Vitara: inruilen/verkopen of 'oprijden'??

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Vitara: inruilen/verkopen of 'oprijden'??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-03 16:41

Ik heb een Suzuki Side Kick, de Amerikaanse versie van de Vitara, alleen is deze wat 'Amerikaanser' uitgerust, met automaat, brede velgen, push bar, airco, cruise control, etc.
Ik heb deze auto 4 jaar geleden voor een nog vrij behoorlijk bedrag gekocht, nu is hij inmiddels 14 jaar oud (bouwjaar 1989) en twijfel ik of ik er voor zal kiezen om 'm nu in te ruilen of te verkopen nu hij nog goed en netjes is of dat ik hem 'op' zal rijden de komende jaren.

Ik ben een beetje aan het rondkijken geweest voor een nieuwere Vitara of een Jimny, het wat kleinere model.
Maar ik vind het ontzettend moeilijk om te besluiten wat ik zal doen, en nieuwere auto kost weer een hoop geld, maar met deze loop ik natuurlijk ook het risico meer kosten te gaan maken en er straks niks meer voor terug te krijgen, terwijl ik er nu misschien nog een redelijk bedrag voor kan krijgen.

Wie is er een beetje thuis in het 'autowereldje' (of Vitarawereldje Haha! ) en kan mij misschien een handje op weg helpen om een besluit te nemen?!


Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 18:59

Hey, nou ik werk bij de Ford importeur dus een beetje verstand heb ik er wel van. Omdat het een USA-car is heeft ie nog best wat restwaarde (hoeveel kan ik voor je uitzoeken op t werk als je wilt) maar 14 jaar is een behoorlijke leeftijd hoor. Ik denk dat als ie wat mankeert dat t zeker geld kost aangezien de onderdelen niet makkelijk verkrijgbaar zijn in nl, maar aan de andere kant moet er voor n nieuwe ook aardig wat bij...
Tsja denk goed na en probeer de auto als je hem kwijt wil aan zo'n US-freak te verkopen (geloof het of niet er bestaan hele clubs voor mensen die in een amerikaan rijden)

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-03 22:16

Boomerang schreef:
Hey, nou ik werk bij de Ford importeur dus een beetje verstand heb ik er wel van. Omdat het een USA-car is heeft ie nog best wat restwaarde (hoeveel kan ik voor je uitzoeken op t werk als je wilt) maar 14 jaar is een behoorlijke leeftijd hoor. Ik denk dat als ie wat mankeert dat t zeker geld kost aangezien de onderdelen niet makkelijk verkrijgbaar zijn in nl, maar aan de andere kant moet er voor n nieuwe ook aardig wat bij...
Tsja denk goed na en probeer de auto als je hem kwijt wil aan zo'n US-freak te verkopen (geloof het of niet er bestaan hele clubs voor mensen die in een amerikaan rijden)


Zou je dat voor mij uit willen zoeken als het niet al te veel werk is? Ik ben daar eigenlijk wel heel benieuwd naar!
Als je meer gegevens nodig hebt hoor ik het wel.

Heb jij soms ook een internet-site ofzo van zo'n club?
misschien kan ik daar nog gegadigden vandaan halen.
Het is echt nog een hele stoere auto en hij rijdt nog super, maar ja, hij is inderdaad niet jong meer...

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 22:31

Mijn ex vriend heeft ook zo'n auto gehad, en kan je vertellen dat als je hem inruilt je er echt geen drol meer voor krijgt, zeker niet vanuit dat jaartal.. Helaas maar waar, wij hadden ook zoiets van ja daag hij is wel meer waard, maar dat zijn ze dus niet.
Ook zijn de onderdelen van een side kick hier moeilijk te verkrijgen, dus als er wat kapot gaat moet het geimporteerd worden, tenminste dit is ons verteld, en is ook al een keer op de tv geweest bij een of ander programma.
Het is niet de bedoeling om je auto af te kraken absoluut niet, ik was er toen de tijd ook helemaal weg van..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-03 22:42

youngster schreef:
Mijn ex vriend heeft ook zo'n auto gehad, en kan je vertellen dat als je hem inruilt je er echt geen drol meer voor krijgt, zeker niet vanuit dat jaartal.. Helaas maar waar, wij hadden ook zoiets van ja daag hij is wel meer waard, maar dat zijn ze dus niet.
Ook zijn de onderdelen van een side kick hier moeilijk te verkrijgen, dus als er wat kapot gaat moet het geimporteerd worden, tenminste dit is ons verteld, en is ook al een keer op de tv geweest bij een of ander programma.
Het is niet de bedoeling om je auto af te kraken absoluut niet, ik was er toen de tijd ook helemaal weg van..


Begrijp ik Haha! !
Ik ben weer wat wijzer!
Dat is trouwens ook wat de meeste Suzuki-dealers me verteld hebben, maar mijn eigen garage heeft nog nooit problemen gehad om iets te maken of vervangen, dus ik begrijp nog steeds niet helemaal hoe het nou zit met het kunnen krijgen van die onderdelen...

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 23:46

Nouvel schreef:
Begrijp ik Haha! !
Ik ben weer wat wijzer!
Dat is trouwens ook wat de meeste Suzuki-dealers me verteld hebben, maar mijn eigen garage heeft nog nooit problemen gehad om iets te maken of vervangen, dus ik begrijp nog steeds niet helemaal hoe het nou zit met het kunnen krijgen van die onderdelen...


Wacht maar tot de automaat of de cruise het opgeeft, dan kom je er wel achter Boos!
Ik zit zelf ook met die vraag, maar dat betreft dan wel een Discovery uit '90. Punt is dat er een V8 in ligt en daar schijt iedereen van in z'n broek, lijkt wel. Ze willen allemaal die niet vooruit te branden Diesels, dan hebben ze tenminste de illusie dat ze goedkoop rijden.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 07:37

Op nissan.pagina.nl vind je alvast iets. Waaronder verschillende dealers, let op de ene is de andere niet. Mij scheelde het twee maanden geleden een dikke 1500 euro (waren 2 Ford dealers) en je vind een europese importeur voor nissan US-cars. Ik zie wel dat jouw carline niet meer gevoerd wordt maar das niet gek na 14 jaar. Ik ga zo even bij een collega checken wat de handelswaarde ongeveer is. Hij komt nl straks pas

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-03 08:38

Boomerang schreef:
Op nissan.pagina.nl vind je alvast iets. Waaronder verschillende dealers, let op de ene is de andere niet. Mij scheelde het twee maanden geleden een dikke 1500 euro (waren 2 Ford dealers) en je vind een europese importeur voor nissan US-cars. Ik zie wel dat jouw carline niet meer gevoerd wordt maar das niet gek na 14 jaar. Ik ga zo even bij een collega checken wat de handelswaarde ongeveer is. Hij komt nl straks pas


Bedankt voor je tips, ik ga straks eens even rondneuzen!

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 09:12

Heb je het er zelf voor over om een paar duizend euro bij te leggen voor een wat nieuwere auto? En lukt dat op dit (onzekere) moment?

Als het zal lukken financieel, zou ik hem persoonlijk weg doen. Vooral omdat een oudere auto minder betrouwbaar wordt, en dit model moeilijk te repareren is (ivm onderdelen).

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 11:17

He, wat dom van mij ik bedoel suzuki.pagina.nl
Ik heb net even met mijn collega gesproken die dit de hele dag door doet..hij schat zo'n 2000 euro. Beetje een tegenvaller denk ik, maar als je er eentje terugkoopt kun je best onderhandelen hoor!

Hier bij Ford "denken" wij zo een auto van 8 jaar of ouder kun je het beste "op" rijden omdat ie voor de handel niet echt aantrekkelijk meer is

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 11:26

Nouvel schreef:
Ik ben een beetje aan het rondkijken geweest voor een nieuwere Vitara of een Jimny, het wat kleinere model.



Verstand heb ik er verder niet van, maar ik kan je afraden om een Jimny te kopen! Heb er 1x in eentje gereden (van 2 jaar oud, dus daar lag het niet aan), van Naarden naar Hoorn terwijl het flink waaide en ik vond het doodeng!!! Ik ben absoluut niet bang in het verkeer, maar in die auto voelde ik me niet prettig en veilig. In de stad ging het nog wel, maar op de snelweg vond ik het echt niet safe aanvoelen.

Ontzettend gevoelig voor zijwind (nog erger dan mijn bestelbus!!) en niet vooruit te branden ook nog eens (al ligt dat misschien aan de uitvoering?), bij 110 was het wel zo'n beetje op, ding trok ook voor geen meter (ook bij lagere snelheden niet), fijn als je wilt inhalen.... Reed echt NIET fijn. Veel herrie van vage rammeltjes en windgeruis. Alles ging stug en zwaar. Vaag sturen. Vreselijke auto!

Heb ook al een verhaal gehoord dat er een Jimny spontaan over de kop gegaan is toen de bestuurder van een wat steilere brug naar beneden reed. Of het waar is weet ik niet, maar na zelf in zo'n geval gereden te hebben kan ik me goed voorstellen dat het wel eens waar zou kunnen zijn.

Nulla tenaci invia est via


Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 12:58

Als je toch besluit om voor een niuewe te gaan kan ik je aanraden om een Kia te nemen, en dan met name de Kia Sorento, een prachtig ding en heeft veel trekkracht. Als wij weer een nieuwe auto mogen uitzoeken (leaseplan) kiezen wij ook de Kia Sorento.

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 13:06

Boomerang schreef:
Hey, nou ik werk bij de Ford importeur dus een beetje verstand heb ik er wel van. Omdat het een USA-car is heeft ie nog best wat restwaarde (hoeveel kan ik voor je uitzoeken op t werk als je wilt) maar 14 jaar is een behoorlijke leeftijd hoor. Ik denk dat als ie wat mankeert dat t zeker geld kost aangezien de onderdelen niet makkelijk verkrijgbaar zijn in nl, maar aan de andere kant moet er voor n nieuwe ook aardig wat bij...
Tsja denk goed na en probeer de auto als je hem kwijt wil aan zo'n US-freak te verkopen (geloof het of niet er bestaan hele clubs voor mensen die in een amerikaan rijden)


Wij zijn dus ook amerikanen freak Maar er zijn genoeg leveranciers voor onderdelen Alleen als je pech hebt moet je misschien een paar dagen op je onderdelen wachten.
Maar de meeste kunnen toch de volgende dag al leveren.
Onze Dodge is van 1986 en daar hebben wij ook geen probleem mee om onderdelen te krijgenAfbeelding

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 13:09

Dat klopt Freckels maar een Dodge kun je gewoon in nl kopen bij een dealer. Een Ford Explorer om maar een zijstraat te noemen moet je echt importeren vanuit de USA. De dodge is zowel op de europese als de amerikaanse markt uitgebracht. that's the difference.

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 13:45

AH AH Dacht het toch niet dit is een V8 ingevoerd oktober 2000.
Die jij bedoeld is de kleine dodge ram van of de chrysler voyager uitvoering die koop je inderdaad bij een dealer hier in Nederland.
De echte Dodge 250 Ram Van V8 komt dus wel degelijk uit Amerika.
Wij kunnen niet bij de garage om de hoek onderdelen halen.
Maar er zijn best onderdelen te vinden voor een amerikaan bij de speciale leveranciers bv Catalina in Venray vandaag besteld morgen in huis en zo zijn er meer

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-03 18:04

Ilse schreef:
Als je toch besluit om voor een niuewe te gaan kan ik je aanraden om een Kia te nemen, en dan met name de Kia Sorento, een prachtig ding en heeft veel trekkracht. Als wij weer een nieuwe auto mogen uitzoeken (leaseplan) kiezen wij ook de Kia Sorento.


Ja, als ik geld genoeg had wist ik ook wel wat ik uit zou kiezen Haha! Haha! !
Helaas is mijn budget hier niet toereikend voor.

Boomerang, bedankt voor de info.
Het is inmiddels niet meer zo schrikken om dit te horen, want bij de meeste dealers is dit ook zo ongeveer de inruilprijs.
Alleen de mensen die wat meer weten van de Amerikanen willen nog wel eens wat hoger gaan zitten.

Wat die Jimny betreft, ik heb een klein stukje proef gereden en dat viel me alles mee, maar dat was niet met harde wind op de snelweg.
Bedankt voor je tip Margreet!

Tijdens mijn strooptocht door de omgeving ben ik inmiddels wel iets anders leuks tegengekomen, alleen is het wel weer een Amerikaan, wat is dat toch?! Haha!
Het is een Chevrolet S10, een Pick Up... Die kan ook met goed fatsoen een 1 1/2 paardstrailer trekken (en dat kan niet met een Jimny helaas!), dus nu weet ik het even allemaal niet meer...

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 18:13

Ilse schreef:
Als je toch besluit om voor een niuewe te gaan kan ik je aanraden om een Kia te nemen, en dan met name de Kia Sorento, een prachtig ding en heeft veel trekkracht. Als wij weer een nieuwe auto mogen uitzoeken (leaseplan) kiezen wij ook de Kia Sorento.


Nou, dat dachten wij ook. Maar wat viel dat ongelovelijk tegen! Wat een rot-auto zeg!!! Enorm lawaaiig, slecht afgewerkt en het reed ook niet echt lekker. Echt een afknapper dus.

Over 2 weken krijgen wij een nieuwe Ford Mondeo (GEEN station!), 16 kleppen en 2 liter benzine motor. Donkerblauw met beige leer Vingers aflikken Alles zit erop en eraan, en deze auto mag 1800 kg trekken. Dat is genoeg voor onze zware 2 paards trailer.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

skinky

Berichten: 58
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 21:28

Citaat:
Over 2 weken krijgen wij een nieuwe Ford Mondeo (GEEN station!), 16 kleppen en 2 liter benzine motor. Donkerblauw met beige leer Vingers aflikken Alles zit erop en eraan, en deze auto mag 1800 kg trekken. Dat is genoeg voor onze zware 2 paards trailer.


Ja, maar dan zonder paarden waarschijnlijk ! Knipoog Naar mijn beste weten weegt een beetje paard ca 600 kg (misschien nog wel meer) en een 2 paards trailer een kilo of 700/750 (of je moet een super lichte polyester trailer hebben en dus geen zware 2 paards trailer waar je over schrijft)

Met mijn rekenkundige knobbel kom ik dan op 1900/1950 kg, is dus teveel voor jullie nieuwe auto. Indien je dus de pech hebt om oom agent tegen te komen, krijg je een dikke prent. En als je echt pech hebt en brokken maakt, ben je niet verzekerd.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 21:45

Euh 1800 trekken? Verward

Ik denk dat je eerst je even moet laten inlichten, als het een station was had ik niet gereageerd, maar een Sedan? Scheve mond

Hoeveel weegt de auto? Lachen

Het gaat niet om trekkracht alleen,maar stel nou dat een fiat panda 240 pk had ofzo, dan zeggen sommige mensen, jah die mag een trailer trekken, maar ze vergeten dat de trailer de hele auto kan meetrekken...

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 22:38

Citaat:
Over 2 weken krijgen wij een nieuwe Ford Mondeo (GEEN station!), 16 kleppen en 2 liter benzine motor. Donkerblauw met beige leer Vingers aflikken Alles zit erop en eraan, en deze auto mag 1800 kg trekken. Dat is genoeg voor onze zware 2 paards trailer.


Daar zou ik eerst maar eens goed naar informeren want een ford mag niet zoveel trekken af fabriek

skinky

Berichten: 58
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 16:43

Citaat:
Daar zou ik eerst maar eens goed naar informeren want een ford mag niet zoveel trekken af fabriek


Ik was er ook verbaasd over maar het schijnt toch echt zo te zijn, de nieuwe mondeo 2 ltr 16v mag idd 1800 kg geremd trekken. Op de site van directlease.nl kun je de auto's aanklikken en krijg je uitgebreide technische informatie over de gekozen auto. Handige site

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 16:59

Serieus, die auto mag dat trekken. En dat is genoeg voor onze 2 paardstrailer met 2 paardjes (ik heb niet van die grote knollen!). En anders is het nog geen probleem, dan pak ik gewoon een Ford Transit van de zaak.
(Jaja, wij zijn hier echt Ford-fanaten!)

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 19:03

Mijn vriend zoek nog een ouder jeepje Schijnheilig (hij moet alleen nog even sparen Haha!)

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 21:11

De nieuwe Mondeo mag het idd trekken De omegastation van mijn vader trekt al 1600 kilo(jammer genoeg niet meer genoeg voor de trailer, dus er kan nog maar een paard mee Verdrietig )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-03 22:49

Rinske schreef:
Mijn vriend zoek nog een ouder jeepje Schijnheilig (hij moet alleen nog even sparen Haha!)


Stuur me maar even een PB'tje als hij echt serieus interesse heeft!

Ik ben er nog niet helemaal uit wat m'n plannen zijn, maar eens komen kijken kan natuurlijk altijd!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _San87_, Afanaisa91, Alocasia, Astrid_Brann, BETUWE, Brandje_04, brennie85, Dennenboom, Ghazella, GrapeshotBot, Hootje, ingvdh, Inney, Lieuwkje_90, lizy29, maj0, Mars, meintje, mingming, Phen, pluklief, TessaxQuincy, Wpaard en 78 bezoekers