Update Kawa

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Update Kawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 13:44

Kawa heeft al een poos last van zijn knie
Waarschijnlijk heeft hij met spelen in de wei zijn knie wat te ver doorgestrekt, was een tijd terug de uitslag.

Hij heeft daarna weer een tijd goed gelopen en ik was hem weer rustig aan gaan rijden en dat ging perfect.
En na een tijdje liep hij ook weer richting oude nivo.
Alleen toen de bak gesproeid was, gleed hij een beetje uit, maar struikelde erna en het was weer mis.

Het is niet dat hij echt kreupel is, maar hij maakt net zijn pas niet goed af, dus verkort een beetje de lengte van de pas.
Hij staat dus al weer een hele tijd op rij rust, in de wei komt hij nog wel.

Nu is er van de week een magnetiseur geweest, deze heeft bij Kawa al eens vaker de goede conclusies getrokken ipv de DA.

Hij zei dat hij dacht dat Kawa wel weer goed ging lopen, hij kreeg door over een week of 2.
Maar dat hij wel verwachte dat hij niet meer terug de sport in moest.

Nu had ik voormezelf al besloten te stoppen met wedstrijden, dit omdat ik zelf ook vond dat het voor Kawa vrij zwaar is om op Z nivo te lopen.
En ik allang blij was met 1 wp. En heb daarom in de winter niet gestart.
Van de zomer had ik me voor een wedstrijd of 3 opgegeven, maar daar had ik ook al weer spijt van, maar door de vogelpest, vielen deze uit en vond dat niet eens erg.

Dus nu hoop ik dat de magnetiseur (weer) gelijk heeft en dat ik als de dazen weg zijn lekker naar het bos kan.
Kawa heeft ook al heel erg veel zijn uiterste best gedaan de afgelopen jaren, dus lekker relaxen in het bos, heeft hij wel verdient

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 13:55

de foto's in jou profiel doen het niet...
maar leuk dat hij even lekker rust heeft

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 13:59

hopen dat hij idd over 2 weken weer helemaal goed is!

en fijn dat jij hem dan ook lekker kan&wil laten relaxen in het bos enzo, ipv persee weer de sport in te willen gaan zoals veel andere mensen zouden doen....

en je hebt natuurlijk je bijrijdpaardje he Tong uitsteken dus als je toch naar wedstrijden wil gaan over een tijdje.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 14:03

Als de foto's het niet doen, ligt Lycos eruit
Heeft lycos wel meer last van, kijk over een 10 min. nog maar eens en dan zal het wel weer werken.

En een paard wat altijd goed voor mij is geweest, daar hoor ik ook goed voor terug te zijn.

En idd heb mijn verzorg paardjuh nog
Maar denk niet dat ik daarmee wedstrijden ga starten (helaas)
Want ze staat gewoon te koop, dus als ik pech heb, is die zo weg.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 14:10

Ik hoop voor je dat die magnetiseur gelijk heeft en dat je nog heel fijn met hem het bos in kan.
Super dat je de beslissing genomen hebt om met wedstrijden te stoppen. Lijkt me heel eerlijk tegenover Kawa.

Hopelijk komt het weer helemaal goed met hem en hebben jullie nog heel lang plezier samen

Succes!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 14:24

Nu maar hopen dat het weer beter gaat!

Ik vind het echt heel goed van je dat je gewoon hebt gezegd ik stop met die wedstrijden! Echt helemaal super!

Jammer dat je verzorgpaardjuh Knipoogte koop is.
Maar als de dazen enz. weg zijn kun je lekker met kawa weer rijden OK dan!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 14:29

Wat ik al gezegd had, goed van je dat je zo voor je paard kiest

Ach en een ruiter als jij vind vast wel iemand waarvan je een paard mag starten als je echt zou willen.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 14:53

Jammer dat wedstrijden niet meer verder gaan. Maar wel goed dat je voor je paard kiest. Ik zie het steeds meer in mijn omgeving dat mensen zich terugtrekken, omdat de paarden het niet meer kunnen.
Je hebt geluk dat je in een mooie omgeving zit dus ook heerlijke buitenritten kunt maken.
Kan je later nog wel af en toe een sprongetje maken?
En er komt in de toekomst vast wel weer een paardje (of die nu van jezelf is of niet) waar je misschien weer wedstrijden mee kunt rijden.

Wij hebben ook besloten het een jaartje aan te kijken. Op dit moment loopt Magic weer goed en ze heeft nog heel veel plezier in het werk. Maar als ze steeds weer kreupel gaat lopen, gaat ze ook maar vervroegd met pensioen.
Ze is ons meer waard dan alleen wedstrijden.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 15:08

runningkawa schreef:
Nu had ik voormezelf al besloten te stoppen met wedstrijden, dit omdat ik zelf ook vond dat het voor Kawa vrij zwaar is om op Z nivo te lopen.
vind het heel goed van je dat je die verleiding kan weerstaan!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 15:17

runningkawa schreef:
En een paard wat altijd goed voor mij is geweest, daar hoor ik ook goed voor terug te zijn.


Kijk! Dit is een instelling voor een mens met hart voor paarden , super!
Dat het maar helemaal goed mag komen en dat jullie nog lang kunnen genieten van elkaar, ik gun het jullie van harte! Lovers

Chantal1973

Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Escles Frankijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 16:33

nou maar hopen dat het over 2 weken beter is en je weer lekker kan rijden.... Guusje is een geweldig buiten rijmaatje.... Haha!
vind het geweldig van je dat je voor Kawa kiest maar ik had eigenlijk ook niet anders van je verwacht..... Knipoog
Veel sterkte en tot ziens..

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 17:13

Ik hoop ook voor jullie dat de blessure snel verdwenen is.
Dan kunnen jullie lekker van elkaar (blijven) genieten en samen leuke dingen doen !
Aan de ene kant is het natuurlijk jammer dat het wedstrijdrijden er niet meer inzit, maar aan de andere kant: aan alles komt een eind, en dan maar beter nu (nu jullie samen nog zoveel andere leuke dingen kunnen doen) dan dat je helemaal uitgereden bent en niks meer samen kunnen doen.
Ik vind het een goede beslissing, jij kent je paard en je weet ook hoeveel moeite hij moet doen om op een bepaald niveau te presteren.
Als dat niet meer gaat, of als hij er teveel moeite voor moet doen, dan neem je imo. een wijs besluit door een "alternatief" te zoeken waar je ook veel plezier aan kunt beleven.

runningkawa schreef:
En een paard wat altijd goed voor mij is geweest, daar hoor ik ook goed voor terug te zijn.


OK dan!
En zo is het maar net

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 17:15

Ik geloof dat ik heel wat gemist heb want ik lees ineens een update met zo veel nieuwe dingen.
Ik hoop dat Kawa we snel weer bovenop is. En ik hoop ook dat jullie nog heel lang heel veel plezier zullen hebben samen. Ik vind het super dat je zo voor je paard kiest!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 17:42

Myrddin schreef:
nou maar hopen dat het over 2 weken beter is en je weer lekker kan rijden.... Guusje is een geweldig buiten rijmaatje.... Haha!
vind het geweldig van je dat je voor Kawa kiest maar ik had eigenlijk ook niet anders van je verwacht..... Knipoog
Veel sterkte en tot ziens..



haha, ja denk dat Guusje zeker een geweldig buitenrit maatje is, heb het er maar haar alleen nog niet over gehad. Dus of zij mij ook een geweldig buitenrit maatje vind Haha!
En Nathalie, van die bonte, is ook al een buitenrit maatje, dus hoef niet veel alleen weg, Gezellig

En Jippie zoveel heb je niet gemist hoor, heb er niet zo heel veel over geschreven Lachen

En de rest bedankt voor de lieve berichtjes
En voor je paard kiezen vind ik toch heel normaal
Maar als je dat lieve koppie ziet, is dat ook helemaal niet moeilijk hoor.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 18:01

Net zoals iedereen vind ook ik het knap dat je zo veel rekening houdt met je paard! Het is dan ook een superbeest... Keep on the good work!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 18:34

Ach arm paard. Ik ga met de rest mee, je bent een paardentopper! En als je ECHT het wedstrijd rijden mist, vraag je maar een startkaart aan met Jur Tong uitsteken.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 18:37

Jammer zeg, maar in eerste instantie moet alles natuurlijk goedkomen met je paard! Die wedstrijden gaan daar niet boven. Heel veel sterkte met Kawa en nu hopen dat alles goed komt!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 19:05

Jammer maar hij is gezond en das het belangrijkste he?
Net als Lodewijk ik vind het niet eens zo heel erg jammer en 't paard is er niet minder lief om.
ben benieuwd of je dezelfde magnetiseur had als ik had die over Lot hetzelfde zei als over kawa Lachen

Minne

Berichten: 512
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Gent, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 19:40

Echt super dat je zo bedachtzaam met je paard omgaat en er zo veel voor over hebt! OK dan!

Ik denk dat er veel mensen aan jou een voorbeeld kunnen nemen.
Geniet nog maar van je kanjer! Zoals jij bezig bent zal je er nog jaren plezier van hebben.

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 20:45

wat goed zeg dat je voor je paard kiest en niet voor de wedstrijdsport Slim af hoor..........

dat zullen niet veel mensen doen en wie weet wat er nog op je weg komt

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 22:18

He, goed van je dat je dat kan. Ik zit er zelf een beetje tegen aan te hikken met Jumper. Mijn huidige niveau kan hij nog wel bijbenen maar als ik dadelijk hoger moet starten dan twijfel ik ook. Hij was zaterdag ook kreupel, niet ernstig en nu is het weer over, maar toch.
Maarre, misschien kunnen we een keer samen buitenrijden als die vreselijke steekbeesten weer weg zijn... Ik ben in 10 minuten met de trailer in Gemert dus da's goed te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 08:55

Dat is goed JollyJumper lijkt me super gezellig.

En het duurt zeker nog een maand voordat die stomme beesten weg zijn en dan hoop ik al langzaam aan weer een beetje op te kunnen bouwen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 09:13

Tjeetje zeg...... Je maakt duidelijk de goede beslissingen steeds. Eerst om zo een paard die nooit de L uit zou komen te kopen en dan nog eens om op tijd te stoppen......goed hoor!

Kawa is een geweldig paard.....het is er zo een die je eens ziet, eens voelt en dan dus nooit vergeet.... Hij verdient het om het rustiger aan te doen. Misschien moet je voor hem af en toe eens (hc) in de L starten of zo. Hij vind het hele wedstijd gebeuren ook geweldig, toch? En de L is niet zwaar voor hem en daar kan je weer een hoop lol hebben. Ik weet van mijn oude volbloed dat hij het op concour gaan vreselijk miste en helemaal door het dolle was als hij weer ingevlochten werd en mij in apepak rond zag lopen......

Het is in iedergeval fijn dat het niet iets ontzettend ernstigs is en dat jullie nog steeds heel veel plezier van elkaar kunnen hebben.......Leuk, doe het lekker rustig aan. Ben blij voor je dat je nou weet wat jullie te wachten staat!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 09:14

Ik ben trots op je, rk, beretrots! Afbeelding

Afbeelding

.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 09:20

Hahaha
Dank je wel Lachen