Ik zou zo graag een goede ruiter willen zijn...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Ik zou zo graag een goede ruiter willen zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-03 10:54

Ik doe vreselijk m'n best, maar zie het nu ook weer met m'n nieuwe jonge paard: het kost me veel energie, ik heb veel begeleiding nodig en dan nog gaat het maar langzaam vooruit met m'n rijderij.
Ik heb vreselijk veel lol in m'n paarden, maar af en toe zou ik zo graag willen dat het een beetje vanzelf zou gaan.....dan lees ik de verhalen van Runningkawa en dat soort mensen en dan denk ik, oh, als ik nu eens een jaartje zo zou kunnen rijden, lijkt me zo geweldig! Niet alleen voor mezelf, maar ook voor m'n paarden.
Wie heeft dat nog meer?

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 10:56

ik

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 10:57

Tja... Ik ben ook nooit een fantastische ruiter geweest, en ik zal ook nooit van mn leven grand prix rijden....
Wat ik belangrijk vind is dat ik lol heb met mijn paarden, idd. Ik rijd 'goed genoeg' om hen geen last te bezorgen (ze rennen altijd met oortjes naar voren)
Ik maak me er niet veel zorgen over... Een wedstrijdruiter wil ik in principe niet eens worden....... Scheve mond

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 10:58

Dat heb ik ook. Haha!
Ik rijd al 13 jaar en heb een heleboel mensen mijn niveau voorbij zien gaan. En die reden vaak nog geen 4 jaar.
Dat is pas frustrerend, 13 jaar volhouden en er nog niks van kunnen. Boos!
Net zoals alle andere sporten die op deze aardbol voorkomen trouwens. Scheve mond

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 10:58

Oh... ik ook, maar dat zit er gewoon niet in... Dus hou ik het maar op door het bos hobbelen... Is ook best leuk Knipoog

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 11:00

manic schreef:
Oh... ik ook, maar dat zit er gewoon niet in... Dus hou ik het maar op door het bos hobbelen... Is ook best leuk Knipoog


Ja! Dat doe ik dus tegenwoordig ook. Als je maar lol hebt he... Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 11:03

Een heel groot bord voor je kop hebben, dat werkt ook heel goed. Ik heb er zoeentje op stal rondlopen. Jemig wat is dat mens zelfingenomen. Maar die gaat dus heel onbevangen op concours, want ze is echt enorm van zichzelf overtuigd. En komt dan met 55% thuis }> }> En maakt dan de briljante opmerking na het bekijken van de video's dat ze niet snapt dat ze nou minder punten had dan onze trainer (die haar er met een jong paard met een dikke, en verdiende, 13% uitreed)

Ergens ben ik wel eens heel erg jalours op dat zelfvertrouwen van haar. >;)

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 11:06

Ja, zelfvertrouwen is inderdaad best leuk meegenomen... Maar "to us mere mortals" ben jij al een van "dat soort mensen " hoor Tong uitsteken

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-03 11:12

Zep schreef:
Een heel groot bord voor je kop hebben, dat werkt ook heel goed. Ik heb er zoeentje op stal rondlopen. Jemig wat is dat mens zelfingenomen. Maar die gaat dus heel onbevangen op concours, want ze is echt enorm van zichzelf overtuigd. En komt dan met 55% thuis }> }> En maakt dan de briljante opmerking na het bekijken van de video's dat ze niet snapt dat ze nou minder punten had dan onze trainer (die haar er met een jong paard met een dikke, en verdiende, 13% uitreed)

Ergens ben ik wel eens heel erg jalours op dat zelfvertrouwen van haar. >;)


Ja he, maar ik wil ook nog wel een beetje leuk blijven (hoop dat ik dat op dit moment ben Haha! ). Misschien heb je wel een beetje gelijk, ik ben vaak heel erg onzeker, afwachtend, en zit enorm te stuntelen omdat ik op voorhand ga denken dat m'n linkerschouder wel weer op zal trekken, of dat ik in m'n rechterheup ga knikken, of nog veeeeel erger Bloos! dat m'n hand te stug is.

Over de reacties van: dan ga je toch leuk in het bos hobbelen....da's ook leuk maar ik vind het nog steeds de ultieme kick om je paard dressuurmatig goed aan het lopen te hebben, niets mooier dan een lekker soepel paard dat in tact en regelmaat van achter naar voren lekker los door z'n lijf onder je deint, precies de lijn volgend die jij met subtiele doch duidelijke hulpen aangeeft..............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 11:17

Maar daar moet je ook weer niet teveel over gaan nadenken. Dat heb ik tenminste, dan word je vanzelf houterig en stuntelig.

Toch dat bord voor m'n kop proberen te krijgen dan maar Haha!

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 11:25

Kendra"]
[quote="Zep schreef:
Een heel groot bord voor je kop hebben, dat werkt ook heel goed. Ik heb er zoeentje op stal rondlopen. Jemig wat is dat mens zelfingenomen. Maar die gaat dus heel onbevangen op concours, want ze is echt enorm van zichzelf overtuigd. En komt dan met 55% thuis }> }> En maakt dan de briljante opmerking na het bekijken van de video's dat ze niet snapt dat ze nou minder punten had dan onze trainer (die haar er met een jong paard met een dikke, en verdiende, 13% uitreed)

Ergens ben ik wel eens heel erg jalours op dat zelfvertrouwen van haar. >;)


Ja he, maar ik wil ook nog wel een beetje leuk blijven (hoop dat ik dat op dit moment ben Haha! ). Misschien heb je wel een beetje gelijk, ik ben vaak heel erg onzeker, afwachtend, en zit enorm te stuntelen omdat ik op voorhand ga denken dat m'n linkerschouder wel weer op zal trekken, of dat ik in m'n rechterheup ga knikken, of nog veeeeel erger Bloos! dat m'n hand te stug is.

Over de reacties van: dan ga je toch leuk in het bos hobbelen....da's ook leuk maar ik vind het nog steeds de ultieme kick om je paard dressuurmatig goed aan het lopen te hebben, niets mooier dan een lekker soepel paard dat in tact en regelmaat van achter naar voren lekker los door z'n lijf onder je deint, precies de lijn volgend die jij met subtiele doch duidelijke hulpen aangeeft..............
[/quote]

Ja, dat is ook wel zo, maar stel nou dat je er echt niet de kans voor hebt.. Ik rijd een pony (want ze is niet van mezelf) die er gewoon niet tegen kan als je te vaak dressuurt. Ik ga die pony niet kwellen door te proberen haar zover te krijgen dat ze de piaffe etc doet. (bij wijze van spreken dan)
Ze wil dat gewoon niet. En dat is heel duidelijk, hoe vaker je oefent, hoe minder ze doet. Ik ga nog wel elke week naar les, maar wedstrijden rijden kan ik niet, er is niemand die me daarheen zou kunnen brengen. Mijn ouders vinden het te duur en teveel gedoe. Tsja, en om dan een pony die er geen zin in heeft te "dwingen" die mooie dressuurpasjes te lopen gaat mij te ver. De basis wil ik eronder hebben, dan zie ik wel weer verder. *LOL*

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 11:26

Ahem... Ik zei niet "Dan ga je maar leuk in het bos hobbelen"... dat moet iedereen voor zichzelf weten.

-Ik- doe gewoon nu een beetje dressuren, mischien van de winter eens een klein sprongetje maken en zo nu en dan het bos in.. mischien een wedstrijdje, maar ik ben gewoon realistisch... Een bepaald niveau zal -ik- nooit halen.

Indie
Berichten: 1675
Geregistreerd: 06-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 11:27

ik heb dat ook ik rij nu 8 jaar maar als ik dan naar de mensen kijk in mijn les (niet allemaal) of zelf mensen die korter rijden denk ik, waarom lukt mij dat nou niet ik doe zo me best! maarja dan denk ik , ik alles in me eigen tijd (das bij alles bij mij zo dus dat komt mooi uit Haha! )

ik ben het er ook mee eens dat je lol met je paard moet hebben (heb ik ook Haha! ) maar dan ben ik het met kendra toch ook eens tis wel leuk als je paard dan wel netjes loopt.

maar dat duurt nog wel ff tot nu toe ben ik hard aan het oefenen op manegepaardjes leer je wel veel van. Maar niveau ankie dat lukt me nooooit.

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-03 11:35

En ik ben al 42 dus het zal wel nooit meer wat worden Huilen Huilen .

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 11:36

Weet je wat pas echt leuk is? Een paard hebben die het het ene moment als vanzelf doet. Jij bulkt van het zelfvertrouwen en gaat stiekem denken dat je toch wel een beetje kan rijden en vervolgens bedenkt dat paard zich op een dag dat hij er geen zin meer in heeft. Gewoon, kont in de krib gooien. Weg zelfvertrouwen (bij mij dan). Op dat soort dagen wou ik dat ik een écht natuurtalent was en niet had...
Dat is dus ook niet grappig, zo'n paard waar iedereen van zegt: oh, het M halen jullie mákkelijk. Ga je het een beetje geloven, want jeumie, hij gaat zelfs schouderbinnen, contragalop doet hij ook nog en op een dag wordt hij wakker en doet het niet meer. Ik scheur dan dus gewoon door het bos een paar weken lang en wacht tot ik weer les heb. Om dan vervolgens gewoon weer het oude riedeltje te horen hoe het ook al weer moet. En het aller vervelendste is dan nog dat die etterbak van mij dan opeens wel normaal doet. Ik weet het allemaal best, ik moet er niet aankomen zo af en toe, maar ik snap werkelijk waar niet waarom hij van de ene op de andere dag dingen niet meer doet.
Het is echt naar als het thuis bijv wel lukt en als je dan net wil gaan opscheppen dat meneer dan gewoon geen zin meer heeft en het lekker niet doet en in zijn oude fouten terugvalt. Ok, we hebben een goede basis (thank god for that), maar mijn god wat zou ik graag willen dat hij niet 'opeens' out of the blue geen zin meer heeft!

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-03 11:37

Zep schreef:
Maar daar moet je ook weer niet teveel over gaan nadenken. Dat heb ik tenminste, dan word je vanzelf houterig en stuntelig.

Toch dat bord voor m'n kop proberen te krijgen dan maar Haha!


OK!!!

PatriciaB

Berichten: 467
Geregistreerd: 14-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 11:37

Ik leer het ook nooit Clown
Maar heb nu al een half jaar geen les meer en dat is me goed voor mijn zelfvertrouwen Lekker alleen met mijn(bijrijd)paardje bos en duinen in...
En trots dat ik ben als ze ergens langs gaat waar ze eigenlijk niet langs durft... als ik haar tijdens de terugweg in een nette draf kan rijden met een lang teugeltje(ze gallopeert liefst de hele weg terug Haha! )Of als ze haar neus tegen me aan drukt na het rijden(het is niet zo,n knuffel)

Die momenten daar kan geen dressuurles tegenop OK dan!

Lientie
Berichten: 305
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 11:38

Ik rjidt nu al zo'n 10 jaar maar ik ben pas de laatste 2 jaar met sprongen vooruit gegaan. Het kwartje viel gewoon. Ik zal echter nooit een grand prix ruiter worden, maar met mijn huidige paard hoop ik toch wel de Z2 te halen.

Wanhoop dus niet. Gewoon plezier houden in het rijden. Het is gewoon een kwestie van oefenen.

Een bord voor je kop hebben is inderdaad wel makkelijk, maar je maakt er geen vrienden mee

PridesRanchJarig

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 11:39

Ik! Hoe hard ik ook mijn benen probeer stil te houden, het lukt niet. En mijn volbloedige race-eend is extreem aan het been. Zie je 'm voor je? Fijn. Ik kan soms echt tranen in mijn ogen krijgen van mezelf.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 11:45

Ik! Hoe hard ik het ook probeer: toch beweegt er vanalles als ik aan het rijden ben. Probeer ik dan de boel stil te houden zit ik er weer te stijf op (en loopt paardlief niet meer).

Mijn instructrice heeft er nog alle vertrouwen in en ik heb voldoende lol in mn buitenritten, maar het zou zo fijn zijn om een keertje gewoon lekker te rijden zonder dat er vanalles beweegt Lachen.

Ach, nog maar 48 winstpunten en ik mag Z starten Tong uitsteken.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 12:10

niet teveel nadenken over dat andere mensen het goed doen. Iedereen heeft zo zijn eigen specifieke talenten. Misschien rijden die mensen wel op paarden die alles vanzelf doen. Weet jij veel. Ben tevreden met wat je hebt en je zult zien dat het dan opeens veel beter gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 12:17

Apple schreef:
Ik! Hoe hard ik het ook probeer: toch beweegt er vanalles als ik aan het rijden ben.


Ik ben daar nog zo'n 15 kilo van verwijderd Haha! Moet nu de kleine merrie van Jantien uit gaan brengen dus ik ben ook hard aan het sparen voor een Ankie-plankie modelletje

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 12:46

Zep schreef:
....... Ankie-plankie modelletje


??? Verward

Aifa

Berichten: 1037
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 12:59

CGJ12"]
[quote="Zep schreef:
....... Ankie-plankie modelletje


??? Verward
[/quote]

1.72 meter lang zijn en 55 kilo wegen, dan heb je t Anky model Haha!

achja ik rijdt nu 9 jaar paard en ben best trots op mezelf (of heb ik ook een plaat voor mn kop Schijnheilig )
ik heb een volkomen groen en heel erg angstig paard gekocht, waar je niks mee kon, nu loopt ze al best lekker en heb ik laatst mn 1e concours met dr gehad en meteen winst gehaald.
dan ben ik best trots op mij en mn knollie *LOL*

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 13:10

Aifa"]
[quote="CGJ12"][quote="Zep schreef:
....... Ankie-plankie modelletje


??? Verward
[/quote]

1.72 meter lang zijn en 55 kilo wegen, dan heb je t Anky model Haha!

achja ik rijdt nu 9 jaar paard en ben best trots op mezelf (of heb ik ook een plaat voor mn kop Schijnheilig )
ik heb een volkomen groen en heel erg angstig paard gekocht, waar je niks mee kon, nu loopt ze al best lekker en heb ik laatst mn 1e concours met dr gehad en meteen winst gehaald.
dan ben ik best trots op mij en mn knollie *LOL*
[/quote]

Balen zeg, dan kom ik toch echt 2 centimeter tekort voor het "Ankie-plankie modelletje"! Knipoog


Nou ja, niet getreurd! Ik weet van mezelf dat ik geen talent ben in de paardensport, maar ik vind het over het algemeen alleen maar een genot om sommige mensen te zien rijden die wel talentvol zijn. Tuurlijk heb je soms zo'n steekje jaloezie van "waarom hij/zij nou wel en ik niet?" maar over het algemeen zit ik daar niet zo mee. Ik doe het gewoon lekker op mijn eigen manier en in mijn eigen tempo, en er zit nog steeds vooruitgang in.
Verder ben ik al lang gelukkig als ik mijn paard lekker aan het rijden ben, het had niet veel gescheeld of hij was er helemaal niet meer geweest.
Dan geniet ik zo intens van het rijden en mijn eigen kanjer, dat het me niets meer kan schelen dat mijn hakken wel wat verder naar beneden mogen en mijn benen best wat stiller mogen liggen, dat ik mijn teugels steeds verpak of ga verzitten in mijn zadel.

Tsja, relativeren is ook een vak toch?
Als je maar lol hebt met je dier en er gelukkig mee bent, dan maakt niveau of talent niet uit vind ik persoonlijk.