paard verkopen of niet...HELP!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

paard verkopen of niet...HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-03 12:05

mijn vriend is heel erg aan het twijfelen of hij zijn paard nou moet verkopen of niet. het is zijn eerste paard en eigenlijk ook de 1e de beste die hij gezien en gekocht heeft(achteraf niet zo verstandig)
het is een 11 jarige kwpn ruin, met de afstamming rexmagna x kommandeur, jaja alleen zijn vadermaakt de verkoop al moeilijk.
maar zoals de verhalen van rex magna bekend zijn, heeft ook deze jongen een karakter. op zich is hij niet gemeen, maar hij wil toch altijs proberen of hijmensen bang kan maken met die lelijke kop van hem.
nou is het wel fijn als je met je paard goed kunt opschieten, zowel met het rijden als er buiten. met poesten en dat soort dingen gaat het wel redelijk.mits je hem laat zien wie de baas is, hij probeerd nogal zijn zin door te drammen.
maar met rijden is het een ramp! hij wil niets anders dan zijn zin door drijven en mag hijniet wat hij wil dan kan je een bok verwachten. mijn vriend twijfeld daardoor heel veel, want wat is het nou.. dat beest kan rete goed lopen! als hij zijn dag heeft doetie het hartstikke lekker. nou is mijn vriend maar een b ruiter en heeft nogniet zo veel ervaring met paarden, en hij krijgt het er dus ook bijna niet uit dat hij gaat lopen. ik denk dat het paard een wat ervarene en consequetere ruiter nodig heeft, die hem afstraft waneeer moet en beloond wanneer hij goed doet.

wij zitten heel erg te twijfelen. voor mij is de keus zo gemaakt, ik vind dat beest niets hebben, maar hij is er wel aan gehecht geraakt, maar snapt ook wel dat het zo niet verder gaat. ze raken allebij gefrustreerd van elkaar en dat kan nooit goed zijn.


zou het verstandig zijn om hem te verkopen? en zijn er uberhaupt wel mensen die zin hebben in een rex magna.
ik denk dat het verkopen ook wel een probleem gaat zijn...

iemand tips? hoe we dit moeten aan pakken.. we weten het nu echt niet meer...

hij reageerd trouwens welgoed op freestyle, alleen ligt de interesse van mijn vriend daar niet.

wie kan helpen??

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007


ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 12:22

Klinkt ernstig als dat het verstandiger is om dit paard te verkopen. Ik zou verder niet veel praat maken over die afstamming. Op een papier kun je uiteindelijk toch niet rijden. Gewoon vertellen dat het paard te heftig is voor de ruiter, je vertelt dan gewoon de waarheid en verder moet iedereen zlf bepalen of het een leuk paard is, of niet, daar kun jij toch niks aan beinvloeden.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 12:28

Als ik jullie was zou ik een lief ander baasje voor hem zoeken, want als je
vriend iedere keer moet vechten met hem, onder het rijden en er is geen voor uitgang is de lol er ook snel af.
Je vriend kan dan beter kijken voor een wat rustige paard waar hij gewoon lekker mee kan rijden. OK dan!

groetjes van kim

[o]F zegt;"Ik heb ook een pony, maar die is in de hemel".
Je wordt gemist kleine witte vriend.
Rust zacht

Nadiene

Berichten: 432
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 12:28

Ik neem aan dat jullie het al met instructie van buitenaf, of een eventuele bijrijder (voor een poosje) hebben geprobeerd?

Zo, ja, dan kun je misschien beter naar een paardje gaan kijken wat wel wil werken, en lief is, een beetje pit is leuk, maar iedere dag vechten met je paard niet.
Je moet wel plezier hebben in 't paardrijden, hoe moeilijk zo'n beslissing soms ook is.

succes

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-03 12:38

we hebbennogniet geprobeerd met instructie enzo, want mijn vriend denkt dat hij het wel alleen af kan..niet dus

ik denk dat we gewoon op zoek gaan naar een ander paard.

hij rijd op het moment eenpaard bij die wolfgang als vader heeft en dat klikt super, en dat is ook een wat zachtaardiger karakter.. in mijn ogen een saai paard Haha!maar goed voor hem dus

maar tnx voor de reacties, dan ga ik ff eenmooie advertentie in mekaar zetten Haha!

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 16:50

waarom zit je zo over de afstammingen te praten?

alsof een wolfgang automatisch braver is dan een rex magna?

ik heb zelf een paard waar Amor achterzit, is een enorme rotbok, echt een staker, maar als je hem de baas kan loopt ie de sterren van de hemel.

ik heb een tijd op nog een Amor gereden, wat een schat van een beest was dat(beiden hebben een gelderse moeder) daar zat nix geen kwaad in

dus ik zou me niet te druk maken over de afstamming.

Ik vind het sowieso erg dom van je vriend dat hij geen les neemt.
Ook al heeft hij nog zo'n braa paard, iedere ruiter maakt fouten, en er sluipen bepaalde fouten in bij je manier van rijden, daarom heeft iedereen instructie nodig!!!

als hij geen zin heeft om op dit paard te leren rijden moet hij hem verkopen en opzoek gaan naar een braaf leerpaard.
maar ook dan moet hij zeker 1x per week/2 weken les nemen!les is echt onmisbaar!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 20:28

gekke_koei schreef:
we hebbennogniet geprobeerd met instructie enzo, want mijn vriend denkt dat hij het wel alleen af kan..niet dus


zonde joh ik zou het eerst eens met een goed instructie op gaan lossen bij een ander paard kan hij nog wel eens tegen hetzelfde probleem oplopen, want vaak krijgt t paard de schult, en dan???

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-03 20:59

van afstammingen kan je veel van je paardzijn karakter afhalen.. en ja daar zijn uitzonderingen bij.

en ik weet dat hijles moet nemen.. maar vertel hem dat?? hij is nogal eigenwijs enw il het graag zelf proberen.. is best.. daar ga ikniet achteraan.. het is zijnpaard.. ik kan hem niet dwingen tot les nemen.. ookal vind ik dat wel heel verstandig. ikzelf kanniet eens zonder les, want ik weet zeker dat ikhetmezelf verkeerd aanleer

maar goed we gaanmorgen kijkennaar een paar nieuwe paarden en inruil is mogelijk

en dan hoop ik dat mijn paard een baasje krijgt die hij verdiend en eentje die wel met hemoverweg kan.

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 17:10

zucht...ik hoop dat hij bij het volgende opaard niet dezelfde problemen gaat krijgen...tuurlijk gedrag en karakter zijn soms slecht te veranderen, maar vaak krijgt het paard de schuld, een ander met wat meer mansheid kan het vaak wel voor elkaar krijgen is mijn ervaring....en paarden laten zich niet voor de gek houden....ben benieuwd wat jullie gaan kopen, evengoed succes!

Esther

Berichten: 4141
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 17:44

Beetje kort door de bocht dat Rex Magna's niet te verkopen zijn. Heb mijn Rex Magna zonder problemen verkocht. Maar er wel bij verteld dat het een paard was die een consequente baas nodig had. Mijn ervaring is dat je alles met zo'n paard kunt als hij weet dat jij de leider bent, kun je er geen fijner paard aan hebben.

Als ik zo lees is het verstandiger dat je vriend een ander paard koopt, maar vertel hem er wel bij dat je ook met een braaf paard les nodig hebt!

Sprakeloos

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-03 14:29

heb al gezegd dat hij les nodig heeft, dat zeg ik altijd en anderen die ik ken ook.. maar hijis eigenwijs! dat paard van ons kan keigaaf lopen, en idd als er een ruiter op zit die hem wel de baas is.. een vriendin vanmij heeft hem bereden.. heeft er 1,5 uur over gedaan.. alleen gestapt en gedraaft en hem zijn zinniet gegeven.. en hijliep als een trein.. en dat voor een meisie van 173 en 58 kilo! dat is gewoon de ervaring. ik wil ook dat het beesie zo een eigenaar krijgt, die er lekker mee kan werken, want hij kan het zeker, alleen niet met mijn vriend.

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 14:35

Ik heb begrepen dat hij dit paard pas een goede twee maanden heeft. Normale paarden gaan altijd in de begin periode hun eigenaar uittesten. Als hij niet zo'n ervaren ruiter is en degene is die er het meeste op rijd dan heb je snel dat dergelijke problemen de kop opsteken.

Mijn advies: instructie, instructie, instructie en, ik weet niet of ik het al genoemd heb: instructie Lachen.
Als hij nu een ander paard koopt dan heeft hij binnen een half jaar een vergelijkbaar probleem (dan zal het misschien niet 'bokken' zijn, maar bijvoorbeeld 'staken', 'schrikken', 'niet stilstaan met opstappen').

Ook heb ik begrepen van jullie web-site dat dit paard al op 3 verschillende plekken heeft gestaan in de periode dat jullie hem hebben. Onderschat ook niet welk een effect dat kan hebben op een paard. Verhuizingen zijn altijd vrij traumatisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 14:40

gekke_koei schreef:
we hebbennogniet geprobeerd met instructie enzo, want mijn vriend denkt dat hij het wel alleen af kan..niet dus


Tja,..........
Dan kun je dit paard natuurlijk wel verkopen of inruilen voor een ander. Maar de kans is dan heeeeeel erg groot dat je weer tegen precies dezelfde problemen aan loopt.
Ieder paard, hoe braaf ook, zal toch proberen zijn baas te domineren, wat dat betreft zijn het net kleine kinderen.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 14:54

Ik ben het met Jippie eens. Het zou best kunnen dat hij en het paard geen beste combinatie zijn maar hij heeft hem pas 2 maanden, is "B-ruiter" en wil geen les??? Hij zou eerst eens bij zichzelf te rade moeten gaan voordat ie weer een ander paard aanschaft. Het klinkt of je vriend erg impulsief is.

En waarom heeft het paard in die korte tijd al 3 adressen gehad? Is natuurlijk ook niet echt bevorderlijk voor een goede verstandhouding.

Het lijkt mij verstandig dat je vriend eens even goed nadenkt over wat hij van een paard verwacht, waar hij hem wil stallen enz. Is ook wel zo eerlijk tegenover dat dier. Iedere keer een nieuwe eigenaar en/of stal, nee daar wordt een paard niet beter van.

There is no reality, only perception.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-03 16:34

wij hebben hem gekocht in zeeland.. vollop boerderijen en alleen maar land, daar stons hij dus ook bijna de hele dag op. toen verhuisde hij naar het drukke rotterdam, gewoon in een woonwijk zonder wei. daar ging het niet goed, hij was nerveus, deed niets anders dan de oren plat, proberen je te bijten en vooral heel erg hard bokken als je op hem reed en hij kreeg zijn zin niet. we zijn in de tijd dat we hem nog niet gekocht hadden al een paar keer naar zeeland geweest om er op te rijden en daar was er niets aan de hand. het paard is nu weer verhuist naar een stal(pension) met een wei, waar hij weer de hele dag in staat. vindie geweldig, hij is gelijk vrolijker en met rijden doetie ook beter zijn best. in de tijd dat ij hem hebben is hij ook een stuk rustiger geworden, het bokken heeftie laten varen.. met rijden is er echt niets aan het handje, behalve dat hij zijn eigen zin door wil drijven en zich daardoor sterk maakt.
maar wat is nouw een volgend probleem.. meneer vind die wei zo leuk dat hij er ook niet meer vanaf wilkomen.. alles goed en wel, maar ik laat me niet verrot trappen en me laten bijten. bij mijn vriend komtie zo, het is 1 keer de naam en staat poeslief bij de deur te trappelen.
met die verhuizing heeft dat absoluut niet te maken, hij voelt zich lekkerder danooit.
maar vanaf begin af aan dat hij van ons was begon hij met rijden te etteren en ik denk dat de oorzaak daarvan mijn vriend is. ik kan absoluut niet met dat paard overweg dus ik kan er al niet op rijden. hij heeft nog een meisje die hem bijrijd, die is heel erg lief voor paarden... ook als ze er op zit en hij is vervelend en heeft echt een strenge aanpak nodig dannog straft ze hem niet, en bij haar loopt hij zijn rondjes wel braaf. mijn vriend is dus eigenlijk de enige die er problemen mee heeft en ja.. tis toch zijn paard en tis wel de bedoeling dat je er mee over weg kan lijkt mij. we hebben al ander bit geprobeerd een slofteugel een tiedeman..het werkt wel, hij kan zijn hoofd niet meer als een gek de lucht in gooien, maar is dat nouw wel de bedoeling om je paard te berijden? moet je hem helemaal vast gaan zetten omdat hij te sterk is? lijktmij ook niet echt ontspannend voor het beesie. mijn vriend zit gewoon verkrampt op hem en het feit dat hij zo sterk is geworden is dat hij ook verkrampt zit met zijn handen. paard houd bit vast dus hij houd de teugel vast, werkt dus niet... maar vertel hem dat... die 2 anderen die er op gereden hebben merkten wel dat hij heel sterk was, maar wisten er mee om te gaan dus niets aan het handje.
we wilden hem al naar een stal sturen waar hij een beetje bijgeschaafd zou worden.. om zo maar te zeggen.. maar veel nut heeft dat niet want dat is hij lijkt mij.. zo weer kwijt...
er was eenpaard op de manege waar hij altijd reed.. en die 2 waren een goed team met elkaar.. dat liep lekker ontspannen niets aan de hand.. met zijn bij rijdpaard is dat hetzelfde.. ookniets aan de hand..
ik denk zelf dat hij gewoon te snel een paard heeft gekocht, omdat hij er 1 voor zichzelf wou.
tis echt een heel lang verhaal...ik vertel het ook vanuit mijn ogen.. gewoon omdat mijn vriend denkt dat er nix mis is.. wat er dus wel is..
teveel mensen op je paard laten rijden lijkt mij ook niet echt goed.. maar ik zou bijna willen zeggen als je toch weet hoe het moet ofzo.. kruip er dan zelf eens op.. want voor het beesie kan dit absoluut niet goed zijn.. zoals hij nu bereden wordt...

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 16:49

Ik ben het met je eens dat er wat veranderen moet. De vraag die hier terecht gesteld wordt (en die ik ook zou stellen) is of verkopen wel zo verstandig is. Ik kan alleen maar mijn ervaring met 1 paard die in een halfjaar tijd van hot naar haar en terug gesleept is vertellen en dit paard is nooit meer dezelfde geworden. Pas op het laatst toen hij wist dat zijn laatste uurtje geslagen had was hij lief en aanhankelijk. In een halfjaar kun je een paard helemaal te gronde richten. Ik zegt niet dat het hier gebeurt, maar het kán. Dit gaat overigens over een Candy Boy, schijnt ook een rotafstamming te zijn. Hij had een superkarakter en via via hebben we toevallig zijn oude eigenaren gevonden en die wisten ons te vertellen dat hij hartstikke lief was, hij had wat medische problemen, maar dampig, artrose en een rottigheid in het karakter, dat nooit. Ze hebben het paard gezien en vonden idd dat hij gigantisch verandert was. Hij was niet onhandelbaar, maar het was geen lieve sul of een braaf paard meer.
Ikzelf heb een Aram-zoon en ben met hem begonnen met rijden toen ik 12 was en vers van de manege kwam. Slechter kan eigenlijk niet en vandaar ook dat mijn ouders voor gek versleten werden en er letterlijk gezegd is dat als ze hun dochter kwijt wilden ze mij op zo'n beest moesten laten rijden. Na een paar maanden was ik ook nog de enige die durfde en het ook leuk vond om op die knol te zitten. Inmiddels zijn we 8 jaar verder en is er geen vuiltje aan de lucht. Als mensen denken dat een Aram een rotknol is moeten ze hier eens komen kijken. Je moet hem alleen niet op een manege met allemaal koters zetten, drukte aan zijn kop, veel veranderingen etc. Het is een gevoelig beest, maar hij woont hier nu al zo'n beetje vanaf het afspenen, is nu 12 en het is een prima paard waar ik zonder met mijn ogen te knipperen mijn neefje van 8 op zet (die nog meot leren rijden). Verklaar mij maar voor gek, maar dat beest is het iig niet.
Afstamming zegt wat dat betreft dus niet zoveel. Ik denk alleen wel dat je een ander paard makkelijker tig keer van stal en eigenaar kan laten veranderen dan dit soort hete beesten. Misschien is je vriend dan idd niet de aangewezen persoon om zo'n paard te bezitten, maar doe in godsnaam geen rare dingen, ik denk nl dat je de grens al aardig genaderd bent.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 18:28

Als ik je vriend was,en hij wil het paard eigenlijk niet kwijt,dan zou ik als ik hem was eerst maar eens gaan lessen met hem
En wil het dan na een tijd nog niet dan kun je natuurlijk altijd nog overwegen om hem te verkopen.

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 18:38

Wat ik niet begrijp is dat als je rex magna's v die rotknollen vind en dat je er 1 gekocht hebt?
Sommige mensen gaan al met bijv. een rex magna om op een manier van dit is een vervelend paard met zo'n vader. Als je er op zo'n manier mee omgaat worden ze vaak nog vervelend ook. Het vervelende karakter wordt toch vaak door de mens gemaakt. En dat vergeten een hoop mensen.

Ik zou tegen je vriend zeggen dat hij instructie nodig heeft. Probeer het hier eerst eens mee. Verkopen kan altijd nog.

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 18:41

En als je hem toch verkoopt zou ik hem eerst wat bij laten rijden.
Je krijgt er dan meer voor en voor het paard is het ook fijner. Anders gaan ze er bij zijn nieuwe eigenaar weer mee kloten

Mantha
Berichten: 25
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 19:13

heeft je vriend het paard pas twee maanden? ze moeten wel aan elkaar wennen! Ik verzorg Mantha nu 8 jaar en het laatste jaar heb ik pas echt het idee dat we op elkaar ingespeeld raken. Daarvoor kom je langzaam maar zeker steeds een stapje nader tot elkaar. Niet dat zij een rot paard was maar je merkt toch dat het nu lekkerder gaat met alles dan in het begin. Ik heb ook een tijdje les gehad van iemand (prive) dit heeft mij zeker geholpen. Ik zou het niet zo snel opgeven als je gek bent van je paard en dat is je vriend toch? Maar alleen kan hij het duidelijk niet af!

Carpe diem!

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-03 19:31

ten eerste heb ik al gezegd dat mijn vriend een te snelle koop heeft begaan. ik mocht het paard al vanbegin af aan niet, vanaf de dag dat ik hem zag. mijn vriend heeft zich niet verdiept in rex magna, ja alleen dat hij mooi kon lopen. ik verder kon het eigenlijk aan me reet roesten wat voor afstamming hij had, want ik vind dat niet belangrijk.. omdat idd afstamming vaak niet iets zegt. ik hebmijzelf dus ookniet in een rex magna verdiept. tenminste.. toendertijd niet. en vervelend met het paard omgaan.. al zou dat beest mijn vriend zijnoor er af bijten dannog staat hij hem te knuffelen en te kussen..

wij hebben gewoon al heel veel dingen geprobeerd... we hebben hem ook al in de freestyle gegooit.. iets wat hij leuk vond, hij deed het goed. hij was daarna ook lekker rustig en braaf, hij zag er dan happy ontspannen uit. mijn vriend kan dat niet en die vriendin die dat deed heeft nu een eigen paard, dus geen tijd meer voor die van ons. ook hebben we er al iemand op laten rijden die veel ervaring heeft(ze rijd mijnpaard ook wel eens bij) daar lieptie wel voor.
tuurlijk is hij meer waard als hij wat meer kan.. maar hij kan het wel... maar mijn vriend krijgt het er alleenniet uit.. je kan van een b ruiterniet verwachten dat hij spontaan een goeie l1 kan rijden als de b nogniet eens goed gaat. en wat als er iemand anders op rijd.. als mijn vriend er weer opstapt gaat hij toch weer naar zijn hand staan omdat hij dat niveau niet kan onderhouden.. en we hoeven er niet eens veel voor te hebben.. tis geen winstmaker! hij gaat gewoon voor een redelijke prijs weg.. ik vind het belangrijk dat hij een baasje gaat krijgen die met hem aan de gang wil die het kan... die hem wel naar hoger niveau kan tillen en die wel houd van paarden die je ff moet aanpakken. een paard kopen is altijd een gok.. deze gok hebben we genomen en hij is anders uitgekomen dan gehoopt. we hebben van alles geprobeerd..ik denk gewoonniet dat hij bij ons zijn juiste baasje heeft gevonden.
hij heeft al een poos op de manege gestaan, heeft er ook lessen meegevolgd, maar dat gaat gewoonniet. en dat ligt niet aan het paard maar aan mijn vriend...
ach het valt gewoonniet uit te leggen... of er wordt geen drol van gesnapt..

tis heel makkelijk om als buitenstaander te bekritiseren... das 1 ding wat zeker is...

maar ondertussen zit er nog steeds niet iemand op het paard die wellaat zien hoe het moet he...

en ik vraag tochniet voor niets een bepaald persoon voor het paard.. en als zijn nieuwe eigenaar ondanks onze adviezen en weet ik het allemaal een probleem er mee heeft.. sja.. dan is dat zo maar niet meer mijn zaak.. allews wordt verteld over het paard.. ga geen dingen achterhouden...

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 19:43

Ik wil alleen maar een ding zeggen, is twee maanden niet een beetje te kort om een paard goed te leren kennen??

XANTHA


gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-03 20:10

2 mei is hij naar rotterdam gekomen maar al een paar keer gereden vanaf maart. hij si in die periode alleen maar sterker geworden en mijn vriend kan er niet voor zorgen datie weer gaat worden zoals ie was en het isniet de bedoeling dat er iemand op gaat rijden die het wel kan en dat wanneer mijn vriend er weer opgezeten heeft alles van voor af aan gedaan moet worden

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Wopkebrok en 68 bezoekers