waarom komen jullie er niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ruitje

Berichten: 12320
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-03 22:13

kijk dat is mooi geregeld...nu kunnen de mensen die in het noorden wonen met wkoekoek mee en de rest met mij (en promptertje??)...wordt leuk:D

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 22:23

Dertig jaar geleden Sug? Jij bent oud Haha! Toen was het overigens nog wel wat, dat waren de Nederlandse hoogtijdagen.

Om even on-topic te blijven: Drafsport vind ik zelf niet leuk. Niks an. Ja vet grappig dat zo'n paard zo hard kan, maar ik zie de lol er dus niet aan. Ik vind het meestal een beetje stuntelig geloop en kijk alleen naar die paarden om te zien of ze nou wel of niet kreupel zijn. Weet ook niet waarom precies, maar goed, zo ervaar ik het gewoon. Ik ben een aantal keren op Duindigt geweest en heb daar telkens op de stallen rondgelopen en daar word ik echt niet vrolijk van. Er wordt veel tijd aan die paarden (vnl dravers dacht ik?) besteed, maar het is een ouwe zooi en dat is niet echt aantrekkelijk (en dan druk ik me nog héél zacht uit). Stallen die zijn neergezet voor tijdelijk, dertig jaar terug en die nog steeds overeind staan. Donkere holen. Niet meteen zielig, maar dat is toch wel ff wat anders dan de poloclub die ook aan de baan grenst. Keurig geveegd, mooie lichte stallen (nieuw, d'accord), dat oogt zo ontzettend anders gelijk.

Ik ben wel helemaal weg van de rensport en dan stiekem toch het meest van de arabierenraces. Het is een drama tot en met, wordt geen cent meer in verdiend, maar ik vind dat zo mooi... Ik weet een beetje wat hard galopperen (40 km/h) is en dit gaat dan 60. Ongelofelijk! Ik ken ook wat racepaarden en die hebben allemaal wat. Ben ik helemaal weg van (vooral omdat wij een ex-racer op stal hebben staan en die is zo lief, vandaag dan)! Zo magnefiek om te zien hoe die paarden over die grasbaan gaan en dan is het zo ontzettend zonde dat het steeds verder afzakt... ik begrijp ook niet hoe de race-wereld aan die slechte naam komt. Goed, er zullen een paar rotzakken tussenzitten, maar ik ken ook genoeg voorbeelden van hoe het wel moet (kijk naar onze hengst, niks geen slijtage, 4-5 jaar op de baan gelopen, beest mankeerde echt niks, keurig opgevoed, echt een toppertje). Helaas is Duindigt een beetje ver, maar als ik er vlakbij woonde, dan zat ik daar echt wel elke woensdagmiddag! Lachen

ruitje

Berichten: 12320
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-03 22:29

Over die zooi op duindigt,daar moet ik helaas over zeggen dat het wel een beetje waar is...maar de laatste tijd is er een hele hoop vernieuwd:D...verder is het probleem van de drafsport nou een maal geld gebrek..en dan moet je vooral de polo noemen.(als er een sport geen geld gebrek heeft:D:D)Ik raad je een keer aan om naar wolvega te gaan(owkeej misschien een beetje ver weg:D)maar die drafbaan is misschien 5 jaar oud(10?) en dat ziet er super uit!mijn opa koerste al op duindigt en alles is dus echt OUD..zorgt ook wel voor sfeer maar ik ben met je eens dat een bezem hier en daar wel zou kunnen:D.....

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132061
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 22:34

ruitje schreef:
....wat zijn volgens jullie de oorzaken dat het niet populair is en wat zijn volgens jullie de minpunten?


Ik hou er niet zo van als mensen hun paard over de finish slaan.
En ik denk dat er meer mensen zijn die er zo over denken.
Zodra er een stukje draf/rensport op tv komt, dan zie je telkens weer die knallende zwepen.

Vraagje voor de beoefenaars van deze sport:
Slaan jullie je paard ook zo hard ?
Imo. zou de sport er bij gebaat zijn als de paarden niet meer geslagen zouden mogen worden.
Als niemand dit doet, dan is het toch ook een eerlijke strijd ?

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 22:37

Drafsport vind ik niet aantrekkelijk om naar te kijken. Ik ben wel eens in het Stadspark op de drafbaan geweest, en als ik dan die sprinkhanen voor de sulky zie, gaat er voor mij helemaal niks vanuit.
Het spijt me voor de liefhebbers, maar dravers zijn aan mij niet besteed. Wat ik nog wel mooi vind is die races met die volbloeden.

ruitje

Berichten: 12320
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-03 22:46

Uhm officieel krijg je boete als je je paard meer dan uhm...7?keer slaat geloof ik....maar vaak is het niet alleen slaan met de zweep hoor een hoop rijders doen het ook met de lijnen dat doet geen pijn(nouw ja echt heel lekker zal het ook niet voelen maar goed)...en dat jullie alleen maar zwepen op tv zien is wel logisch want drafsport komt ongeveer 3 keer per jaar op tv en dan gaat het dus over DE grote koersen..en dan doen rijders nou eenmaal iets meer....een springruiter zal zijn paard in een belangrijke barage ook meer aansporen denk ik..over je vraag....ik train mijn paard altijd zonder zweep dus in de training in ieder geval niet...mijn vader rijd onze paarden in de koers en daar slaat hij ze zeker niet hard maar als het er echt om gaat krijgen ze wel eens een tik ja...over die eerlijke strijd twijfel ik...er is helaas een heel groot probleem in onze sport waar ik zeker NIET trots op ben...namelijk doping...die paarden hebben namelijk vaak een 4e versnelling terwijl de mensen die het op de nette manier doen dat neit hebben...helaas moet er in deze sport meer gedaan worden om een eerlijke strijd te krijgen:(!Het idee van jou is trouwens in de drafwereld vaker geopperd...zeker in de koersen die op tv komen(wat ik dan weer niet snap...lekker logisch om alleen de koersen die op tv komen zweepvrij te maken...eerlijk beeld he?) maar het is alleen maar bij ideeen gebleven.......enneh over billy.....noem jij mijn paard nu een sprinkhaan?leg dat maar eens even uit:D

DubbelFun

Berichten: 88693
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 23:01

Er zijn idd zeer strenge regels, meestal zwaaien de jockeys de zweep langs het paard zonder hem echt te raken. Vaak is dat al voldoende extra 'aandrijving'.

Wat doping aangaat; worden de eerste 3 geplaatsten niet standaard gekontroleerd Verward
Alhoewel bloeddoping niet te kontroleren is natuurlijk.

Helaas heeft elke sport zijn misstanden waar het dier meestal de dupe van is.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 23:06

ruitje schreef:
enneh over billy.....noem jij mijn paard nu een sprinkhaan?leg dat maar eens even uit:D

Tsja, je ziet nauwelijks lijf en alleen maar "poten"net als bij een sprinkhaan. de meeste dravers zijn van die iele dingen, sorry Bloos

DubbelFun

Berichten: 88693
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 23:08

Tja gebouwd op snelheid, wil je meer 'vlees' moet je een Quarter nemen Lachen

thoroughbred

Berichten: 449
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 00:12

Sugarmiss schreef:
Er zijn idd zeer strenge regels, meestal zwaaien de jockeys de zweep langs het paard zonder hem echt te raken. Vaak is dat al voldoende extra 'aandrijving'.


Klopt idd.
bij veel zweepgebruik wordt de jockey bij de commisie geroepen,hij moet zich dan verantwoorden en krijgt een waarschuwing(of erger). je mag ook niet met de zweep hoger dan je schouder komen,ze kunnen dan zelfs gediskwalificeerd worden.

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 02:15

Citaat:
Maar bij deze zijn de bokkers in het Noorden van het land (en in de rest van het land natuurlijk ) uitgenodigd om eens mee te gaan. Een kijkje nemen op het stalterrein bij de trainers en rijders, een weddenschap plaatsen... Met een beetje mazzel moet ons paardje lopen en zie je het allemaal van nog dichterbij


Wanneer kan ik komen? hihi, nu nog zo'n deal bij een paar andere takken van paardensport....

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 09:45

Mij lijkt het interessant om eens te doen, daarom vond ik het ook zo leuk dat er een keer een meeting werd georganiseerd op een van de banen. Helaas ging deze niet door en er zomaar eens heengaan, daar komt het vaak niet van. Dusseuh... nieuwe meeting organiseren? (Het was geloof ik een initiatief van Honeybee, vraag haar eens om het hoe-en-wat.)

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 09:49

mijn vader heeft ook 2 dravers (polico vrijthout en serena cartouche). ik ga weleens mee, maar ik vind de sfeer bij de draverijen alles behalve leuk....het publiek heeft niet echt oog voor de paarden, ze worden meer gezien als machine's. het is veel poeha, opschepperij onder elkaar, alles wordt er op de grond gegooid, het gaat meer om geld dan om de paarden....tja soprry dit is mijn kijk erop...

prompter

Berichten: 11115
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 10:18

Leuk, al die reacties! Ik ben blij dat mensen nou eens zeggen waarom ze drafsport niet leuk vinden of er zelfs een hekel aan hebben - dan kunnen we er wat aan gaan doen!

Even ingaan op wat reacties:

Die van Billy vond ik de leukste Haha!! Ik zal binnenkort eens een foto van mijn dravermerrie plaatsen Billy, ik denk dat er meer vlees aan zit dan aan jouw paard *LOL*. Maar je hebt gelijk, dravers en volbloeds in koersconditie zijn pezig en dun, alleen maar spieren en geen vet, maar wanneer ze niet meer koersen komen ze héél snel in een ander modelletje....

Over het slaan: dat valt echt heel erg mee. De meeste pikeurs slaan hun paard niet, maar op de bomen van de sulky. Het geluid daarvan laat het paard meestal sneller lopen, een moe paard slaan heeft ook niet zo veel zin. Natuurlijk zijn er rijders die het paard zelf slaan, maar de meeste drafsportliefhebbers hebben daar óók een hekel aan. Wiij houden ook van onze paarden! Ik zou mijn paard nooit laten rijden door iemand die hem slaat.... Mijn paarden worden in de training trouwens nooit met zweep gereden, en iedereen mag de videobanden van hun koersen bekijken - daar zal je weinig tikken op zien!

Over doping: er wordt best streng gecontroleerd, maar om alle schijn weg te nemen en de rotte appels eruit te halen zou er wat mij betreft af en toe een algehele controle mogen zijn, dwz dat er op een koersdag onaangekondigd alle paarden gecontroleerd worden, en dat er megagrote straffen worden uitgedeeld (zoals uitsluiting voor het leven) van idioten die hun paarden er toch aan wagen. Ik kan me niet voorstellen dat je je vriend, dat het paard toch is, rotzooi gaat geven, maar rotte appels heb je jammer genoeg overal....

Over het saai zijn: daar heb je groot gelijk in als je er niet bekend mee bent. Op dagen dat er andere dingen tussendoor zijn, en er voor het publiek ook een competitie wordt georganiseerd, is het wel stampvol, dus dat is iets waar zeker aandacht aan besteed moet worden. Wanneer je bekend bent in het wereldje, is elke koers wel weer spannend, maar wanneer ik naar een springwedstrijd ga waar ik geen enkele ruiter ken, heb ik het na 3 parcoursjes ook wel weer gezien.

Zoals Ruitje als schreef, is het best leuk om eens een Boktmeeting op 1 van de banen te organiseren, met Wkoekoek in het noorden van het land, en Ruitje en ik hier. We kunnen dan het een en ander toelichten, op stal gaan kijken e.d., en mensen zo eens kennis laten maken met deze sport die toch echt wel mooi is en waar hele fijne paarden (en mensen!) in rondlopen, maar die nog te onbekend is en te veel een negatieve sfeer om zich heen heeft hangen, terecht of onterecht. Ik wil heel graag meewerken aan zo'n meeting!

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 10:33

Prima Haha! Mijn eerste voorstel is over anderhalve week op Groningen, dan loopt Tammy haar eerste koers. Ze heeft de kwalificatie gisteren in 1.20,9 gehaald *LOL*

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 14:34

Ik vind het niet leuk om te zien. Ik kan er niet naar kijken hoe sommige (ik zeg dus NIET dat iedereen het doet) hun paard net zo lang slaan totdat ze harder gaan.
En er word wel degelijk niet altijd even goed met de paarden omgegaan. Mijn dravertje word bij sommige dingen ontzetten panisch. Van een zweep bijvoorbeeld.
Komt niet omdat ik dr ooit geslagen heb of de vorige eigenaar... En ook niet van een flinke tik omdat ze niet luisterde, het zit echt heel diep.
Zo heeft ze wel meer dingen, bijvoorbeeld heeft ze een ongeloofelijke angst om in galop te gaan gehad, kwam ook niet uit de lucht vallen plotseling hoor.

Verder moet ik wel even zeggen dat dravers de liefste en betrouwbaarste paarden zijn Haha! (kon het niet laten Schijnheilig )

En ik hoor ook dingen over mensen die het wel goed doen hoor! Die gewoon goed behandeld worden en uit zichzelf zo hard gaan.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 15:25

wat ik ook minder viond: mijn vader heeft zijn paarden bij cees kammiga in de pesionstalling staan, hij wordt door anderen getraind en gereden, mijn vader (en ook andere eigenaren) kijken nauwelijks naar hun paarden om, zien ze alleen racen.....
nee dan ga ik toch heel anders met mijn paarden om

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 19:31

Ik kom ook wel eens op Duindigt hoor, maar dat is eigenlijk altijd voor Rain Knipoog . Niet speciaal om te gokken ofzo.
Ik heb nooit iets met de Drafsport gehad, tot ik mijn eerste pony Revanza kreeg. Een Draver van een jaar of 14, eerder 21 maar goed, daar gaat het niet om. Toen ben ik ook bij Ans gaan kijken en ik vond het hartstikke leuk!
Nu heb ik een nieuwe pony, een Draver van net 4 jaar, maar helaas te langzaam. Nouja, helaas, als hij niet te langzaam was geweest was het niet mijn pony geweest Knipoog .
Ik ben dus wel eens bij Ans komen kijken, zij is bij mij komen kijken, enzovoorts. Ik ben pas nog op Duindigt geweest voor de dag van het paard, ook wat Draverijen gekeken, langs de stallen gelopen, geholpen met het optuigen van Mien H (ja ik ben er trots op Haha! ) en nog wat kraampjes bezocht. Ook dat was niet druk, maar ik weet niet of dat kwam door de hitte ofniet, het was toen in elk geval 32 graden, dus ik denk daardoor, maar toch jammer.
Als jullie een meeting origaniseren zal ik er zijn hoor, geef maar een gil en zal proberen er te zijn!
Owh en iel? Hmm Racer is toch mooi vol hoor..

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 20:40

Ik zit er weer een beetje in sinds ik op mijn huidige stal sta.
De pensionhouder is vervent draver liefhebber(ook heel leuk als mijn smid eris gaat het alleen maar over dravers Haha! ) en heeft zelf al jaren dravers.
Zijn uitgekoerste dravers komen naar huis en worden verhuurd en soms verkocht, hij is echt heel eerlijk en zal zo'n dier niet zomaar naar de slager doen.

Zijn huidige koerspaard doet het niet onverdienstelijk(Norto Chaperal). Na een trailer drama waarbij de DA het paard af wou laten maken is het dier toch opgeknapt. Maar het wou maar niet lukken, tot vorig jaar 6 mei, ineens uit het niets stoof ie naar voren en huppa 1ste.
Sinds die dag loopt altijd bij de eerste 3. En dan is het echt spannend als we weer eens met een koppeltje gaan kijken.

Onze buren hebben ook dravers(Omonny Seven en Pietje van Jawa, de eerste zal wel bekend zijn bij de draver kenners)
3 weken geleden werden ze allebei 1! Nou dan zijn ze helemaal emotioneel Haha! Die leven zo mee prachtig.
Afgelopen maandag moesten ze weer beide lopen en weer beide 1.
Dan komen ze soms wel eens super trots naar me toe .

Pietje wou niet echt en ze dachten er al over om hem te laten castreren en terug te trekken en dan als rijpaard voor een familie lid. Ze zullen hun dieren nooit naar de slager brengen.

Dravers zijn best leuk maar je moet er een beetje inzitten of een paardje kennen.
Een koers waar voor mij onbekende paarden inzitten vind ik ook saai.

ruitje

Berichten: 12320
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-03 21:51

Sugarmiss vroeg zich af of de eerste 3 paarden niet standaard op doping werden gecontroleerd...dat is niet zo...vaak maar twee koersen op een dag waar ze de winnaar controleren..tenzij het een belangrijke koers is dan gebeurd het bijna altijd...maarja...soms heb ik het idee dat die mensen er iets indouwen wat helemaal niet te vinden is...ik snap dat niet...weetje hoeveel lol ik kan hebben als een van onze paarden 5 is en goed loopt en dan de volgende dag weer mega vrolijk de wei in sprint..dan zie ik de gedoopte(?) paarden wel eens lopen en dan denk ik...dat doe je je paard toch niet aan...maarja ieder heeft op zijn eigen manier lol(???) in de sport.....ik heb een merrie van nevele impulse en die heeft een kont die 4 keer zo dik is als elke quarter die ik ken(durf ik om te wedden:P)...en promptertje kan het bevestigen.....missnynke had het over het feit dat het meer om het geld ging dan om de paarden...nouw dan adviseer ik je eens om naar het geld te kijken wat je kan verdienen...300 euro voor de eerste prijs...en dan lopen onze paarden hoogstens een keer in de 14 dagen en dan zal ik maar niet beginnen over wat wij allemaal aan extra voer kosten(want we willen dat ons paard er niet als een sprinkhaan uit gaat zien:P),de dierenarts kosten,de trainingsfaceliteiten,het extra tuig(enzovoorts)...de MEESTE mensen die nu in de drafsport lopen gaat het niet om het geld maar om de eer!De meeste eigenaren vinden het al een eer als hun paard in de derby mag starten en als hij dan een beetje in het veld binnenkomt is dat geweldig:D....dat mensen die hun paard bij een trainer in training zetten die zien hun paard inderdaad minder vaak dan anderen maar wij trainen onze paarden zelf(promptertje ook:D)en ik ben nouw 4 uur met mijn paard MINSTENS bezig...het gaat veel over de tijd en ruimte die je hebt om een paard te hebben denk ik want een draver trainen is wel iets anders dan een rijpaard hebben(dit is absoluut niet neerbuigend bedoeld hoor!!).....en als ik alle reacties zo lees lijkt het een hoop mensen leuk als ze tenminste een beetje een paardje hebben dat ze kennen...nouw dan heb ik een hele stal vol adopteerbare dravers staan:P...ze koersen helaas nog niet maar het zit er wel bijna aan te komen(vooral de mijne:D)...en ik gooi purple rain ook in de ring...is een van de leukste draverhengsten die ik ken!ik weet zeker dat jullie na een draver meeting meteen verkocht zijn aan de paardjes en hopelijk ook aan de drafsport!....promptertje en ik zullen maar eens even een vergadering openen over wanneer enzo..is wel zo leuk als rain moet lopen toch??

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 22:36

Polo is idd een dure sport, maar als je puur en alleen kijkt naar het verschil tussen die stallen, dan is dat gewoon niet te geloven. Duindigt straalt vooral vergane glorie uit. Dat vind ik wel zonde. Het is trouwens ook vrij makkelijk om de stallen op Duindigt er al een stuk florissanter uit te laten zien. Bijvoorbeeld het onkruid bij de stapmolen weghalen, en ook ander groen dat overal tussenuit piept. Ik denk niet dat het zin heeft om de stallen op te knappen, maar ook dat zou al een stuk schelen. Spinnenwebben verwijdere en een likje lichtgekleurde verf doen ook wonderen denk ik. Tuurlijk zijn het wat krottige gevallen, helemaal voor de mensen die keurige stallen gewend zijn, maar licht en schoon ziet er al een stuk aangenamer uit. It's a start he?
Het slaan valt volgens mij wel mee. Ze hebben geen zwiepende dressuurzwepen, maar korte zweepjes. Als je daar flink mee uithaalt (ik heb het hier uiteraard over de races onder de man) dan doet dat niet zoveel pijn als met een zwiepende zweep (ervaring). Zelf is het mij nog niet echt opgevallen, dit is een van de aspecten die ik nog wel vind meevallen. Andere manieren waarop paarden soms behandeld worden in trainingsstallen (zoewel de renpaarden als dravers voor zover ik weet) zijn veel erger. Dat vind ik vooral stom, want op die manier doet de 'sector' zichzelf de das om...
Als er zo'n dravermeeting gehouden wordt ga ik proberen of ik kan komen kijken. Beetje rondsturen lijkt mij ook ontzettend gaaf. Ik kan alleen absoluut niet mennen, dus dat belooft nog wat!

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 11:52

Over dat de paarden in training staan; ze moeten gewoon vaak getraind worden, en de meeste mensen hebben daar gewoon de tijd niet voor. Dann moet je ook nog eens genoeg ruimte hebben, tuig, een sulky, en ga zo maar door. De trainer heeft genoeg tijd, weet precies hoe ie het paard moet rijden, en dat kan in de koers weer goed uitpakken.
En het valt best mee met die eigenaren! Ok, er zijn er die nooit komen kijken op stal, maar zo zijn wij niet Haha! En we nemen zelf ons paardje mee in de trailer vanaf stal omdat onze trainer geen vrachtwagen heeft. Doen wij niet moeilijk over, hoeven we ook geen vervoerskosten te betalen... Want geloof me, de rekening is geen grapje... *ketsjing*

jannahuis

Berichten: 222
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Oosterhesselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 12:17

Ik zou inderdaad ook wel een keer mee willen, om een kijkje te nemen op de drafbaan. Lijkt me hartstikke leuk!

groetjes Janna

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 13:40

het trekt mij gewoon niet zo als ik eerlijk ben Lachen
ik weet ook niet waarom ben ook nog op zo een wedstrijd geweest...

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 13:59

Helaas heb ik een paard met negatievere ervaringen. Heb ook een koers van hem gezien en hij won. Tja, hij won. Hij geeft niet op. Gaf ie maar eens wat vaker op. Dan had ik geen jaar nodig gehad om hem de zweep te leren vertrouwen. Op die film werd ie wel degelijk vaker dan 7 keer geslagen en niet misselijk ook. Het zal ook aan verschil in trainers liggen maar hoe dan ook is de manier waarop mijn Raak van de baan kwam verre van positief te noemen.

Hij won veel en is DARC kampioen geweest en heeft zijn ere en prestatiepredikaat. Aan de ene kant beni k trots aan de andere kant helaas niet.

Ik ben achter zijn verleden aangegaan en ik moet eerlijk zeggen dat de mensen van de NDR schatten zijn. Ze hebben me aan alles geholpen wat ik nodig had.

Sorry, ik kan he tniet anders maken maar mijn sport is het niet.

Waar overigens bij andere takken de oortjes geinteresseerd naar voren kunnen staan staan ze hier allemaal stijf naar achter. En ja, ik snap dat ze niet naar voren kunnen prikken in verband met de aerodynamica maar zoals ik het hier soms zie kan ik mij absoluut niet voorstellen dat die dieren er plezier in hebben.