Tuiger in de dressuur/mensport! Ze KAN het wel!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Tuiger in de dressuur/mensport! Ze KAN het wel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-03 19:12

Ik heb met Jurga nu weer twee wedstrijden erop zitten na het veulenen en de kippenpestcrisis. Beide keren heb ik Roy foto's laten maken. De eerste keer was op de Nieuwe Heuvel, resultaat: twee keer 151 punten.
Ik had haar lekker voorwaarts en aan twee teugels en een beheerst tempo, maar kreeg de figuren er niet meer uit, het was dus duidelijk waar ik veel mee bezig ben geweest in de training en waar niet. Bloos!
De tweede wedstrijd was vandaag bij de Lunaruiters en ik ben nog steeds Stoom uit je oren boos Stoom uit je oren . Laat in de ochtend moest ik nog om kwart voor drie starten, kom ik daar (ik was te paard naar het terrein gegaan bij gebrek aan vervoer) om twee uur, moest ik meteen de ring in. Ik kon kiezen: nu erin of helemaal aan het eind van de middag. Hallloooo jullie lopen drie kwartier voor! Dan kan ik er ook nog wel ergens tussen, de L1 loopt de hele middag nog. Maar goed, aangezien ik in dit weer en met Wencke thuis niet de hele dag te paard ga zitten of met een paard staan wachten, koos ik dus voor meteen de ring in. En tja, resultaat van niet losrijden met een dwarse Tuiger bomvol energie laat zich raden: knudde.
Ik heb haar alle figuren doorgesleurd zo ongeveer, voelde me zo rot. Huilen Maar goed, toen ff wat loswerken en tweede proef in, maar mevrouw was nog opgefokt van de eerste proef en flink sterk, dus vergeet het maar. Middenstap en halsstrekken ging dus WEL goed, ik trots! Bloos Staan er nog twee 4-en op het protocol. Verdrietig Ik ga maar eens heel goed nadenken of ik nog eens daar start, want de avond ervoor was de B en daar moest iedereen ook maar zien wanneer 'ie startte. Verward Kortom, veel moeite gedaan ertussen te komen om nog wat te kunnen starten dit seizoen, maar ik had net zo goed niet kunnen gaan, had veel bekijks. >;)

Maar goed, de foto's. Ik vind zelf (en janna ook) dat we als combinatie erg vooruit gaan (eindelijk na vier jaar!) en dat bleek wel toen ik foto's zag van mijn rijles. Ik zat echt: Bloos! 'loopt ze ZO goed?' Dat was dus echt boven verwachting! Die foto's volgen nog, staan bij Roy op de digi. Nu dus foto's van de wedstrijd die een beeld geven van Jurga onder het zadel nu. Voor de dressuurmensen stelt het niets voor, voor mij heeft het enorm veel waarde! Lovers

galopje (heel rustig en beheerst voor Jurga's doen!)

Afbeelding

Afbeelding

Halthouden, Jurga staat 9 van de 10 keer vierkant.

Afbeelding

Mooi plaatje!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Portretje Kwijl

Afbeelding

Vandaag, dus het ging veel en veel minder dan normaal Schijnheilig :

Proefje lezen:

Afbeelding

Afbeelding

Oei...

Afbeelding

hop, hop, hop, STUITER in galop...

Afbeelding

Nogal verkrampte ruiter...

Afbeelding

Afbeelding

Hier zie je pas goed dat de verhouding voorhand/achterhand erg raar lijkt onder het zadel.... En ja, ook mijn zadel mag iets groter.... Schijnheilig

Afbeelding

Afbeelding

Mijn paard zwiept uit protest met de staart? Welneuuuhhh.... Schijnheilig Vliegen verjagen toch?

Afbeelding

Tot slot nog wat Jurga voor de kar!

Met meninstructeur Henk Delen:

Afbeelding

Met papa vaardigheid:

Afbeelding

Afbeelding

Sorrie, maar ik moet nog ff showen:

het nieuwe (tweespan) tuig (ook gedragen op de menfoto's):

Afbeelding

De tweespanwagen (ook op de menpics), van Frits Kool:

Afbeelding

Zo dat was het weer wat betreft Tuiger aan het werk! Commentaar natuurlijk welkom. Let wel: voor mij is dit al heel wat, maar verder leren doe ik graag Tong uitsteken.

Mulan

Berichten: 408
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 19:40

Hoi!

Nou, 'k vind het knap van je hoor!
Wat zal je gebaald hebben dat het er op de wedstrijden zo chaotisch aan toeging. Door hun belabberde organisatie, loopt jouw proef niet naar verwachting. Dat zijn inderdaad behoorlijke rot-situaties.

En dan met een tuiger... tja, dat vergt een hoop extra inspanning en geduld.
Die van mij heeft ook tuigersbloed Knipoog
Keep up the good work! Ik vind dat er hele mooie plaatjes tussen zitten! Hoe groot is ze?

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-03 19:46

Ze is maar 1.60 m, een kleintje dus, bedankt voor je leuke reactie! Tuigers hebben idd net even dat beetje extra nodig om erdoor te komen.

Hdoortjez
Berichten: 207
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 19:49

niets van dat geneuzel aantrekken op die wedstrijd. je bent niet de enige die er last van had, dus het ligt zeker niet aan jou. ik begrijp je vervelende gevoel. je bent de hele dag druk en dan kom je met een prut gevoel de ring uit. vorige week bij mij in bunschoten precies hetzelfde. een slom paard was zo eng aan het been dat ik in 4 minuten klaar was ipv 6.30 minuten. blijf doortrainen en naar wedstrijden gaan. en denk aan de woorden van ernest van loon: in geen enkel andere sport krijgt een mensen met zo veel tegenslagen en teleurstellingen te maken als in de paardensport. als je deze teleuurstelling hebt verwerkt ben je toch weer een stukje sterker geworden. gewoon door blijven trainen en go for it!!!!!!!!

Mulan

Berichten: 408
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 19:52

Jurga schreef:
Ze is maar 1.60 m, een kleintje dus, bedankt voor je leuke reactie! Tuigers hebben idd net even dat beetje extra nodig om erdoor te komen.


Inderdaad, net een beetje extra.
Door hun bouw, maar die van mij ook door d'r karakter. Ze is echt heel brutaal, sterk en kan flink drammen. dan moet je echt oppassen dat het geen gevecht gaat worden. Want dan zet ze dat front erop, d'r kaak erin... hoppa, dan ben je d'r helemaal kwijt.
Maar goed, we blijven er aan werken.

Wat voor karakter heeft jouw paardje? En wat zijn vooral de 'tuiger-in-dressuur-problemen' waar je tegenaan loopt met haar?

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 19:54

jeetje, dat is inderdaad minder!! Eigenlijk mag je op je eigen tijd starten, als dit van te voren zo in een boekje is aangegeven, maar meestal werkt de jury daar niet echt in mee....

Toch leuke foto´s, zo´n tuiger is echt niet verkeerd hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 19:55

Er is ook een tuiger die GP liep. Een zoon van Natuur, mijn vorige paard was een merrie van Natuur . Een ook die merrie had met de vorige eigenaresse M dressuur en L springen en L samengesteld gelopen!!! En ze liep de Z-oefeningen best netjes. Dus natuurlijk kan het met een tuiger ook!!

heeft Jur ook Gelders bloed? Dan kun je meedoen met de Gelderse wedstrijden. Daar kijken ze toch net eventjes anders tegen de bewegingen aan dan op een reguliere wedstrijd. Bovendien zijn die wedstrijden super gezellig!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-03 20:02

Mijne heeft op zich een goed karakter. Ze is een echte merrie, ook naar anderen toe. Kan flink in protest gaan en dat is voornamelijk mijn probleem, ze is niet voorwaarts onder het zadel en als je haar daarop aanspreekt, krijg je verzet. Bovendien heeft ze hele korte bewegingen, dus verruimen e.d. is heel moeilijk. Ze zet zich echter wel altijd voor je in en zal nooit een krimp geven. Ze vindt het gewoon allemaal zeer moeilijk. je moet echt met haar vechten om iets te bereiken, maar dan krijg je het wel van haar. Verder kan ik iedereen erop zetten, ze is zo ongelooflijk braaf! (als ze maar niet teveel van haar gaan vragen, want dan gaat madam staken!)

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 20:06

Mooie fotoos iloon!! Enne niets van aantrekken hoor van dat gekijk van anderen...Jur ziet er goed uit trouwens!

Jippie,die gelderse wedstrijden ben je die ook voor ruinen?? *LOL*

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 20:17

Gaaf hoor !!! Jullie zijn een mooie combi.. OK dan! OOOOOOit hoop ik ook zo te sturen op een wedstrijd met mijn tuigertje Knipoog

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 21:07

Wat een mooie trailer daar achter jou op de eerste 2 foto's van vandaag Haha!
Ik vond Jur er goed uitzien, jullie zijn echt een leuke combi.
Wel onwijs balen dat de organisatie zo slecht was bij jou. Bij mij liep het eigenlijk wel goed. Alleen was ik mn eerste proef aan het rijden in ring 6 toen hoorde ik ze 4 keer omroepen dat ik me gereed moest houden voor ring 5 Verward
Maar verder alles netjes voor elkaar.
Ik had trouwens nog een winstpuntje voor mn eerste proef, was wel tevreden want ik vond het maar warm!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-03 21:34

Gefeliciteerd Jess en bedankt voor het compliment over Jurga en mij. Je hebt ons nu alleen niet op ons best gezien! Laura nog bedankt voor het voorlezen! Haha!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 21:49

ik vind het er goed uitzien die eerste paar foto's hoor.
ik heb ze wel eens slechter gezien van jou en jur Haha!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 22:10

Nou ik vind het op de foto's niet verkeerd eruit zien hoor. Je bent wel vooruit gegaan als ik het zo zie. Zeker op de eerste paar foto's ziet het er heel netjes uit vind ik. Ze kan lekker lopen hoor Haha!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 22:20

Jurga ziet er goed uit Iloon
En ik vind jullie echt vooruitgegaan, als je kijkt naar foto's van een tijd terug *LOL*

En ik ben natuurlijk geen dressuurmens, maar ik wilde dat ik zo ontspannen door een proefje kon komen als op de bovenste foto's Haha!
Meestal is het bij mij een heleboel gestuiter en gestres...Verdrietig gelukkig heb ik springambities en geen dressuurambities Knipoog

ga zo door meid en trek je niets aan van andere mensen! Als je zelf maar weet dat je op de goede weg zit *LOL*

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 23:16

de foto's zien er best goed uit!
Op die ene foto lijkt het idd net een beetje of je zadel erg ver naar voren ligt..

AMSAMSAMS
Berichten: 400
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 00:10

Oh... Ik vind dit er ook heel gaaf uit zien! Lachen

En so what als er nog voldoende verbeterpunten zijn... Die heeft iedereen hoor! Knipoog En die zal je ook altijd houden... Haha, ik in iig wel... Vrees dat mijn verbeterpunten voldoende zijn om mij de rest van mijn leven zoet te houden... Verward

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 06:29

Dat ziet er echt goed uit, mooie aanleuning en sympatiek beeld

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-03 09:01

Dank je wel astrid! Ik denk altijd dat het er niet zo goed uitziet als ik het voel.
AMSAMSAMS, ik weet ook wel dat er nog heel veel moet gebeuren en dat vind ik niet erg. Ik was afgelopen woensdag met les echt heel trots dat Jurga de beginselen van de travers voor haar doen simpel oppakte. Ik kwam er zelf nog lang niet uit en zij sjouwde verder.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 18:34

Ook al ging het niet super de laatste twee wedstrijden, daar had je bij elk een goede reden voor, want aan Jurga en jou ligt het zeker niet! Jullie doen het super samen en het gaat echt steeds beter, over een jaartje M1 starten? Knipoog

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-03 18:41

Jurga is absoluut degeen die alle eer verdiend. Dat is echt DE topper! SuperJurga returns!

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 18:48

Wow Iloon, dat ziet er idd goed uit! Van de foto's kan je echt verbetering zien .

Balen van je laatste wedstrijd, niet losrijden werkt gewoon niet. Maar die punten komen wel hoor Lachen.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 18:54

Leuke foto's, ziet er goed uit! Belachelijk dat je niet op je eigen tijd mocht starten...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-03 09:52

Ja, ik baal daar ook van Jura, maar de starttijden stonden niet vast, dus kon me nergens op beroepen. Terwijl de avond ervoor iedereen maar door elkaar heen startte.
grassie, ben blij dat je verandering ziet, ik was zelf zo verbaasd over hoe het eruit zag!

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 12:11

Hee, heb ik jou dus toch gezien zaterdag in Lunteren. Ik moest ook starten (L1) bij de Lunaruiters, en ook bij ons was het zo'n zooitje. Ik hoorde iedereen erover klagen!! Ze wisten niet wie er in de ring was, wie er moest, wie er al geweest waren..... ze riepen constant namen om die niet op de lijst stonden.... schiet lekker op.

Bij mijn tweede proef moest ik tegelijk met een ander meisje de ring in Verward Zo vreemd allemaal. Na een hoop geharrewar heb ik zelf maar het initiatief genomen om even te wachten, want de "organisatie" kwam er niet meer uit.....

Ook grappig trouwens: mijn proeven gingen ook bagger. Echt heel slecht Scheve mond maar het enige waar ik tevreden over was, was de middenstap en het halsstrekken. Ook op mijn protocollen twee keer een vier..... schiet lekker op zeg. Volgens de eigenaresse van mijn paard (zelf Z2 dressuur en jurylid) was de middenstap echt heel goed en wist de jury dus duidelijk niet waarnaar ze moest kijken.

Voor mij geen Lunaruiters meer. Vond het dus ook niet geweldig daar!!

Wel gek trouwens om iemand te herkennen die je eigenlijk niet kent, maar alleen af en toe op i-net ziet.....