Neus vooruit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Neus vooruit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-03 22:34

Ons paard loopt tijdens het rijden erg met haar neus vooruit.
haar hals is een beetje gebogen maar altijd haar neus omhoog.
Weet iemand hoe dit komt? En wat je er aan kan veranderen?
(We hebben haar nog maar een paar dagen en willen ook zeker privelessen met haar nemen. Ze is wel goed te stueren)

*\o/* Life is Flantastic *\o/*


BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 22:43

Heeft het paard een lange hals??? Mijn pony heeft een zeer ange hals, dus aan de teugel rijden is altijd wel weer moeilijk. Ik denk dat ie een beetje vast zit in zijn hals. Met name aar het hoofd eraan vast zit (weet ff niet hoe ik het anders moet omschrijven). Probeer met lange teugel de hals mooi los en ontspannen te krijgen. En pak het daarn steeds wat meer op. Hou je handen altijd lich en denk aan je been.

Succes! En privelessen zijn altijd verstandig!

Ik denk dat je dit met neus naar voren bedoelde. Je moet hem eerst gewoon losrijden, zodat bij de nek het paard ook wat meer kan inbuigen.

Ik laat mijn pony eens in het halfjaar kraken, dat scheelt echt super veel!

Doeg Lachen Groetjes BounceBabe

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 10:01

BounceBabe schreef:
Heeft het paard een lange hals??? Mijn pony heeft een zeer ange hals, dus aan de teugel rijden is altijd wel weer moeilijk. Ik denk dat ie een beetje vast zit in zijn hals. Met name aar het hoofd eraan vast zit (weet ff niet hoe ik het anders moet omschrijven). Probeer met lange teugel de hals mooi los en ontspannen te krijgen. En pak het daarn steeds wat meer op. Hou je handen altijd lich en denk aan je been.

Succes! En privelessen zijn altijd verstandig!

Ik denk dat je dit met neus naar voren bedoelde. Je moet hem eerst gewoon losrijden, zodat bij de nek het paard ook wat meer kan inbuigen.

Ik laat mijn pony eens in het halfjaar kraken, dat scheelt echt super veel!

Doeg Lachen Groetjes BounceBabe


De hals tretchen kan ook nog, dat je die naar links en recht buig terweil je erop zit. Heel even het moeilijke aanraken, en direct ontspanning weer, anders belast je de spieren die vast zitten. En een goede massage kan misschien ook wel helpen! good luck Lachen

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 10:27

ik weet niet of kraken eens in het halfjaar nut heeft.

volgens mij moet dit enkel gebeuren indien noodzakelijk.
wat bedoel je precies? is z'n neusje voor de loodlijn en zou je die er liever netjes opwillen? of versta ik het verkeerd?

misschien is het opwinding omdat je ze nog net hebt en de omgeving vreemd is?

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 11:03

kraken heeft wel degelijk nut. Zolang je de eerste 3 dagen maar veel rechte lijnen gaat rijden met een lang teugels. Ok als je zelf teveel dingen doedt, waardoor die aan 1 kant vast raakt, dan heeft kraken geen zin. Het kost natuurlijk ook wat knaken! Goede instructie, en afwisseling met rijden is dan wel noodzakelijk.

Ik heb mijn pony laten kraken, nadat ze was gevallen voor de stal, en een keer toen ze vast gelegen had. Ze vallen verkeerd, en zijn (haast)niet meer naar beneden te rijden.

Mijn pony loopt echt super!

Groetjes BounceBabe

Lientie
Berichten: 305
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 11:08

Hoe loopt je paard verder in de hals dan? Heb je misschien een foto? Want een neus voor de loodlijn is niet in alle gevallen fout?

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 11:30

ik geloof wél dat kraken nut heeft. maar om te zeggen: ik laat hem standaard 2x per jaar kraken ,der heb ik m'n twijfels bij.

bij jou is t'er iets gebeurt waardoor het nodig was. das iets anders!


nerissa

Berichten: 241
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 12:39

mmm misschien een raar vraagje maare wat is kraken??? heb er nog nooit van gehoord!!!!

Ben zwanger en we verwachten ons ukkie in september!!!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 12:53

tja hoe lag je dat uit? Haha!
door kraken komt er meer vrije plaats in de rug.
ze masseren als het ware,zette verschoven wervels terug,en je hoort het aventoe kraken ja Haha!

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 15:51

Een kraker die voelt wat, drukt op een spier in de hals, en trekt een keer goed aan het hoofd. Je hoort dan echt een kraakgeluid. Het grappige is, iedereen die wel eens een kraker heeft gehad weet hoe rustig die paarden er van worden! Zo vreemd, ze slapen gewoon.

En ik zou het inderdaad doen, als hij door 1 of andere reden is gevallen ofzo.

En standaard halfjaar heb ik me voorgenomen. Maar ik heb het nog maar 1 keer laten doen, en het is prijzig. Dus het zal eraan liggen of het nodig is ja of nee, en of ik wel geld heb.

Groetjes BounceBabe

nerissa

Berichten: 241
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 16:35

mijn paard is een keer zwaar mishandeld (met planken en stenen geslagen tegen het hoofd) sindsdien ook moeilijk in de hals kan dat er wat mee te maken hebben!!???? en waar kan ik een kraker vinden, en wat zijn de prijzen er ongeveer van!!!

Ben zwanger en we verwachten ons ukkie in september!!!

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-03 17:39

Ze is ook wel schuw met haar hoofd. Vrij schrikachtig.
Je kan haar niet goed inbuigen op de volte enz..
Nu werd er volgens mij ook niet veel mee gedaan door de vorige eigenaar. Ze loopt wel een beetje met haar hals gebogen (aan de teugel, soms bijna) maar haar neus steekt naar voren.
Ik heb wel foto maar weet niet hoe ik het hier zet...

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-03 22:07

Vanaf volgende week krijgen we priveles.
Kunnen we gelijk daar goed aan werken.
Heb er ongeloofelijk veel zin in want we hebben zo'n fijne instructrice...

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 17:16

mooi zo! en ik denk dat je instructeur je ook wel gaat helpen met die neus indrukken ( sorry, beetje raar uitgedrukt Haha! )


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers