Rot avond! Shamila ernstige wond aan been....:-(

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Rot avond! Shamila ernstige wond aan been....:-(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-03 22:00

Toevallig ging ik vanavond buiten zitten ipv achter mijn administratie op kantoor, maar daar vond ik het te warm voor, dus goed boek mee, lekker op het terras.....
Kijk ik in de wei zie ik een hele boel paaltjes ondersteboven liggen, draden helemaal los, dus ik loop daarheen om het te maken, zie ik Shamila in een hoekje van de wei staan.... Wond aan het been.... Gelijk naar binnen gerent en mijn vriend en de da gebeld, weer naar buiten om de paarden naar huis te halen....
Shamila behoorlijk kreupel maar ik kon het nog niet echt goed bekijken, totdat we bij de stal kwamen.....*slik* Huilen Huilen
Haar linkerachterbeentje is rondom helemaal op, er zat nog ongeveer 1cm huid vast, de pees is beschadigt en stak naar buiten,..... Huilen Huilen Huilen Gelukkig kwamen op dat moment net Hilbert zowel als de da aanrijden...
Shamila is gelijk onder narcose gegaan, ze bloedde behoorlijk en de da is zeker een uur aan het hechten geweest....
Ze zit nu tot aan haar bil helemaal ingepakt in het verband, maar de da was niet echt positief...
Wij hebben besloten niet gelijk bij de pakken neer te gaan zitten, en proberen het allemaal zo positief mogelijk te bekijken, maar de prognose van de da was niet echt goed te noemen.....
We wachten maar af, morgen komt de da weer om alles te controleren en om antibiotica te spuiten, nu maar hopen dat de hechtingen het houden en niet losknappen ofzo, en het voornaamste is natuurlijk dat de doorbloeding niet te veel beschadigt is, want dan zou het echt een heel somber scenario zijn voor de toekomst....

We dachten dat we een veilige onheining hadden, maar zo zie je maar weer dat geen enkele omheinig echt veilig genoeg is..... Het blijft me maar door het hoofd spoken dat ze ook nog elke keer een schok heeft gekregen totdat ze los was.... Kan wel janken.... Huilen Wat zal ze een pijn hebben nu.....

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!


Rivendell

Berichten: 6803
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 22:10

Jeetje dat is schrikken. Ik hoop dat alles goed komt. Veel sterkte. Geef het paardje maar een knuffel van me.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

gillian

Berichten: 4393
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 22:14

jeetje das schrikken zeg...
heeft ze geen pijnstillers gekregen tegen de pijn?
geef haar maar een dikke knuffel Ach gut

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 22:34

he bah wat naar zeg. ik moet er niet aan denken. heel veel sterkte en hou ons op de hoogte

ben al weer 12,5 jaar in het bezit van mijn lieve bijzondere jikke.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 23:07

jeetje, dat is niet leuk! Sterkte ermee, en hou ons op de hoogte!

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-03 23:51

gillian schreef:
jeetje das schrikken zeg...
heeft ze geen pijnstillers gekregen tegen de pijn?
geef haar maar een dikke knuffel Ach gut


Ze mag geen pijnstillers omdat ze dan het been teveel gaat belasten.....
Shamila is een paardje dat alleen maar wil rennen als ze even op stal heeft gestaan, en dat is helemaal uit den boze momenteel....
Dus vond de da het verstandiger om het zo eerst aan te kijken omdat ze anders veel te actief wordt......
Ze trilt momenteel heel erg, heb de da nog weer gebeld en we moesten maar voorzichtig een beetje met haar gaan stappen....
Ze heeft natuurlijk een beetje een shock, toch redelijk veel bloedverlies en natuurlijk de pijn nu...... Eigenlijk geen wonder dat ze trilt.....(denk ik??)...

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 07:36

Wat erg... Dat trillen is meestal een reactie op de pijn, sommige paarden gaan er ook nog bij plassen.

Ik duim voor je dat alles goed komt en hou je ons op de hoogte van de stand van zaken?

Toos paardloos

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 07:36

Heel veel beterschap met haar, ik hoop dat het goed afloopt!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

radijs

Berichten: 2004
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 07:51

sterkte!!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 08:17

Jeetje zeg, arm beestje. Ik hoop echt voor je dat ze erdoor komt, ik zal heel hard voor je gaan hopen, dit is niet niks.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-03 08:36

Vannacht om 4 uur ben ik nog wezen kijken, mede omdat ze nog niet gemest had wilde ik het goed in de gaten houden ivm de narcose.
Toen lag ze nog gigantisch te shaken maar wilde wel aan een klein beetje hooi knabbelen.
Nu ligt ze vrij rustig op stal, ze heeft haar brokjes opgegeten, trilt niet meer zo en heeft zo te zien sowieso 2x gemest, dus daar ben ik wel blij om, haar darmen zijn dus weer goed op gang gekomen.....
Zometeen even een paar rondjes stappen en vanmiddag eind van de middag komt de da weer om antibiotica te spuiten en alles te controleren....

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 08:48

Ik heb ook wel eens een shetlandertje mee gemaakt die met zijn been in het draad was gekomen. "Been was gebroken en zat nog met een paar centimeter huid vast.
Maar het is goedgekomen en hij loopt weer normaal, nu maar hopen dat het voor jouw paardje ook zo afloopt.
Heel veel sterkte ermee.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 08:55

Jeetje zeg......Sterkte!

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-03 09:56

Max schreef:
Ik heb ook wel eens een shetlandertje mee gemaakt die met zijn been in het draad was gekomen. "Been was gebroken en zat nog met een paar centimeter huid vast.
Maar het is goedgekomen en hij loopt weer normaal, nu maar hopen dat het voor jouw paardje ook zo afloopt.
Heel veel sterkte ermee.


Gisteravond had ik een vriendin van me nog aan de telefoon, zij heeft het meegemaakt met een merrie, bij die merrie was de strekpees helemaal door, en dat is ook goedgekomen......
Maar de da, die anders toch altijd vrij positief is, was nu niet echt positief en vond de prognose niet best, dat heeft mij behoorlijk angstig gemaakt, zo'n man zegt dat vast niet voor niets denk ik dan....

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 09:58

Jeetje en nog meer pech...
We duimen allemaal dat alles weer goed komt hoor!
Hou je taai! Ach gut


Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 12:26

Gatver Sonja heel erg veel sterkte.
Ik duim mee dat alles goed komt

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 13:07

Jeetje, wat verschrikkelijk! Ik duim enorm voor je dat het goed komt.
Arme ding, zoveel pijn en jij kan op zo'n moment niets voor haar doen, je voelt je dan zo machteloos he?

Succes ermee!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 13:08

Bah wat erg!! Verdrietig
Is de dierenarts vandaag al geweest? En nog nieuwtjes?

Ik duim mee dta het helemaal goed komt..
Sterkte

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 13:11

jeetje wat erg zeg Verdrietig .. hopen dat het allemaal weer goed komt

we duimen allemaal voor je
heel veel sterkte Ach gut

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-03 17:32

De da is net geweest, ze heeft een beetje verhoging, maar niet echt heel erg.... Die verhoging kon 2 dingen betekenen, 1e dat het lichaam gewoon keihard aan het werk is om te herstellen 2e dat er toch een infectie aan zit te komen....
We gaan vooralsnog eigenlijk van het eerste uit, vooral omdat ze verder wel redelijk goed lijkt.

Ze eet wel, drinkt goed, plast/mest goed, dus dat zijn allemaal wel goede aanwijzingen....
Morgen komt de da weer, dan wordt ze weer gespoten en wordt het verband verschoont.....

Ik hou jullie op de hoogte, in ieder geval vind ik het hartstikke fijn dat iedereen zo reageert en zo meeleeft!
OK dan!

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

JokeG

Berichten: 357
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 17:48

Jeetje wat erg zeg. Wat zal dat arme dier een pijn hebben Geef haar een dikke knuffel van mij En ik ga hier natuurlijk heel erg duimen dat het allemaal weer goedkomt met haar.

Een paard zonder ruiter is altijd een paard. Een ruiter zonder paard slechts een mens!

Saltow

Berichten: 1117
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Ninove-City (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 18:01

wil je dan even lekker buiten zitten...
echt rotavond joh !
ik hoop dat het paardje snel beter word !!
verwen het maar eens extragoed !

Paradise is pretty sweet until you smash your fase to a banian tree...
...Paarden schenken ons de vleugels die wij ontbreken...
Who put the flower in the barrel of that gun ?

Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 18:21

een paard bij ons heeft het ook gehad maar der hele vel was eraf wij naar de da honderden hechtingen er in maar het bleef niet zitten toen we de hoop bijna op hadden gegeven ging de huid opeens weer groeien *LOL* en nu is ze weer bijna beter maar dat gebeurde in de herfst dus reken maar uit hoe lang het gaat duren Huilen

sterkte groetjes Annemarein

Een Gouden zadel maakt van een ezel nog geen paard.

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 18:41

ooh, getver, wat erg Scheve mond.
Ik hoop echt dat het weer goed komt... arme Shamila...

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 21:57

heb zelf al heel wat meegemaakt met mijn paardje en weet wat het is om af te moeten wachten en te hopen. blijf hopen hoor! ik lees iedere dag hoe het met haar is..
groetjes

ben al weer 12,5 jaar in het bezit van mijn lieve bijzondere jikke.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Evilou, KikiCelinevs, lanouska, Mark0919 en 36 bezoekers