Wie zijn veulen staat ook op Texel? (Eagles Ranch)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Wie zijn veulen staat ook op Texel? (Eagles Ranch)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-03 18:11

Hi,

Maddox gaat in November naar de opfok bij de Eagles Ranch in Texel. Ik kreeg een prachtig informatiepakket en de prijzen en accomedatie waren precies wat ik zocht!

Nou vroeg ik me af of er nog meer bokkers zijn die hun veulen daar hebben staan? Misschien leuk om eens te meeten!
In okt/nov worden ze allemaal ingeschaard dus ben benieuwd of zij bij andere veulens van bokkers terecht komt Haha!


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 18:14

Ik zit nogal te twijfelen. Aan de ene kant spreekt het me heel erg aan, maar aan de andere kant is het zo ver weg.


Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-03 18:17

Ja voor mij is het iets dichterbij, maar nog steeds wel een eind.
Voor mij was de doorslag dat de veulens 's winters overdag de hele dag buiten staan. Bij een hoop opfokstallen waar ik heb gekeken was het maar een paar uurtjes, of alleen bij "goed weer"
Ik heb een Tinkerveulen dus weidegang is echt een must. Verder waren de prijzen meer dan redelijk, dus was de keuze gemaakt Haha!

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 18:19

Esme_27 schreef:
Ik heb een Tinkerveulen dus weidegang is echt een must. Verder waren de prijzen meer dan redelijk, dus was de keuze gemaakt Haha!

Wat verschilt een Tinkerveulen hierin met elk ander veulen Verward

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-03 18:22

Nou niet veel natuurlijk, ik vind dat ieder type paard naar buiten moet. Maar Tinkers zijn meer winterhard, dus ook in de storm staan ze prima buiten. En in mijn ervaring staan Tinkers al heel snel te zweten op stal, eerder dan warmbloedpaarden. (uitzonderingen daargelaten)

nokemi
Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 19:49

ik heb ook een tinkerveulen gekocht en die komt in de winter gewoon s'nachts op stal met de rest,(3 shetjes en 1 C pony).
en overdag op de uitloop,vind het veels te leuk om hem zelf groot te brengen,en de stallen zijn lekker open dus echt warm zal het niet zijn.
waarom kiezen jullie voor een opfokstal?
ik wil mijn knul van het begin af aan zelf doen zodat ik precies weet hoe of wat.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-03 23:06

Ik heb thuis geen plek. Dus dat is al een reden. En ik wil dat ze in een kudde opgroeit, daar leren ze zo veel van. In de zomer staat ze wel gewoon thuis, dus het is niet zo dat ik haar 3 jaar lang wegbreng en daarna eens kom kijken ofzo.

nokemi
Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 17:28

gelukkig heb ik de mogelijkheid om een eigen kudde te houden,maar als je geen plek hebt houd het snel op natuurlijk.
maar veel plezier met je veulen hoor esme_27.

Jel

Berichten: 699
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 20:36

Wat kost het bij de eagles ranch? Heb je de stallen ook bekeken?

Paardenboeken te koop, kijk in mijn profiel!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 09:55

Jel schreef:
Wat kost het bij de eagles ranch? Heb je de stallen ook bekeken?


Ik weet alleen wat het kost; 50 euro in de zomer, 65 euro in de winter.
Verder hebben ze een internetsite: www.eaglesranch.nl

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 10:06

Ik heb Maikey ook bij de Eagles Ranch staan. Mij bevalt het hartstikke goed.
De stallen zijn heel mooi ruim, heel veel weidegrond, en een prima verzorging! Bij twijfel wordt de DA gewoon gebeld, ze worden "automatisch"bekapt, ge-ent en wontwormd, je hebt er geen omkijken naar eigenlijk Lachen

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 16:15

Gaaf dat er zoveel veulens van bokkers bij de Eagles Ranch komen te staan. Misschien mijn toekomstige paardje ook nog wel!! Kunnen we elkaar op de hoogte houden. Als we nou afspreken dat ieder weekend iemand anders gaat en even alle paarden checkt? Knipoog En natuurlijk veel foto's maken! *LOL*
Ik zie het al helemaal zitten

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 16:21

Inmiddels is er op "western" ook een "Eagles discussie". Ik had 'm daar eerder ontdekt dan hier. Sor!

Maarre ... mijn veulen gaat in het najaar dus ook naar Texel. Het wordt een gezellige Boktboel daar!

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 16:23

Kijk daar hebben de Eagletjes nou een speciale communitie voor opgericht http://groups.msn.com/EaglesRanchopTexel Zo kunnen de veulen/jaarling mensen elkaar op de hoogte houden en elkaar van foto's voorzien.
Henk en Danielle plaatsen hier ook regelmatig foto's van de paarden die bij hen in opfok staan. Is dus allemaal prima geregeld.

[BB-ITP]Aussie puppies aan het spelen
De website over mijn Aussies Face, Jay & Ike, mijn paardjes Jacqie & Jamai en mijn Siberen Noor & Chip: Chiƫsvar's Aussies, Quarters en Siberen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 81 bezoekers