en weer lukte t niet (buitenrijden) tips? :(

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

en weer lukte t niet (buitenrijden) tips? :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-03 12:40

Eerst naast jean gelopen en mireille ervoor met bonney zodat jean zich rustiger voelde.. t ging wel goed dus ik denk ik stap erop.. toen ik er eenmaal opzat draaide hij zich gelijk om en begon en wou hard wegrennen.. Ik heb de teugels echt super strak gepakt en geprobeerd m te remmen maar t lukte echt niet. Draaien kon niet want er kwamen auto's aan. Eenmaal toen ik m wat rustiger had in draf heb ik er vanaf kunnen springen en m om kunnen draaien. Eenmaal toen ik naast m liep was ie weer harstikke mak en was er niets aan de hand ook al was ie ontzettend kijkerig.. toen we langs andere paarden kwamen ging hij ook onwijs gefokt lopen doen. Ik weet echt niet meer wat we nou moeten doen hoor want dit gaat zo niet..

iemand tips? Scheve mond

Jurenko

Berichten: 265
Geregistreerd: 29-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 12:45

Plaats bij bonney een tussenstukje daaraan een lang touw. Laat een andere ruiter deze vasthouden. Op deze manier is er iets meer controle over het keren en weglopen. Laat het hoofd van bonney net achter het hoofd van het andere paard lopen.

Of laat iemand een stuk meelopen naast je paard terwijl je er op zit.
Waarschijnlijk is het nieuwigheid en alle indrukken dat je paard zo doet. En thuis is natuurlijk veilig en bekend.
Succes

Sanny

Berichten: 215
Geregistreerd: 28-09-01
Woonplaats: Winschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 14:18

Ik denk dat het vooral komt dat als jij erop zit hij jou niet meer ziet! Hierdoor raakt hij denk ik een beetje in paniek. Laat de volgende keer er iemand naast lopen en als het goed gaat er steeds verder bij weg (met longeerlijn eraan bv.) zodat hij steeds meer op jou moet vertrouwen terwijl jij er op zit. Veel suc-6!!!

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 14:36

ja ik was er bij en ik schrok echt!hij was echt zo druk zodat hij in rengalop naar huis wilde rennen!echt niet meer te houden!we zukllen de tips proberen!