paard op stal in warm weer

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

paard op stal in warm weer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-03 14:10

wat doen jullie in het warme weer met je paard? staan ze buiten in de wei? of op stal? Mijn paarden zet ik in de middag binnen. lijkt me erg warm in de brandende zon. wat doen jullie?

RH PAJKOVSKI
De enige arabier in Nederland die ZZ Licht loopt!


beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 14:39

ik zet mickey ook rond 12/1 uur binnen,een paar bij ons doen dat nog,andere zette ze gewoon buiten.
het is op stal mischien wel even warm,maar ze staan lekker uit de zon,en hebben geen last van de beesten.
toen ik om half 1 toenstraks kwam stond mickey al bij de draad Haha!
ik geef haar dan wat slobber en best veel hooi,en tegen de avond gaat ze nog eventjes naar buiten,ook als ik gereden heb.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 17:01

ik zet haar in deze hittegolfweek binnen. er is geen schaduw en dat is dus beetske zielig!!!!!

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 17:14

in de polder, heerlijk windje erbij in de wei, heb geen zomerstalling......ga er zelf ook maar bij zitten morgen denk ik, want het was daar vanmiddag heerlijk!

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 17:26

Ynskje heeft nu de luxe dat ze mag kiezen. ze kiest nu echt overduidelijk voor........... BINNEN! hehe.

Vandaag waren er niet echt veel dazen voor een verandering en dacht ik haar een plezier te doen en met haar naar de hele andere kant van de wei te wandelen (anders gaat ze daar nooit zo ver en daar is het gras lekker hoog en sappig) en daar met haar staan (om gezelschap te houden) dan blijft ze wel even grazen. zodra ik wegloop uit de wei en achterom naar de stal loop is zij me voor en staat ze in de stal. hehe. ze heeft met dit weer (zelfs vandaag met hel weinig dazen en toch een goede vliegendek op) dus echt geen zin om buiten te staan.

JokeG

Berichten: 357
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 17:28

Die van mij hebben gelukkig de hele dag schaduw in de wei Dus als het even kan blijven ze buiten staan.

Een paard zonder ruiter is altijd een paard. Een ruiter zonder paard slechts een mens!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 17:31

ik kijk gewoon naar hoe het gaat.. en vergeet nietd at paarden heel veel kunnen hebben... en we moeten er geen mietjes van maken natuurlijk Knipoog

Dag lieve mama...

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 20:51

Sher staat gewoon in stal, daar is het ook het beste uit te houden met dit weer. Ze staat in een containerstal met een metalen afdakje erboven, en ik dacht dat het bloedheet zou worden als de zon eropstond. Maar toen ik haar vanmiddag eruit wou halen merkte ik dat het in stal best wel lekker was, beter als buiten iig.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 20:54

De onze staan binnen. We hebben een hele donkere koele stal. Het is binnen veel koeler dan buiten dus ze gaan een half uurtje naar buiten om dan weer lekker binnen te staan......we geven ze wel extra wilgentakken en appels maar weer minder biks

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 21:22

Wilgentakken????
Is dat lekker?
Ik had eens gehoord dat het heel goed is voor een paard om hout te krijgen, om aan te knabbelen.
Dit had ik toen gedaan, waarna het beestje een maand in Utrecht heeft gestaan, met een rare anti immuum ziekte.
Ze zeiden daar dat het niet kon liggen aan de takken, maar ik twijfel sterk.

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 21:25

Wilgentakken kunnen geen kwaad, het voegt ook niks toe......het enige wat het doet is het paard wat te doen geven. Ze kunnen uren bezig zijn met het strippen van zo een tak. In dit soort omstandigheden dat ze dus lang binnen zijn kan het een bron van vermaak zijn voor de dieren

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 22:06

Mijn pony staat nu heel erg veel binnen en dat komt (in de eerste plaats) door de dazen! En bij ons is er in het weiland ook geen schaduw plekje te vinden. Ik had haar vandaag even buiten staan omdat het wel mee leek te vallen met de dazen, maar binnen een half uur maar weer naar binnen gahaald omdat die krengen haar weer eens lek aan het prikken waren Boos! ! Ik spuit haar nu wel iedere dag af (wel of niet gereden), dat is dan wel even lekker in zo'n warme stal. Het is helaas niet anders.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 22:08

Ze staat binnen als het zo warm is in de stal is het veel koeler. OUde stal en erg dikke muren daardoor nblijft het lekker koel. Er wordt eigenlijk niet gereden met dit warme weer.

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 22:44

Pepsi en Snow zoeken zelf hun stal op zodra het te warm begint te worden....ze kiezen duidelijk voor schaduw!!!

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 23:05

Jordy staat gewoon de hele dag buiten. Er staan rijen bomen langs de weilanden, dus er is altijd wel schaduw waar hij in kan gaan staan.
Maar ik heb hem er nog niet op betrapt dat hij in de schaduw stond, hij blijft gewoon in de zon staan grazen, gek beest.
Dazen heeft hij niet zo veel last van, hoewel er hier ook paarden staan die helemaal onder de bulten zitten, waaronder zijn weidemaatje (die precies dezelfde soort anti-vlieg op heeft).

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 23:10

bij ons is het trouwens ook zo dat er schaduw is op de wei maar ze er gewoon niet in gaan staatn.. het gras in de zon is natuurlijk ook veel lekkerder *LOL*

Dag lieve mama...

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 23:26

Mijn paardje staat lekker buiten, maar ik heb dan ook een overvloed aan schaduw in m'n landje. Als ie geen schaduw zou hebben gehad, dan zou ik hem nu ook binnen zetten hoor, de zon is zo fel!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Ineke2

Berichten: 33031
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 23:32

Waar kun je dat krijgen dan die wilgentakken? Dat is toch pas in de herfst?

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 07:46

Ik dacht dat berkentakken goed waren voor paarden. Waarom weet ik niet? Iemand wel?

Moritz

Berichten: 284
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 07:49

als ik mijn paard takken geef dan vreet ie ze helemaal op, als er een cavaletti in de bak ligt (per ongeluk) dan vreet ie hem al op......hoezo kribbebijter????

www.moritz.nl.nu
profiel met foto's, 17-6-2003

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 07:53

Onze staleigenaresse zet onze twee knollen heel vroeg buiten. Dus waarschijnlijk staan ze nu al en zijn ze rond tien uur weer binnen. Geruststellende gedachte.

'Paint' it 'Black'

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 08:04

Bij ons willen ze allemaal weer terug naar binnen, dus blijven ze ook binnen. Nu is het zo erg met de beesten, ze staan 5 min. in de wei en rennen gelijk naar de draad, het liefst zouden ze er nog zo doorheen lopen!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 08:12

Berkentakken zijn ook goed.......je kan gewoon takken van de wilgen afzagen hoor.. Ook nu. Van de berken weet ik het niet. Maar wilgen maken zoveel takken aan.

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 08:16

die van ons staan gewoon buiten. We zorgen wel dat ze in een wei staan met voldoende schaduw en water.
In hun halfopen, met golfplaten bedekte stalletje is het niet bepaald aangenamer....

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 09:50

Er is bij ons geen schaduw in het land. Dus ik zet haar 's morgens rond 10.00 uur binnen en ze gaat er 's avonds rond 20.00 uur op.
Dan pakt ze nog wel wat zon, maar niet op het heetst van de dag.
Op stal is het koeler en staat ze in ieder geval niet in het brandende zonnetje.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12, sterregoud en 28 bezoekers