manen trekken

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-01 14:27

gister talida dr manen voor het eerst geprobeerd te trekken Resultaat: ik heb 3 blauwe tenen en talida wat happen uit haar haar. zo dat wilde ik even kwijt Boos!


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 14:32

Dat vond ze blijkbaar niet zo leuk? Extreme duivel

Tip: bij de ruitersportzaak kun je een uitdunmesje kopen, hiermee kun je pijnloos de manen korter maken en ook wat uitdunnen. Scheelt weer een paar blauwe tenen! *LOL*

Succes! Mieke

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 14:36

Knippen zonder je het ziet: kam de manen naar een kant en knip het recht, kam de manen naar de andere kant, knip het recht, kam de manen omhoog en knip wederom recht af. Zo zijn de manenpunten opgeknipt zonder een recht randje. Uitdunmesjes, trekken e.d. heeft het nadeel dat je met vlechten korte plukken hebt wat weer niet netjes staat. Plus knippen scheelt in je hoeveelheid blauwe tenen...


Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-01 14:53

haha voorlopig hoeft ze nog niet ingevlochten te worden, maar bedankt voor de tip. ben alleen bang dat ze tzt te dikke manen overhoudt als je ze niet uitdunt, dus misschien ga ik toch het uitdunmesje eens proberen, ook bedankt voor de tip mieke!.
maar eigenlijk vind ik dat ze het gewoon maar moet accepteren..... Schijnheilig

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 14:57

Mijn vorige paard eens met drie volwassen sterke mannen vast moeten houden, incl. praam en toch ging hij bijna liggen tijdens manen trekken. Dus vandaar dat ik het niet meer doe. Dikte van de manen valt mee, gewoon niet te kort houden. Bij mijn nieuwe paard ga ik ook alleen knippen, ook veel sneller klaar dan trekken....

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 19:02

Met het uitdunmesje wat ik heb, snijd ik de manen gewoon aan de onderkant af. Ik dun dus niet uit, maar snijd de onderkant ipv knippen. Krijg je een minder gehakkeld effect. Maar de tip van Eleonoor is ook goed met het knippen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: cam, Carowl, esje01, FCSA, Glenda, Googlebot, Kimmie25501, Steeph, Vagabondo, Waratje, YvonneV en 128 bezoekers