Wodka wordt kaal...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Wodka wordt kaal...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-03 21:39

... onder aan zijn hals en op de borst dan. Hij schuurt daar verschrikkelijk, en het is daar nu helemaal kaal. Het is bijna tot bloedens toe, zitten wat rare beetje geelkleurige soort korsten op (het is nog niet open geweest, dus echte korsten zijn het niet, maar los liggende vellen of iets dergelijks).
Hij heeft er harstikke veel jeuk aan, arm ding.
Nu vraag ik me af wat ik voor hem kan doen? Wat kan ik erop smeren?
Ik kan hem wassen met een soort schapenspul, daar behandelen we Otto zijn staart ook mee, want die schuurt zijn staart helemaal kapot.
Ik heb er nu een dagje wat uiercreme op gedaan, en vandaag wat Calendulan (ofzo) zalf op gedaan (trouwens wel speciaal voor paarden).
Maar kan dit zomer exceem ofzo zijn? Wat kan ik ertegen doen?

Hij heeft trouwens ook een erg teer huidje. Hij heeft namelijk heeeeeel weinig zijn halstertje om (en nooit langer dan een uurtje) en toch heeft hij al flinke schuurwondjes op zijn hoofd.

Jece

Berichten: 28
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: België, Gooik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 21:23

TKC 97 vermijdt het schuren van manen en staart, snelle en lange werking, zeer weinig van gebruiken. Eventueel ook TKC105 toedienen.

Horse & G lotion: aanbrengen op manen en staart tegen zomerschuren. Lotion aanbrengen op staart en manen, aan beide zijden en onder de haren en inmasseren.

Veterinary formula: is een ideale combinatie van pure aloë gel en allantoïne voor het reinigen en verzachten van wonden. Beide producten hebben een wondhelend effect waardoor wonden 2 à 3 maal sneller genezen. Ze zorgen ook voor een mooie en gezonde vacht. Veterinary is ook geschikt voor de behandeling van huidaandoeningen in het algemeen zoals jeuk, eczeem en zomereczeem. Allergische reacties verminderen, vlooien, teken en parasieten hebben er een hekel aan. Beten, snij- en schaafwonden, zadeldruk, verstuikingen, pijnlijke spieren, opgezette gewrichten en peesproblemen kunnen behandeld worden met dit veelzijdige product.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 21:32

voor het halster heb ik wel een oplossing: B'elanna wordt ook kaal van alle soorten halsters. Sinds kort heb ik een halster met bont onderlegd. Het is geen gezicht (een pennymeisje-paard), maar het werkt wel. Er komt weer haar op die plekken.

Het schuren op de borst doet Wiz ook wel (veulenhaar moet er uit), maar niet zo erg als jij beschrijft. Wel was ik Wiz 1x per twee dagen met dermatologische shampoo en ik haal het oude haar eruit met zo'n schuurblokje. Sterkte!

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 19:58

Het zou ook nog wel eens schimmel kunnen zijn. Soms heeft het paard dan hele erge last van jeuk en kaalheid

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-03 23:59

Het is nu al een tijdje verder, en het is stukken beter. Wel schuurt hij gelijk zodra hij in stal komt aan het schot, maar zijn huid is heel mooi. Alleen de haartjes ontbreken. Maar het is al stukken opgeknapt gelukkig Lachen