nee niet weer!!!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

nee niet weer!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-03 19:38

Zoals jullie je misschien nog kunnen herinneren heeft er in mei een topic gestaan bij in de kraamstal. Jolynn dood veulen. Jolynn haar veulen was te groot om normaal geboren te worden en in dus dood geboren. Huilen Hij is operatief verwijderd, in stukken gezaagd en er zo uitgehaald. Deze operatie heeft nog een lange nasleep gehad. Jo is er bijna aan onderdoor gegaan zo zwaar was het voor haar.

Ze heeft nog een week of twee in Bodegraven gestaan. Daarna mocht ze mee naar huis, bij de volgende controle moest ze weer blijven, haar baarmoeder was geirriteerd. Na twee dagen mocht ze weer mee naar huis en moesten we haar zelf schoonmaken en spoelen, we zijn echte veeartsen geworden ondertussen. Haha!

Weer voor controle geweest en het ging allemaal goed, ontslagen we hoefde niet meer terug te komen. Wat denk je Komt er weer allemaal smurrie uit haar muts, Bodegraven bellen en voor woensdag a.s. een afspraak gemaakt maar nu had ze net opeens 39.1C !
Weer gebeld en nu moeten we morgen tussen 10 en 11 uur komen.

Nou we moeten maar positief blijven maar de moed zakt me zo langzamerhand in mijn schoenen...... Verdrietig

XANTHA


Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 19:46

he bah bah, houd ons maar op de hoogte, en heel veel suc6!!! ik duim voor je!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 20:02

Jeetje, wat een gruwelijk verhaal, het veulen in stukken gezaagd....8-(
Zou dit nog een nasleep van het veulenen kunnen zijn?
Ik wens je heel veel sterkte en succes, misschien valt het allemaal best mee!!! Ik zal ook voor je duimen

There is no reality, only perception.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 20:45

ja gruwelijk zeg dat verhaal arme moeder arm veulen...heeft ze geen kuur antibiotica gehad dan???
sterkte...

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 20:53

Bij mij op mijn stage is er ook een merrie die dat heeft.
Het veulen moest ook gehaald worden door de dierenarts, maar hij was vergeten de nageboorte eruit te halen, dus die merrie was ook vuil geworden.
Dus hebben ze haar ook gespoeld en eerst nog een tijdje op pijnstillers gezet en nu gaat het goed met haar, ze krijgt alleen nog een middel voor haar spieren, want ze had er een spierbeschadiging door gekregen
Maar nu rent ze al weer lekker door de wei. Knipoog

Ik hoop dat het met de jouwe ook goed komt. Ach gut

groetjes kim

[o]F zegt;"Ik heb ook een pony, maar die is in de hemel".
Je wordt gemist kleine witte vriend.
Rust zacht

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 20:54

pff houdt het dan nooit op? Boos! sterkte ermee! Ach gut

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-03 23:11

Chiqa schreef:
ja gruwelijk zeg dat verhaal arme moeder arm veulen...heeft ze geen kuur antibiotica gehad dan???
sterkte...

Ja natuurlijk heeft ze dat gehad ze heeft twee weken en daarna nog eens een paar dagen in de kliniek gestaan.
Het ging ook een tijdje heel goed met haar, ze is ook al een paar keer hengstig geweest. We hebben zelf ook een beetje het idee dat hhar hormonen een beetje van slag zijn of zo. Bij de laatste controle is ze gescand en was ze helemaal schoon.

XANTHA

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 23:38

sterkte ermee je heb allemaal niks aan die ongein he...

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 23:44

Jemig Deb,ik schrik helemaal van je verhaal.Ik zag haar net buiten lopen en we zeiden nog;wat ziet ze er weer goed uit,he.We zagen haar wel plassen en dachten eigenlijk dat ze hengstig was.Het houdt maar niet op.Veel sterkte morgen.Hopelijk valt het een beetje mee!!!

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-03 23:49

Kimmes schreef:
Jemig Deb,ik schrik helemaal van je verhaal.Ik zag haar net buiten lopen en we zeiden nog;wat ziet ze er weer goed uit,he.We zagen haar wel plassen en dachten eigenlijk dat ze hengstig was.Het houdt maar niet op.Veel sterkte morgen.Hopelijk valt het een beetje mee!!!

Het lijkt inderdaad alsof ze henstig is alleen een beetje heel erg. Van de week zaten heel haar achterbenen weer onder die vieze troep!! Boos!

XANTHA

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 00:27

Kan mij voorstellen dat je hier moedeloos van kunt worden. Hopelijk kunnen ze morgen iets doen zodat het echt helemaal herstelt. Sterkte.


Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-03 17:40

Nou Jolynn staat dus weer in Bodegraven!!! Huilen De d.a. heeft een scan gemaakt en zag wat troep in de baarmoeder zitten, daarna heeft hij een vaginaal onderzoek gedaan. Er zitten wat verklevingen in haar schede waardoor ze , als ze hengstig is , ze niet alle "troep" eruit kan gooien. Er blijft dan iets achter en dat kan dan gaan ontsteken.Daarna heeft hij haar gespoeld en er kwam echt veel troep mee.

Ze moet nu dus voorlopig drie dagen blijven en dan gaan ze haar weer spoelen en houden ze haar in de gaten. Daarna moeten we haar waarschijnlijk zelf weer gaan spoelen en dan zal er wel weer een controle komen.Morgen ga ik lekker bij haar kijken Lovers Jolynn heeft zich vandaag echt weer voorbeeldig gedragen, we zijn echt heel trots op haar!!!!

XANTHA

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-03 20:26

Vandaag op bezoek geweest bij Jo. Haar koorts was weg en ze hadden haar weer gespoeld. Mevrouw was volgens mij diep beledigd Scheve mond , ze reageerde amper op me terwijl ze thuis echt keihard hinnikt als ze me ziet of mijn stem hoort. Ik heb haar lekker even losgegooid en gepoetst en haar lekker even geknuffeld, morgen ga ik weer op ziekenbezoek.

XANTHA

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 21:18

Ik hoop dat ze weer snel beter is en naar huis mag!!

Hilde_92

Berichten: 2680
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 17:27

ik hoop dat ze beter wordt want dan kan ze weer lekker naar huis!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 19:57

ook ik hoop dat je paardje weer snel beter wordt, ik had hje topic over dat veulen gelezen. Echt jammer/erg.
Heeft de merrie nu eigenlijk geen pijn?

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 22:07

jeetje het zit ook niet echt mee he...
weet je al hoelang ze daar nu moet blijven?

en hoe komt dat dat het er niet uit kan komen? kunnen ze daar nog iets aan doen?

sterkte!!

Mijn lieve Troytje... Alles geprobeerd, maar dit konden we gewoon niet winnen...

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-03 23:15

linlovesyou schreef:
jeetje het zit ook niet echt mee he...
weet je al hoelang ze daar nu moet blijven?

en hoe komt dat dat het er niet uit kan komen? kunnen ze daar nog iets aan doen?

sterkte!!


Het kan er niet goed uitkomen omdat de schede is verkleeft.
Maar ik heb goed nieuws Jolynn is vandaag weer thuisgekomen. Haha!
Ze is weer helemaal koortsvrij en de verklevingen zijn nu weg ( kunnen wel weer terugkomen). Over twee weken moeten we weer terug voor controle. We zijn daar ondertussen als kind aan huis. Een van de assistentes zei al tegen Jo: zo ben je daar weer. Ook kwam ik Jolynn haar fysio tegen en die kwam ook naar mij toe met de vraag wat we hier nu weer deden. We hoeven haar niet te spoelen of zo (moesten we vorige keer wel) en we mogen gewoon weer alles met haar doen.

Nu maar duimen dat het over is. Bedankt voor al jullie lieve reakties OK dan!

XANTHA

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 14:01

Gelukkig maar!

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 17:54

Das heel mooi, ik zal voor je duimen dat het nu goed blijft gaan.
Vrienden van me hadden dit jaar ook een paardje waarbij het veulen eruit gezaagd moest worden, daarna werd het diertje erg ziek en heeft een paar dagen in utrecht gestaan. Daar gingen ze haar ook een paar keer per dag zalven om het verkleven tegen te gaan. De vaginawand is dan namelijk beschadigd, waarschijnlijk bij het zagen, en kan dan als een wond aan elkaar gaan groeien, daarom moest het ook gezalft worden.
Dat paardje had laatst ook ineens weer wat troep uit de schede maar de dierenarts hier dacht dat het door de dekking kwam, want het paardje had inmiddels weer bij de hengst gelopen. Dus die staat nu apart en mag voorlopig niet bij de hengst. Maar ik zal ze eens voorleggen dat het misschien ook wel door de hengstigheid zou kunnen komen.

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-03 23:24

[quote="Meavey". Maar ik zal ze eens voorleggen dat het misschien ook wel door de hengstigheid zou kunnen komen.[/quote]
Bij Jolynn kwam hen niet zozeer door haar hengstigheid maar door een nieuwe verkleving.

Wij hebben na die eerste verkleving zelf twee weken moeten zalven en spoelen en ik vermoed dat we dat straks waarschijnlijk weer moeten doen. Geeft niet ik wil er echt alles voor doen,liever zelf dan weer twee weken in de kliniek. Dat doet haar geen goed hoor, ze is echt een beetje van slag.

XANTHA

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 23:52

't Klinkt nog niet allemaal even jofel, maar ze is tenminste weer thuis! Deze hitte lijkt me trouwens ook niet goed voor haar - maar ja, wat doe je er aan. Heel veel sterkte met d'r!

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-03 10:38

Dank je, ze voelt zich wel weer goed hoor, ze was zo blij toen ze bij de rest in het landje werd gezet. Alle paarden kwamen haar hinnikend begroeten, echt zo schattig!! Alleen geestelijk is ze nog niet helemaal lekker.

XANTHA

salinero

Berichten: 29
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Scheemda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 14:19

Echt een vreselijk verhaal!Veel sterkte!

Moontje is een supa-BELG!

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-03 21:13

Dank je, heb vandaag lekker een uurtje met haar buiten gestapt, vond ze echt heerlijk!!!

XANTHA


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 bezoekers