Nachtmerrie met trailer, tinkie klem!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Nachtmerrie met trailer, tinkie klem!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-03 09:16

Afgelopen woensdag hebben we onze puk (kayleigh) opgehaald bij de opfokstal waar ze tot dan toe stond. Ze had met haar mams al eens in de trailer gestaan en aangezien ze altijd heel rustig is met nieuwe dingen hadden we niet echt schokkende acties verwacht...

Nou, dat liep toch een beetje anders.

We waren net 5 minuten van stal weg toen ze begon te springen, ze was al wel heel de tijd aan het omkijken en hinniken, maar wat wil je ook, voor de eerste keer in je leven helemaal alleen!!
Maar goed, het springen zag er in eerste instantie niet zo schokkend uit, tot we haar op een gegeven moment wel erg hoog zagen komen en ze , ja hoor... voorover over de voorstang heen kiepte. Nou dachten wij, ff bellen met de trailerbestuurder en we duwen haar zo weer terug. Maar op het moment dat ik mijn telefoon pak zie ik haar achterbeentjes in de lucht zwiepen... Verward

Ik denk, das niet goed en dus bel ik als een gek met degene die de trailer reed en gelukkig was er net zo'n inham in de weg waar je ff stil kan staan, zo gezegt zo gedaan. we doe het voordeurtje van de trailer open...

Nou, wat ik daar heb zien liggen, dat was echt niet leuk meer!!! Ziek Het volledige paard lag voor de voorstang, haar hoofdje werd omhooggetrokken door het halstertouw wat nog aan het halster vast zat waardoor ze op de zijkant van haar hals lag, haar achterhand lag ook enigzins omhoog en ze lag doodstil, mij echt ff iets te stil.

Ik ben gelijk terug gelopen naar de auto en heb tegen die vriendin van mij (het zijn onze paarden, moeder & dochter) gezegt, wat je ook doet niet kijken!!! Ik haar er met haar rug naartoe gedraaid en de mannen hebben toen Kayleigh aan haar staart een stuk teruggetrokken zodat ze los kwam. Ze lag namelijk vast tegen het tussenschot wat niet demontabel was. Godzijdank liet ze het toe en kon ze op een gegeven moment zelf weer gaan staan.

We hebben haar toen wat korter vast gezet en wilden weer gaan rijden, maar wat zien wij die muts Koe doen??? Juist ja.. weer klimmen, nu had ze alleen een voetje over de stang heen gekregen die wij met veel moeite hebben teruggeduwd en we hebben haar vervolgens onder het tussenschot door vast gezet zodat ze met geen mogelijkheid meer omhoog kon. En zo zijn we de nog zo'n 3 kwartier durende rit in een rustig tempo naar huis gegaan. En dan kan 3 kwartier lang duren hoor!!!

Ik kan je wel vertellen, ik heb er gewoon niet lekker van geslapen. Gelukkig heeft Kayleigh (behalve wat schaafwondjes Blauw oog ) helemaal niets. dus alles is met een sisser afgelopen!!

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury


Jurenko

Berichten: 265
Geregistreerd: 29-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 11:08

Pffff je heb echt geluk gehad dat je paard bijna niets mankeert, gelukkig maar.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 11:32

je hebt echt geluk gehad!!
gelukkih maar!!

maar ik vind het ook niet zo heel verstandig als het de eerste keer helemaal is omdan gelijk zo'n stuk te rijden ik zou dat denk ik eerst een paar keer oefenen

maar gelukkig heeft hij alleen wat schaafwondjes!!!

Dag lieve mama...

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-03 06:35

'T is alleen zo jammer dat je niet altijd de mogelijkheid hebt om eerst te oefenen. Daar heb je toch echt een trailer voor nodig en die konden wij niet lenen waar ze eerst stond. Daarnaast is ze al eens in de trailer vervoerd, alleen toen samen met haar moeder. Wij hadden dan ook niet deze reactie verwacht, ook niet omdat ze altijd heel makkelijk is met nieuwe dingen.

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury

Moritz

Berichten: 284
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 07:22

wat een nachtmerrie zeg, Scheve mond ik had het al gehoord, en ik heb haar de dag erop ook al in de sloot zien vallen Ziek , gelukkig kwam ze er meteen weer uit, maar ze was wel pikzart! Tong uitsteken

Jullie mogen, als Kayleigh zover is, met mijn trailer oefenen!

Mochten er problemen zijn, ik ben met Moritz zover dat er iemand gaat komen om me te helpen met laden, die wil jullie vast ook helpen! OK dan!

Het is wel een schattig gezicht hoor: moeder en dochter in 1 weiland! OK dan!

www.moritz.nl.nu
profiel met foto's, 17-6-2003

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 07:46

Heeft ze dan niet te lang vast gestaan en maar aan 1 kant als ze kan springen? Heel veel sterkte met je paardje!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 09:39

Zo hebben wij op stal dit eens gehad met een paard van 1.65 meter die ook in het voorste gedeelte lag. Gelukkig konden we de stang losmaken en kwam hij weer overeind met allemaal wondjes. Hij heeft toen een jaar op rust gestaan en nu loopt hij gelukkig weer volop mee in de drafsport.
Succes met je paard en blijf oefenen met het in de trailer staan.

Wodan en ik onderweg in de M2


dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 10:23

Wat een geluk zeg!!
Maar idd,was wel te voorzien als ze zomaar zonder de moeder in de trailer gaat.

How does the bit taste like? Than the horse wispher: Like pain...

Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 12:15

Onze tinky heeft het in der stal geflikt die kon het niet hebben dat ze s'avonds niet op het weiland mocht staan en de polo paarden wel. dus madam is over de stal deur heen gesprongen.... En met der achterbenen blijven hangen. Brandweer gebeld en die heeft ons toen geholpen het had haar dood kunnen zijn nou heeft ze tralies voor de deur. Maar nou stijgert ze nog wel es in der stal echt gevaarlijk

Een Gouden zadel maakt van een ezel nog geen paard.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 12:21

O bah, wat moet het een naar gezicht zijn geweest haar zo te zien liggen!
Gelukkig valt alles achteraf mee.
Veel succes de volgende keren....


Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 16:31

Citaat:
Maar idd,was wel te voorzien als ze zomaar zonder de moeder in de trailer gaat.


Volgens mij was deze jaarling al geruime tijd afgespeend van de moeder!

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 06:05

Jazeker, ze is al 10 maanden 'moederloos' hoor!!! Mams staat al weer een hele poos waar zij nu beiden staan!!

en Els: Dank je wel, dat is heel handig!! Maar wil het nog steeds niet met Moritz dan??? En wat voor iemand komt er???

Ik verwacht nu geen grote problemen meer, zo lang we rustig aan doen en niets overhaasten. Gelukkig is ze eigenlijk altijd vrij koel, en als er dan toch iets gebeurd is het ook zo over!! We zullen wel zien!!

irish_lady schreef:
Heeft ze dan niet te lang vast gestaan en maar aan 1 kant als ze kan springen? Heel veel sterkte met je paardje!


Ja, klopt, ze stond aan de ketting in de trailer vast, maar omdat het een 2-paards was kon ze niet aan 2 kanten vastgezet worden.

Ze is trouwens nog helemaal heel, alleen een paar kleine schaafwondjes!!

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 08:11

O jawel hoor je kan ze altijd aan 2 kanten vast maken! Er moet nog ergens een ring zitten! Zorg volgende keer dat ze korter vast zit. En liefst niet met een ketting maar met touwen. Die breken eerder

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 08:16

getver wat een geluk hebben jullie gehad zer had d'r nek wel kunnen breken.
Hopelijk houd ze er ook niets aan over als nek en rugklachten.

Ik zet mijn paarden ook altijd aan 2 kanten vast en de achterstang er strak achter zodat ze niet een pas terug kunnen doen om hun voorbenen erover te slaan.
kan em idd voorstellen dat 3 kwartier heeeel lang is dan

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 08:34

Wat een rotervaring zeg!! Gelukkig is het goed afgelopen, zo'n beeld blijft natuurlijk op je netvlies hangen...ik moet er niet aan denken!!
En wat een geluk dat het maar bij een paar schrammen is gebleven!! Sterkte!

zadeltje
Berichten: 16
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 08:46

wat fijn dat je zo'n geluk heb gehad kuzz zadeltje

i love a boy !!!!!!!

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 10:11

gatver ik zou me rot geschrokken zijn als ie daar zo levensloos lag in die trailer. gelukkig is het goed afgelopen.

.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 10:22

misschien een tip voor de volgende keer: de ruimte tussen de voorstang en de voorkant van de trailer opvullen met strobalen (en die wel vastzetten zodat ze niet schuiven/vallen)

ik kan me perfect voorstellen hoe je je gevoeld moet hebben, de laatste keren dat mijn pony in een trailer vervoerd werden kon je ook zo gebruiken voor een horrorfilm
ik had dan zo'n gevoel net alsof mn bloed bevroor in mijn aders

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amber15, Googlebot, Irma_Maandag, KikiCelinevs, Mark0919, sterregoud, SusanH en 40 bezoekers