heel erg op voorhand in galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

heel erg op voorhand in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-03 10:22

Hoi,

Tijdens mijn les afgelopen donderdag is mij opgevallen dat mijn paardje in de bak niet makkelijk gallopeerd. Ze komt heel moeilijk in de linkergalop (alleen door extreem stelling rechts aan te nemen en heel dduidelijke hulpen te geven) en als ze gallopeerd (ook rechtsom) dan hangt ze heel er op de voorhand, ik had haast het gevoel dat ik met haar zou gaan koppeltje duiken als ik haar los liet van voor. Volgens mijn instructrice heeft dit te maken met het feit dat haar achterhand nog niet sterk genoeg zou zijn. maar in het bos heeft ze eigenlijk nrgens last van, oke, dat zijn dan wel altijd stukken rechtuit, maar toch.
Hebben jullie enig idee hoe ik die achter hand sterker kan maken waardoor ze meer springt en beter op eigen benen gaat lopen?
In stap en draf loopt ze overigens volldig op eigen benen, heb amper gewicht in mijn hand en als ik ineens los laat is ze ook niet gelijk haar evenwicht kwijt, ze gaat wel gelijk weer op zoek naar mijn hand.
Wie heeft er nog goede tips voor mij??? Alvast bedankt!!!

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 10:28

dus je hebt het gevoel dat je gaat duiken in galop als je haar los laat?

rare tip mss:
teugels lang, (nou ja wel vasthouden hé, contact houden Haha!) en galoppeer maar op de volte. het zal haar heel wat moeite kosten. probeer die volte zo klein mogelijk te maken, weer wat vergroten, weer wat verkleinen.

blijf rechtzitten
ga niet klemmen
niet constant drijven

hou gewoon je buitenteugel aan en vraag (indien nodig) stelling naar binnen.

dus niet die buitenteugel vasttrekken en haar naar binnen rukken met de binnenteugel hé.

gewoon, aan een hele lange teugel, buitenteugel 'losjes' vasthouden, contact houden en indien ze naar buiten zou gaan kijken even een ophoudinkje geven.

=> ze heeft geen steun meer van je hand en zal nu op eigen benen moeten lopen.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 13:54

Dar heeft ook de neiging op haar voorhand te gaan lopen, en dan moet ik zo als Kattebeest al zegt de volte verkleinen en vergroten, maar een andere oefening die ik moet doen, is drijven en opvangen, zodat ze meer de achterhand er onder gaat zetten en opwaarts gaat lopen, bij Dar is dit een goede oefening, wat ze heel makkelijk op pakt.