Mijn opa voor de 2e keer in elkaar geslagen!!!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Talitha15

Berichten: 749
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Middelharnis

Mijn opa voor de 2e keer in elkaar geslagen!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-03 12:26

We voelen ons zo machteloos. Een poosje terug heb ik een topic geplaatst dat mijn opa van 83 door zijn buren in elkaar is geslagen, hij had toen alleen wat blauwe plekken en de schrik te pakken. 3 weken daarna liep hij naar de stal en toen zag hij zijn buurjongetje. Hij dacht: ach, die jongen kan er ook niets aan doen dat zijn ouders zo zijn, dus mijn opa stak zijn wijsvinger omhoog om hem te groeten. Rent die jongen naar zijn vader, zo van: de buurman heeft zijn middelvinger naar me opgestoken. De buurman had de politei gebeld en DIE KWAMEN DAAR NOG VOOR OOK!!! Scheve mond Mijn opa weet niet eens hoe hij zijn middelvinger op moet steken (dat hebben we even getest) en weet niet eens wat het betekent. Maar goed, de politie kwam dus en zei dat hij onzedelijke gebaren maakte naar de buurjongen. Mijn opa zegt dus dat hij dat helemaal niet heeft gedaan. De politie naar de buren: meneer, we kunnen er niets mee, want het is zijn woord tegen het uwe. Komt de buurman later het terrein van mijn opa opgestiert, rent naar de stal, rukt de riek uit mijn opa's handen (die was de paarden hooi aan het voeren) en gooit die op zijn eigen terrein. Gaat hij ineens op een gruwelijke manier op mijn opa inhakken en schoppen. Mijn opa viel gelukkig in het hooi, maar de buurman zat bovenop hem te slaan en te schelden!!! Boos! Boos! . Mijn oma kwam er naartoe en haalt ze uit elkaar. Ze sleept mijn opa naar binnen en doet de deur op slot, want die idioot staat daar nog en belt 112. Resultaat: buurman wordt 3 uurtjes meegenomen naar het bureau en weer vrijgelaten!!!! Boos! Mijn opa lag helemaal open, zijn armen, benen, een bloedneus en gekneusde ribben!!!! Nu wil de politie het in de doofpot stoppen !!!! Nu hebben we een goede advocaat ingeschakeld en hopen dat die er iets mee kan. Het liefst zou je die vent....., maar wij wonen zo ver weg, als wij iets doen en we gaan naar huis, maakt hi jhet wel af bij mijn opa en dat willen we niet. Je voelt je zoooo machteloos. Nu bleek ook dat de vorige bewoners weg zijn gegaan vanwege hem.

Sorry voor het lange verhaal, maar ik moest het gewoon even kwijt!!!

Waar moet het toch heen met deze wereld!!! Huilen Oude mensen die geen vlieg kwaad doen kunnen niet eens meer van hun oude dag genieten en in rust leven!!!

Mijn motto: Eerlijkheid duurt het langst zowel bij mensen als bij dieren
Op zoek naar een fotograaf in Zuid Holland? Ik doe dieren-, bruids-, portretfotografie enz...!
Vraag naar de mogelijkheden!


flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 12:33

Dit is echt ongelofelijk. Vreselijk wat een rotzak die buurman.. het is niet te geloven. Ik snap ook niet waar sommige mensen het vandaan halen om oudere mensen te slaan. Je opa was hartstikke kwetsbaar en weerloos. Ik zou precies hetzelfde doen als jullie nu: een goede advocaat inschakelen en hem precies het verhaal vertellen. Het kan me niet voorstellen dat ook hij er niet van versteld staat. Moet je voorstellen dat je opa er echt iets verschrikkelijks aan over had gehouden.. Had de politie dan nog zo nonchalant gedaan?
Ik snap er echt niks van. Dan zeggen ze dat de situatie in Nederland zo goed is blabla, maar er wordt wel een onschuldige oude man in elkaar geslagen, is dat normaal? Ik kan mijn oren niet geloven..

Indie
Berichten: 1675
Geregistreerd: 06-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 12:40

dis toch zinloos geweld, en dit willen ze in de doofpot stoppen Boos!
heel goed aan gedaan om een advocaat in te huren dit kan niet !!
wat een l*l die buurman dan ben je echt zwaar in de war als je zoiets doet. ik hoop echt dat zie die vent lang oplsuiten!!!
veel succes nog ermee

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 12:41

jeetje Huilen ik krijg hier gewoon de rillingen van!
is er niemand in de buurt die een oogje in het zeil kan houden?
als ik jou was,(of je ouders) ging ik er heel de vakantie logeren!
de buurman effe duidelijk maken,dat je opa een flinke achterban heeft!

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 12:47

Nee toch... krijg er koude rillingen van. Zulke mensen zou je toch wat....

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 12:59

Ik vind dit echt schandalig!!
Die arme man..... Ik weet verder niet wat ik moet zeggen.
Sterkte...

Talitha15

Berichten: 749
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Middelharnis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-03 13:10

gera schreef:
Moet je voorstellen dat je opa er echt iets verschrikkelijks aan over had gehouden.. Had de politie dan nog zo nonchalant gedaan?
Ik snap er echt niks van. Dan zeggen ze dat de situatie in Nederland zo goed is blabla, maar er wordt wel een onschuldige oude man in elkaar geslagen, is dat normaal? Ik kan mijn oren niet geloven..


Als het echt fout loop, dan krijgen we weer een stille tocht in Putten en dan lopen de burgemeester en de korpschef mee, want het is zooo erg!!!
Hypocriet ten top!!! We gaan er nu regelmatig naartoe en mijn oom en tante ook, die wonen daar nog wel in de buurt, maar je kunt niet constant daar zijn. 1 ding weet ik zeker: Dit gebeurt gewoon weer en dan is het hek echt van de dam!!! Het systeem in Nederland nodigt uit tot het recht in eigen hand nemen als ze zulke dingen niet kunnen voorkomen. Ze weten dat het gebeurt en ze doen geen f*ck! En het dan nog in de doofpot willen stoppen, gek zijn ze! Zo ga je er op een gegeven moment wel naartoe om verhaal te halen (maar dan niet op een vriendelijke manier)!

Mijn motto: Eerlijkheid duurt het langst zowel bij mensen als bij dieren
Op zoek naar een fotograaf in Zuid Holland? Ik doe dieren-, bruids-, portretfotografie enz...!
Vraag naar de mogelijkheden!

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 13:25

Nou dit stoppen ze echt niet in de doofpot. De buurman is aangehouden en komt eea dus op papier. Daarbij zal je opa aangifte moeten gaan doen van mishandeling. Daarbij langs de dokter voor een geneeskundige verklaring, da's wel handig.
Bij aangifte wordt eea in werking gezet.
Als ie dit nog moet doen, is het ook handig als de desbetreffende agent die de aangifte opneemt nog een opmerking erbij zet, wat ie heeft gezien aan het uiterlijk van je opa ( rode plekken, wonden enz).
Laat even horen hoe en wat...

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 13:27

allemachtig wat een achtelijke schoft! Boos! Ik hoop dat jullie adcocaat iets weet te berijken. Echt vreselijk. Hopelijk hersteld je opa goed gekneusde ribben nog wel dat is niet niets!
Sterkte ermee!

Talitha15

Berichten: 749
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Middelharnis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-03 13:31

Nou, Branca, dat is dus allemaal gebeurd, maar het blijkt dat in Nederland het politieapparaat uitmaakt of iemand wordt vervolgd of niet!! We hebben een brief naar het ministerie van justitie geschreven, naar de Burgemeester van Putten en naar de Korpschef van Putten, dus ik ben benieuwd!!! Hou jullie op de hoogte.

Mijn motto: Eerlijkheid duurt het langst zowel bij mensen als bij dieren
Op zoek naar een fotograaf in Zuid Holland? Ik doe dieren-, bruids-, portretfotografie enz...!
Vraag naar de mogelijkheden!

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 13:37

Bij een aangifte van mishandeling (met letsel) wordt aktie ondernomen indien de dader bekend is. Deze wordt dan gehoord. Vaak 1 op 1 verhaal = niet goed. Als er getuigen zijn staat de zaak sterker.
Er is een voorgeschiedenis welke denk ik ook bekend is bij politie.
Politie beslist nooit of een zaak vervolgt wordt of niet. Dit doet justitie.

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 14:50

de politie doet idd niet altijd zijn best vind ik. Mij broer is een keer, volledig onterecht. In elkeaar geslagen door een agent in burger. Mijn broer stond met zijn benen over de stang van zijn fiets gewoon stil, die agent kwam met zijn moeder langs en dacht dat mijn broer weg wilde fietsen een paadje in waar je niet mocht fietsen. Hij trekt mijn broer van zijn fiets en zegt dat hij daar niet mag fietsen. Mijn broer zegt dus terecht dat die man met zijn poten van hem af moet blijven. Toen begon die vent op mijn broer, toen nog 14, in te slaan. Mijn broer is toen ook bijna met zijn hoofd in een punthek gevallen. Er waren ook twee andere mannen nodig om hem van mijn broer af te halen, Toen wilde die man nog in zijn auto stappen om zo weg te rijden ook . Tegen die tijd was er dus al politie om dat tegen te houden.Die man kreeg dus een aanteklening dat hij nooit meet met kinderen zou mogen werken. Later zien we hem op de TV met het meisje van Nulde, hij leide de zaak. En dat vond hij zo erg, dat mensen dat een meisje aan konden doen. Hij slaat zelf ook als volwassen man kinderen in elkaar.
Sorry maar ik moest dit even kwijt. Ik hoop dat ze bij je opa wel wat tegen die man kunnen doen.

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 15:01

nou sterkte sommige mensen die kun je wel de ........
dit is echt niet normaal .sterkte voor jullie

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!

Enola

Berichten: 212
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 15:35

Tjee zeg, wat een idioot die buurman! Het is toch pure mishandeling!! Boos!
Zijn er misschien bokkers die bij je Opa in de buurt wonen en hem zolang even op stal kunnen helpen? Lijkt me ook niet makkelijk voor de beste man om al het werk te verzetten als je lamlendig bent geslagen en geschopt! . Misschien een goed idee, dan blijft de buurman misschien ook eens uit de buurt! En bij een stel pittige bokkers met riek en schep durft ie vast niet! OK dan!

xxxxElvis my pridexxxx
*Profiel bijgewerkt*

Talitha15

Berichten: 749
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Middelharnis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-03 15:42

Branca schreef:
Bij een aangifte van mishandeling (met letsel) wordt aktie ondernomen indien de dader bekend is. Deze wordt dan gehoord. Vaak 1 op 1 verhaal = niet goed. Als er getuigen zijn staat de zaak sterker.
Er is een voorgeschiedenis welke denk ik ook bekend is bij politie.
Politie beslist nooit of een zaak vervolgt wordt of niet. Dit doet justitie.


Wij ervaren dit dus nu anders. Ik dacht ook altijd dat het zo werkte, maar dat is dus niet het geval. Hoe vreemd dat ook is, het schijnt in ieder korps weer anders te werken. Als de politie niets doorgeeft aan justitie en het dus in de welbekende doofpot stopt, gebeurt er niets als je er zelf niet achteraan gaat!!!!

Mijn motto: Eerlijkheid duurt het langst zowel bij mensen als bij dieren
Op zoek naar een fotograaf in Zuid Holland? Ik doe dieren-, bruids-, portretfotografie enz...!
Vraag naar de mogelijkheden!

Enola

Berichten: 212
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 15:47

Talitha15"]
[quote="Branca schreef:
Bij een aangifte van mishandeling (met letsel) wordt aktie ondernomen indien de dader bekend is. Deze wordt dan gehoord. Vaak 1 op 1 verhaal = niet goed. Als er getuigen zijn staat de zaak sterker.
Er is een voorgeschiedenis welke denk ik ook bekend is bij politie.
Politie beslist nooit of een zaak vervolgt wordt of niet. Dit doet justitie.


Wij ervaren dit dus nu anders. Ik dacht ook altijd dat het zo werkte, maar dat is dus niet het geval. Hoe vreemd dat ook is, het schijnt in ieder korps weer anders te werken. Als de politie niets doorgeeft aan justitie en het dus in de welbekende doofpot stopt, gebeurt er niets als je er zelf niet achteraan gaat!!!!
[/quote]

Dat zulk soort bekrompen bureaucratie nog kan he, in nederland!
Sterkte! Knipoog

xxxxElvis my pridexxxx
*Profiel bijgewerkt*

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 15:55

Wat een klootzak die buurman zeg!
Waar slaat dat nou op om die man zomaar te gaan slaan!
K vind het heel erg voor je opa! Sterkte ermee.

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 16:02

In veel streken in Belgiƫ zou je dit ook kunnen tegen komen. vind dit gewoon vreselijk.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 16:18

laat je opa rottweilers gaan fokken, wedden dat hij minder last heeft! Kloo.tzakken zeg...........


xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 16:39

wat een klootzakken zeg
dat is toch niet normaal meer? ik vind echt dat er iets aan gedaan moet worden. De politie zegt altijd maar dat ze er toch niks aan kunnen doen. Kotsbeu ben ik dat. Eerst zaten er losse waakhonden in de bossen, verschillende keren politie gebeld, helemaal niks aan gedaan...

Heel erg veel sterkte voor je opa. Ik hoop echt dat die buurman zo gestraft word... Boos!

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 16:50

WAT EEN MONGOOL!! dit snap ik dus echt niet!! je gaat toch niet zo'n oude man in elkaar slaan! hier kan ik dus zo ontigelijk kwaad om worden! getverderrie! die zou je idd wel kunnen .'.'.'.'.'.'.'. en die politie die er geen f*k aan doet! grrr.....

erg veel sterkte voor je opa!!!!!!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 17:42

Enola schreef:
Tjee zeg, wat een idioot die buurman! Het is toch pure mishandeling!! Boos!
Zijn er misschien bokkers die bij je Opa in de buurt wonen en hem zolang even op stal kunnen helpen? Lijkt me ook niet makkelijk voor de beste man om al het werk te verzetten als je lamlendig bent geslagen en geschopt! . Misschien een goed idee, dan blijft de buurman misschien ook eens uit de buurt! En bij een stel pittige bokkers met riek en schep durft ie vast niet! OK dan!


Dit is idd een goed idee.
Ik vind het waanzin als het zo moet tegenwoordig.
Soms wens ik om de dienstplicht in te laten voeren, dan krijgen de meeste mannen weer een fatsoenlijke opvoeding ~~}>
Maar de goeien pak je de daar ook weer mee.

Sterkte.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Talitha15

Berichten: 749
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Middelharnis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-03 11:25

Bedankt voor jullie reacties, doet me goed OK dan! ! Iedereen die je het vertelt reageert hetzelfde, woedend dus! Je kunt er met je hoofd ook niet bij: een gezonde vent van ongeveer 38 die een oude man in elkaar trimt, stoer hoor. dan ben je echt het mannetje!!! We hebben hiervoor ook kontakt gezocht met SBS6, RTL4/5, De Telegraaf, enz, maar die durven het niet aan. Ze zijn bang dat het escaleert. Dit was nu het enige wapen wat we momenteel in handen hadden, de media. Deze man heeft een eigen bedrijfje in Putten, een onderhouds-constructiebedrijfje, misschien dat dat hem zijn bedrijf zou kosten?!!!! Dat zou tenminste iets zijn.

Mijn motto: Eerlijkheid duurt het langst zowel bij mensen als bij dieren
Op zoek naar een fotograaf in Zuid Holland? Ik doe dieren-, bruids-, portretfotografie enz...!
Vraag naar de mogelijkheden!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 12:48

Durven het niet aan jeetje, normaal zetten ze alle sensatie in de krant.
En dit moet in de krant!

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 16:40

Zo te zien aan aantal reakties is te zien dat mensen weten hoe de politie werkt....niet dus! Jammer die korte snelle reakties.
Talitha, hoe weet jij dat de politie niks doorgeeft aan justitie?

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Danseresje, Googlebot, MairiMacBran, Ubermetrics, x_spekkie_x en 71 bezoekers