1e x wedstrijd, hoe was jullie paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Aifa

Berichten: 1037
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Arnhem

1e x wedstrijd, hoe was jullie paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-03 12:48

ik heb binnenkort mn eerste wedstrijd met raysa Pling
raysa is op een ander terrein altijd (zoals eigenlijk veel paarden) nogal druk, snuiven, etc.
hoe was jullie paard op de 1e wedstrijd?
hebben jullie m wat gegeven van te voren waar hij/zij rustiger van werd?
mij werd verteld dat je ze bier door t eten kon gooien, werden ze rustig van Cool maar dat ben ik niet echt van plan om te geven

in t kort:
hoe was jouw paard op zn eerste wedstrijd?
nog 'voorzorgsmaatergelen' genomen?


Golden Golias (Totilas x Discovery) Z2 *D
Jurylid B/L :)


anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 12:56

ze was net een stressbom Haha! maarja, het ging wel heel goed omdat ik rustig bleef en ik heb ook nog een tijdje eraan gedacht om easy going van de paardendrogist te kopen zodat ze rustiger werd, maar ze is nu al veeel rustiger op wedstrijden dus het is niet meer nodig.

Eindelijk mijn eigen paard!
Bantano (v. Santano) B+19 in 7 wedstrijden :D
L1 + 11 (debuut 194 en 208) in 4 wedstrijden

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 13:01

Mijn eerste paard had al wedstrijdervaring, dus daar was niet zoveel mee aan de hand.
De volgende daar ben ik zelf mee begonnen en ik heb haar gewoon goed voorbereid, dus een paar keer thuis in de wei rijden, eens naar een vreemde plek, ben een keer toen er een wedstrijd in de buurt was met een vriendin meegegaan, even op het inrijterrein geweest, enz.
Karanda was in het begin erg timide, de problemen kwamen pas na drie of vier keer. In 't begin was ze als jong paard erreg braaf maar na een paar keer kon ze haast niet wachten tot het zadel er op lag en dan stapte ze met gigapassen naar het inrijterrein om daar iedereen vrolijk te begroeten (en meestal was er nog wel een ander paard van stal dus gezellie!) Dat er nog iemand op d'r rug zal vergat ze af en toe, dus ik heb het nodige met d'r beleefd. Ik ben d'r toen op het inrijterrein (of in de buurt) gaan longeren, hup aan het werk, voor ik er op ging. Vanaf toen ging het beter. Veel op concours gaan hielp ook, ze wende er aan.

Eind dit jaar ga ik met de volgende, denk toch dat ik indoor begin, iets makkelijker!

Teatske
Berichten: 37
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 13:13

Het advies om binnen te beginnen indoor is ook wat ik heb gekregen

Onderschriftloos.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 13:31

mijn paard was toen moeilijk te laden, we hebben extra tijd genomen voor de heen reis en ruim de tijd genomen om losterijden, ik ben er wel meteen op gaan zitten en heb hem niet gelongeert of iets dergelijks, hij was tot mijn verbazing bijzonder rustig en vond alles wel leuk, nadat hij lekker even wat rond gekenen had, zonderde ik me een beetje af van de rest van de mensen en ben met hem aan het werk gegaan. alles verliep dus goed en heb later ook nooit moeite met hem gehad, hij blijft altijd vrij nuchter als ik er maar bij ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 14:32

Ondanks mijn eigen zenuwen was ze mega-mega-mega braaf! Ze was voor 100% met haar aandacht bij mij!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 15:31

Ik was op alles voorbereid, maar dat hij zo lief was.... nee, dat had ik echt niet verwacht.
Hij was moeilijk met op de trailer doen, maar nu liep hij er in 1 keer op. Gelukkig helemaal geen stress of wat dan ook, en dit alles pakte goed uit. Er zat geen enkele fout in, het verliep super! Wat had ik, to mijn grote verbazing 176!!! Party!! Nooit meer he ik overigens zo'n puntentotaal gehaald hoor Haha!

:){

Lientie
Berichten: 305
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 15:33

Die van mij is op thuiswedstrijden ongeloofelijk schrikkerig, maar zodra ik ergens anders kom doet ze alsof ze er gewoon thuishoort.

Binnen beginnen kan makkelijker zijn. Tenzij je een schrikkerig paard hebt en er staan bloemstukken bij de letters! Lachen

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 15:46

Mijne had ook al wedstrijdervaring , maar scheurde toch als een idioot door de ring heen, dat flikte hij ook nog weleens bij zn vorige eigenares.
Maar dit ging de hele proef door Lachen
Nu heb ik 3 wedstrijdjes gehad en nu de laatste ging al veel beter, het is een kwestie van doen...hoe langer je het uitstelt hoe zenuwachtiger je bent denk ik.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 18:14

Nuchtere Raimaer superbraaf met zowel de eerste (oefen)parcoursen als de dressuurwedstrijden.
Heethoofd Pablo een bom, bij de eerste dressuurwedstrijd lag ik er met losrijden al naast (was uiteindelijk wel 3e en 1e met 161 en 162 punten) en het eerste oefenparcours waren 258 strafpunten Knipoog, de eerste officiele springwedstrijd 20 strafpunten Haha!

Ik moet erbij zeggen dat ik zelf al 20 jaar wedstrijden rijd, dat scheelt wel.

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 18:43

Net als Lielle lag ik er bij het inrijden al naast, het was een mini-rodeo. Uiteindelijk toch nog een wp gehaald, ik denk dat als je eraf lazert met inrijden dat je een soort onbevangen nu-of-nooit mentaliteit krijgt die dan goede proeven oplevert ofzo! Knipoog

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 18:45

Yep, en omdat ik bang was dat hij weer omhoog zou gaan in de proef (het gebeurde nl in de wedstrijdring waar we vooraf mochten losrijden!) heb ik er zodra verschrikkelijk aan gereden in de proef dat hij geen pas verkeerd durfde te zetten en lekker stoer eruit zag.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 18:53

Oh dat weet ik nog precies! Jur was 5, en liep alsof ze nooit anders had gedaan. Haha!
We kwamen thuis met 4 winstpunten!
Razinda haar eerste wedstrijd was vorig jaar, CH Schoorl. We gingen in galop het hele terrein over, dwars door alle losrijdende en loslopende mensen heen. Haha!
Razin werd 1e en 6e, met 3 winstpunten en geld! Lachen

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 20:16

Mijn 1ste binnenwedstrijd met buiten losrijden..............hij was zo braaf alsof ie het al jaren deed, 3 jaar oud was ie en een klein half jaar onder het zadel.
Mijn 1ste buitenwedstrijd........idem dito. We hebben hem wel eventjes rondgeslingerd voor de zekerheid. Maar denk niet dat het nodig was. Hij is zo braaf, alleen met opzadelen was ie altijd super ongeduldig. Stilstaan en wachten is niet zo voor hem uitgevonden. Maar nu hij ouders is is hij wel rustig.

Dus niks aan eigenlijk.........geen spannende verhalen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 22:47

Mijn eerste wedstrijd was met een paard wat pas net onder het zadel was.
En als hij wat gespannen was, stond hij met halthouden overeind.

Maar aangezien er op de vrachtwagen nog plek over was, moest ik maar mee, kon ze ervaring opdoen.

Het was een buitenwedstrijd en losrijden ging voor geen meter, ze hadden er veel te weinig ruimte voor vrij gemaakt en ze liep de hele tijd gespannen met haar staartje in haar kont geknepen.

De proef zelf ging raar maar waar een heel stuk beter, maar hier had ze dan ook de plaats alleen.
Behalve het groeten, daarin groette ze 2x mee Lachen

Maar het resultaat was niet slecht, want ik was 5e (ik geloof van een stuk of 26) met net een wp

Genoeg om te mogen springen, want dat zou ik het winterseizoen gaan doen en zo had ik tijd genoeg om een wp te halen Haha!
Missie geslaagd dus Lachen

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 23:30

mijn 1e wedstrijd:
mijn paard liep best lekker,kon alleen in galop nog wel eens "uitbreken"
dan kwam ze vol tegen het bit in,en was er geen rijden meer aan.
dus wij braaf tussen de witte hekjes,en toen moest ik aangalopperen,ik dacht:ïk doe het niet",maar,ja je bent toch niet voor niks daar naar toe gegaan.............en ze deed het keurig!

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

Anne_GTI

Berichten: 18199
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 01:31

Ehm 7e met springen. Dressuur was bagger. Zag tuigers lopen en ging ze nadoen..... Moest er zelf erg om lachen dus dat werkte ook niet echt mee, de jury gelukkig ook

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 10:48

best wel druk, maar na een aantal rondjes rijden enzo werd hij wel rustiger (was der ook heen gereden, dat was wel voordeel, want dan was ie al een beetje zijn energie kwijt) ik had mijn eerste proef 165 en was gellijk eerste... de tweede proef was in een nieuwe ring en dat was weer eng, 153 en geen prijs

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 10:50

Mijn vorige pony was wel heel druk, maar niet eng druk, zeg maar, tuurlijk is het wennen, maar dat hoort er bij. (151 punten eerste proef)

Percival was wel heel braaf, het is geen held, dus tuurlijk waren er hele enge grassprietjes Haha! maar hij deed goed zn best (169 punten eerste proef)

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 10:55

Een draak, en dat is hij nog steeds op wedstrijden, niet dat hij "eng" gaat doen of zo, maar er is gewoon niet meer aan te rijden. Het gaat steeds een stukje beter (heel langzaam Haha! ) dus ik blijf oefenen.
In Almelo was hij super, dus misschien maar meer meerdaagse wedstrijden opzoeken

Geen paarden meer, ook niet meer rijden, veel andere bezigheden maar bokt blijft leuk af en toe

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 10:58

Die kan ik me nog goed herinneren,
Bij Pinto ik vloog boven op Pinto de bak door (was diploma rijden) omdat ik hem goed onder controle kon houden was ik geslaagt,
en Natal die stijgerde voor de jury zelfs die vond alles eng

So close,
no matter how far.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 18:51

Heb vandaag net mijn eerste (onderlinge) wedstrijd op vreemd terrein gereden. Echt op weiland parkeren, op ander weiland inrijden en in een vreemde bak een proefje rijden. Toen ik opstapte werd hij pas druk, de eerste tien minuten gewoon rustig gestapt tot hij begon te ontspannen, en daarna pas gaan draven en galoperen. Hij werd al snel rustig met af en toe en drukker moment, maar was eigenlijk super braaf. Het was ook wel erg warm, en ik was er te vroeg opgestapt, dus tijdens de proef was hij erg sloom en moest ik hem veel te veel aandrijven. Ook was hij wat kijkerig in de bak, maar dat ging ook al snel beter. Helaas kon ik niet eerst een paar rondjes de bak rond draven... Al met al een heel brave pony na de eerste vreemde indrukken tijdens het losrijden! Tip: zelf ontspannen, dan maak je het in elk geval niet erger Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 18:59

Mijn paard was wel erg gespannen tijdens zijn eerste wedstrijd; het was binnen en in de ring waren er in de hoeken allemaal van die "vreemde" witte hekjes. Verder was ie best braaf en heeft ook eigenlijk geen stap verkeerd gedaan, ik merkte gewoon dat ie het allemaal erg spannend vond. Ik was trouwens wel 2e met 169 punten, dus kon niet klagen.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 19:07

Lois is wel een paar keer weggesprongen uit stress. En nu op de buitenoncoursen doet hij dat nog steeds Haha!

oester

Berichten: 1287
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 19:25

Mijn pony was echt verschrikkelijk Scheve mond Kijkerig en niet naar mijn hulpen luisteren dus we vlogen de bak door. dat kwam ook gedeeltelijk omdat het ook mijn eerste officiele wedstrijd was en ik was zelf ook gestressd. Gewoon lekker ontspannen en rustig blijven Lachen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers