Wel over kracht en aansluiting..

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 12:37

Goed zeg, gefeliciteerd met beide 1e premies!

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 12:45

PS: Natuurlijk wel gefeliciteerd!

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 12:48

ja, echt gefeliciteerd joh, echt leuk hoor,
maar was de keuring bij heteren bij arnhem, bij manege de hofruiters ofzo, dan was het namelijk echt heel valk bij mij,

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 13:20

Bij de Cobs, is het veulen van ons Sevenmorning's Charlie kampioen geworden (bij de hengstveulens) en bij de Sectie D merrie's met veulen, is Jewel sectiekampioen geworden en reserve dagkampioen!!