bokken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

bokken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-03 07:46

hoihoi,
ik reed woensdag op mijn lievelingspaard Snoever,en die zat de hele tijd te klooien met zijn hoofd,in de zin van schudden,in stap,draf en galop.ik had mijn handen echt stil,en ik schopte m ook niet.hij was ook erg gespannen,want toen er een ander paard schrok,schoot ie dr meteen vandoor alsof er iets vreselijk engs gebeurde.
ook raar:in de les reed een pony'tje mee,en elke keer als die langs kwam draven wilde hij een bok geven.
iemand enig idee waarom hij zo raar heeft gedaan?dit doet ie namelijk haast nooit!

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 09:05

Omdat je paard ook met z'n hoofd schudt, zou het kunnen dat je je teugels te kort of dat je hem teveel 'bij de kiezen' hebt. Je hand moet wel stil zijn, maar ook ontspannen. En veel been, dan loopt ie van achteren naar voren en wordt het misschien allemaal wat makkelijker voor hem.

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 10:59

Kendra schreef:
Omdat je paard ook met z'n hoofd schudt, zou het kunnen dat je je teugels te kort of dat je hem teveel 'bij de kiezen' hebt. Je hand moet wel stil zijn, maar ook ontspannen. En veel been, dan loopt ie van achteren naar voren en wordt het misschien allemaal wat makkelijker voor hem.


Juist. Een paard kan bokken doordat hij zijn hals erg laag doed en zijn rug rond kan maken. Dus als je voelt dat ie wat gaat doen, dat hoofd omhoog halen en been. Zo heeft ie niet de mogelijkheid om een flink bok te geven.

Sommige paarden hebben een hekel aan een bepaalt paard......heel normaal, maar wel vervelend!

Succes

Groetjes BounceBabe

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 13:54

idd goed opletten,wil die zijn hoofd omlaag doen,omhoog halen en goed been geven,desnoods een tikje.

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 16:46

beautyfull_mickey schreef:
idd goed opletten,wil die zijn hoofd omlaag doen,omhoog halen en goed been geven,desnoods een tikje.


hopen alleen dat ie niet ff lekker hard gaat bokken van zo'n tikje Haha!

haha groetjes!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 21:25

BounceBabe"]
[quote="beautyfull_mickey schreef:
idd goed opletten,wil die zijn hoofd omlaag doen,omhoog halen en goed been geven,desnoods een tikje.


hopen alleen dat ie niet ff lekker hard gaat bokken van zo'n tikje Haha!

haha groetjes!
[/quote]

haha ja sommige paarden doen dat idd,maar ik doe dan als hij/zij bokt geef ik een tik en zo blijf ik doorgaan tot hij stopt Haha!

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 21:42

beautyfull_mickey"]
[quote="BounceBabe"][quote="beautyfull_mickey schreef:
idd goed opletten,wil die zijn hoofd omlaag doen,omhoog halen en goed been geven,desnoods een tikje.


hopen alleen dat ie niet ff lekker hard gaat bokken van zo'n tikje Haha!

haha groetjes!
[/quote]

haha ja sommige paarden doen dat idd,maar ik doe dan als hij/zij bokt geef ik een tik en zo blijf ik doorgaan tot hij stopt Haha!
[/quote]

Alleen wat zal je van al die bokkesprongen een rugpijn krijgen hahah Haha! Straks heb je een boggel ofzo:D Nee, whiplash nog erger Tong uitsteken moet niet echt gebeuren...flink fout :S Ik mep ook door totdat ie stopt, maar mijn pony deed het alleen in het begin omdat ze toen nog vast zat. Het is er helemaal vanaf.

Mazzel:)

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 21:56

ja klopt,sommige klappen komen echt hard aan,ergste vind ik ook nog als ze hun hoofd tussen de benen doen en dan echt gaan stuiteren.
met stijgeren,als ze dan neer komen krijg je ook vaak zo'n klap in je rug.

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 22:36

ik mocht ook een keer een nieuw paard rijden. jemig stuiteren! Zoals jij al zei, kop tussen de benen en op en neer springen! Echt lollig om te zien lijkt me, maar oei je rug:D Ik was ook een beetje dom.had em niet ff gelongeerd van te voren. het was -5 ofzo toen haha:D

Daag Haha!