Niet kunnen starten, wel betalen? (+boete?)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Niet kunnen starten, wel betalen? (+boete?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-03 16:18

Omdat ik zelf mijn Erijbewijs niet heb (en geen auto met trekhaak) ben ik van anderen afhankelijk voor vervoer. Meestal valt er wqel wat te regelen, ik heb een vriendin die ook L start en een tweepaardstrailer heeft, en soms kan ik met een springruiter mee. Maar dat is niet altjd van te voren te zeggen.

Nu in de zomer bijvoorbeeld heb ik een paar wedstrijden opgegeven waarbij ik dus pas op het laatste moment wist of er iemand was waar ik mee kon rijden.

Vandaag zou ik eigenlijk starten, maar ik had dus weer geen vervoer. Ik moest dus op het laatste moment afbellen, vervelend. Ik had wel iemand gevonden die in mijn plaats wilde starten.

Bel ik het secretariaat, word ik afgebekt:'dat is niet de correcte wijze, ik kan niet zomaar iemand ertussen proppen' (hoezo proppen? ik had al een plek..? ) Okee, dan niet. Maar vervolgens moet ik wél het inschrijfgeld betalen, met 5euro boete (per proef! heb ik niet gedaan, ben niet gek! =26 euro voor een niet gereden wedstrijd! ) en degene die mijn plek inneemt van hun reservelijst af betaalt ook gewoon inschrijfgeld. Dat is even dik innen voor ze dan..! >;)

Wat vinden jullie daar nou van? Ik snap dat het heel vervelend is als iemand op het laatste moment afzegt, en ik snap dat de kosten doorberekend worden omdat daarop gerekend was, maar geef mij dan ook de mogelijkheid om mijn 'gat' in te vullen met een clubgenootje van me. EN boete? Dat vind ik helemaal absurd.... gewoon inschrijfgld vind ik al hoog zat, vooral vergeleken met het prijzengeld.... Geld, geld!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 16:20

Ik vond het helemaal al belachelijk dat ik ineens drie kwartier voor ik op de lijst stond, moest starten! Ik twijfel of ik daar nog heenga in de toekomst!

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 16:22

dat is inderdaad allemaal raar... vooral omdat je gezorgd hebt dat er iemand in je plaats is gekomen zodat het niet zo erg inloopt...

Waar had je die wedstrijd dan??

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 16:23

ja het is altijd zo.. ALs je de dag dat je moet starten nog afbeld, dan moet je gewoon betalen.
Eigenlijk ben ik het hier ook wel mee eens. Die dag kunnen ze niet iemand meer opbellen die op de reserve lijst stond.
En als iedereen zo zou afbellen dan zouden de starttijden een zooitje worden.

Aan de andere kant vind ik dat van die mensen ook wel weer een beetje raar.
Als jij een vervanger hebt die ook gewoon betaald!
Dan vind ik niet dat ze er zo`n probleem van moeten maken..

Nouja het is eenmaal zo, misschien kun je dan beter 1 of 2 dagen van te voren afbellen! Lachen Bespaard je een hoop kosten !! Lachen

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-03 16:25

ik had een dag van tevoren afgebeld!

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 16:37

tja de proef betalen is wel logisch, maar een boete is wel wat overdreven vind ik, maar volgens mij staat ook in ht wedstrijdregelement dat je alleen de proef moet betalen...

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 16:37

ik vind t ok terecht!
alleen belachelijk vind ik dat als je ziek bent,of je paard kreupel, je toch moet betalen,ook met brief van vee arts!

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 16:45

crossmonster schreef:
ik vind t ok terecht!
alleen belachelijk vind ik dat als je ziek bent,of je paard kreupel, je toch moet betalen,ook met brief van vee arts!


Als je een brief van de veearts hebt, oef je officieel niet te betalen, dus als dat zo is, kan je het aanvechten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 16:55

Dat je gewoon moet betalen vind ik best logisch. Ze regelen toch alles voor je en dat kost een hoop moeite. Toen verleden jaar mijn auto gestolen met alle spullen gestolen was en ik geen kant heen kon waren er ook nog vereengingen die mij het inschrijfgeld niet wilden retourneren [ook al belde ik sommige 2 weken van te voren op]. het kopie verbaal van aangifte had ik ze NB toegezonden!!

Die 5 euro boete vind ik wel heel vreemd, dat zou ik ook nooit voldoen. Het is voor jou ook heel erg jammer dat je niet kunt starten.

Ik zou gewoon het inschrijfgeld voldoen, maar ik zou daar nooit meer gaan starten.

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 19:49

Het inschrijfgeld moet je wel betalen maar volgens mij mogen ze je niet zomaar een boete opleggen.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 20:13

het is volledig volgens de regels. Inschrijfgeld ben je altijd verschuldigd als je afmeldt nadat de inschrijftermijn is gesloten, en alleen met een brief van de DA of huisarts hoef je geen boete te betalen.
Alleen erg sympathiek vind ik het niet!

HOOFDSTUK 18 - INSCHRIJFGELD DEELNEMERS DRESSUUR EN SPRINGEN Artikel 37 schreef:
6. Een deelnemer is gehouden na inschrijving het verschuldigde inschrijfgeld te voldoen, ook indien niet deelgenomen wordt.
7. Inschrijfgelden betaald door/voor deelnemers die wel ingeschreven hebben doch niet gestart zijn, vervallen aan de wedstrijdgevende organisatie.
8. Het Federatiebestuur kan een deelnemer die heeft ingeschreven, doch zonder schriftelijke medische / veterinaire verklaring niet start, een administratieve maatregel als bedoel in het Tuchtreglement opleggen.
In dat geval worden administratiekosten in rekening gebracht conform het in de tarievenlijst vastgestelde bedrag.
9. In geval een deelnemer de administratiekosten, als bedoeld in lid 8 langer dan 4 weken, nadat deze zijn opgelegd niet voldoet kan het federatiebestuur dit verzuim aanmerken als een overtreding als bedoeld
in artikel 9 van het Tuchtreglement. Het bestuur kan hiervan door de aanklager aangifte doen bij het Tuchtcollege.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 21:48

jeetje wat flauw zeg!!!

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 22:11

crossmonster schreef:
jeetje wat flauw zeg!!!


Dat is niet flauw... dat zijn gewoon de regels... Ik zit zelf in de organisatie van ons paardenconcours en je wilt niet weten hoe veel mensen er op het laatste moment afbellen of gewoon niet op komen dagen, om wat voor reden dan ook.

kijk, er zijn natuurlijk uitzonderingen (die bevestigen de regel... Knipoog ), maar alle rompslomp die het met zich meebrengt voor de organiserende vereniging, wanneer mensen zich opgeven en daarna weer afmelden. Dat kost gewoon geld (zie het als administratiekosten).

als je je netjes aan de regel houd, dan is er geen enkel probleem.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 22:15

nee dat is ook zo, maar ik heb n paar keer gehad dat ik door me rug was gegaan en dus af moest zeggen ( paar dagen van te voren) en ik rijd cross, dus das behoorlijk prijzig! maar mijn eigen dokter mocht geen verklaring daarvoor geven, dus kon ik gewoon dokken, dan baal je dus echt wel he?!

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 22:20

Ik vind het niet meer normaal dat je je startgeld gewoon moet betalen, als dat niet zou hoeven zouden mensen veel gemakkelijker afzeggen en dan kun je dus wel ineens met lege ringen enzo zitten, bovendien kost het een boel tijd en extra geregel.

Die boete is inderdaad erg overdreven en niet klantvriendelijk!

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 22:24

Samsam schreef:
Die boete is inderdaad erg overdreven en niet klantvriendelijk!


dat ben ik met je eens! Als secretariaat kan je ook begripvol zijn!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 23:08

x
Laatst bijgewerkt door janna op 04-04-22 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 23:52

Je hoort gewoon op de hoogte te zijn van het reglement van de KNHS.

Zeker voor mensen die internet hebben is dit gemakkelijk te vinden, en voor bokkers al helemaal want het reglement kan je via een sticky bovenaan bij forum WEDSTRIJDEN vinden!

Je weet dat je inschrijfgeld verschuldigd bent als je je hebt opgegeven voor een bepaalde wedstrijd, behalve wanneer je je voor de sluiting van de inschrijving afmeldt.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 11:02

Ik heb gehoord dat degeen die nu over de wedstrijden gaat ermee ophoudt, dus er is hoop voor de toekomst?