Op vakantie geweest!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Op vakantie geweest!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-03 14:17

Zaterdag 26 juli begon de aangespannen 4-daagse in Etten-Leur.
We wilden 1 dag meerijden met deze rit, maar we hadden vooraf al besloten om er een week vakantie van te maken.

** De meeste foto's zijn helaas een beetje onduidelijk geworden.**

Zaterdag zijn we aangekomen en zo zag de caravan/voortent eruit dat we aankwamen:
Afbeelding

Na ongeveer een uur hadden we dit al voor elkaar: Haha!
Afbeelding

Afbeelding

Wij sliepen in de voortent, in de caravan zelf lagen Joke en Danny en hun dochter Kelly met vriend Nathan.

Mander was mee, evenals Imondro (de grote bruine) van Joke en Maybe (witte) van Kelly.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zaterdag zijn we relaxed begonnen met een klein buitenritje:
Afbeelding

Maar daarna hebben we veel kilometers gemaakt. Genieten! Mander vond het heerlijk onder het zadel naar buiten! Hij was ook superbraaf!
Op donderdag ging de eigenaar van de camping een huifkarrit met zijn fjorden doen, Joke en ik zijn er achteraan gereden met de paarden.

Afbeelding

Het mindere aan deze vakantie was de hoeveelheid dazen en horzels. Er waren hele stukken bij waar ze bijna met zijn 100-en op je afkwamen. Vreselijk. We zijn dinsdag dan ook snel naar een ruitersportzaak gereden en heb ik nog snel een halsvliegendeken gehaald voor Mander. Hij zag er niet uit Knipoog
Afbeelding

Door de bossen van Etten-Leur, ik zat inmiddels op de kar, want na 3 uur rijden kreeg ik toch wel last van mijn zitvlees en knie-en Haha! Joke is toen op Mander gestapt.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

[img]http://193.254.255.11/_fotos/screensize/mander%20hoofd(3).jpg[/img]

Afbeelding

We hebben 1x in de buitenbak gereden van de nabijgelegen manege, waar Nathan op Mander is gestapt. Nathan heeft Z-dressuur gereden, alleen is dat een aantal jaar terug, nu stapte hij op een voor hem te kleine haf die ook nog eens western gereden wordt! Haha!
Afbeelding

Een van de 4 Fjorden van de campingeigenaar:
Afbeelding

Buiten het met de paarden bezig zijn hebben we ook nog gebowld (ja ja, ik heb 2x -van de 3 spellen GEWONNEN! Haha! ), gewinkeld, geslapen, maar vooral heel erg veel lol gehad.

Zo had Edwin onder het mom van 'leuk voor Robin' een vlieger gekocht en ging die even uittesten zonder wind Haha! Hij bond de vlieger vast aan zijn fiets en is als een gek gaan fietsen. De hele camping moest wegduiken voor de aanvallende vlieger en ook bleef de vlieger achter een tafel hangen. Alleen had Ed dat niet door, dus die fietste lustig door! Haha!
De tafel lag inmiddels ergens aan de andere kant van de camping Haha!

Kortom, een hele geslaagde vakantie! Jammer van alle dazen. We gaan zeker na het daas-seizoen nog een lang weekend met zijn allen weg en binnenkort staat Renesse op het programma!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 14:20

Leuke foto's

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 14:26

Leuke foto's Esther en ik lees dat je een hoop lol hebt gemaakt.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 14:39

leuke foto's zeg!
klinkt echt als een super vakantie!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 14:42

O wat gaaf lijkt me dat..........
Ooit wil ik ook een keertje met een van onze paardjes op vakantie........lijkt me echt heel gaaf.
Ik had je al gemist...... Haha!
Jullie zijn er in ieder geval heerlijk tussen uit geweest......*klein beetje jaloers.......heel ietsie pietsie maar hoor" Knipoog

Sting

Berichten: 12858
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 14:48

Echt leuk!!!!!!!!
Was dat die aangespannen haflinger vierdaagse, want dat was ook rond deze tijd, maar weet niet meer waaar

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-03 14:51

Sting schreef:
Echt leuk!!!!!!!!
Was dat die aangespannen haflinger vierdaagse, want dat was ook rond deze tijd, maar weet niet meer waaar


Nee, dit is een aangespannen vierdaagse met allerlei rassen voor de wagen, het gaat van de menvereniging in Etten-Leur uit, niet van het haflinger stamboek oid.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 16:10

Leuk hoor!! Ook fijn dat Mander zo braaf was met buitenrijden, alleen zijn die horzels idd k*t! Heb jij daar in Zeeland veel last van of niet? *aangezien het daar toch zeelucht is? Verward Of zit ik nu te blonT te denken?*
Ik heb ook altijd last van horzels als ik hier buiten ga rijden, daarom rijd ik of 's ochtends heel vroeg, maar meestal 's avonds rond een uur of 7.. Dan zitten er nog steeds horzels, maar veel minder...

Leuke foto's wel hoor, je ziet aan dat koppie van Mander ook echt dat ie het leuk vind *LOL*

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 16:18

Oh wat gaaf die hals vliegendeken ziet er idd echt niet uit Haha! Maarja, als het maar helpt he? Jullie zijn zowiezo verwend daar in AJP, echt weinig dazen Haha!

Wat is Ed toch ook een druif he Haha! Lianne en ik hadden trouwens ook een vlieger gekocht, alleen was op het strand genoeg wind Haha! dus wij hoefde niet te rennen of te fietsen Haha!

Het klinkt echt als een geweldige vakantie!

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 16:34

Bij die tweede foto van de caravan moet ik wel even grijnzen Haha! ! Fijn dat jullie zo'n supervakantie hebben gehad. Die Mander is toch wel een toppertje, hoor Lachen !
En ik zie het helemaal voor me zoals Ed over de camping scheurde met die vlieger achter hem aan!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 16:40

Leuke foto's Esther en idd jullie kunnen snel een rotzooi maken zeg Tong uitsteken Dacht dat dit alleen maar bij mij kon.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 16:50

Leuke foto's! Lekker zo met Mander weg, erg gaaf! Jammer van de dazen, die hebben we hier ook erggg veel. Erg rot. Gelukkig wel een geslaagde vakantie

nicolientje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 16:56

leuk paarden!
mander is echt een leuk paardje!!!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-03 17:26

Tinne schreef:
Heb jij daar in Zeeland veel last van of niet? *aangezien het daar toch zeelucht is? Verward Of zit ik nu te blonT te denken?*


Nee hoor, je denkt niet blonT Haha! Hier hebben we idd heel weinig last van horzels en dazen. Ze zijn er wel, maar niet zo vreselijk veel gelukkig.
Alleen is het nu te warm om rond te lopen, laat staan om te rijden....

Morgenochtend maar heel vroeg denk ik Haha!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 19:41

Ziet er echt gezellig uit!
Het bos hier is onbegaanbaar vanwege de horzels en dazen maar over een maand moeten we toch eens gaan plannen hoor!

Ziet er leuk uit, die bende in die caravan Haha!

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 19:59

Wat heeft Mander een lief halsvliegendekentje op Haha! OK dan!
Hij ziet er heel schattig uit Schijnheilig
Gemeen he?
Je hebt groot gelijk hoor met die rot dazen,dan zijn die dekens een uitkomst lijkt mij.
Mander ziet er mooi uit trouwens,vindt het echt een hele leuke haf. OK dan!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 20:33

Gaaf jullie zo hebben genoten. Ben blij dat alles zo goed is gegaan, zo te horen hebben jullie echt bijgetankt...

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 21:21

Leuke foto's Esther!! Gelukkig dat je het zo leuk hebt gehad!! Maar ik dacht eigenlijk altijd dat wij veel last hadden van dazen, maar schijnbaar kan het dus nog erger!! Wat een hel is dat dan!! En ik nu al klagen Haha!
Mander ziet er trouwens wel gaaf uit met die vliegendekens op, vond hij die toch niet vervelend zitten?

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 23:41

Hoi!
Fijn dat je het leuk hebt gehad!
Mijn huisgenoot is vorig jaar ook mee geweest met die rit.

Een vraag: de bossen van Etten Leur, waar liggen die?Of bedoel je het Liesbosch (je)

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 23:46

mander blijft wel super kjoet joor Lovers

Zo te zien heb jij het er supergaaf gehad

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-03 02:51

Natasha schreef:
Een vraag: de bossen van Etten Leur, waar liggen die?Of bedoel je het Liesbosch (je)


We zijn in 2 bossen geweest, de een was idd het Liesbos (daar waren bijna geen dazen) en de ander weet ik niet hoe die heet. Maar daar stikte het van de dazen! *blegh*

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 08:44

Gave foto´s Es Haha! !! Fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad Lachen !!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 20:15

Tja dazen, je wordt er momenteel niet goed van!!
Mozart zit steevast helemaal onder de bulten.Nu van die dure spray gekocht, is nieuw, speciale dazen spray.Maar of het helpt?

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 21:18

Hele leuke foto's Esther! Ziet er gezellig uit!
Maare waar was Iesje mocht die niet mee op vakantie?

P.S ging het goed tussen mon en mander?

Judibo

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 22:14

Leuke foto's hoor esther, ziet er erg gezellig uit.
Die dazen zijn idd erg vervelend, ik ga binnenkort ook maar zo'n deken aanschaffen.
Wat trouwens voor mensen erg goed helpt (ik werd ook veel gestoken....) is Muggenmelk van Jaico. Dit kan je gewoon bij de drogist halen (wordt aangeraden voor tropische landen) en je moet op het ingredient D.E.E.T. letten. Bij toeval kwam ik erachter dat het dus ook tegen dazen werkt.