GOODTIMES

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Oxbow
Berichten: 55
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: Zuid-Holland

GOODTIMES

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-03 12:30

Wie heeft er nog meer een GOODTIMES afstamming? En wat zijn de karakter eigenschappen van het paard? OK dan!


Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 12:34

Een stalgenoot van me rijdt een goodtimersmerrie van 4 jaar oud. Het is een paard met een heel fijn hoofdje. Een erg gevoelig typje, moet echt heel voorzichtig gereden worden.Zal nooit gemeen doen. Hij springt ermee, en af en toe is ze ineens erg kijkerig, terwijl er niets aan de hand is. Dan is ze een beetje terughoudend. Verder wel een leuk paard om te zien, paard heeft een beetje een ponyachtige uistraling, terwijl ze toch ongeveer 1.67 hoog is.

voor het eerst sinds jaren "paardloos..." 15-05-2008 een nier van mijn moeder gekregen, voor alle overige nierpatienten die wachten op een donor, mensen : " Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here "...

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 13:51

ik ken wat goodtimes nakomelingen die supermooi waren om te zien,maar draken waren om te rijden, vooral niet willen werken
idd hebben ze iets pony-achtigs,klein koppie, en blije uitstraling

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 15:04

Ik ken er twee van goodtimes. Kunnen beide erg fijn springen, maar staan soms zomaar ineens stil en willen dan niets meer...Verward

Hebben ook beide een beetje een ponyuitstraling, terwijl de kleinste van de twee toch echt al 1.63 is Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 18:24

Ik heb een heel lieve en mooie knuffel van een 2 jarige Goodtimes die over hekken van 1.50 springt en heel best kan lopen

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 18:32

Ik ken van Goodtimes juist een aantal heel fijn te bewerken paarden Verward
En die Goodtimes van Sarabande is gewoon een verkapt dressuurpaard, die geeft zelfs al kusjes Haha!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 18:33

Die is lastiger als een mestvlieg bedoel je die wil altijd vrijen Haha!

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 21:43

DE meeste Goodtimes nakomelingen die ik ken hebben allemaal een heel erg goed karakter, mooie koppie's , gewoon fijn te rijden paaarden, voor zowel springen als dressuur.....

Oxbow
Berichten: 55
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-03 14:23

Ik heb nu zelf dus twee GOODTIMES afstammelingen gehad (een heb ik er nog steeds, vorige is dood), waren/zijn beide heel werkwillig en super lief (zoenen!!), betrouwbaar, knap, goede bewegers enzovoort. Ik denk als ik de verhalen zo eens heb gehoord en lees, dat GOODTIMES afstamelingen heel erg in hun eigenwaarde gelaten moeten worden en zeker niet overvragen!!!! Toen ik op zoek ging naar die ik nu heb, kreeg ik ook veel telefoon van mensen die eventueel hun GOODTIMES wilde verkopen voor erg veel geld, want die mensen wilden hun paard eigenlijk niet kwijt omdat het zulke nuchtere, makkelijke dieren zijn. Nou dat klopt voor die twee die ik dus ken ook!!!! Dus al die andere 'lastige' Goodtimes afstammelingen zullen wel overvraagd zijn of niet in hun waarde gelaten!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 16:14

Oxbow schreef:
Ik heb nu zelf dus twee GOODTIMES afstammelingen gehad (een heb ik er nog steeds, vorige is dood), waren/zijn beide heel werkwillig en super lief (zoenen!!), betrouwbaar, knap, goede bewegers enzovoort. Ik denk als ik de verhalen zo eens heb gehoord en lees, dat GOODTIMES afstamelingen heel erg in hun eigenwaarde gelaten moeten worden en zeker niet overvragen!!!! Toen ik op zoek ging naar die ik nu heb, kreeg ik ook veel telefoon van mensen die eventueel hun GOODTIMES wilde verkopen voor erg veel geld, want die mensen wilden hun paard eigenlijk niet kwijt omdat het zulke nuchtere, makkelijke dieren zijn. Nou dat klopt voor die twee die ik dus ken ook!!!! Dus al die andere 'lastige' Goodtimes afstammelingen zullen wel overvraagd zijn of niet in hun waarde gelaten!

dat hoef niet altijd, ik heb er een paar meegemaakt ,en die waren allemaal hetzelfde, en allemaal door andere ruiters bereden, door een dressuurruiter , een ander door een springruiter , weer een ander door een hobbyruiter
allemaal hadden de kwaal dat ze niet echt werkwillig waren, bij welke ruiter dan ook, en degene die toegaven, die stonden dan gerust een half uur stil in de bak, als je jezelf overgaf, dan deden ze helemaal niets meer
maar sja ik en mijn broer zijn ook een wereld van verschil, nakomelingen van hengsten zullen dat ook wel hebben
en iedereen heeft natuurlijk zijn voorkeuren, die van mij gaat iig niet uit naar goodtimes omdat ijk dan schijnbaar de verkeerde nakomelingen daravan heb gezien

parnassia
Berichten: 826
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 17:37

Goodtimes-nakomelingen pik je dr vaak zo uit, niet te groot, fijn ponykopje, iets weinig lengte in het lichaam en sterk bewegen.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 17:38

Nou kom maar eens hier kijken naar mijn langgelijnde net 2 jarige van 1.65 Parnassia

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

parnassia
Berichten: 826
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 17:42

parnassia schreef:
Goodtimes-nakomelingen pik je dr vaak zo uit, niet te groot, fijn ponykopje, iets weinig lengte in het lichaam en sterk bewegen.


niet altijd Cool

maarre heb ik o.h.a. genomen ongelijk dan Sarabande?

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 17:44

parnassia"]
[quote="parnassia schreef:
Goodtimes-nakomelingen pik je dr vaak zo uit, niet te groot, fijn ponykopje, iets weinig lengte in het lichaam en sterk bewegen.


niet altijd Cool

maarre heb ik o.h.a. genomen ongelijk dan Sarabande?
[/quote]

Ja ik denk dat het aan de kruising ligt. Goodtimes kan zelf meer rek hebben, maar veel van zijn kinderen hebben dat wel omdat een verstandige fokker daarmee rekening houdt.

Die fokker gaat dan voor zijn goede kanten, zoals de bewegingen, de lossigheid (waardoor de meeste kunnen lopen en springen) en het fijne karakter

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

parnassia
Berichten: 826
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 17:50

klopt, je ziet ook steeds betere, in mijn ogen dan, Goodtimers rondlopen doordat hij idd een stuk gerichter gebruikt wordt. Goodtimes is wel een hengst die naar mijn mening zijn stempel heel erg duidelijk op zn nakomelingen drukt, hij fokt vrij uniform.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 19:39

Eigenlijk is Goodtimes pas echt doorgebroken nadat Lucky Times de Pavo Cup won in Utrecht.

Toen kreeg hij echt merries met dressuurpotentie.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 20:17

sarabande schreef:
Eigenlijk is Goodtimes pas echt doorgebroken nadat Lucky Times de Pavo Cup won in Utrecht.

Toen kreeg hij echt merries met dressuurpotentie.

Inderdaad! Lucky times is een van de bekendste nakomelingen die goed presteerd in de dressuur. 2 voudig pavo cup winnaar en nu in training voor het echte werk, de grand prix. Prachtig paard, maar naar mijn weten vrij sterk en niet altijd even makkelijk te rijden. Daarnaast zijn er veel meer nakomelingen van goodtimes die zowel in de springsport als de dressuur goed weten te presteren. Een echte allrounder dus!

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 20:43

Er loopt ook een Goodtimes Grand Prix springen met Samantha McIntosh, een erg mooi dier, ook met zo'n fijn koppie.
Een kennis van ons heeft er ook eentje, het inrijden was nogal lastig (paar keer over de kop gegaan Scheve mond ) maar nu gaat het goed (wordt in de dressuur uitgebracht).

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 20:44

Kennet W van Jenny is ook een super paardje!
Ze was 5e op het EK met hem.

She's my lady Lovers

Lami
Berichten: 563
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 11:53

Van Schijndel's Kris is ook Goodtimes. Goodtimes fokt alround. Wel karakter maar dat heb je nodig in de sport. Ik denk wel dat het klopt dat je ze in hun waarde moet laten.

Oxbow
Berichten: 55
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 23:12

parnassia schreef:
Goodtimes-nakomelingen pik je dr vaak zo uit, niet te groot, fijn ponykopje, iets weinig lengte in het lichaam en sterk bewegen.


Nou mijn vorige Goodtimes was 1.68m en die ik nu heb 1.72m, maar gemiddeld verkleint Goodtimes wel iets...
Weinig lengte in het lichaam hebben die van mij ook niet, maar ik heb ook geen 'gemiddelde' Goodtimes, het zijn tenslotte toch allemaal individuen!
Die ik nu heb, ben ik in augustus 2001 mee naar de keuring geweest: exterieur 72 punten en voor bewegen kreeg hij 78 punten!!!!! Of ik een trotse eigenaar ben???!!!

Oxbow
Berichten: 55
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 23:22

GribaldiFAN"]
[quote="sarabande schreef:
Eigenlijk is Goodtimes pas echt doorgebroken nadat Lucky Times de Pavo Cup won in Utrecht.

Toen kreeg hij echt merries met dressuurpotentie.

Inderdaad! Lucky times is een van de bekendste nakomelingen die goed presteerd in de dressuur. 2 voudig pavo cup winnaar en nu in training voor het echte werk, de grand prix. Prachtig paard, maar naar mijn weten vrij sterk en niet altijd even makkelijk te rijden. Daarnaast zijn er veel meer nakomelingen van goodtimes die zowel in de springsport als de dressuur goed weten te presteren. Een echte allrounder dus!
[/quote]

Lucky Times is ook pas uit het tweede dekseizoen van Goodtimes voort gekomen, dus da's best logisch dat-ie daarna dan pas enigszins bekend wordt!!
Ferro werd, bij mijn weten ook pas veel 'gebruikt' nadat hij met Coby in het team kwam. Daarvoor is hij enkele jaren in de springsport uitgebracht en waren er ook niet zo veel fokkers in geïnteresseerd omdat hij niet in de kijkert liep. Kijk maar bijvoorbeels naar Libero H; wint 6 of 7 wereldbekers en de fokkers staan te dringen met hun merries... Er word natuurlijk vrij veel commercieel gefokt.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 23:35

Oxbow schreef:
Lucky Times is ook pas uit het tweede dekseizoen van Goodtimes voort gekomen, dus da's best logisch dat-ie daarna dan pas enigszins bekend wordt!!.


Mijn stelling was dat Goodtimes pas na Luckey Times zijn Pavo Cup overwinning als bewegingsvererver gebruikt is.

Daarvoor dekte hij ook goed, maar niet zo veel dressuurmerries.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 141 bezoekers