Instructrice opleiding

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Instructrice opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-03 22:04

Hey,

K wil miss een opleiding volgen tot instructrice. Weet iemand op welk niveau je moet rijden om zoon opleiding te kunnen doen of maakt dat niet uit?

Heeft iemand deze opleiding al gedaan? En wat houden die lesavonden in, is dat ook rijden of alleen theorie?

Alvast bedankt!

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 23:23

dan zou je even naar Deurne moeten bellen

en als je er dan niet uitkomt kan ik het evt. nog aan mijn instructrice vragen die zal dat wel weten Lachen

pieank
Berichten: 34
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: heel mooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 23:27

bij de ORUN kun je bijv. de dressuur doen. 1e fase=L dressuur ,1x per week 1 avond met paard een cursus volgen waarvan ook wat theorie
2de fase= m dressuur 1x in de week een dag naar ermelo,krijg je les,je geeft zelf les,en je krijgt theorie. 3de fade is precies het zelfde alleen moet je daar m2 dressuur voor zijn

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 23:43

bij de orun begin je met de basis cursus
dan hoef je nog geen wedstrijden te hebben gereden
bij de volgende stap, kandidaat instructeur moet je geloof ik L nivo rijden
bij de volgende stap m geloof ik
ik heb de info ergens liggen zal eens zoeken morgen

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 00:55

Voor de basiscursus van de ORUN hoef je inderdaad niet op een bepaald niveau te rijden. De cursusavonden (20 in totaal) bestaan de eerste weken uit een deel theorie en een deel lesgeven, later alleen nog aar lesgeven. Je moet een theorie en een praktijexamen doen en hoeft dus niet zelf te rijden. Je moet af en toe een combinatie meenemen om les aan te geven en dan mag je best zelf rijden maar dat hoeft dus niet.
Volgens mij kun je de info over de verschillende oruncorsussen gewoon vinden op internet op www.knhs.nl onder opleidingen.

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 12:47

Ik wil ook die van Orun doen!!! Ben alleen nog geen 18 Boos!

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 12:56

Voor de basisinstructeurscursus hoef je ook nog geen 18 te zijn. Het is trouwens niet zo dat je moet beginnen bij de basiscursus, als je 18 bent, L1+1 dressuur, een paard tot je beschikking hebt en vervoer kun je gewoon beginnen bij de eerste fase. De basiscursus is NIET nodig om daar aan deel te kunnen nemen, voor de tweede en derde fase is het WEL nodig om de voorafgaande cursussen te hebben gevolgd. Daar moet je inderdaad M1+1, respectievelijk M2+1 voor zijn.

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-03 21:20

Hartstikke bedankt allemaal!!