Pjelk bijna aan de teugel

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-01 21:23

Vandaag had ik weer les en ik ben eens goed aangepakt Haha! . eerst was het advies telkens alleen ophoudingen maken, nu kreeg ik ook echt te horen HOE. Dat vond ik wel heel prettig en werken deed het ok. Ikzelf maakte namelijk bij Pjelk (Fjord, dikke nek, harde mond) telkens kleine ophoudingkjes en dat richtte niets uit. Vandaag kreeg ik het advies de teugels heel lang op druk te houden en dan ook goed en Pjelk goed door de hoeken te rijden. Echt aan de teugel kwam hij nog niet maar in draf kwam hij eal wel even naar beneden. Hij wordt van deze oefening ook gewoon makkelijk. Is goed voorwaarts, schuimt en sprong twee keer achter elkaar meteen in de goede galop aan op de rechterhand (waar ik anders wel zo`n 20 x over kon doen Haha! ). Hij liep dus behoorlijk lekker. Nadeel was wel dat hij vooral op rechts echt als een razende door de bak galoppeert. Niet bepaald verzameld of door de hoeken... Scheve mond\ . Maar ja morgen is er weer een dag en dan gaan we samen rijden met Eva (dovish) en Raggie.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 22:43

Hee wat super! Ik heb wat gemist denk ik want ik dacht je niet meer op Pjelk mocht rijden?
Fijn dat het nu wel weer mag!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 06:56

Fijn is dat he, als ze zo lekker lopen..........weet precies wat je bedoelt Pling
Hoe jij het omschrijft dat heb ik in het begin precies hetzelfde met Oliva moeten doen........en nu gaat het klasse en loopt ze aan de teugel......heel ontspannen Knipoog
Maar ik had dat ook begrepen dat je niet meer op Pjelk ging rijden Verward ...........

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-01 11:40

Het zit zo: Pjelk zijn eigenaar kreeg ruzie met zijn vriendin ( mede dankzij haar briefje dat ik niet meer op Pjelk rijden mocht want daar wist hij niets van) en zette haar de deur uit. Hij belde mij vervolgens om te zeggen dat ik Pjelk weer rijden mocht. Ik was eerst behoorlijk pissig. Zo van: nu mag het wel maar voor hetzelfde komt ze weer terug of is er iemand anders maar aangezien ik niet zoveel zin had om weer met manegepaarden te gaan rijden in de les wilde ik dat nog wel met Pjelk blijven doen. Binnenkort hebben we ook een circusavond op de manege waarbij Eva (dovish) en ik ook iets gaan deon met de Fjorden. Daarvoor moet natuurlijk geoefend worden en dus ga ik weer wat meer op Pjelk rijden. Op zich is het wel heel makkelijk: ik hoef niets te betalen maar mag Pjelk rijden wanneer ik maar wil. Feit blijft dat ik de eigenaar niet graag mag maar zijn paardje wel dus vandaar.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 12:30

Kan me voorstellen dat je er een beetje een dubbel gevoel bij hebt Scheve mond\
Maar toch fijn dat je weer llekker op Pjelk kan rijden, en lekker kan oefenen met hem Pling
Ik hoop dat het niet weer door die vriendin vergald word Misselijk

Veel plezier samen in ieder geval.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Freekfuchs, Iccc, Mark0919, mooney en 53 bezoekers