Lessen (hoe duur en hoe lang)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Lessen (hoe duur en hoe lang)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-03 16:38

Hallo,

ik ga prive-les (gericht op dressuur) nemen met mijn jonge Tinkertje.... Wat betalen jullie gemiddeld voor een prive-dressuurles? En wat vinden jullie idealer: een uur of een halfuur?

Alvast bedankt voor je reactie! Knipoog
Jacqueline

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 16:45

ligt eraan hoe oud en hoe ver je paard is... bij een jong paard dat nog niet zoveel conditie heeft is een halfuur tot 3 kwartier genoeg.
wat je betaald hangt af van het niveau en de diploma's van je instructeur.

kay27
Berichten: 841
Geregistreerd: 15-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 16:46

Ik heb een keer per week een halfuur priveles voor 12 euro. Zelf vind ik een half uur meer dan genoeg, omdat het priveles is ben je veel harder aan het werk dan bv in een groep!

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-03 16:50

Hey,

oke, iets meer info is misschien wel handig he?! Knipoog

Instructeur is M2/Z dressuur, heeft geen instructeursdiploma's...
Chubby heeft een goede conditie, is ruim een jaar onder het zadel en we rijden ca. 5x per week een klein uurtje (incl. warming up en uitstappen)... Ik wil graag indoor B starten eind dit jaar...

Groetjes,
Jacqueline

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 16:56

Ik vind een half uur meer dan genoeg. Ik betaalde daar bij m'n vorige instructrice €12,50 voor en dan kwam in naar haar stal toe.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 16:57

ik betaal 30 euro voor een uur les, dit is 2 keer per maand. (om de week)

Zelf vind ik dit prettiger omdat ik elke week gewoon te veel vind, wil ook nog wel even lekker rustig de tijd hebben om te oefenen.

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 16:58

ik betaal 10 euro per uur en les altijd 3 kwartier (dus betaal 7euro50), daarbij komen wel vervoerskosten van 5 euro, maar die worden altijd verdeeld over 3 of 4 mensen. Mijn instructrice heeft dit jaar haar instructeursdiploma gehaald in Deurne. Ik moet zeggen dat ik haar niet duur vind...eerder goedkoop Haha!

suzie66
Berichten: 97
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 16:58

nou ik vindt dat je pony naar een half uur net lekker begint te lopen ik heb 1 uur les en daar betaal ik 15,00 euro voor van een mevrouw die zz en hoger heeft gereden dat is dus best weinig en als je een half uur wel is 10,00 ver een goed bedrag

succes verder groetrejs suzanne

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 17:03

Een half uur, 9 euro, ze rijd zelf ZZ-licht, kan goed uitleggen, heeft geen diploma's.

klaasfeuth
Berichten: 590
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 17:10

Prive les moet je niet boven de drie kwartier laten komen dat is echt te veel, tenzij je zelf en je paard hard willen trainen maar een uur prive de volle aandacht is zwaar hoor

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 17:14

klaasfeuth schreef:
Prive les moet je niet boven de drie kwartier laten komen dat is echt te veel, tenzij je zelf en je paard hard willen trainen maar een uur prive de volle aandacht is zwaar hoor


Hoezo??? Dit vind ik nou echt nergens op slaan... wie bepaald dat 60 minuten teveel is en 45 minuten niet????

Trouwens ik les dus altijd een uur, maar ben dan veel minder moe omdat je juist veel oefeningen in stap doet.
Vroeger had ik een half uur les en vond dat veel vermoeiender omdat je zoveel mogelijk probeert te doen in dat half uurtje.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 17:18

Ik heb altijd een halfuur privéles, zelf train ik vaak 45 min tot een uur (op het moment niet echt). Les is vaak toch wel intensiever en dat houd ik minder goed vol (astma). Het andere halfuur wordt gevuld door mijn zusje.
Hier betalen we geloof ik 25 euro per uur voor (iets minder dacht ik). Instructeur heeft Deurne gedaan en ik ben uiterst tevreden, leer nog elke keer. Als het erg goed gaat zou ik liever een uur les hebben, maar dan ben ik echt helemaal af (paard niet uiteraard, die kan alles makkelijk hebben de rotzak Tong uitsteken ).
Als we gaan springen rijden we met z'n tweetjes en doen we het hele uur. Dit houden de beesten ook goed vol (ik laatst niet, was wel erg heet) en dan springen we omstebeurt het parcourtje dus dan heb je ook wat rust tussendoor.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 18:32

Par en ik rijden nu een half uur per les en dat kost me maar €5
Ze geeft goed en duidelijk les en we kunnen ook nog eens lol hebben tussendoor ook;-)

Als de instructrice bij je thuis komt zou je best een half uur kunnen nemen en dan zelf daarvoor instappen en erna uitstappen.
Als je er naartoe moet vindt ik een uur toch fijner want je krijgt dus dan gewoon je in en uitstappen erbij.

Binar

Berichten: 1687
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 18:40

Ik heb les van een Z2 ruiter en ik betaal hiervoor € 15 per halfuur
Volgens mij is hier pas ook al een topic over geweest?

HeleennAnton

Berichten: 394
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 20:20

Prive heb ik een half uurtje les voor 5 euro (het is wet zwart Bloos! )
Maar dat is niet voor altijd, ik kan gewoon lessen vragen als ik problemen heb of nog wat speciaal wil leren.

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 22:04

Ik les een uur voor 17,50

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 22:58

ik les 3/4 uur,en betaal €15,- en vind het ,absoluut waard,een top-instructrice!

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 23:04

Ik heb een Belgische instructeur die 600km reist
Heb 1 x per twee weken les van ongeveer een uur in klassieke rijkunst
kosten 60 euro

super lessen !

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 23:10

ik heb een uur les met een vriendin van me en dan voor 8 euro per persoon. Of een half uur prive ook voor 8 euro.
Ik vind een uur lekkerder omdat een half uurtje zo snel voor bij is. Is mijn paard net lekker los en zo. Anders heb je eigenlijk alleen maar tijd voor de basis zeg maar. Nu kan je ook nog ff verder oefenen. Wat nieuwe dingetjes leren enzo.

Ik heb geen flauw idee of ze diplomas heeft. Maar ze geeft al jaren priveles ook op de manege, dus je zou het wel verwachten.

Vorig jaar, was mijn paardje net ingereden, was mijn paard naar 25 minuten priveles bekaf. Nu heeft ze wat meer conditie dus doen we een uur.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 23:18

Als ik priveles heb kost het €10,50 voor priveles van een half uur.
Onze instructrice heeft diploma's maar leert ook nog verder.
Van te voren rij ik het paard zelf los zodat we met de les gelijk aan de slag kunnen.
En als iets niet wil lukken Blond dan gaat ze soms iets langer door dan een half uur maar ik in dat half uur zijn we heel intensief bezig en vind ik dat zelf ook een mooie tijd.

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 23:55

Ik krijg les van de staleigenaresse, ze geeft ook les op deurne. Meestal 1x per week 1 uurtje, ik hoef hier niks voor te betalen.

Ik heb nu al een tijdje geen les meer gehad omdat ze het te druk heeft.

Rhosyn

Berichten: 32
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 00:02

Bij mij op stal is 1 prieefee lessje op me ijgen pony 7euro voor een half uurtje.
ik krijg dan heel goet les.

en dat is hartstikke leuk.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 09:19

Chubby schreef:
Instructeur is M2/Z dressuur, heeft geen instructeursdiploma's...


Ik vind een klasse waarin iemand rijdt vaak niet zo veel zeggen. Ervaring is veel belangrijker. Je kunt op één of twee paarden heel ver komen maar met het eerst beste andere paard niks mee.

Iemand met veel ervaring met veel verschillende paarden die nog nooit op concours is gestart kan in mijn ogen soms veel beter verschillende paarden aanvoelen en begrijpen.

Ik denk dat we je instructeur niet vanaf hier kunnen beoordelen dus ook geen redelijke prijs kunnen noemen.

Ik denk dat je de prijs moet accepteren die gevraagd wordt en als het je niet bevalt dat je gewoon verder moet zoeken.

Prijzen verschillen heel erg. Ik rijd (een uur) privélessen in België en dat kost 45 euro. Verder rijd ik ook nog verenigingslessen en dat is 5 euro voor een uur maar je merkt wel heel veel verschil in de kwaliteit van de lessen. Naar de verenigingslessen ga ik alleen zodat hij op wat verschillende plaatsen komt ook als we niet op concours gaan een keertje.

Ik vind een uur wel handiger. Omdat je in een uur tijd veel meer problemen kunt oplossen en aan veel meer punten kunt werken.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 10:03

Zitles van vrouw die daar heel goed op let en me heel goed helpt met alle kleine details (en de grotere problemen ook natuurlijk maar aan de longe is het voor mij veel makkelijker om netjes te zitten Knipoog Zelf heeft ze iets van L gereden. 8,50 per half uur op eigen pony, of een paard of pony van haar. Ze geeft les aan huis of komt naar je toe, heeft een soort kleine manege. Wel orun diploma.

Instructeur van rijvereniging geeft ook les voor 27,50 euro per uur op hun stal met goede buiten en binnenbak. Je mag ook een half uur lessen en van te voren losrijden en naderhand uitstappen. Meerdere paarden Z gereden (zijn vrouw hoger geloof ik) , trainen ook paarden voor anderen en brengen ze uit op wedstrijd. Plezierige sfeer in de les, maar wel hard werken. Volgens mij ook orun-diploma.

Meisje (22? ) bij ons op de vereniging rijdt M1 of M2, heeft 1e en 2e Orundiploma. Rijdt ook af en toe paarden voor anderen. Vraagt 10,- per uur en komt dan op stal, mag ook met zijn tweeen. Priveles 45 minuten is 7,50 (lang genoeg, zeker als je nog wat warmstapt van te voren)
Vriendelijke manier van lesgeven, kan op verschillende (taal) niveaus lesgeven en houd ook rekening met verschillend in karakter van ruiter en paard en lichaamsbouw.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 12:45

ik heb les van een gediplomeerde instructeur, bij hem op zn stal(binnenbak) en betaal er 27 euro per uur voor, mocht er iets zijn waardoor ik een keer niet naar zijn stal kan komen, komt hij aan huis(voor hetzelfde bedrag) lesgeven.
ben er heel blij mee, les nu ruim 1,5 jaar bij hem en ging van een matige L-proef kunnen rijden naar een echte M2 proef kunnen rijden, en ben nu bijna Z1-klaar, met een erg dwars paard, en ik heb zoveel meer geleerd, niet alleen die m/z oefeningen, maar meer het echte rijden, ik rij ook zijn jonge paarden en merk dat ik echt vooruit ben gegaan!
t is wel iedere week een uur zweten en heel erg hard werken, maar zolang we vooruit gaan heb ik er alles voor over Haha!