Veulenverkiezing, Opgeven PAARDEN veulens

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Veulenverkiezing, Opgeven PAARDEN veulens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-03 22:43

Hier kan je je veulen opgeven voor de veulen verkiezing.
Wat is de bedoeling? Je plaatst van je veulen 1 foto, met een verhaaltje erbij, waarom hij/zij moet winnen. Wat beknopte info over ouders etc mag.
Heb je meerdere veulens? Ze mogen allemaal mee doen, maar zet ze wel in een apart bericht.
Vermeld in je bericht DUIDELIJK de NAAM van het veulen.

Wat valt onder de paarden? : KWPN, NRPS paardenmaat, andalusier, lusitano, fries, shire, groninger, gelder, arabier, etc.
Twijfel je of jou veulen bij de pony's of paarden moet, stuur mij dan even een pb.

Reacties met meerdere foto's tellen NIET mee
Collages zijn NIET toegestaan.


Opgeven kan TOT zondag 10 augustus. Dan gaat dit topic op slot, en komt de werkelijke verkiezing.
Ik zal in de loop der tijd iemand benaderen om de punten na te tellen, zodat er geen misverstanden kunnen ontstaan.

Over de uitslag wordt niet gecorrespondeert Haha!

Vragen? Graag via PB en niet in dit topic.

NB: Verkiezing geld alleen voor veulens van 2003

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 09:23

Willy

Afbeelding

Nou...Willy is een onwijs lief beest, heel rustig in de omgang. Je kan em ook al zonder moeder uit de wei halen en afspuiten vind ie ook geen probleem. Hij loopt ook al zo de vrachtwagen op, kortom...een paardje wat alles best vind! Daarnaast is ie ook nog heel erg mooi, met een hele gave bles Haha!

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 09:32

WODKA

Afbeelding

Kwpn (gelderse) hengstje. Moeder = Genderose, vader = patriot.
Wodka is heel lief, al issie op het moment echt hengst aan het worden. Daar kan je nogal moe van worden....
Verder is het een schat, je kunt uren bij hem in de wei liggen, nergens bang voor. Een echte stoere hengst, die een wat moeilijke start heeft gehad. Maar nu doet hij het prima! Hij staat helaas te koop... (toevallig iemand intresse?)

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 09:37

Wiskey
Dan wel overleden, maar mag dat ook??

Afbeelding

Wiskey was een onwijse schat, een heeeeeel lief veulen dat erg naar mensen was doordat hij bij gevoerd moest worden en onder de warmte lamp moest liggen. Hij hinnekte altijd als we aankwamen, en hij was heel slim. De eerste keer dat we met hem gingen wandelen dat hij onder de lamp lag, 'rende' hij opeens terug naar zijn 'stal' om daar een plas te doen Lovers Hij vond de katten heel intressant. Het was echt een schat, een onwijse lieverd! Op een leeftijd van 2 weken overleed hij plotseling... Maar hij zal nooit vergeten worden!

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 12:54

Ik wil graag Amadeus opgeven
het is een haflingerhengst en is geboren op 14 mei 2003.
op de keuring 5 juli heeft hij een 2e premie behaald.
Hij is supermak.Je kan het uit wei halen zonder mama,helemaal poetsen en schrobben blijft gewoon staan.En zonnebrand op zn neus vind ie heel leuk gaat ie flemen.En tja de chip inbrengen niets aan bleef gewoon staan alsof het niets was.

Nu dan hier een foto

Afbeelding

En hij staat nu bij zn oppasmoeder en zusje in de wei en mama natuurlijk!
Hij vind het superleuk om te spelen met zn zusje en de hond achterna rennen.

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 14:14

PABLO
[img]http://193.254.255.11/_fotos/screensize/PABLO2(1).jpg[/img]

Hier is hij pas geboren, het is een boerenpaard met als toekomst dekhengst Knipoog We hebben lang op hem moeten wachten, we werden namelijk zot van ongeduld omdat de merrie ons altijd liet denken dat de moment daar was... Het is een echt deugenietje, die al een keer door het oog van de naald is gekropen, longontsteking. Hij is er dus nu helemaal bovenop en probeert alvast zijn hengstenmanieren op de mama uit

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 18:15

Na enige aarzeling geeft ik toch maar mijn Wizkid op *LOL*. Aan Wizkid zit een verhaaltje vast. B'elanna heeft al eerder een veulen gehad: Tequiero. Tequiero is gekocht door een goede vriendin van mij. De eerste paar weken heeft hij bij B'elanna en de andere paarden in de wei gestaan. Tot we erachter kwamen dat een hengst van zijn leeftijd al wel dekken kon. We hebben hem apart gezet en er niet meer over nagedacht. In maart vonden we B'elanna wel een beetje dik worden. We dachten aan een grasbuikje en hebben haar ook nog op dieet gezet... Tot de dierenarts zei: dat paard kon wel eens drachtig zijn. Ik schrok me dus helemaal rot! B'elanna gedekt door haar zoon vond ik geen leuk grapje Verdrietig En ik was vreselijk bang dat het niet goed zou aflopen met moeder en veulen. Twee maanden later werd Wizkid geboren (ik heb hem zelf op de wereld geholpen Lachen ). Op 1 mei, Labourday. Heel toepasselijk. En gelukkig was hij helemaal in orde en B'elanna ook. En alhoewel ik helemaal geen veulen wilde, ben ik als een blok voor Wizkid gevallen! Het is een schatje. Net zo eigenwijs als zijn moeder, maar ook net zo lief. Binnen een week stond hij al met een halstertje aan parmantig vastgeknoopt voor de stal naast zijn moeder. Voetjes optillen doet hij ook en hij kan al onder de douche. In zijn vrije tijd doet hij maar twee dingen: moeder of tante Seven pesten, of hij slaapt... Nou ja slaapt... eh ik heb nog nooit een veulen zo gigantisch horen snurken Bloos! .

Oh ja... en nog mooi meegenomen: Wizkid lijkt ook nog wel een aardig paardje te worden ook, qua lopen.

Afstamming: B'elanna (moeder = Vasco x Ecrasiet) en Tequiero (vader = Wolfgang x Vasco). Ik ben benieuwd: 3 x Amorbloed. Wordt vast een interessant karaktertje mijn Wiz Schijnheilig

Kortom: hoe een ongewenst veulen toch heel gewenst kan worden Lachen
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anya op 31-07-03 18:29, in het totaal 3 keer bewerkt

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 18:17

hierbij geef ik Primavera op het veulen van Merilyn mijn zus
Primavera is het merrie veulen van Rojantha v/d broooks (v Respect) en de vader van Prima is Painted Black
Prima heeft op de n.r.p.s. keuring een eerste premie behaald en was kampioen in haar catogarie en ze heeft tevens een doorverwijzing (1 van de 2 veulens die dat gekregen hadden) naar Ermelo!

hier zie je hoe mooi ze al gaat zitten tijdens het draven
Afbeelding

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 01:40

Jaike

Afbeelding

Op tweede paasdag ging mijn grote wens in vervulling: ik kocht mijn friese merrie Ynskje! Zij was dragend van Tije en ik moest nog een kleine drie maanden geduld hebben voordat het veulen geboren zou worden Scheve mond .
(3 Mnd. kunnen lang duren hoor Knipoog !!)
Op 21.7.03 is eindelijk mijn merrie veulentje Jaike geboren Party!! !
Het is een vreselijk aanhankelijk ding; op de stal waar ze geboren is, staan allemaal QH en daar wordt ook gefokt.
Ondanks dat ik op die stal vreselijk uit de toon val met mijn Fries(en) Tong uitsteken, zijn ze het daar ook allemaal over eens, dat ze nog nooit zo´n lief, makkelijk veulen hebben gehad Cool !! (op de foto is ze 3 dagen oud Lovers !!)

Gaitkeeper

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 09:45

Nou dan moet mijn Alegría ook maar meedoen....ze valt onder de 'etc' van de paarden omdat ze namelijk een (bewust gekozen) kruising is tussen een friese merrie (Atse x Remmelt) en een peruaanse paso (Flor del Cardon Tupac).
Deze combinatie tussen fries en peruaanse paso is inmiddels al aardig bewezen in Duitsland en het fokdoel is voor ons geweest een barok töltend paard.
En dat is het geworden ! Nog zwart ook dus straks als een töltende fries !
Bijzonderder kan niet toch ?? Haha! Haha!

Bovendien is het het allerliefste, ondeugendste, en grappigste veulen ter wereld ! Schijnheilig
Afbeelding
Hier was ze twee weken oud.
Oh ja : haar naam : 'Alegría' geeft aan wat ze voor ons betekent : 'vreugde' ! Lachen

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 10:12

en vanaf wanneer kan je nu eigenlijk stemmen???

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 10:21

Ik geef bij deze op: WENCKE!

Afbeelding

Wencke is ons tweede Paddoxveulen uit Jurga en het is werkelijk waar een echte kanjer. Hij doet het zo geweldig goed, groeit prachtig uit en heeft een superkarakter. Ik ben dan ook heel trots op ons fokprodukt!

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 10:37

Dan geef ik op: Whiskus
Hij is niet van ons maar staat bij Marko op stal. Het is een bruin hengst veulen Rhodium X Samber. Ik heb hem geboren zien worden, toen we toevallig net de goede dag uitgekozen hadden om er te blijven slapen . Het is echt een heel lief ding, in de wei staat hij liever bij ons dan bij z'n moeder.

Elke speelt er altijd mee, ze huppelt de wei rond en hij erachteraan Haha! .

Afbeelding

Sting

Berichten: 12858
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 15:10

ESPRITT
Afbeelding
Kruising Fries x Tinker, maar al wel erg groot, dus hoort wel bij de paarden.
Heel lief, maar wel wat bangig. Erg mooi gebouwd en mooi getekend!!!!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 02:40

Who's the boss
Zoon van mijn Jonkvrouwruta en Flemmingh,
mag zijn moeder en pleegpa Ozep graag terroriseren, maar is naar mensen zo ontzettend lief(op een paar bijtpogingen na Haha!) , hij is heerlijk aanhankelijk zonder brutaal te zijn. Heeft (nog?) geen enkele poging tot slaan of bokken naar mensen ondernomen.
(Verder kan hij ook nog goed bewegen Cool )

Afbeelding

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38707
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 12:35

Jaaaaa Dan moet ik Morris er ook bij zetten!!! Want hij is mijn oogappeltje! Een genot van een dier, lief, ondeugend en o zo Gaaf!
Afbeelding
Voluit heet hij VDS Doc N Dun It, Morris for Short! Hij is geboren op 20 april 2003, niet uit een ei maar een ECHT paaskindje. We zijn zo blij met hem en HOOP dat hij heel oud bij ons mag worden. OK dan!

Ik vind dat hij BoktVeulen 2003 moet worden omdat hij alles is wat ik gehoopt heb. Hij is Dapper en Flink. Hij mij altijd helpt met uitmesten, altijd in is voor een vrolijke begroeting als ik hem zie en hij gewoonweg het Zonnetje is in de stal!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 13:26

Xender! Cool

Deze stoere Lusitano hengst is geboren op paasdag dit jaar omstreeks half 2 's nachts.
Ik was al jaren op zoek naar een geschikt Lusitano veulen en na op de koffie te zijn geweest bij Jacqueline van Mierlo (www.deroovere.nl) was de keuze snel gemaakt.
Odalisca (moeder van Xen) was toch wel een hele leuke merrie met een fijn karakter. Ze was nog slim ook al zeg ik het zelf, en ik hou wel van een paard met een beetje brains Haha!
Paps mocht er ook wezen, een hele lieve hengst en ontzettend betrouwbaar. Natuurlijk wel hengst, wist hij ook wel, maar hij staat gewoon tussen de merries op stal en is de rustheid zelve.

Xender was toen overigens nog niet geboren, dat gebeurde enkele weken later pas.
Zondagochtend 20 april 2003, 10.23u om precies te zijn kreeg ik een mailtje dat Oda was bevallen van een palomino hengstje, nou leek hij mij toen niet palo op de moment, knalroze huid en oranje haar Verward (is laten weggetrokken, nu issie crème met een zwarte huid)
Niettemin zijn we als een bezetene in de auto gesprongen om naar die kleine man te kijken, en daar aangekomen was de keuze vrij snel gemaakt, dit issem! Haha!
Brutaal maar braaf, hij kwam meteen naar je toe klaar om de wereld te ontdekken. Geen schijterd die zich constant achter mams verschool of een kreng dat naar alles trapte en beet.

Xen voelt zich dus ook heel erg stoer, een echte Portugese macho. Cool
Daar staat echter wel tegenover dat hij heel erg braaf is, het is wel een haantje de voorste (en is ook de laatste om weg te spurten) maar hij heeft tot op heden nog niemand getrapt of gebeten. Ontzettend lief ding maar toch ook een kleine deugniet. Bloos Zo is het gras in de andere weides altijd groener en je hebt mams niet nodig om daarheen te gaan Clown

Jaaa onze Xennie is precies wat we zochten, hij kan leuk lopen, heeft er al een mooie nek op staan, is nu al vrij barok en aan zijn karakter kan geen enkel ander veulen tippen al zeg ik het zelf. Pling

Kortom dit is het paardje waar ik al zo lang naar op zoek was.
(meer foto's ed in profiel of op www.xender.be)

Afbeelding

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 00:29

Afbeelding

Ons nieuwe cremello quarter-veulentje.Ze is een merrie en ik vind dat ze moet winnen,omdat ze eruitziet als een wattebolletje!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 00:45

[naam verwijderd] [naam verwijderd] (Rubiquil x Balzflug)

Omdat ze naast mooi en lief, ook erg zelfverzekerd en tuttig is. Heerlijk karaktertje, altijd nieuwsgierig, maar wel echt een kind van d'r moeder. ERg, erg knuffelig, vind borstelen heerlijk, liefst met zo'n poetsblokje om de jeukende oude haartjes te verwijderen.
Bij het KWPN slechts een tweede premie waar, maar wat weten zij er ook van, dit is mijn toppertje!
Over 6 jaar Z, let maar op OK dan!

En voor zij die nog niet helemaal begrijpen waarom dit het veulen van het jaar is, kijk maar in die ogen Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 14:53

Ik geef WILGA op.
Afbeelding
Bruin geboren maar hard op weg om een heuse schimmel te worden.
Haar moeder is onze merrie Lisavivera (zie m´n profiel Schijnheilig )en haar vader is de Zangersheide hengst Jumpilot.
Omdat er zowel aan vaders en moeders kant goede springpaarden zitten moet dit de nieuwe Ratina worden Tong uitsteken
Ze is al verkocht dus het zou erg leuk zijn voor de nieuwe eigenaren als ze straks HET Boktveulen op stal hebben Haha!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 15:45

Ik nomineer Wild Thing

Mooie jonge Flemming x Doruto hengst.

Het is een grote boef, maar voor mij het eerste veulen waar ik bijna bij de geboorte ben geweest. We waren een paar minuten te laat..
Hij doet zijn naam eer aan.. En Dees heeft haar leven moeten wagen om een paar plaatjes van hem te schieten toen ze op kraamvisite kwam.. Cheese! (Deze foto is ook door haar genomen) En toen was hij nog maar klein Tong uitsteken Inmiddels heb ik mijn eerste klap ook al te pakken van hem, maar het blijft toch een heel pittig mannetje Lovers
Wild Thing is van Paulanda hier op bokt.

Afbeelding

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-03 22:37

Topic is nog niet gesloten, maar je kan NIET meer opgeven. Veulens die na dit bericht opgegeven worden, tellen NIET mee.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 22:41

Verander je onderschrift dan ook meteen even Stef Tong uitsteken

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 23:11

Afbeelding

Hierboven zie je AR Rayna Sivmena.
Rayna is hier 8 dagen oud. Ze komt uit de arabische volbloed merrie Rashmine B. Haar vader is de prachtige arabische hengst Sivmen (v. *Menes).
Rayna is net een klein fotomodelletje. Ze staat altijd super stil als ik een foto wil maken. Ze showt altijd en plaagt moeders' wanneer het haar uitkomt. Ze is hartstikke lief, ondeugend, nieuwsgierig. Al bijna halstermak, geeft makkelijk voetjes en geniet van een knuffeltje op zijn tijd. Kortom: Miss Rayna is the bomb !!!!

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 23:12

Rayna MOET gewoon nog mee kunnen doen. Please !!