Hete, onverwachte Endurance Wittelte..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Hete, onverwachte Endurance Wittelte..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-03 20:51

Pff, om kwart voor 5 vanmorgen ging de wekker al.. Met een slaperige kop opgestaan en gauw in de kleren geschoten. Snel even wat gegeten, broodjes gemaakt, flessen/jerrycans gevuld, en op pad..
Op stal trof ik een monster aan Lachen Mijn gister nog schone meidje had zich na het wassen lekker in de stront laten zakken, blijkbaar Lachen Gelukkig stond ze weer zo op de trailer, en konden we om 6 uur wegrijden, op naar Wittelte!

Ging sneller dan verwacht, nog voor half 8 waren we op het wedstrijdseizoen. Inmiddels stond ik compleet te shaken van de zenuwen.. Dit was mijn tweede klasse II rit, en 2 weken geleden in Lage Vuursche was het niet zo lekker gegaan; door de hitte, en een omweg van zo´n 15 km, zakte haar hartslag daar niet onder de 58, dus waren we afgekeurd.
Navy uitgeladen, wat mensen gedag gezegt en toen eventjes lekker losgestapt. Mevrouw had er zin in; zelfs in stap kon ik ´r amper naast me houden..
Bij de voorkeuring was alles goed, dus we konden een starttijd aanvragen. 9.02 uur, we konden nog lekker rustigaan doen..

Uiteindelijk gestart, mevrouw was een beetje te heet de eerste kilometers; het was onze eerste wedstrijd dit seizoen dat we op een bitje reden, voorheen was dat een hackamore. Maar al gauw (ehm, na zo´n 17 km....) kon ik de teugels lekker losgooien en een beetje van de omgeving genieten, want wat een prachtige route..

Het ging echt lekker, we hebben de eerste 23 km niet gestapt, en op 25 km, bij de vetgate, hebben we nog 6 minuutjes gewacht met aanbieden. Toen was de hartslag heel netjes: 44. Helaas een Btje voor de locomotie, maar dat was geen reden om niet verder te gaan. Na een half uur verplichte rust, gingen we weer fris weg uit de vetgate. We waren binnen notime bij de Genieput, een doorwaadbare plas die helaas vrij leeg stond. Toch door de plassen gecrossed, lekker dat opspettende water Haha!
Vlak na de Genieput passeerde we Geke Verhoog, en samen hebben we verder gereden. Inmiddels was het goed heet geworden, en zeker op de heide, midden in de zon, was het eventjes puffen. Toch bleef Neef lekker lopen, en op 2 km vpoor de finish zijn we gaan stappen.

De hartslag zakte weer heel netjes, hij zat al gauw onder de 70. Bij de finish zelf gaf mijn hartslagmeter dan ook 69 aan, maar blijkbaar klopte óf mijn hsm niet, óf de teller niet, hij meette namelijk 96!!
Een beetje geschrokken heb ik haar toen afgezadeld en flink gekoeld, wat laten drinken en eventjes losgestapt. Alles leek in orde, ze was nog lekker oplettend en fris. Dus.. op naar de nakeuring.
Ook daar was alles goed; hartslag was inmiddels 48.

Toen gewacht op d e¨prijsuitreiking. Ik had gerekend dat ik met 12,82 km/u was gegaan. Toen uioteindelijk de prijsuitreiking begon, en er bij de 8e plaats begonnen werd, met 12,87 km/u, rekende ik dus ook zeker niet meer op een plaatsinkje. Uit beleefdheid nog wel gebleven natuurlijk; altijd interessant  Tot ik opeens “Nr. 2, Mandy Bertens met een snelheid van *** (ben het alweer vergeten.. Bloos! )”. Ik schrok me kapot.. We bleken de rust te hebben meegerekend..

Het ging dus super, zeker voor een tweede keer klasse II! Ik ben supertrots op mijn meisje, zeker omdat ze nu nog zo lekker frisjes op stal staat!

En Karin; die ook onverwachts EERSTE werd, heel erg gefeliciteerd (net als iedereen natuurlijk).

Groetjes Mandy

Foto´s zijn onderweg Tong uitsteken

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.



mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 21:06

Hé naamgenoot, super joh! Mooi resultaat, want alles bij elkaar was het toch weer een pittig ritje (best warm, best mul zand in het 31-km rondje - waar ik me bij gehouden heb - en tot slot...: die dazen!!).

En Karin, alvast langs deze weg, al zal er ook van jou nog wel een verslagje volgen: wat een SUPERprestatie! Geef je je dravebier een grote knuffel? (Heb je vast al genoeg gedaan, maar dan nog eentje van mij erbij).

Ik wacht nog met spanning op de uitslag.... ben ik wel of ben ik hem niet genoteerd, bij die even wat rommelige controlepost die voor mij daardoor wel eens diskwalificatie kon betekenen...

Weet iemand al iets over de plaatsing van Sophia in klasse I? Die dacht ook wel heel aardig gereden te hebben. Er zit helaas niet veel anders op dan even afwachten vrees ik. Helaas, had ik maar wel tot de prijsuitreiking moeten blijven.... eigen schuld, dikke... juist ja.

**TROTS** Mijn eigen toko! Hulp nodig bij ziekteverzuim? Vitendo Casemanagement!
Lieve lieve Moon, rust zacht **15-06-1993 - 12-09-2019** Voor altijd in mijn hart...
Dag gouden mensenvriendje, veel te vroeg heb ik je moeten laten gaan. Nooit meer pijn.
Ceskiyo D'leh **20/06/2018-19/09/2023**

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 21:11

Gefeliciteerd Mandy! Ik was ook bij de prijsuitreiking aanwezig met mijn paard aan de hand.
Ik moet zeggen dat ik het een leuk gezicht vond, al die bokkers op een rijtje!

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 21:55

Gefeliciteerd, super gedaan!
Ik ben nog bij Karin komen kijken, helaas had ze zo hard gereden dat ze al binnen was toen ik en Romkabouter arriveerde.
Inderdaad een hoop bokkers op een rijtje, leuk!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 21:55

Joh wat goed zeg!!! Gefeliciteerd!!! En dat zo voor de 2e keer pas.

Maar Karin 1e??? Wowie! En dat met d'r pootje Haha! Knap zeg!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 22:06

Zo goed gereden mandy OK dan! klasse!!!
Het nieuwe endurancehoofdstelletje brengt je geluk
je hebt vast de blauwe genomen, kwam vandaag bij De Country Mill en er hing geen blauwe meer Haha!

Hoe heeft Geke gereden?

27-11-2015 Welkom home Cruising
13-05-2011 Rust maar zacht lieve Dynamiek, eindelijk kan je nu gaan genieten van de groene weides.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 22:15

Geke is geloof ik ook bij de eerste 10, ikdacht zesde???
Ennuh Mandymonica, Sophia is vierde, maar ik geloof dat ze eigenlijk hoger had moeten eindigen of zo, moet je haar maar even vragen!
Ik weet niet op welke plaats ik geëindigd ben, maar ik heb in ider geval wel mijn DERDE klasse 2 binnen en ben nu dus ook klasse 3 startgerechtigd!! Ik ben heeeel trots, Latoy heeft het super gedaan!!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 22:26

Mazzeltje,

Ik heb net eventjes op de dersite gekeken jij bent 13e geworden.
Ook heel goed gereden hoor, heb je nog een stuk met geke gereden?

Zal je halverwege de week eventjes mailen of we zondag nog wel naar Putten gaan Haha! Als het maar niet zo warm wordt Cool

27-11-2015 Welkom home Cruising
13-05-2011 Rust maar zacht lieve Dynamiek, eindelijk kan je nu gaan genieten van de groene weides.

mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 11:42

Mazzeltje, als ik naar de uitslag op de site van de DER kijk, dan had Sophia inderdaad in ieder geval derde moeten zijn als ik kijk naar het herstel. Nummer 3 is met een hogere hartslag gefinisht en had een minder snel herstel dan Nesjma.

Ik ben zelf als 26ste geëindigd, valt me eigenlijk een beetje tegen. Maar ook daar heeft degene die de hartslagen beoordeeld heeft zich volgens mij vergist en had ik op de 25ste plek moeten staan. Nou maak dat met zo'n plaatsing nou weer niet zo heel veel uit, maar toch.

Er is zo te zien trouwens wel verbazingwekkend hard gereden, zeker in vergelijking met de Lage Vuursche! Denk je dat je best wel netjes gereden hebt... nou ja, vooruit maar...

Wie ik trouwens niet meer in de uitslag heb gezien: Gerritje met Ucky. Iemand een idee waar het met haar mis gegaan is? Zelf teruggetrokken wegens de warmte of afgekeurd? Wel jammer, waarschijnlijk een gevolg van de warmte?

**TROTS** Mijn eigen toko! Hulp nodig bij ziekteverzuim? Vitendo Casemanagement!
Lieve lieve Moon, rust zacht **15-06-1993 - 12-09-2019** Voor altijd in mijn hart...
Dag gouden mensenvriendje, veel te vroeg heb ik je moeten laten gaan. Nooit meer pijn.
Ceskiyo D'leh **20/06/2018-19/09/2023**

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 11:45

Dat zal Gerritje zelf wel vertellen denk ik!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-03 11:48

Bij de Vetgate op 25km is ze, naar mijn weten, afgekeurd. Ze waren aan het inladen toen ik daar arriveerde en reden weg.. Erg jammer voor ze!

Bedankt allemaal! Het was zeker heet weer, en die dazen.. Op een gegeven moment, vlak voor d efinish, was ik ervan overtuigd een hele kolonie te hebben verslagen, sloeg er zeker 30 dood, maar na enkele seconden namen ze alweer plaats op Navy´s kontje Lachen

Geke heeft het ook goed gedaan: 6e! Rakada was nog behoorlijk verliefd geworden op mijn aantrekkelijke Knipoog Navy Tong uitsteken

Ik heb inderdaad de felblauwe Lachen Welke heb jij?

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Nerootje

Berichten: 2172
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 11:48

he mazzeltje toppie man!!! Geen last van dazen gehad?

♥ Nero † 18-2-2012
Diesel ♥ Nog 10 punten verwijderd van het Z :D
Wil jij betaalbare wimperextensions? Check http://perfecteyelashes.simpsite.nl
Voor mooie wimperextensions klik hier!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 11:52

Er waren er wel heeeeeeeeeeeel veel, maar de dazenspray werkte deze keer perfekt, Latoy is zo ontiegelijk braaf geweest!
Hartslagen bij start 32, in de vetgate 44, bij de ridgeway trot 40-44, bij de finish 84 en de nakeuring weer 48!!!!!!!!!! en ondanks dat we heel rustig gereden hebben toch nog binnen met 11.19 km p/u Ik ben heel erg tevreden!!! sie joe op stal nerootje!!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 11:57

Hoi Navy, wij zijn blijkbaar tegelijk op de vetgate geweest want dat had ik ook gezien, ik heb ook je tailer weer zien staan, maar ik zxat uit te puffen van de warme rit en had gewoon even geen puf om naar jullie toe te sloffen om me netjes voor te stellen!! Wat hebben jullie het trouwens goed gedaan, en inderdaad ook Karin SUPER!!!!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-03 16:17

Dank je wel, volgende keer gewoon roepen he?? Knipoog Kom ik wel langs sloffen Lachen
Jij ook gefeliciteerd, lijkt me toch spannend elke keer, een ridgeway trot..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 16:27

Hey, ik had jouw verslag helemaal gemist! Bloos

Jullie hebben het super gedaan joh! Navy lijkt er helemaal geen moeite mee te hebben, met die afstanden en de warmte. Hele nette waarden ook, en een goed herstel. Ik wist wel dat ik vrij snel had gereden, maar jij en Geke hadden er ook behoorlijk vaart in. Het bleef dus tot het laatst toe spannend!

Mijn verslag volgt nog, heb nog niet de tijd en de rust kunnen vinden om iets leuks uit m'n toetsenbord te timmeren. Tong uitsteken

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 16:47

Hey Mandy..goed gedaan joh Lachen
Ik wist helemaal niet dat je al klasse 2 was gestart!
Hardstikke fijn dat je een 2e plaats hebt behaald!
Gefeliciteerd!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 17:16

goed he! end at met dat hete weer!!

Dag lieve mama...

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 20:01

erg leuk dat de bokkers het zo goed hebben gedaan!
gefeliciteerd met je 2e plaats wat zul je trots zijn Party!!
oh ja het hoofdstel past perfect Knipoog
edit: heb je overigens gezien dat je in de uitslagen lijst van de der op de 3e plek staat?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131982
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 21:13

Gefeliciteerd Navy !
En natuurlijk ook alle andere bokkers die meegedaan hebben gefeliciteerd, ik vind het al een prestatie op zich om met dit weer zo'n afstand te rijden !

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-03 22:31

Hmm.. vreemd, ik heb ´m maandag uitgeprint en toen stond ik nog op de 2e plek.. Ik zal even kijken.
Gelukkig past het hoofdstel, bevalt het?? Haha!

Bedankt allemaal!

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 22:47

Je had exact dezelfde snelheid als de oorspronkelijke nr. 3, maar jullie HF's waren verschillend. Ik denk dat de uitslag op basis van de HF andersom had moeten zijn en dat ze dat alsnog aangepast hebben. Ook in klasse 1 is het klassement veranderd: Sophia was eerst 4e en staat nu op de 3e plek.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 08:30

Klopt, ik ben ook een plaatsje omhoog geschoven!! (nou nou, 25 ipv 26, dat scheelt Knipoog)

**TROTS** Mijn eigen toko! Hulp nodig bij ziekteverzuim? Vitendo Casemanagement!
Lieve lieve Moon, rust zacht **15-06-1993 - 12-09-2019** Voor altijd in mijn hart...
Dag gouden mensenvriendje, veel te vroeg heb ik je moeten laten gaan. Nooit meer pijn.
Ceskiyo D'leh **20/06/2018-19/09/2023**


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 38 bezoekers