Verslagje van mijn eerste derby-dag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Verslagje van mijn eerste derby-dag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-03 22:39

Vandaag heb ik voor het eerst meegedaan aan een dressuurderby, gewoon bij de Waddenruiters waar ik anders ook rij. En dat ging best goed!
Pjelk liep bij het losrijden niet zo lekker en dat was ook in de proef wel te merken. Hij sprong zelfs in links aan terwijl ik in de rechtergalop aan wilde galopperen. De punten waren hier dan ook naar; ik had 153. De jury bij deze proef was trouwens ook mijn instructeur van wie ikongeveer eens per maand priveles heb. Die weet wel hoe Pjelk lopen KAN en kon dit proefje dus ook niet goedkeuren.
De tweede proef ging wel wat beter. Pjelk sprong iig goed aan rechts en verder ging het ook wel netjes. Alleen vergat ik een onderdeel! Mijn moeder las het niet en ik dacht dat er wat miste (van hand veranderen meende ik) dus ik zeg nog: je slaat wat over. Maar zij las gewoon door en ik wist ook niet waar ik exact van hand vweranderen moest dus toen maar doorgereden. Kreeg zelfs nog een zes op dat niet getoonde onderdeel Schijnheilig Op deze proef had ik 161 punten EN een tweede prijs Party!! (van de elf)!
In beide proeven had ik zevens op de middendarf. Daar ben ik erg tevreden mee omdat ik het nog heel moeilijk vind Pjelk te laten verruimen ipv hard te laten rennen. En sowieso mag je met een Fjord tussen de paarden voor de ruimere gangen niet heel veel punten verwachten.
Morgen rij ik weer twee proefjes en zal daarvan ook wel weer even verslag uitbrengen.


xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 22:48

goed joh, gefeliciteerd enne succes morge!!!

............

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-03 18:31

Bedankt1 Vabdaag ging het ook zo slecht nog niet. Ik was iig nauwelijks zenuwachtig vanochtend (het wordt een beetje routine met zo`n derby) en de eerste proef ging echt super. Ik gokte op een dikke winstpunt of misschien zelfs twee.
De tweede proef was Pjelk wat trager en sprong rechts wederom in de verkeerde galop aan grmbl Boos! . Dit kreeg ik stom genoeg pas op de volte door en heb hem daar ook pas gecorrigeerd.
Op de eerste proef had ik 160 punten wat nog niet zo gek was aangezien daar heel streng gejureerd werd. In de tweede proef had ik 154 punten (baaL)

HedwigG

Berichten: 1403
Geregistreerd: 05-07-02
Woonplaats: Aalzum, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 19:17

ik heb ook meegedaan in warffum.
alleen vandaag. bij de M1 pony`s had 155 en 166 en een 2e prijs!

*


Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-03 22:03

Gefeliciteerd metje tweede prijs Hedwig! Jammer dat we niet van elkaar wisten dat we beide in Warffum reden, anders hadden we leuk een boktmeeting kunnen hebben. Leukepaardjes heb je trouwens! (even in je profiel gekeken).

HedwigG

Berichten: 1403
Geregistreerd: 05-07-02
Woonplaats: Aalzum, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 22:17

ja dat was jammer.
jij ook gefeliciteerd!

*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BETUWE, C_estmoi, Sky_As en 47 bezoekers