Ergernissen bij startvolgorde dressuur........

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Ergernissen bij startvolgorde dressuur........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-03 14:05

Afgelopen week heb ik me weer eens MATELOOS lopen ergeren opeen concours in Nieuwleusen.
De organisatie was ZEER WELWILLEND, maar bleek niet in staat om chaos te voorkomen.

Het is dat ik zeer doorgewinterd ben wat startvolgordes betreft, maar het was weer ERG.

De lijsten waren keurig met STARTTIJDEN gemaakt. Waarom kunnen ruiters (en jury's) zich daar niet gewoon aan houden?
Ik ben die avond wéér 2 jaar ouder geworden............


Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 14:13

Ik erger me ok wel eens aan starttijden. Laatst was het weer zover. We zouden op aanmelding starten. Blijkt op wedstrijd dat ze tegen de juri's hadden gezegd dat we op volgorde starten. Naja.. vooruit dan maar, we wachten wel 2,5 uur. 's Middags moest mijn zusje rijden. Er waren nog 3 combinaties voor haar. 2 waren er spoorloos verdwenen. En de andere zei: " ik kan nog niet rijden... ik ben er nog niet klaar voor..." Daar kan ik slecht tegen, dan moet je gewoon OP TIJD komen!!! (AAAARGHHHH!!!)

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-03 14:17

Wij hadden een paard bij ons dat je in 3 minuten kunt inrijden.

Vraag je aan zo'n ringmeester......hoeveel moeten er nog in de L1?......
zegt ie .....deze......deze......deze en deze rijden bij de ring......

JA, MAAR WIE ZIT ER NU IN DE RING????? AAAAAAAAHHHHHHH

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 14:18

Op aanmelding vind ik al helemaal niks. De grootste schreeuwers zijn het eerst aan de beurt. Hoe kijk jij er tegenaan als juri zijnde?

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 14:21

ja hopeloos is dat inderdaad. het komt er altijd op neer dat je veel te lang op je paard zit!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-03 14:26

Als jury is het HEEL SIMPEL.

Starttijden.
En ietsje RUIM aanhouden.
Loopt het nooit uit.
Loopt het alleen in op vrijwillige basis. Ieder heeft recht op zijn eigen tijd
Niet zeuren als je te laat bent.


........maarre ik ben een "moderne generatie jury" en zit er voor de ruiters. De ruiters zijn er niet voor mij...........
.......die meest ouwe l#llen jurys willen er niet aan dit syteem, want willlen niet wachten BAH.

Scheelt de organistie trouwens veel werk, want ringmeesters zijn totaal overbodig !!!! een grote klok is voldoende (en niet eens noodzakelijk)

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 14:34

ja klopt
als wedstrijsec. heb ik het zo dat ik de indeling altijd op tijd maak.
een beetje ruim aanhouden en twee reserve plekjes open voor noodgevallen.

Afijn in 1 ring een keer 3 uitvallers + twee reserve plekken en een goede ringmeester die een paar min. op zo'n ring inloopt, en ziedaar zowat een uur vroeger sarten omdat het jurylid dat wil en had uitgerekend dat hij mooi vroeg naar huis kon zo.

oliebol dan heb je een trammelant met de ruiters
Nou ik heb ze mooi afgeschoven naar de jury
Want ik maak zo'n programma en van mij mogen ze op hun eigen tijd starten
De jury krijgt ook zo'n programma thuis voor de wedstrijd dus die weet waar hij aan toe is.

Naturlijk vragen we om door te starten, en mochten er meer als 4 uitvallers zijn even een pzuze.

Nu maak ik die fout niet meer, en geef door dit is je richttijd maar zijn er uitvallers dan starten we door (niet dat ik dit leuk vind maar om chaos te vermijden)

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 14:47

organisator schreef:
Nu maak ik die fout niet meer, en geef door dit is je richttijd maar zijn er uitvallers dan starten we door (niet dat ik dit leuk vind maar om chaos te vermijden)


Ik begrijp dat dit makkelijker is. Maar vind het persoonlijk zeer vervelend. Ik vraag altijd voordat ik ga losrijden bij het secretariaat of de ringen nog op tijd lopen, wie er nu in zit ed. Probeer er dus op die manier voor te zorgen dat ik niet te lang/kort losrij. Maar als er dan in de tijd dat je aan het opzadelen,proppen indraaien,losrijden etc bent (dat is toch zeg maar een uurtje dat je daar mee bezig bent) nog weer dingen in het programma veranderen, kun je daar als ruiter toch echt geen rekening meer mee houden.

Ik vind het dan ook zwaar irritant dat je wanneer je vriendelijk vraagt om nog iets meer tijd 'ik zit er net vijf minuten op" een reactie krijgt van "nee daar beginnen we niet aan, we hebben toch gezegt dat we doorstarten".
Ja HALLO, ik ben altijd bereid mee te werken hoor maar rij toch ook graag m`n paard fatsoenlijk los. Zeker in de wat hogere klasses weten de ruiters vaak precies hoe lang ze nodig hebben om los te rijden, het is echt heel vervelend als dat door een stugge houding van de organisatie tegen gewerkt wordt!

(jaja deze ergenis zit me nog voor in het geheugen Haha! )
Laatst bijgewerkt door Luci op 01-08-03 14:50, in het totaal 2 keer bewerkt

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-03 14:48

ik voel met je mee.....

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 14:52

Maar als het jurylid dnu zegt we starten door anders start je maar niet
Dan heb je als ruiter en organisatie wel het nakijken

Ik zeg ook dat ik het niet leuk vind maar soms tref je zo'n jurylid wel en daar doe je niets aan.

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 14:56

mmh ja oke in dat geval geldt mijn verhaal dus voor de jury. (juryleden kunnen ook lastig zijn ik weet het ) Maar we hadden het nu over een organisatie die van te voren al aangeeft 'door te willen starten'

puntje puntje puntje

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 14:59

wij rijden op tijd en van mij mag iedereen op zijn eigen tijd starten dat schreef ik dan ook eerder.

Het loopt alleen in het honderd als we door moeten gaan als de jury dat wil.

Dus vandaar die slag om de arm van richttijden en doorstarten


Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 15:02

aha dat klinkt al milder dan dat stukje wat ik net heb gequote, daar hou ik je de eerst volgende wedstrijd (zuidwolde toch?) aan! Knipoog

puntje puntje puntje

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-03 15:05

Weet je dat zeker Luci, want met een beetje pech.....krij je een ##kel van een jury.......

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 15:08

13 en 14 september is het weer zo ver

maar er zijn helaas nog maar over het hele weekend 7 plekjes te vergeven

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 15:14

Citaat:
Weet je dat zeker Luci, want met een beetje pech.....krij je een ##kel van een jury.......


ach ja, daar kan het secretariaat dan natuurlijk ook niets aan doen! Lachen

organisator schreef:
maar er zijn helaas nog maar over het hele weekend 7 plekjes te vergeven


als het goed is sta ik al op de lijst Haha!

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 15:18

oh dat zal dan wel
kan zo niet zien wie je bent dus we gaan er maar vanuit dat het dan goed zit toch

Of rij je toevallig op Radetzky

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-03 15:22

lijkt me stug

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 15:24

oke kon toch
het was een gokje

ik denk die kennen elkaar
maar heb het mis dus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 18:14

Nieuw-Leusen, goh. Dat was vroeger echt zo'n chaos concours waar je je dan zelf moest melden bij de jury. Nog los van het feit dat de grootste schreeuwers dan als eerste starten, wordt die jury iedere keer opgehouden tussendoor en schiet het gewoon niet op.

Maar als het op tijd staat dan start je toch gewoon op tijd? Wat is daar nou moeilijk aan? Tenzij er rare dingen gebeuren en het erg uitloopt, maar je weet dan toch allemaal precies waar je aan toe bent?

Arme Nieuw-Leusenaren. Het is hen gewoon niet gegund... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 18:53

Het is heel begrijpelijk dat de organisatie door wil starten als er tijd over blijft. Hier in de buurt wordt meestal gevraagd of de deelnemers een uur voor de starttijd (dus niet de start van de rubriek) aanwezig willen zijn. Als je een uur van tevoren aanwezig bent en het programma loopt 3 kwartier in, dan heb je wel een probleem lijkt me en ik denk dat een vereniging dan niet van je kan eisen dat je binnen een kwartier kunt starten. Als ik me ga melden, dan vraag ik altijd nog even of de rubriek op dezelfde tijd begint en of mijn tijd nog klopt.

Paar jaar geleden had ik een fijne ervaring op een selectiewedstrijd (oude NBVR). Bij aankomst op het terrein stond overal aangegeven dat alle ringen een half uur later zouden starten. Bij het inschrijven heb ik gevraagd of dat inderdaad klopte en ja, mijn ringen gingen een half uur later van start dan op mijn lijst stond. Oke, meer tijd voor koffie dus...
Enfin, na het extra bakkie koffie paard gaan zadelen en naar het veld gestapt samen met degene die precies voor mij moest starten. Toen we op het veld kwamen werd hij geroepen om te starten. HUH, we waren toch een half uur opgeschoven?????? Nee, dat halve uur hadden ze alweer ingelopen en wij konden dus weer op onze oude tijd starten. Yeah right, het secretariaat beweert al een uur dat we een half uur later moesten rijden, maar dat terzijde.
Geweldige organisatie!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 21:16

CGJ12 schreef:
Afgelopen week heb ik me weer eens MATELOOS lopen ergeren opeen concours in Nieuwleusen.
De organisatie was ZEER WELWILLEND, maar bleek niet in staat om chaos te voorkomen.

Het is dat ik zeer doorgewinterd ben wat startvolgordes betreft, maar het was weer ERG.

De lijsten waren keurig met STARTTIJDEN gemaakt. Waarom kunnen ruiters (en jury's) zich daar niet gewoon aan houden?
Ik ben die avond wéér 2 jaar ouder geworden............


Tja al te welwillend is ook niet alles Verward

Wat is nu makkelijker om op je tijd te starten,eerder als dat in overleg met ringmeester(jazeker, dat is wel fijn nog een aanspreekpunt te hebben) of andere deelnemer mogelijk is?
Ik wil als doorgewinterde ringmeesters Haha! toch even dit kwijt(eerder al in een ander topic aangehaald maar ja ).

Alles staat of valt bij de bereidheid tot en duidelijk naar elkaar toe!!

COMMUNICATIE!

Als er STARTTIJDEN staan zul je als organisatie duidelijk naar de ruiters toe moeten zijn anders wordt het idd een chaos.
Zo niet dan maak je het jezelf en andere goedwillende mensen moeilijk om een ontspannen concoursdag te hebben.

Toen wij op ons nationale concours deze manier van starten voor het eerst toepastte kwam de (toen nog KNF) vertegenwoordiger langs en zag aan de rust rondom de ringmeester dat alles gladjes verliep Bloos .
Hij beaamde dat de ruiter ten alle tijde recht had om op zijn tijd te starten.
Ik denk dan dat een jury dit ook niet mag overrulen ook al zou dat betekenen datie eerder naar huis kan.
Hij/zij mag dit eigenlijk ook niet aangezien ze er tot een half uur na de prijsuiteiking aanwezig horen te zijn? Verward


PS hoe voelt het CGJ12 om ineens 2 jaar ouder te zijn?

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 22:09

Ik ben weleens ringmeester geweest op redelijk groot concours waar ze een fijne regeling hebben, namelijk als de wedstrijd inloopt, blijven de starttijden voor de ruiters hetzelfde. (Enige wat ik heb hoeven doen, op voorlezen na dan, was in de Z een paar mensen in overleg met elkaar omgooien omdat er 2 van de dames nog moesten springen na de proef).
Er liep 1 ring 10 minuten uit omdat de jury auto even vast zat in de modder ( *LOL* ) bij het terrein opgaan.

Ik heb weleens mee gemaakt dat je op een terrein aankomt en blijkt dat je al 3x opgeroepen bent omdat het inliep en er nieuwe starttijden waren als je dan van ver moet komen en er wordt gezegd; 'had je op de staldeur moeten kijken' niet echt goed voor het gemoed.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 22:40

Hier in de regio is het heel vaak op aanmelding

Bij springen werkt dat perfect, bij dressuur absoluut niet.

Je gaat kijken en er is nog niks opgegeven en aangezien je nog aan het losrijden bent, geef je jezelf ook nog niet op.
Even later ga je kijken en staan er 10 voor je en kun je ruim een uur uit je neus gaan staan vreten Vingers aflikken Knipoog

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 23:15

idd jah ik heb ook weleens gehad dat de jury vergeten was dat ie moest jureren en zaten we daar 3 uur te wachten, dus stond er bij dat het 3 uur uitliep enz.. kom je aan je mag er in er vallen 3 uit ik had net 10 minuten losgereden.... je moest er nu in of je kon naar huis, dus tog maar starten...

............


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Oehlala, Selina en 41 bezoekers