endurance holten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

endurance holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-03 23:10

hoihoi
ik ga waarschijnlijk met noury meedoen aan de endurance in holten. wie doet hier nog meer aan mee?
en hebben degenen die al vaker endurance hebben gestart tips voor me?
enne... mocht iemand met auto zich geroepen voelen om te groomen, roep maar!
groetjes liselot

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3


mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 08:45

Hoogstwaarschijnlijk start ik ook in holten, moet alleen ook nog een groom zien te vinden dus bij deze: Ik zoek ook een groom voor endurance Holten op 6 September, ik start klasse 2!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 10:30

Ik doe mee in de klasse I, 37 km. (paarden).
Ik hoop dat het dan nog beter gaat als in Wittelte!
Het wordt dan mijn 4e wedstrijd, want ik rijd KWB ook (waarschijnlijk)
Laatst bijgewerkt door Westernfreak op 03-08-03 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 10:40

Heeej,
Ik start in Holten de 27km pony's (eerste rit weer na een seizoen dressuuren en de week erna Leersum) en heb er waanzinnig veel zin in.
Tips: eeh zorg dat je kaart kunt lezen, dat je paard een goede conditie heeft en jijzelf ook, heuptasje mee waar je spullen in kwijt kunt zoals VETkaart, telefoon (voor noodgevallen), hoevenkrabber..... evt bidon met wat water voor jezelf of om onderweg je paard te koelen.
Probeer samen met iemand te rijden, paarden die nog niet zoveel gewend zijn redden het dan makkelijker en het is gezelliger. Eeehhhh zorg voor goed ventilerende kleding en een goede cap en niet te vergeten een goed passend zadel.
Nou dit was het wel geloof ik....
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 11:22

Hai,

Ik heb me ingeschreven voor de 37 km paarden in Holten.

Het is onze eerste wedstrijd sinds Don een blessure heeft gehad dus ik ben benieuwd! Gisteren getraind met de hartslagmeter en echt fantastische waarden gezien ondanks de hoge temperatuur, dus dat ziet er in ieder geval goed uit!

Ik verheug me er echt op! Hyper!

Djilan

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 11:48

Dat gaat HEUS wel goed met de waardes die hij gisteren had!!!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 12:16

mazzeltje schreef:
Dat gaat HEUS wel goed met de waardes die hij gisteren had!!!


Wat zijn hartslag betreft gelukkig wel. Het gaat mij eigenlijk altijd meer om de locomotie...
Ik word met iedere wedstrijd steeds zenuwachtiger voor de voor en nakeuring!

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-03 12:16

ik ga me inschrijven voor de 27 km... vind ik ver zat voor zo'n eerste keer.
kaart lezen moet lukken, met de hotra heb ik dat ook gedaan. pony en ik hebben beide een goede conditie, maar ik ga toch nog wel even trainen.
goed passend zadel e.d. is helemaal geregeld Haha!

trouwens, is het voor 27 km echt nodig dat je een groom hebt? ik hoorde dat je bij de 1e en 2e post namelijk te paard veel sneller bent dan met de auto. en dat je pas bij post 3 gegroomd kan woden.
hoeveel groomposts zijn er? en hoe weet je buitenom het kaartlezen welke kant je op moet? ik hoorde namelijk ook wat over bordjes

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 12:43

prettig te zien dat er al zoveel mensen enthousiast zijn om aan Holten mee te doen :

Lissy, als het zulk weer als deze week is dan is het wel belangrijk om een groom te hebben die voor koelwater zorgt en je paard wat te drinken aan kan bieden. Onderschat het niet!

Voor wat betreft de groomposten. In zekere zin heb je gelijk dat je sneller te paard bij punt 1 en 2 kan zijn (punt 1 is nota bene alleen voor de hogere afstanden), maar als je dat gebeurt dan ben je eigenlijk te snel (onverantwoord snel Knipoog ). Punt 2 is wel te doen voor de groom, maar dat betekent dat de groom wel het veld in moet zijn voordat je gestart bent. Het is daarom idd aan te raden om je te laten groomen bij punt 3. Je hebt er dan 10 km opzitten en dat is een normale afstand om gegroomd te worden.

Even voor de algemeenheid: in het boekje van Holten zullen de groomroutes en de beste groompunten per afstand worden beschreven. Het is dus nu nog niet echt nodig om je bezig te houden met de meest ideale groompunten e.d. Knipoog De groomroutes zijn zodanig uitgezocht dat je perfect gegroomd kan worden Lachen

Voor klasse 1 zijn er 4 groompunten: 2 onderweg, 1 bij de PA (je groom kan je dan voor de PA tegemoet komen om te koelen. Het laatste punt zit net voor de finish.

De kaart met de route is in principe voor noodgevallen (mocht je verdwalen). De route is helemaal gemarkeerd met rode, gele en witte bordjes. Rood betekent Rechts, wIt betekent lInks en geel betekent rechtdoor of een bevestiging dat je goed zit (dit doen we meestal op zeer lange zandpaden). Daarnaast bevinden zich op kruispunten ook bordjes met de te rijden afstand en de richting waar je naar toe moet. Er zijn namelijk verschillende afstanden en deze kruisen elkaar regelmatig. Maar maak je niet ongerust, het is zeer lang geleden dat er in Holten iemand verdwaald is Knipoog

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-03 13:08

bedankt voor de info maarten!

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 13:32

Heej Maarten,
Top dat bij dit boekje ook de groompunten duidelijk zijn (weten mijn grooms tenminste ook de tussenstops te vinden ipv alleen de PA).
Weet jij toevallig nog overnachtingsplekken in de buurt, paard gata naar manege in nijverdal, nu moeten wij nog goedkope slaapplaatsen (liever geen tent, alleen als het echt niet anders kan, ivm ruimte in de auto.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 16:09

ik start dus ook in holten
mijn eerste endurance wedstrijd die ik vanaf het paard ga mee maken, vind het super spannend en heb er ook erg veel zin in Party!!
lissy om de route hoef je je echt niet druk te maken deze is in holten altijd super aangegeven (ja zelfs met mij als routecommisaris is er niemand verdwaald *LOL* )

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 16:25

susan schreef:
ik start dus ook in holten
mijn eerste endurance wedstrijd die ik vanaf het paard ga mee maken, vind het super spannend en heb er ook erg veel zin in Party!!
lissy om de route hoef je je echt niet druk te maken deze is in holten altijd super aangegeven (ja zelfs met mij als routecommisaris is er niemand verdwaald *LOL* )


Ook de "groomroute"? Ik Kootwijk(erbroek?) was dat namelijk een regelrechte ramp. Ik heb me helemaal te pletter gereden en dan ook een of twee groomposten gemist. Bij de laatste was ik zelfs te laat en tja... wat dan, want op dat moment weet je dat niet zeker.
In Wittelte was het veeeel beter voor elkaar al zou ik daar ook wel een paar verbeterpuntjes kunnen noemen.

Ik denk dat organisaties het rijden in een totaal vreemde omgeving wat onderschatten, zeker wanneer er nog wat tijdsdruk is ook. Voor je er achter bent dat je op een verkeerd spoor zit ben je al zo ver de 'mist'in gegaan dat het nauwelijks te corrigeren valt.

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 19:37

ook de groomroutes in holten zijn (volgens mij)heel duidelijk aangegeven, heb de afgelopen jaren dat ik erbij ben geweest namelijk van iemand gehoord dat het niet duidelijk was.

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 19:46

Ik ga ook starten in Holten! Lachen Voor de eerste keer een endurance en nog maar voor de tweede keer een wedstrijd.
Schiet de hartslag trouwens snel omhoog als je een behoorlijk rille pony hebt? (ik voorzie al dat Trix zich niet rustig gaat houden Schijnheilig ) Omdat we dus nog bijna nooit wedstrijden gereden hebben is het voor ons allebei behoorlijk nieuw. Clown

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 19:48

Wij starten ook in Holten. Eindelijk samen want onze lieve campingmensen gaan ons groomen Haha!

'Paint' it 'Black'

arabianfrend

Berichten: 514
Geregistreerd: 25-07-02
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 21:56

ik start ook in holten, mits me gezondheid het toelaat.

groetjes arabianfriends

cavia stal pokemon

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 07:00

Lepeltje schreef:
Schiet de hartslag trouwens snel omhoog als je een behoorlijk rille pony hebt? (ik voorzie al dat Trix zich niet rustig gaat houden Schijnheilig )


Hij zal in het begin wat omhoog gaan, maar naarmate de kilometers vorderen zal de hartslag zakken en constant blijven. Welke afstand ga je rijden?
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

brig
Berichten: 162
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 10:02

Als je in de hogere klasse gaat rijden wordt de groomroute vaak al een dag van te voren eens gereden met de auto. Ook staan mijn grooms niet op elk punt maar spreek je een paar stategische punten af bijvoorkeur om de 10 km. Ik heb liever wat minder groompunten maar wel de zekerheid dat mijn grooms daar ook echt zijn.
Kootwijk is altijd een erg moeilijk route voor de grooms omdat zij helemaal om het gebied heen moeten rijden.
Trouwens (kan het niet laten) ik ga ook medoen in Holten en daar voor het eerst klasse III starten!!!!!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 11:44

zohooo, spannend Brig!! Annalynn toch ook hè, en Tonkie? weet je dat misschien?? Ik wil ook in Holten Klasse 3 gaan starten, maar ik heb dan wel Holten 2004 in gedachten, Latoy heeft nu precies 3 klasse 2 wedstrijden gelopen en ik wil in Ommen de 72 km gaan proberen, en dat vind ik eerlijk gezegt al heeeeel erg ver. Ik zie daar best tegen op, maar als het goed gaat...pjioeiii!!!
We gaan nu eerst maar klasse 2 proberen in Kootwijkerbroek en Holten!!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 11:59

He, wat leuk. Ik denk dat ik dan ook maar eens mee ga doen. Ik zal eens even kijken welke afstand etc. Ik heb ook totaal geen groom dus we gaan gewoon lekker in ons uppie rijden Lachen Ik neem wel voor pride een blikje appelsap mee in mijn jas, kan hij tenminste wat drinken onderweg. (tegenwoordig kan hij ook al uit een rietje drinken Lachen )

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 12:11

Zo te zien komen er een hoop Bokkers naar Holten, gezellig! Een aantal stalgenootjes van Susan en mij rijden ook mee, die willen wel eens weten hoe zo'n wedstrijd in hun eigen 'buitenrijgebied' er aan toe gaat. Voor hen heb ik laatst wat praktische dingetjes over deze rit en waar je aan moet denken bij je eerste endurancerit (kleding, tuig, grooms) in een documentje gezet . Stuur me even een PB met je emailadres als je dit documentje ook wilt hebben!

Overigens ben ik er zelf uiteraard ook bij: Retje en ik gaan de 55 km rijden.


mazzeltje schreef:
Ik wil ook in Holten Klasse 3 gaan starten, maar ik heb dan wel Holten 2004 in gedachten...


En laat ik nou hetzelfde in gedachten hebben... Ik wil eerst volgend jaar eens wat wedstrijden in de 60 en 70 km rijden (Zelhem, Laag Soeren). Maar als dat lekker gaat, dan ga ik net als jij over een jaar in Holten voor de klasse 3! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 12:39

Vippie"]
[quote="Lepeltje schreef:
Schiet de hartslag trouwens snel omhoog als je een behoorlijk rille pony hebt? (ik voorzie al dat Trix zich niet rustig gaat houden Schijnheilig )


Hij zal in het begin wat omhoog gaan, maar naarmate de kilometers vorderen zal de hartslag zakken en constant blijven. Welke afstand ga je rijden?
Viv
[/quote]

De kennismakingsklasse en das 27 km, dacht ik. Die afstand gaan we wel redden. Ik hoop alleen dat ze wat rustiger is dan vorige keer. Clown

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 12:52

Nog even over het hoe en wat bij een endurance-wedstrijd en de gang van zaken op een wedstrijd: als het goed is zetten we een handleiding van de gang van zaken op een wedstrijd in het boekje voor de mensen die voor het eerst een wedstrijd rijden.

Denken jullie er wel aan dat de officiële sluitingsdatum 2 weken voor de rit is? Knipoog Daarna inschrijven kan wel, maar de vraag is of je er dan wel bij kunt zijn.

Voor vragen over Holten kunnen jullie altijd bij mij terrecht Knipoog

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 16:00

Maarten wat zouden we zonder je moeten, hihihi OK dan!

Hoe zit het met starten van de kl 1 en kennismaking, wil nl best wat meiden van hier op sleeptouw nemen hoor maar dan moeten we wel samen kunnen starten natuurlijk, hihiihi

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers