Computer is niet lief

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Computer is niet lief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-03 16:01

Nog computerexperts online Schijnheilig ?
Als ik mijn computer opstart (de andere) krijg ik alleen het bureaublad, verder niks, geen balk, niet de dingen die op m'n bureaublad staan, helemaal niks.
Pc reageert dan vrijwel nergens op, alleen ctrl+alt+del werkt wel, er staan dan geen opgestarte programmas (soms wel 2, maar die zijn na een paar sec weer weg) en het enige wat ik kan doen is via ctrl+alt+del dat rotding afsluiten.
Als ik op het bureaublad klik met m'n muis, reageert hij daar ook niet op.
Iemand tips (voor ik hem uit het raam smijt)?

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-03 16:10

Nog een kleine toevoeging, ik had m'n oom gebeld (bij hem heb ik de pc ook gekocht..) maar die zat in een bespreking. Hij zei nog wel even dat ik de pc in de veilige modus op moest starten.
Dat geprobeerd, volgens m'n oom moest ik dan op F5 drukken bij opstarten, maar het regeltje waar dat normaal staat kwam er niet / een halve sec, uiteindelijk dacht ik daar alt+F2 te zien staan ipv F5, dus daarop gedrukt, toen kwam er daar ipv dat regeltje in rode letters "Can not find any FDD, ESC to continue POST".
Dus op escape gedrukt, toen startte hij weer op en weer alleen dat bureaublad..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 16:25

Misschien moet je het eens met F8 proberen,
herhaaldelijk indrukken tijdens opstarten.

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-03 16:34

Met F8 krijg ik hem idd wel in de veilige modus, maar in de veilige modus krijg ik precies hetzelfde Frusty , alleen minder mooie kleuren en er staat "veilige modus" maar verder ook geen balk.
Volgens m'n oom moest ik in de veilige modus opstarten, dan via start gewoon afsluiten en hopen dat hij het daarna wel gewoon deed, maar dat was niet het geval.
Tijdens het opstarten komt trouwens de balk heel even in beeld, maar er op drukken werkt niet.

Estranged

Berichten: 74
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 17:20

hmmmm...FDD staat voor FloppyDiskDrive dus als de PC deze al niet vindt bij het opstarten zit er al een probleem in de hardware. Mijn advies: Laat iemand in je omgeving met verstand van zaken er even naar kijken. Bijvoorbeeld je oom als deze even tijd heeft.

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-03 17:23

Mijn oom heeft er verstand van, maar die woont in Steenwijk en zat in een bespreking..
Floppydiskdrive doet het idd niet, maar dat is al langer (moet m'n oom ook nog een keer voor langskomen, vorige keer had hij een verkeerd iets bij zich en even heen en weer rijden gaat niet Schijnheilig ).
Maar misschien komt dit hier ook wel door.. Alleen zou het toch al (veel) langer zo moeten zijn, of niet?

Estranged

Berichten: 74
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 17:38

Als de FDD het al langer niet deed, dan is dat ook dit keer het probleem niet. Kan van alles wezen, je hebt er echt even iemand bij nodig die er even naar kijkt voor je. Geen handig buurjongetje ? Lachen

Succes iig!