Eerste autorijles gehad!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Eerste autorijles gehad!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-03 22:37

Vandaag mijn eerste autorijles gehad. Was eerst super zenuwachtig. Had nog nooit achter het stuur gezeten. Jah als klein meisje op schoot de trekker besturen.

maar moet zeggen, viel me nog reuze mee. Ging lekker. Achteraf vertelde mijn instructeur ook dat hij me bijzonder goed vond rijden voor iemand die voor het eerst achter het stuur zat. Ik had goed controle over het stuur, zelfs tijdens het schakelen en ook de benen-coordinatie deed ik goed. (tjah paardrijden heeft zo zijn voordelen) Ook het schakelen had ik in een keer door...Het kwam wel goed met mij! Gelukkig!! haha

Is trouwens een erg leuke instructeur, absoluut geen oude bok en met een ruime dosis humor op zijn tijd!!.... OK dan!

Hoe waren jullie eerste rijlessen?? Wat moesten jullie zoal doen?

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 22:53

Heb ook pas mijn eerste les gehad. Ging best redelijk, maar ben toch wel erg blij dat er nog iemand naast me zit die in kan grijpen Haha!
Moest trouwens, sturen, remmen, gas geven en schakelen

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-03 19:59

haha dat had ik ook wel een beetje ja, maar niet altijd, pas zodra het echt druk werd!

Heb verder inderdaad die dingen ook moeten doen, maar dat lijkt me vanzelfsprekend. Maar we hebben ook meerdere dingen gedaan. Door de polder gereden en het industrieterrein over. Recht achteruit en bocht achteruit. Stoppen voor o.a. brug, stoplicht en kruisingen en op de 'thuis' plaats. Verder hebben we kort parkeren langs de stoeprand doorgenomen -- wanneer heb je welke afstand van de rand! En stuuroefeningen: overpakken en doorgeven!

Schakelen vond hij erg goed gaan, had geen moeite om 1-2-3-4-5 door te schakelen. Terug vond ik zelf iets lastiger, vooral bij het remmen wanneer je moet overschakelen op remmen, koppeling intrappen, schakelen, koppeling los, remmen, rem los en weer gas geven!

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 20:15

Fijn dat het zo goed ging Lachen.
Ik moet over een maand ook beginnen. Vind het best wel spannend Scheve mond.
Maar ach.. het zal vast wel lukken Knipoog

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 22:37

Hmm ik moet binnenkort eerste rijles, maar ik heb alleen ervaring op de tractor Tong uitsteken

Dus dat moet wel goed zitten...

Ik hoop dat ik ook een humor instructeur krijg Knipoog

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 22:45

Zo jij hebt al veel gedaan je eerste les, hoe lang duurde die les wel niet? Tong uitsteken

De eerste les mocht ik ook alles al doen, maar we zijn niet meteen de snelweg op gegaan(in z'n 5 dus) wel derest, maar niet geparkeer/achteruit en dat soort dingen, was niet eens tijd voor!

Nu na 4 lessen heb ik dat wel gehad hoor, en het schakelen doe ik nu automatisch zelf, alleen zoals je zei is terug schakelen nog iets lastig, vergeet het snel!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 13:56

Ik ben volgend jaar aan de beurt voor de auto rijlessen maar volgens mij word ik echt een gevaar op de weg! Haha! Tong uitsteken

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-03 14:29

Dacht in eerste instantie dat het ook een ramp zou worden, maar het is best makkelijk. Je instructeur houd toch alles nog in de gaten en wanneer het druk of lastig werd zei hij: "Dit neem ik wel even over, dat is wat lastig!" Dan hoefde ik alleen te sturen!

Heb de eerste les eigenlijk 2 lessen gehad (2 uur), maar kreeg wel de indruk dat we meer deden dan dat er normaal gedaan werd!
En ben de snelweg nog niet op geweest, maar wel een doorgaande weg hier...dus zonder invoegen en inhaalmogelijkheden met een max van 80 km/h (en wie reed er daarna al weer gauw 100??? haha)!
Bij 80 km/h moest ik trouwens naar de 5e versnelling!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 14:33

het hangt heel erg van de instructeur af,vaak zeggen ze wel dat je het heel goed deed voor de eerste keer, om je niet te ontmoedigen denk ik.
met aanhanger rijden kreeg ik dat irritante bochtje achteruit niet onder de knie, en toen ik zei dat ik me vr8wagen rijbewijs wilde gaan halen zei die dat dat nooit ging lukken, dat was nog meer kijk en gevoels werk....nou me vr8wagen rijbewijs had ik in een keer Haha!
oto rijbewijs trouwens ook, dat had ik ook zo onder de knie
sommige mensen echter ,die leren het nooit, een vriendin van me is al 5x opgeweest Verward

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 19:06

zo beter dat het al gelijk zo goed ging.
mijn eerste bocht was echt erg, hij had helemaal niet gezegd dat je je stuur rond moet draaien, en ik deed hem dus gewoon een beetje opzij zoals een stuur van een fiets, en reed dus gewoon lekker rechtdoor de stoep op Bloos
maar ik had de eerste 20 lessen ook een niet zo goede instructeur, hij stopte en ik kreeg een nieuwe, die een stuk beter was, maar die stopte ook (zou het aan mij liggen Verward ), en toen kreeg ik echt een super instructeur OK dan!. hij laat het mij zelf nu allemaal maar uitzoeken, echt eng maar je leert er zo veel van, m'n 2e instructeur die hielp nog veel te veel zegmaar. maargoed in het begin moeten ze natuurlijk juist wel veel helpen, en dat deed mijn 1e instructeur echt te weinig vond ik.

dinsdag rijdt ik hopelijk voor het laatst bij hem Knipoog

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-03 11:23

Crossmonster; jah heb je zeker gelijk in, maar goed. Dan is het altijd even leuk om te horen. Iig op de manier dat het wel goed zal komen! Hij had ook een blad van iemand te pakken waarbij z'n reactie was: 'zal wel weer zo'n never-ending-story worden'. Magoed

SharirBobby; Zo jij hebt zeker wat instructeurs gehad zo haha...hoe krijg je het haast voorelkaar haha....maar alvast succes met je examen!!