Les met Dennis

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 16:35

Missouri"]
[quote="ukkiepuk schreef:
Als je 18 + benr moet je BIJ de paarden starten niet MET een paard. Zorro en ik starten ook bij de paarden en ik ben 25


Met "speciale rassen" maakt het idd niet uit hoe groot ze zijn, dan mag je gewoon bij de paarden starten.
Vriendinnetje van mij heeft een nierziekte, is dus heel klein en dun en rijdt met haar Shetlander dekhengst M2 met winst. Veel juryleden hebben er respect voor (al blijven er zeikerds).
[/quote]



Ook tussen de paarden???
Ik hoop dat dat ons ooit gaat lukken......Echt super dat ze dat voor elkaar krijgt. Bijna Z OK dan!

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 16:49

Leuk hoor! Jullie hebben duidelijk lol erin!
Ik ben ook een beetje te groot voor mijn Fjordie, maar ik probeer nu been te geven zonder mijn hak in zijn buik te porren (ahh... klinkt zielig). Maar ik bedoel dus gewoon je been aandrukken. Pff... valt niet mee!
Op naar de L en dan deze stoere jongen aan de rest van Nederland laten zien Haha!!

plagom

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 17:38

ik vind dit ook niet kunnen.
Kijk dat je af en toe iets leuks met hem gaat doen, ff lekker het bos in enzo, das prima maar om ermee te gaan starten.. mhmm..

En je zult best licht wegen en hij zal je best kunnen dragen, maar ik kan me niet voorstellen dat het beestje het op de lange duur prettig zal gaan vinden. Zo kun je toch niet goed meegaan met je shetje?

(en ik zou die sporen ook erafhalen, goede hulpen kun je op deze manier sowiezo al niet geven)

Dennis

Berichten: 31484
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-03 17:44

plagom schreef:
En je zult best licht wegen en hij zal je best kunnen dragen, maar ik kan me niet voorstellen dat het beestje het op de lange duur prettig zal gaan vinden. Zo kun je toch niet goed meegaan met je shetje?

Tja, waarom zou je zo niet met een shet om gaan. Hij heeft er al 2,5 jaar(waarin in nauwlijks gegroeit ben en niet zwaarder geworden ben) heel erg veel lol in.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 18:34

shetlanders kunnen niks, zijn kleine rotpony's waar je niks mee kunt, waneer verandert dat imago nou eens? Ik stap ook nog weleens op hon, maar echt intensief rijden, nee, dat niet meer, maar ik zit ook tegen de 60 kilo aan.
Boney4ever (ofzo) daar heb je op zich wel gelijk in, maar het gaat erom hoe je jezelf formuleerd. Tuurlijk mag je je mening geven, maar dat is wat anders dan iemand openbaar de grond in stampen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 19:02

hoi dennisruiter, ik zelf vindt t ook geen vraai gezicht, heb je geen behoefte aan een wat groter paardje om te rijden?

Het lijkt mij persoonlijk namelijk niet echt lekker rijden met je kniene zo hoog opgetrokken... Bloos! maar wie ben ik hoor...

En je rijdt veel buiten zo? Krijg je dan niet veel opmerkingen? Haha!

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 19:22

Zolang je niet aan Z-springen begint kan het toch Knipoog

VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 19:27

stef schreef:
shetlanders kunnen niks, zijn kleine rotpony's waar je niks mee kunt, waneer verandert dat imago nou eens? Ik stap ook nog weleens op hon, maar echt intensief rijden, nee, dat niet meer, maar ik zit ook tegen de 60 kilo aan.
Boney4ever (ofzo) daar heb je op zich wel gelijk in, maar het gaat erom hoe je jezelf formuleerd. Tuurlijk mag je je mening geven, maar dat is wat anders dan iemand openbaar de grond in stampen


SHETLANDERS KUNNEN WEL WAT!!!!! En zae weet gerust wel dat ze te groot is! Maar niet te zwaar! En ze kan gewoon goed met hem rijden enzo! En of jij vind of wel of niet zo intensief kan rijden, maakt niet zo veel uit toch??!!

Sorry hoor, maar ze weet echt wel dat ze wat te lang is!!! Maar kwa gewicht kan het wel!!!!! Gewoon niet zeure!!!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 19:33

Shush Shetty, lees het sarcasme. Stef is het met je eens...

hobbelheks

Berichten: 8845
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 19:36

uhm shetty, stef heeft zelf een shet en is het dus wel aardig met dennis een s dat dit dus wel kan.
persoonlijk zou ik hier niet voor kiezen maar zo te zien hebben jullie er beiden plezier in dus waarom niet?
geniet er maar lekker van en laat de mensen maar kletsen.

Dennis

Berichten: 31484
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-03 20:56

Natuurlijk denk ik wel eens aan wat groters. Maar dat zit er voorlopig gewoon niet in. En er zal ook nooit wat groters komen IPV Dennis, hoogstends er bij.
Ik rijd ook veel met Dennis buiten, en natuurlijk krijg ik af en toe reacties. Maar dat deert mij niet.

VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 20:57

Sorry, ik had dat van Stef verkeerd op gevat!!

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 21:51

Belsje schreef:
Zolang je niet aan Z-springen begint kan het toch Knipoog


Nagelbijten / Gniffelen



Stoot ze d'r hoofd tegen de balken Haha!

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 21:52

Chiqa schreef:
hoi dennisruiter, ik zelf vindt t ook geen vraai gezicht, heb je geen behoefte aan een wat groter paardje om te rijden?


Tja die akelige financiën hè!! Heb ik ook last van. Je ruilt je maatje niet zomaar in voor een ander paard.....

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 22:02

OK, je bent een beetje lang en zal wel wat moeite hebben met je beenhulpen. En het is een apart gezicht. Maar toch vind ik dat je lekker moet doen wat je zelf wilt.
Beter dan mensen die hun paarden volhangen met allemaal hulpteugels en hierdoor hun paarden de vernieling inrijden....dat is pas zielig.

Op de eerste foto kijkt Dennis echt heel lief.

En iedereen vergeet het grote voordeel van een kleine pony rijden...je valt niet zo ver Knipoog

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 22:07

IlsjePilsje schreef:
En iedereen vergeet het grote voordeel van een kleine pony rijden...je valt niet zo ver Knipoog


Maar je valt er verdomd snel van af.....ben al 5x van Zorro gevallen en nog nooit van mijn vorige paard (1.66m) Haha!

Niet mij uitlachen ik zie het wel hoor

Dennis

Berichten: 31484
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-03 22:08

IlsjePilsje schreef:
En iedereen vergeet het grote voordeel van een kleine pony rijden...je valt niet zo ver Knipoog


Ja, iid. Dat is een heel groot voordeel. Haha!

plagom

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 22:29

Dennis"]
[quote="plagom schreef:
En je zult best licht wegen en hij zal je best kunnen dragen, maar ik kan me niet voorstellen dat het beestje het op de lange duur prettig zal gaan vinden. Zo kun je toch niet goed meegaan met je shetje?

Tja, waarom zou je zo niet met een shet om gaan. Hij heeft er al 2,5 jaar(waarin in nauwlijks gegroeit ben en niet zwaarder geworden ben) heel erg veel lol in.
[/quote]

nee ik bedoelde dat je niet goed mee kunt gaan met de gangen.. je werkt zo de pony toch tegen. Teminste lijkt mij. (omdat jij waarschijnlijk trager beweegd dan jou pony.) lijkt me onwaarschijnlijk dat je goed kunt lichtrijden. En ik geloof best dat hij je kan dragen maar je moet wel opletten dat je zijn rug niet op de verkeerde manier belast.

tuurlijk ben ik het er mee eens dat je het gewoon moet doen als je denkt dat het prima kan. Maar je moet wel realistisch nadenken. Ik hoop gewoon dat je de shet er niet mee 'verpest' (sorry weet er geen subtieler woord voor Scheve mond , zo bedoel ik het natuurlijk niet) Daarmee bedoel ik dat je zijn gangen waarschijnlijk niet echt bepaald bevordert en zijn rug na een aantal jaartjes ook niet meer de oude is..

uiteraard moet je allles zelf weten..

Dennis

Berichten: 31484
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-03 22:35

Dat lichtrijden heb ik geen probleem mee. Kwestie van wennen volgens mij. En aan z'n gangen licht het niet hoor. Hij is niet voor niets goedgekeurd met een 1e premie.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 23:03

lichtrijden gaat in een ritme, mensen die paarden hebben en die ik weleens op hon heb gehad, hadden daar idd moeite mee, ik heb er nooit moeite mee gehad.
Dingen als zijgangen enzo kan je moeite mee krijgen omdat de kans aanwezig is dat door de lengte van je bovenlijf er geen 100& balans is

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 23:14

IlsjePilsje schreef:
Maar toch vind ik dat je lekker moet doen wat je zelf wilt.
Beter dan mensen die hun paarden volhangen met allemaal hulpteugels en hierdoor hun paarden de vernieling inrijden....dat is pas zielig.


AMEN!!!!!!!!!!!
Die hebben wij er een paar op stal... "ik krijg hem niet naar beneden dus hier met die slof, zal in hem eens met zijn kop tussen zijn knieen binden!!" en dan raar opkijken als-ie er wat aan overhoudt... Frusty

Ik zie liever een shet die lekker onstpannen met plezier loopt!

Ik ga er ook een kopen... moet ik wel eerst een kilo of 5 kwijt Haha!

Pienie

Berichten: 34
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 23:41

Ciska, uit je berichtjes en van de foto´s kan ik alleen maar opmaken dat jij en Dennis het geweldig hebben SAMEN, wát jullie ook doen. Wat ik of andere mensen daarvan vinden is daarom helemaal niet belangrijk, lekker laten kletsen dus Knipoog


Citaat:
Hahahah, dan stap je toch even af? Ben je net zo lang mee bezig als zn buik vinden met je spoortjes!


Haha, sja, ik kan me nog een héél grappig filmpje op tv herinneren waarin een aantal politie-agenten twee shetlandertjes probeerden te vangen. Eén van deze agenten (type "kan nog meelopen op een grote pony") dacht kennelijk dat het handig was daarbij óp de pony te gaan zitten, waarop het beest er in een loeiharde bokgalop vandoor ging. Mooi dat die enorme kerel de kans niet kreeg om ´af te stappen´! (het blijft een mooi filmpje Haha! )

Ik snap trouwens ook niet zo goed wat je met bovenstaande vergelijking wilt zeggen?

Dennis

Berichten: 31484
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-03 08:52

Ja, dat filmpje is iid geweldig. Dat bewijst wel dat een shetlander loeisterk is en je makkelijk kan houden.
Discuseer rustig verder, ik ga een weekje op vakantie en zie het vrijdag wel wat er allemaal gezegt is.

Truf

Berichten: 2223
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 09:12

Ja! dat heb ik ook gezien, ik moest er wel verschrikkelijk om lachen hoor. een volwassen kerel op een shet... Haha!
dan is het wel handig dat shetjes veel manen hebben

denhaag203
Berichten: 3039
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 10:09

Leuke foto's!
dat laatste meisje zit die hier ook op bokt, haar ken ik namelijk ergens van Lachen